Veiligheid in Bali en Java

Subforum Bali, het godeneiland 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Suze4
Gebruiker
spacer line

Hallo
Zijn Java en Bali veilige bestemmingen om naartoe te gaan? Los van het feit dat je onderweg je gezonde verstand moet gebruiken?

Heeft iemand zich weleens onveilig gevoeld?

Groeten

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Bali is ťťn van de veiligste vakantiebestemmingen die ik ken. Ik kom hier van het begin van de jaren 90. Java ben ik de laatste jaren niet geweest, maar ook daar heb ik me indertijd nooit onveilig gevoeld.

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ik zit momenteel in Ubud en ik voel me hier perfect veilig. Veiliger dan in BelgiŽ

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zelfde als hierboven alleen vind ik Bali onveiliger. Niet wat betreft stelen maar wel wat betreft oplichterij. Daarvan is vorig jaar al een docu over gemaakt en in Nederland uitgezonden dat hier heel veel teweeg bracht. Let daar wel op. Maar voor agressie hoef je zeker niet bang te zijn zolang je je aan de normen houdt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik voel me hier zo veilig als de pest, in 23 jaar nog nooit enige agressie tegen mij meegemaakt, Emoticon: Nooo
In Rotterdam waar ik geboren en getogen ben, durf ik rond 11 uur in de avond niet meer de stad in Emoticon: Angry

Suze4
Gebruiker
spacer line

Dank voor de reacties
Zijn er nog plekken die je beter kunt mijden?

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ligt een beetje aan de tijd van het jaar, wat je beter kunt mijden.
Regentijd, ramadan en de jaarlijkse volksverhuizing rondom idul fitri (suikerfeest)
dan is het niet overal lekker reizen

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

En zoals je zelf zegt... je gezond verstand gebruiken! Ik ga met nieuwjaar naar Kuta,, is dat slim? Ik weet het niet... als de echtgenote en schoonzus maar content is.
Was Parijs veilig tot een tijdje geleden? Gaat BelgiŽ en Nederland veilig zijn de komende tijd?

Ik denk dat je hier veiliger bent dan in Antwerpen of Rotterdam 😅

There's a big difference between kneeling down and bending over!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Maar geen gevaar dat je aangerand word of je moet er na maken...... Emoticon: Talk to the hand
Wel druk en ook oppassen niet geript te worden.
Van te voren boeken of kijken voor alternatieven in dien mogelijk.... Emoticon: Smile Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-12-2015 15:43 zieleffe wrote: Van te voren boeken of kijken voor alternatieven in dien mogelijk.... Emoticon: Smile
Een waar woord. Tegenwoordig kan je makkelijk met allerlei Apps prijzen checken, etc. Neem je mobiele telefoon mee en gebruik de daarvoor bestemde Apps dan heb je richtlijnen voor prijzen en transportmogelijkheden.
Downloda Traveloka en Booking.com. Is in het Engels en vrijwel elk hotel of vlucht kan je ermee checken (en booken).

pelaut
Gebruiker
spacer line

Vind het over het algemeen veiliger dan in Nederland, mede door de overall aanwezige security. Loop ik door een mall (Kelapa Gading) zie ik daar eigenlijk helemaal nooit geen tuig lopen te verevelen, over Rotterdam Zuid (Zuidplein) kan ik helaas niet hetzelfde zeggen. Gaan we rond middernacht naar een pinautomaat in Bogor, sta je daar niet alleen in een donker straat flappen te tappen, alles keurig verlicht, minimaal 2 security guards die nog even helpen in- en uit parkeren, kortom, dat soort zaken vind ik momenteel in Indonesie beter geregeld dan in Holland. Ik laat regelmatig waardvol spul in de auto achter in Indo, omdat er altijd een parkeerwacht in de buurt is die zijn gebied constant in de gaten houdt, zowel in de Mall als s'nacht op de markt, de parkeergarage van de Bijenkorf in Rotterdam was enige tijd geleden de parkeer garage waar de meeste autodiefstallen plaats vonden. Zomaar 3 voorbeelden.

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Wij wonen in Surabaya en wij zijn misschien 7 keer naar Bali geweest. Morgen gaan we weer voor 10 dagen.
Vorige keer vroeg de politie 300.000 Rupia wegens het niet hebben van een internationaal rijbewijs. (niets betaald/ gegeven) Deze heb ik nu wel bij mij. Ik was gisteren aan het surfen op het net en kwam deze site tegen vanuit AustraliŽ:

http://www.fugly-bali.org/

http://www.fugly-bali.org/police.html

Toch wel schokkend wat er wordt vermeldt. Tot nu toe alleen een Politieman van de immigratie van Surabaya luchthaven die geld van mij wilde hebben. Ik heb de jonge man niets gegeven en toen eiste hij, dat ik een return ticket meteen moest kopen anders liet hij mij het land niet in. Erg grappig want ik had een visa on arrival voor 30 dagen maar dat maakte de Politieman niet uit. Ik heb toen een return ticket gekocht bij AirAsia voor 14 euro. Men zei tegen mij :"je had gewoon die politie man sigaretten geld moeten geven dan was je van al het gezeur af geweest" Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja en dat is maar een stipje van de ijsberg.
Laten we beginnen aan de laagste mensen in de kampong daar begint het al, dat ze hun eigen rotzooi niet opruimen, maar daar zitten ze zelf in.
Daarna krijg je een klasse die zich meer voelen dat die kampong kippen en ja dan krijg je daar de jaloersheid, waarom kan jij wel een mooie motor rijden en ik niet.
Dan kom je bij de security die hier heel veel lopen en denken dat ze nog meer zijn dan de anderen, dus voorzichtig met die mannen en vrouwen.
Op de bon gooien en je een boete laten betalen kunnen ze niet, dus het valt dan wel mee.
Dan kom je voor ons soort mensen tegen die ambtenaar troep aan ,zij zijn de smerigste volk die er bestaat Je ziet het al aan hun smoelwerk die staan nooit vrolijk op hun gezichten,sjagerijnige koppen het lijken wel of ze pas op hun donder hebben gehad van hun bazen..
Dan daar de managers die lijken vriendelijk voor de klanten want ze zijn Oh zo bang dat er iemand tussen zit die een hogere functie hebben dan zij.
Daarom zijn ze voor ons ook zo vriendelijk.
De Bus personeel die hangen er zo tussen in die doen maar wat........ Emoticon: Shut up!
Dan hebben we de grootste bandieten die in die parlement zitten en stelen van het volk waar Malam zo veel over schrijf.
Dat zijn een apart volk die je het aankijken niet gunnen

Dan heb je de categorie mensen die in de horeca zitten die moeten wel vriendelijk zijn anders worden ze er uit geschopt en staan e op straat.
En dat laatste heb ik veel mee te maken heel leuke jongens en meisjes die buitengewoon heel vriendelijk zijn er zorg dat je koud biertje krijg.
Mijn liefste mensen van geheel IndonesiŽ. ...

Was van de week vergeten mijn modem en ben de volgende morgen na het zwemmen even wezen ophalen en ja ze hadden het netjes opgeborgen.
Eergisteren mijn tablet laten liggen ik was nog thuis en ik kreeg een telefoontje dat ik het vergeten was en vertelde dat ik morgen het wel op kwam halen en ja ook goed opgeborgen en terug.
Maar nu moet ik zelf aan mijn eigen gaan werken ik vergeet te veel de laatste tijd ook hier te berichten want wat moetje schrijven maar vergeet veel en ik kan ook niet alles verklappen want je ze mogen wel alles eten maar niet alles weten .......
Het gaat jullie goed zij die in IndonesiŽ zitten als blanke bobo.
Wat mij niet bevalt zeg ik recht in hun smoel werk en daar moeten ze het maar mee doen.
Heb ook genokt met die Brasiiliaan.
Je bent wel goed daar elke dag te zitten en pilsje te drinken maar nu zie je ze weken niet meer nodig je ze uit zitten ze met die andere twee die ook wel eens kwamen uit eten te gaan.UIT Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 23-05-2016 06:29 Belanda69 wrote:
Wij wonen in Surabaya en wij zijn misschien 7 keer naar Bali geweest. Morgen gaan we weer voor 10 dagen.
Vorige keer vroeg de politie 300.000 Rupia wegens het niet hebben van een internationaal rijbewijs. (niets betaald/ gegeven) Deze heb ik nu wel bij mij. Ik was gisteren aan het surfen op het net en kwam deze site tegen vanuit AustraliŽ:

http://www.fugly-bali.org/

http://www.fugly-bali.org/police.html

Toch wel schokkend wat er wordt vermeldt. Tot nu toe alleen een Politieman van de immigratie van Surabaya luchthaven die geld van mij wilde hebben. Ik heb de jonge man niets gegeven en toen eiste hij, dat ik een return ticket meteen moest kopen anders liet hij mij het land niet in. Erg grappig want ik had een visa on arrival voor 30 dagen maar dat maakte de Politieman niet uit. Ik heb toen een return ticket gekocht bij AirAsia voor 14 euro. Men zei tegen mij :"je had gewoon die politie man sigaretten geld moeten geven dan was je van al het gezeur af geweest" Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

De twee akkefietjes die je aan de hand hebt gehad zijn eigenlijk een bevestiging van wat hier nog al eens wordt geschreven Belanda.
Zorg dat je zaakjes in orde zijn, een retourticket is verplicht, zo ook een Internationaal rijbewijs, klopt er iets niet dan ben je een gemakkelijke prooi. Emoticon: Yes!

Die Fugli site is geen goed voorbeeld, een aaneenschakeling van negativiteit en bangmakerij.
Zolang een toerist zijn zaakjes in orde heeft, zal hij weinig last hebben, hier en daar te veel betalen kan je overal overkomen, maar daar ben je zelf bij. Emoticon: Smile
Het wordt pas listig als je voor business op Bali zit en vergunningen nodig hebt, dan heb je een grote kans dat ze je een poot trachten uit te draaien, helemaal als je niet echt bekend bent met het zaken doen in IndonesiŽ. Emoticon: Blush
Over het algemeen geldt dat in heel IndonesiŽ, alleen Bali staat vaak in de etalage, omdat het Godeneiland de meeste toeristen/zakenlui aantrekt en dus ook corrupte ambtenaren en oplichters. Emoticon: Angry

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Je woont in Surabaya en je hebt een voa ?

Moest twee keer naar Jakarta vliegen en had geen paspoort bij me omdat het bij de immigratie lag.. Vond het leuk om dom te doen en te zeggen dat ik er geen heb ..tot verbazing lieten ze me overal door .. Bij idioten moet je idioot acteren .

Onveiligheid in Bali is abnormaal hoog je moet maar eens lezen op facebook crime report Bali .. Schandalig hoeveel vrouwen die er massaal verkracht worden rond canggu ..hoeveel bule die beroofd worden in hun villa.. Scary

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Gek gek gek zijn ze hier met Jokowidodo op de voorgrond.
Hij weet niet eens wat zijn ambtenaren allemaal uit vreten .
Wat een land.Ik geef je voorbeeld je wil een nieuw paspoort ,je gaat naar de eerste beste balie.
Je krijg geen formulier, maar een telefoon nummer, van iemand die daar buiten loop.
Een vriendje van die ambtenares en die regel voor jou je paspoort.
Hoe gekker wil je het maken ,dat is heden den dagen IndonesiŽ ...
Leuker kunnen we het niet maken, maar wel moeilijker.......
Idioten zijn ze hier,bijna allemaal , maar behalve waar ik mee omgaat ,die passen zich aan en ik aan hen...leuke wereldje hť, IndonesiŽ kom maar met je toeristen,want je hebt gelukkig maar een stempeltje nodig en dan mag je 30 dagen verblijven is dat niet leuk ....
Op Bali moet je al uitkijken dat je niet gekidnapt word, lekker wereld is het aan het worden, trouwens de gehele wereld is aan het afzakken,naar alleen criminaliteit , gemeenschap , ook in Nederland ,die naÔeve Rutte zit al klaar voor de volgende president te worden, ook zo'n stomme idioot Emoticon: Angry Emoticon: Angry
En op D66 gaan stemmen, want dan kan je eigen dood gaan bewerken, wanneer jij dat zelf maar wil.... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 21-12-2015 12:41 schreef Malam:
Ik voel me hier zo veilig als de pest, in 23 jaar nog nooit enige agressie tegen mij meegemaakt, Emoticon: Nooo
In Rotterdam waar ik geboren en getogen ben, durf ik rond 11 uur in de avond niet meer de stad in Emoticon: Angry

Ze hebben het ook over Bali Malam en Sukebumi is niet te vergelijken met Bali ,trouwens op beide gronden wil ik er nog niet begraven liggen.... Emoticon: Cry Emoticon: Devil

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Zo weer terug van Bali. Een tijdje met de eigenaar van 1 van de 3 Best Western hotels in Kuta gesprokken. Hij vertelde mij, dat er veel minder Hollanders en Russen naar Bali gaan.
De concurrentie wordt elk jaar hoger en hoger en de winstmarge elk jaar kleiner.
2011 was voor hem een top jaar.

In Lovina vraag de Politie 20.000 Rupia voor het niet hebben van een internationaal rijbewijs. Althans, dat werd mij in het hotel verteld. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ook grappig. Je moet hier in Surabaya altijd betalen voor internationale postzendingen. 20.000 Roepia om post te ontvangen. Normaal 7000 Roepia maat dit keer was de tas iets groter. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Ik heb geen Kitas of Voa visum.Ik ga om de twee maanden ga ik naar KL en dan weer terug.
Ik koop steeds en Visa on Arrival en daarna naar kantor Imigrasi voor ťťn maand verlenging. Ik ben nog niet 55 jaar oud dus ik kan me nog niet vestigen.
Dus wat de Politie mij op de luchthaven van Surabaya vertelde , dat ik return ticket moest laten zijn klopt niet.
Iedereen zegt dat ik een visum kan krijgen maar moet nog uitzoeken hoe en welke..
Bij de Indonesische ambassade in KL geweest daar kon ik een visum kopen voor 6 maanden.

Allemaal de hartelijke groeten.......

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,179,020 pageviews Een website van indahnesia.com