Zoon 17 wil zelfstandig Indonesie reis doen kan dit?

Subforum Gebruikers hebben wat te zeggen 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Michel1202
Gebruiker
spacer line

Mijn zoon wil zelfstandig een reis naar Indonesie ondernemen hij is er al meerdere malen geweest maar altijd in familie verband.
Zijn er beperkingen, moet hij papieren kunnen overleggen dat wijals ouders ouders toestemming verlenen, dit is voor Zuid-Afrika bvb het geval en moet ruim van te voren worden aangevraagd.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Goede seksuele voorlichting want anders ga je snel opa zijn, de meisjes hier zijn niet vies van een Bule, hoe sneller in bed hoe liever.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat dacht je bulekurus? Ik zie geen antwoorden dus ik zal maar iets "leuks" opschrijven?
Als de vraag er al niet staat dan verzinnen we hem zelf wel?

Wat een geweldig antwoord weer...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Beste AM, ik denk dat jij al ver boven de vijftig bent, ik leef tussen de 20- jarige en had vorige semester 6 Nederlanders en die hebben hier goed gevogeld. Als ik hun verhalen hoorde hoe snel dat de meisjes hier meegaan naar het hotel ai ai.
een verwittigd man is .... zeker op 17 jarige leeftijd, het veranderd je leven voor het begonnen is .

bulekurus
Gebruiker
spacer line

oh ja nog vergeten, ik had vorig semester nog een Nederlandse Master student sociologie die haar thesis kwam schrijven over hoe moslim jongeren omgaan met smartphone en sociale media ... mond open, ogen wijd open wenkbrauwen gefronst toen ik het allemaal hoorde. Het was een leuk werk om te lezen Emoticon: Laugh out loud
En de papieren die de vader wilt zal niet veel voorstellen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De vraag is of er beperkingen zijn om als 17 jarige te reizen. Er wordt hier niet om sexuele voorlichting gevraagd.
Je kunt bij veel luchtvaartmaatschappijen vanaf 15 jaar zelfstandig en zonder begeleiding reizen. Dat is wat ik weet. Maar ik weet hoe een land als Indonesie hiermee omgaat mbt de toegang tot het land.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het beste kan je even bij de luchtvaartmaatschappij informeren. Het enige dat ik mij herinner, is dat er iemand moet ophalen indien onder de leeftijd. Echter deze leeftijd kan ook 15 jaar zijn. Ik heb mijn zoon van de luchthaven in Jakarta 2x moeten ophalen: op zijn 12-jarige leeftijd en op zijn 14-jarige leeftijd. Daarna heb ik hem ook wel opgehaald maar dat was geen "must" van de luchtvaartmaatschappij.
Indonesische immigratie maakt er verder geen drukte om. Een extra aanvulling met toestemming van de ouders kan nooit kwaad. You'll never know. Beter voorkomen dan genezen.
Neem toch de notie van Bulekurus in gedachten want dat was hetgene waar ik ook telkens bang voor was: ongewilde zwangerschap (met vervolgens dwang om te huwen) en/of HIV (Indonesia is het enige land ter wereld waar HIV-besmetting nog steeds toeneemt i.p.v. afneemt). Dus condooms adviseren. Laat hij er niet te licht over nadenken want doorgaans komen de meeste toeristen in aanraking met Indonesische dames die vrij promiscue zijn, dus met een zeer verhoogde kans op SOA's, incl. HIV.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En denk niet dat 17 jaar te jong is, als blanke jongen van die leeftijd is hij een gewild huwelijks- dan wel sexobject.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Voor luchtvaartmaatschappijen kom ik herhaaldelijk 15 jaar tegen, maar ik heb me de krampen gezocht naar de minimum leeftijd om IndonesiŽ probleemloos binnen te komen met een VOA, niet kunnen vinden.
Misschien is het raadzaam voor de zekerheid contact op te nemen met de Indonesische ambassade in Den Haag.
En ja, met Bulekurus en YB eens, druk hem op zijn hart voorzichtig te zijn, zo'n lekkere stoere knaap met een witte bekleding ligt hier bijzonder goed in de markt.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 26-11-2015 02:45 Yogya-Bali wrote:

Neem toch de notie van Bulekurus in gedachten want dat was hetgene waar ik ook telkens bang voor was: ongewilde zwangerschap (met vervolgens dwang om te huwen) en/of HIV (Indonesia .

Een 17 jarige gezonde jongeman zal ook weten waar hij de mosterd moet halen.
Alleen moet pa zoontjelief voorlichten zoals wat Y-B en BK vertelde.
Anders bestaat de kans dat pa verblijdt wordt met een verhaal :
pap ik heb een zeer aardige meisje ontmoet.
Heb een verkering gekregen.

Soms lopen ( met de nadruk op soms) golddigers rond , nog onschuldig terwijl ze al bekend is bij de expat mensen .
Dat kan je zoon niet aandoen.

bisa dicek of makemyday .

fred
Gebruiker
spacer line

Vooral doen, zou ik zeggen, verdiep je samen met je zoon in de route, verras hem met zelf ingewonnen info. Maak het voor jullie beide al spannend tijdens de voorbereiding, lees en ontdek wat hem allemaal te wachten staat. Leer alvast wat van de taal, probeer thuis eens Indonesisch te koken (geen bami uit de muur dus, maar da's ook geen "food" natuurlijk)
Kortom, duik mee in zijn verhaal, hij zal je dankbaar zijn.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,715,937 pageviews Een website van indahnesia.com