Visa voor Indonesiers

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Hoi allemaal,

Omdat ik bezig ben mijn vriend naar Nederland te krijgen voor 3 maanden (schengen-visum), ben ik op zoek naar bepaalde adviezen hetzij ervaringen van anderen. Hij is wel eens eerder geweest naar NL in 2003, maar volgens mij is het een en ander veranderd en toen bleef hij ook niet zo lang.

Ik heb gehoord van een uitnodigingsbrief die geschreven moet worden. Weet iemand naar wie deze gestuurd moet worden? Naar de Visadienst (Den Haag, IND) of naar de Ned ambassade in Jakarta? En kan je deze ook downloaden van het net (zoals dat is voor Nederlands die een visum regelen om naar Ind. te gaan) of moet je het helemaal zelf schrijven. Wat moet er precies in staan?

Ook nog even over de verzekering..De vorige keer waren hier niet echt eisen voor, maar nu, zoals ik gelezen heb, wordt dit wel aangeraden. Is dat werkelijk zo...??

Ik zie jullie reacties tegemoet en alvast hartelijk dank,

groetjes, Sandra

Robert†
Gebruiker
User icon of Robert†
spacer line

Die uitnodiging kan je halen bij je lokale gemeente/stadhuis.

Kijk eens op de volgende link voor wat je allemaal moet doen.

http://www.ind.nl/NL/verblijfw(...)B&procedure=Vakantie

Het is tegenwoordig verplicht dat degene die naar Nederland komt aan kan tonen dat hij verzekerd is. Anders krijg je geen visum. Meestal kan je via het consulaat/ambassade een (tijdelijke) verzekering laten afsluiten. Vorig jaar kostte dat voor mijn vriendin ongeveer USD 80.00 voor 3 maanden via het consulaat.

Lees maar ff en succes ermee

Groeten,

Robert

Omang Omang Cafe Padangbai Bali

badut
Gebruiker
spacer line

Zorg ervoor dat goed in de brief staat wat de reden is van zijn bezoek.
Noteer ook de passport gegevens in de brief. Om gezeur te verkomen.
Als om relatie gaat (zelfs voor toeriste visa) moet je de relatie kunnen aantonen, doormiddel van brieven en foto's.
Deze brief doe je bij de documenten die je opstuurd.

Verzekering moet zelfs. Kan je afsluiten bij, www.oomverzekeringen.nl
ongeveer 140 euro voor 3 maanden.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,354 pageviews Een website van indahnesia.com