Auto met chauffeur/gids

Subforum Bali, het godeneiland 
45 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Suze4
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal

Aankomende zomer ga ik met mijn gezin, 2 volwassenen en 3 kids, naar Java en Bali.
Graag wil ik op bepaalde plekken een auto met chauffeur. Moet ik dit perse regelen bij een touroperator in Nederland of kan ik dat ook zelf regelen?

Mijn voorkeur is wel om alles thuis vast te leggen.

Ik hoop op antwoord
Groeten Suze

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kun je gewoon daar regelen Suze. Nergens voor nodig om dat hier te doen. Het is goedkoper en er veel aanbod cq concurrentie. Bovendien weet je ook meteen met wie je te maken hebt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Suze4
Gebruiker
spacer line

Ben je dan geen tijd kwijt met zoeken?

Wij gaan naar yogyakarta

Vlucht naar Denpasar
Ubud
Permeturan
Munduk
Lovina
Sidemen
Amed
Sanur

Is dat in alle plekken te regelen? Kun je onderweg ook uitstapjes maken?

Ik hoop op een reactie

Groetjes suze

mvdbrk
Gebruiker
spacer line

Zeker op Bali wordt je nagenoeg overal aangesproken met de vraag of je transport nodig hebt. In de toeristische gebieden wordt je er soms knettergek van. Je hebt de ene net verteld dat je geen interesse hebt en dan vraagt zijn buurman, die de conversatie heeft kunnen volgen, of je inmiddels wel een acute transportbehoefte hebt.

Ook via Hotels, pensions en dergelijk kun je iets regelen. Maar dat is meestal wat duurder. Vrijwel iedereen wil wat bijverdienen en als ze zelf niet iets in de aanbieding hebben dan weten ze wel iemand anders. Als je een auto met chauffeur geregeld hebt kun je zelf bepalen waar en wanneer je wil stoppen. Bel wel duidelijk over je wensen.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 02-12-2015 10:14 Suze4 wrote:
Hallo allemaal

Aankomende zomer ga ik met mijn gezin, 2 volwassenen en 3 kids, naar Java en Bali.
Graag wil ik op bepaalde plekken een auto met chauffeur. Moet ik dit perse regelen bij een touroperator in Nederland of kan ik dat ook zelf regelen?

Mijn voorkeur is wel om alles thuis vast te leggen.

Ik hoop op antwoord
Groeten Suze

Als je voorkeur uitgaat naar alles thuis vastleggen klikdan even op onderstaande link

http://www.tototravel.com/contact.html

Wij hebben hebben met Toto Travel een onvergetelijke reis gemaakt met kinderen en kleinkinderen over Midden en Oost Java
Alles is vanuit nederland te regelen en vooraf overleg telefonisch of via mail te bespreken. Op de site staat beschreven wat er allemaal in de prijs inbegrepen zit.

Geen gezeur meer over afdingen of chauffeurs die niet op tijd komen en betaalbaar.

In Yogyakarta zit een nederlands sprekende chauffeur.
Bali is ook te boeken via Toto Travel.
En.... je bent geen tijd kwijt met zoeken of afdingen op de prijs en dan achteraf nog van alles moeten betalen. Die tijd kan je beter besteden aan jullie vakantie.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Suze4
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de berichten.

Hebben jullie bij toto travel ook de hotels geboekt of alleen het vervoer?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 02-12-2015 14:33 Suze4 wrote:

Wij hadden al hotels geboekt maar Toto travel doet dat ook.

Als je in Yogyakarta niet in de drukke binnenstad wilt zitten mjaar even erbuiten dan is Rumah Mertua eenh aanrader, een kleinschalig hotel met zwembad en schoon.
Ze halen je ook van het vliegveld af tegen betaling. Wij hebben ons ook op laten halen en 's avonds kwam de chauffeur van Toto Travel al even kennis maken en de reis doornemen.
Onze kinderen en kleinkinderen vonden vooral de sfeer in het hotel fijn. Kijk maar eens op hun website.
's avonds is er niets te beleven maar na een dag reizen was iedereen ook moe en de kinderen gingen dan liever het zwembad in en eten in de gezellige "huiskamer" van het hotel.
Ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn maar voor jonge kinderen was het ideaal.

Kijk maar eens op http://www.tripadvisor.nl/Hote(...)Yogyakarta_Java.html

Ik dacht trouwens dat je via Toto Travel ook kon boeken.
Prijzen vergelijken kan natuurlijk altijd.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-12-2015 14:33 Suze4 wrote:

Boeken via Booking.com, Agoda.com of Traveloka.com.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik weet niet wanneer je in de zomer op vakantie gaat maar je moet wel rekening houden met de ramadan.
Zie onderstaande info:

In 2016 is de ramadan van 6 juni t/m 5 juli. Aan het eind van deze periode is het op de wegen erg druk, zijn restaurants en bezienswaardigheden vaak gesloten, zitten hotels overvol en willen de chauffeurs op tijd terug zijn in hun geboorteplaats om Idul Fitri (6 t/m 8 juli) te vieren. Ook na Idul Fitri duurt het een paar dagen voor alles weer op gang komt.

Van 28 juni t/m 10 juli rijden wij daarom niet op Java. Dit geldt dus niet voor Bali. De prijzen van hotels, vluchten, enz. gaan gedurende de gehele ramadan wel flink omhoog, zowel op Java als op Bali.

totto
Gebruiker
spacer line

Het maakt me niets uit bij wie iemand boekt of wat dan ook.
Maar goede voorlichting kan ik Anne Miek in deze niet op betrappen.
Toen haar kennissen vorige zomer omhoog zaten, vroeg ze wel of wij nog iets konden doen. en adviseerde ze ook niet om gewoon te gaan. De kennissen hadden het zelf ook al gevraagd! Bij ons is, vol is vol. Het gaat wel om iemand zijn of haar vakantie. Wij hebben ook wel eens chuaffeurs gehad die "bij klussen" . Buiten zetten is de enige remedie.
Er zijn dan zeker nog ergens chauffeurs te regelen, maar betrouwbaarheid is belangrijker.
Vertellen dat het altijd goed komt, zeker in het hoogseizoen en met kinderen vind ik niet netjes. Vraag minimaal om welke periode het gaat. Nu al blijkt dat veel mensen niet weten wanneer Idul Fitri valt. Sorry Anne Miek maar ik ben het deze keer niet eens met je advies voor iemand met kinderen in het hoog seizoen. By the way, wij hebben nog maar heel weinig plaatsen vrij, dus dat is niet de reden.

Overigens denk ik dat het grootste probleem dit soort voorlichting is. Veel mensen boeken eerst een vlucht en gaan dan kijken wie het in kan vullen. Zonder enige kennis van mogelijkheden, tijdstip en dergelijke,
Het liefst met de tom tom in de hand. B.v. Yogya - Solo is net zo makkellijk 1 als 3 uur rijden. Volgens hun routeplanner dus niet..

Toto Travel.com

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik had net al iets geschreven, maar heb het weer gewist, omdat ik zag dat Suze geen gigantische afstanden af gaat leggen (niet bijv. een hele reis van Jakarta over land naar Bali) Het was echter wel een beetje in de stijl van Totto: met kinderen reizen is iets totaal anders dan alleen of met z'n tweetjes reizen. Ik ben best een avontuurlijk persoon, maar ik was best blij dat ik de reizen met mijn 4 kinderen goed voor elkaar had. Dat wil niet zeggen dat ik van A tot Z alles in Nederland geregeld had, maar flinke stukken wel. De dingen die ik wel terplekke heb geregeld gingen redelijk makkelijk, maar dat is voor een groot deel te danken aan het feit dat ik mij goed verstaanbaar kan maken in het Indonesisch, de gebruiken ken, de mogelijkheden en onmogelijkheden redelijk ken en tot slot ook nog een vrij makkelijk ingesteld gezin heb. Dat is al met al een hoop wat het makkelijk maakt. Heb of ben je dat allemaal niet, en loop je met 3 kinderen voor het eerst door de tropen te sjokken met je rugzak of je koffer, dan kan dat je nog aardig opbreken. heb je zeeŽn van tijd dan maakt het allemaal niet uit, maar wil je je vakantie van een welk of 3?? goed benutten dan is het echt wel handig om ťťn en ander vast te leggen (hoeft echt niet alles). laat eens horen, Suze, hoe je planning eruit ziet, dan kunnen we je misschien verder helpen.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Suze4

Ik ken Tototravel niet maar zijn prijzen zijn zeker niet goedkoop en zelfs duur volgens mij.
Ik regel in Bali altijd ter plaatse transport van het ene hotel naar het volgende hotel en laat hen op de bezienswaardigheden onderweg stoppen.
Drivers genoeg te vinden en transport kan je ook regelen in alle hotels.
Ben je BV..een dagje ziek en wil je na de middag vertrekken geeft dit ook geen problemen omdat je alles op het moment zelf regelt.
Altijd zwaar afdingen

Veel plezier Emoticon: Wink

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hotels regel ik altijd zelf, of met Booking.com, of rechtstreeks bij hotels die mij leuk lijken. Ik vraag expres even naar het reisschema, omdat het natuurlijk ook niet nodig is om iedere dag een auto tot je beschikking te hebben. Helemaal afhankelijk van wat je wil doen. Nu is Bali inderdaad allemaal wat makkelijker dan andere eilanden, maar reken maar dat je met 3 of kinderen in je kielzog iets eerder "op de koop toe" neemt dan als je alleen of per stel reist. Dat ruiken de mensen die wat aan je willen verdienen natuurlijk op kilometers afstand. En dat gun ik ze ook best een beetje, maar het moet een beetje binnen de perken blijven. Het hangt er ook een beetje vanaf in wat voor hotels je logeert. Hoe duurder de hotels, hoe meer je vaak ook voor het transport betaalt, is mijn ervaring.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik ken Tototravel niet maar zijn prijzen zijn zeker niet goedkoop en zelfs duur volgens mij.

Goed lezen wat er allemaal in het pakket zit !

Als de chauffeur op reis bij je blijft dan is er een hotelkamer voor de chauffeur ter beschikking, zijn eten, de brandstof, tol, parkeren enz.

Ben je niet op de hoogte met het gedrag van chauffeurs in Indonesie dan kan het je nog wel eens tegenvallen wat je allemaal tijdens de reis naast de autohuur + chauffeur moet betalen. Ze zijn vindingrijk !!! Er moet altijd wel ergens voor betaalt worden, zakcentje bijverdienen is dat!! Wil je de chauffeurs van Toto wat extra geven dan bepaalje dat zelf.
Bovendien weet je dat jouw chauffeur in een hotelbed slaapt en niet in zijn auto waar hij de volgende dag het hele reisgezelschap weer in moet vervoeren en ik weet heel best hoe het daar toe gaat, reis al naar Indonesi vanaf 1979.
Ik zit hier niet te typen om er wat aan te verdienen, we hebben een hele leuke reis gemaakt met de kinderen en kleinkinderen en als je dan de prijs omrekent naar het aantal personen dan valt het wel mee. Het is puur inlichting verstrekken omdat de visie van Toto Travel mij ook aanspreekt nl. zorgen dat de chauffeurs goede auto's hebben, redelijke reistijden, bed en rijst en pauzes. Goede werkomstandigheden dus!
Maar ja sommige mensen willen voor 1000 rupia op de eerste rang zitten en dan achteraf mopperen.

Suze lees de reacties maar op de site en maak je eigen keus.

Dat zwaar afdingen wat Pascal zegt dat moet je kunnen en je moet weten wat de prijzen zijn, het kost je een hoop tijd en stress.

Verder ben ik het met Elsbeth eens en natuurlijk kun je hotels boeken via boekingssites dat moet jezelf weten.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

4yoke4,

Als je al zoveel jaren in Bali komt zal je zeker weten dat in alle vakantieplaatsen die hier genoemd worden men met de transport aanbiedingen rond je oren slaan.
Overal staan borden met de prijs en men wordt konstant aangeklampt en kan men de prijzen vergelijken.
Doe daar 50% af en je zal een normale prijs krijgen.
Dus geen stres en tijdverlies.
Voor mij mag iedereen zijn boterham of (rijst ) verdienen maar als men soms het dubbele rekent van de prijs voel ik mij zwaar gepakt.
Waarom 20 Ä per dag aan transport te veel betalen als het goedkoper kan?
Dagelijks probeert men verschillende keer de toeristen uit te buiten omdat ze denken dat we lopende banken zijn.
De laatste jaren geven eigenaars van kleine hotels steeds meer tips wat de prijzen zijn zodat men niet te veel betaald.
Boeken bij een reisbureau is altijd de hoofdprijs betalen,zowel in Nederland ,BelgiŽ als in IndonesiŽ .

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Als er iets eenvoudig is op Bali, is het wel het regelen van vervoer. Ik zou me lekker van plaats tot plaats laten vervoeren en terplekke de route bedenken. Zeker nier voor de hele route een auto met chauffeur nemen, onnodig duur en onhandig als de auto of chauffeur niet bevalt. Voor de langste trajecten ben je in het hoogseizoen ergens tussen de 500.000 en 800.000 roepia kwijt. Kortste stukjes (b.v. Vliegveld - Ubud) tussen de 200.000 en 300.000 roepia. Een an ander afhankelijk van vraag en aanbod en onderhandelingen.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Voor de langste trajecten ben je in het hoogseizoen ergens tussen de 500.000 en 800.000 roepia kwijt.

= omgerekend Ä 35,00 tot Ä 55,00

wil je alleen ergens heengebracht worden, bijv. van het ene hotel naar een ander hotel dan is het ook mogelijk om een Blue Bird taxi met meter te nemen.

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Als je taxivervoer zoekt op Bali en je wilt het allemaal van te voren regelen dan zou ik ook kijken op de website van Ubud Taxi. Hoewel het er niet staat valt over de prijs te praten indien je alle ritten met hen doet. Zelf had ik goede ervaringen met hen.

Suk6
Rob

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Er zijn hier een aantal mogelijkheden genoemd en misschien kan Suze er iets nuttigs uithalen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Pascal ik kom niet alleen op Bali ! Heb allerlei soorten openbaar vervoer meegemaakt in mijn vroegere jaren en veel met openbaar vervoer gereisd maar heb wel de ervaring dat een reis met jonge kinderen iets anders is als backpacken met zijn tweeen.

Het gaat mij erom dat Suze een goede trip kan maken met haar gezin met kinderen. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik kende een gezin die met de Ramadan naar Indonesie waren afgereist.dit jaar
geheel verzorgd, ze kon op dat moment mij niet zeggen welke reis organisatie zij had geboekt dat moest ze thuis opzoeken.
Maar de contacten waren verbroken en ik heb haar nooit meer ontmoet.
Ze waren met hun viertjes twee kinderen van 8 en 12 jaar.
Maar wat ik haar duidelijk hoorde zeggen dat ze nooit meer naar Indonesie gingen.
In de Ramadan tijd moet je niet verbaast zijn dat er geen bier meer is, in het hotel waar je met die reisbureau had geboekt, ze waren in Bandung en hebben de reis gecanseld zijn rechtstreeks naar Bali gereisd en hebben de tijd daar door gebracht, in plaats van Jakarta Bogor Bandung Panangdaran Yogya (Borobudur ) Malang, Bromo Bungawangi naar Bali.
Blijf weg in die tijd op Java, hier zijn ze dan helemaal van de pot gerukt en maken de mensen zo frustrerend bang, neen dan is het over, om als toerist die maand op Java te zijn.
Je zal terleurgesteld terug komen in Nederland net als dat gezin die ik hier boven melde.... Emoticon: I love it Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik doe ook maar even een duit in het zakje.
Ik ben geen reiziger, maar ken IndonesiŽ, willen we advies geven dan moeten we niet van onze eigen situatie uitgaan.
We moeten kijken naar de kennis en mogelijkheden van de gene die de vraag stelt Emoticon: Yes!
Ik zag hier Totto weer opduiken, daar heb ik nog nooooooit een negatief bericht over gehoord en ik ga er van uit dat hier mensen zitten die weten hoe het werkt.
Yoke is vol lof, daar heb ik alle vertrouwen in, die komt al langer dan ik in IndonesiŽ en heeft ook veel meer gereisd.

Of het nu in Europa is of in IndonesiŽ, goedkoop is en blijft vaak duur koop, ik gebruik al jarenlang dezelfde chauffeur, bellen vanuit Nederland, vluchtgegevens doorgeven en hij staat er, al 15 jaar en nooit te laat, tja niet de goedkoopste maar wel de betrouwbaarste.
Stel je voor dat ik 200.000 (14 Euro) goedkoper zou kunnen en hij is er niet op tijd Emoticon: Confused
We geven ruim 600 Euro uit aan een reis naar IndonesiŽ en vervolgens gaan we moeilijk doen over 15 Euro Emoticon: Confused

Dat is alleen weggelegd voor mensen die van de hoed en de rand weten, nieuwe reizigers hebben meer aan betrouwbare informatie, dat is wel iets duurder, maar willen ze terug komen dan weten ze beter.
Ik mag dan wel niet veel gereisd hebben in IndonesiŽ, maar ik heb enig inzicht hoe het hier werkt, familie en vrienden die door Indonesia willen reizen krijgen het adres van Totto.
Misschien wel iets duurder? Maar wel betrouwbaar.
Voor Anne Mieke geen optie, dat begrijp ik, maar die moet ook begrijpen dat het voor nieuwelingen de meest betrouwbare optie is Emoticon: Yes!

Nu even afwachten bepaalde personen vliegen op reisvraag af, sommige personen haken ook ogenblikkelijk af als Malam zijn mening geeft, effe wachtuuuuuh nog effe wachtuuuuuh pizzaaaaa Emoticon: Yummie!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ben ik met je eens. Als Suze de vraag was beŽindigd met: ik regel het het liefst allemaal terplekke, heb je met een ander type reiziger te maken. Ze geeft al aan dat ze graag wat zekerheid vantevoren wil. En die kinderen, dat is voor mij de bepalende factor. Aan de andere kant: ze gaat geen reis vaan Noord naar Zuid Sumatera maken, of van Noord naar Zuid Sulawesi. Dan is er ook gewoon minder vervoer beschikbaar dan op Bali. Ik had het meeste vantevoren geregeld, maar realiseer mij dat dat allemaal via contact met de betreffende hotels was. Alleen een stukje Noord Sumatera heb ik via een touroperator geregeld, de rest via de hotels zelf. Dan heb ik het over afspraken als: halen jullie ons van Denpasar op en brengen jullie ons dan naar Pemuteran?. En brengen jullie ons 3 dagen later van Pemuteran naar Ubud? Dat betekent dus onderhandelen via de mail vantevoren.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik denk dat je een deel van mijn posting gemist hebt Elsbeth, ik had hem namelijk bewerkt. Emoticon: Blush

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 02-12-2015 17:57 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Bovendien weet je dat jouw chauffeur in een hotelbed slaapt en niet in zijn auto waar hij de volgende dag het hele reisgezelschap weer in moet vervoeren en ik weet heel best hoe het daar toe gaat, reis al naar Indonesi vanaf 1979.

Yoke , per definitie betaal de klant/toerist 0ngeveer 100.000 rupiah/dag voor de "hotelkosten" van de chauffeur, als het een buiten de stad rit wordt .
Uiteraard geeft je hem ook uang roko/kopi( rook en koffiegeld) plus dat hij mag aanschuiven tijdens een lunch stop.

Dat de chauffeur in de auto slaapt kan de klant "niet verbieden" .
Behalve als men in bepaalde grote resort logeert, dan heb je soms een chauffeursverblijf voor de gasten met chauffeurs, en GRATIS.
De eerste keer dat ik op Java-Bali reis met huurauto( toen nog "primitief" ), een grote Amerikaanse slee ( niet Kijang Inova etc ) zoals ze nu hebben.
We waren toen met mijn vrouw, schoonmoeder, vriend en broertje, onze honeymoon reis September 1979 naar Bali ( Kuta was toen nog een "dorp" Emoticon: Wink en Yogya(Borobudur etc ) voor mijn schoonmoeder .
Openbaarvervoer hebben we praktisch nooit gedaan, zeker toen Jr nog klein was .
Als we met mijn ouders en tante gaan , huren we de Big Bird van Blue Bird , met 2 chauffeurs.
Daar kan 10 of 11 man vervoerd worden, is goedkoper dan 2 Kijang te huren.
Ben ook voorstander van betrouwbare rental , iets duurder maar dan heb je geen beunhaas , wagenpark tip top, heb je panne komt een vervangende auto/chauffeur .
Tenminste als je in West Java zit , zit je verder in midden java en je thuisbasis jakarta is dan is het moeilijker .
Vandaar de eis van jonge wagen ( 2-3 jaar oud), kans op panne onderweg is klein.

In Sumatra , van Noord(Medan) naar Zuid(Padang) kan je zo een huurauto vinden , ga niet bij de receptie van een groot hotel huren, bij Marriott Medan vroeg men 4 jaar geleden 800.000 rupiah, via krant (zie RENTAL) betaalde ik ongeveer iets meer dan de helft.

bisa dicek of makemyday .

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Heel veel bestemmingen op Bali zijn (goedkoop) bereikbaar via de

"Kura-Kura" bus http://kura2bus.com/

en / of met

Perama http://www.peramatour.com/

Kan alleen maar de hierboven genoemde mening onderschrijven dat wanneer men reizende met kinderen is in het hoog-seizoen, het slimmer is om hotels en transport vooraf vast te leggen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,989,019 pageviews Een website van indahnesia.com