Sulawesi alleen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
adgadg
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik ben erg aan het twijfelen, binnenkort wordt ik 25 en ik zou graag eens alleen
gaan backpacken in IndonesiŽ. Noord Sulawesi staat eigenlijk al vast i.v.m. het
duiken op Lembeh en Bunaken, maar de rest weet ik nog niet. Ik ga zo'n 3 weken weg.
Ik realiseer me dat 3 weken eigenlijk te weinig is om van Noord naar Zuid te reizen,
zeker als ik een week ga duiken in het Noorden. Maar misschien is het met binnenlandse vluchten wel te doen? Of kan ik beter dan gelijk doorvliegen naar de Sendu eilanden? Toraja lijkt me interessant, maar verder weet ik het niet zo goed.

Mijn interesses:
Duiken Emoticon: Cooool
Vulkaan beklimmen
Wit strand, snorkelen
Rijstvelden. Ben vorig jaar in Cambodja geweest, maar dat is vooral vlak. Rijstterassen lijken me mooi, zijn die er in Sulawesi?
Jungle (ben al eens in Costa rica geweest, misschien te verwend?
het lijkt me wel mooi om bv. een wandeling te maken en bijv. de Sulawesi Jaarvogel te spotten. Maar ik ben geen vogelaar, en op internet kon ik alleen eerdere reisverhalen van vogelaars lezen.

Maar ik zie erg op tegen eenzaamheid. Hoewel het me ook weer erg leuk lijkt om contact te maken met andere mensen ben ik bang dat ik die niet veel ga tegenkomen in het binnenland.

Wat is jullie advies? Alvast bedankt.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ik zou zeggen: Ga eerst naar Noord Sulawesi en vlieg daarna naar Makassar. Ga vanuit Makassar naar Toraja heen en weer. Daar ben je wel even zoet mee.

Noord-Sulawesi: Duiken, stranden, vulkanen
Toraja: rijstvelden, andere cultuur

Jungle wordt al wat lastiger, daar gaat veel tijd in zitten. Er is een reservaat nabij Bitung wat er een beetje bij in de buurt komt, Tangkoko geheten. Kun je apen en het spookdiertje spotten en andere beesten.

Van Noord naar Zuid reizen over de weg raad ik af.

groet,

Koming

adgadg
Gebruiker
spacer line

Koming, dank voor je reactie.

Is het nog een mogelijkheid om uit Manado richting Palu te vliegen?
Dan kan ik het nabijgelegen Lore Lindu nationaal Park ook bezoeken, als dat wat is.
Afstand lijkt mij gelijk aan een retourtje Toraja Makassar.
Wings Air doet deze route als ik op ticketindonesia.info kijk.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Idd een vlucht van Manado naar Palu met Wings.

Wel jammer om in het noorden alleen maar te gaan duiken. Het Minahasagebied vooral in de buurt van Tomohon (Lokon) en het meer van Tondano is erg mooi).
Er is nog genoeg jungle op Sulawesi maar "niet op loopafstand" zoals Koming al zegt.
Witte stranden op Sulawesi in elk geval Bira en Togean (maar in Maluku en Papua nog altijd mooier)

De laatste zin mbt de eenzaamheid baart wel zorgen. Op Sulawesi wordt niet zo heel veel Engels gesproken, waarmee ik wil zeggen is dat je met het spreken van Indonesisch een stuk minder "eenzaam" bent. Als je met andere mensen andere buitenlandse reizigers bedoelt, dan zul je die voornamelijk op Bunaken en Toraja tegenkomen en dan ook voornamelijk in de maanden juni tot en met augustus.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

adgadg
Gebruiker
spacer line

Thanks, hier ik echt wat aan.

Ik ga zeker niet alleen duiken in het noorden, mijn keuze voor Noord sulewasi was slechts snel gemaakt vanwege de uitstekende duikplekken. Ik fotografeer ook graag onderwater en Lembeh is het walhallah voor het kleine onderwaterleven.
Ik zal je opties zeker gaan overwegen in de planning.

Strand is opzich niet heel belangrijk, ik denk dat ik op Bunaken wel aan m'n trekken kom.

Zijn er in Manado of Palu geen ho(s)telletjes te vinden waar je wat contact kan maken met andere reizigers?
De lokale taal leren is inderdaad het makkelijkst maar dan ben ik zeker een paar weken verder ben ik bang. Talen zijn niet mijn sterkste kant...
Wellicht kan ik nog een reispartner vinden, desnoods via een site. Het zal pas zomer volgend jaar worden dus ik heb nog even de tijd Emoticon: Cooool

Nog andere suggesties?

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Mijn ervaring is dat je op plekken waar veel toeristen zijn vaak minder kontakt hebt dat op de plaatsen "off the beaten track" waar slechts enkele resizigers te vinden zijn!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-12-2015 14:51 adgadg wrote:

Zijn er in Manado of Palu geen ho(s)telletjes te vinden waar je wat contact kan maken met andere reizigers?
Zowel Manado en zeker Palu zijn geen echte toeristenplaatsen dus gaat het niet om specifieke hotels maar ze zijn er sowieso niet echt veel (en Palu al helemaal niet), maar aan de andere kant nog het geluk dat je in de zomer reist. En een reispartner via een site?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Er staat redelijk veel info op de zoekfunctie van dit forum over Sulawesi .
Wij deden een week Toraja wat zeker de moeite is en de andere 2 weken in het noorden.
Ben geen duiker maar snorkelde wel rond Bunaken en hoorde mooie verhalen van de duikers in ons hotel.
Tongkoko en Tomohon bezoeken is zeker een must.
Wij vlogen na het bezoek aan Toraja vanuit Makkasar naar Manado.

Veel dun

adgadg
Gebruiker
spacer line

Op 10-12-2015 16:20 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Zowel Manado en zeker Palu zijn geen echte toeristenplaatsen dus gaat het niet om specifieke hotels maar ze zijn er sowieso niet echt veel (en Palu al helemaal niet), maar aan de andere kant nog het geluk dat je in de zomer reist. En een reispartner via een site?

Er zijn diverse fora's waar je een oproep kan plaatsen voor een reisgenoot. Of het slim is weet ik niet, heb er ook geen ervaring mee

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja dat snap ik wel maar dat lijkt we nogal lastig.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,628,598 pageviews Een website van indahnesia.com