Reizen op de bonnefooi in augustus

Subforum Hotels in Indonesië 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lukraak
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Gisteren hebben ik en mijn vriendin vliegtickets naar IndonesiŽ geboekt (YES!). We komen begin augustus aan in Jakarta en zullen vanuit daar richting Bogor, Bandung, Yogyakarta, Bali en Lombok gaan.

We gaan ergens in september weer terug. Nou is mijn vraag: in hoeverre kun je in het hoogseizoen op de bonnefooi gaan m.b.t. hotels? Ik wil alleen de eerste nacht in Jakarta boeken en verder gewoon op de bonnefooi gaan, maar kan dat? Voor ons zijn B&B voor een paar euro per nacht voldoende (backpackers), bijvoorbeeld in Ubud. Op Lombok wilde mijn vriendin misschien wat luxer (laatste week volledig relaxen). Iemand ervaringen met reizen op de bonnefooi in augustus in IndonesiŽ?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Jesse

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oeps tijd zat zou ik zeggen, niks mis mee, het lijkt mij in augustus totaal geen probleem om overal plek te vinden.
Sla Bogor over en ga rechtstreeks naar Bandung zou ik zeggen, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Succes.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

In augustus is het inderdaad niet nodig om vooraf iets te boeken maar aan de andere kant tegenwoordig heel handig met bv Booking.com, kan ook de dag van te voren of de dag zelf.
Maar een paar euro is wel heel erg weinig (zeker als je het letterlijke bedoelt), zelfs voor Indonesie. Bij backpackers"prijzen" moet je denken aan vanaf 10 euro ongeveer.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi Jesse,

Net als Malam en Anne Mieke denk ik dat op de bonnefooi geen probleem is. Alleen als je in een weekend op een toeristische plek in vooral West-Java bent (bijv. Bogor, Puncak, Bandung, Garut, Pangandaran) is het misschien handig toch even een paar dagen van tevoren iets te regelen. Daar komen namelijk ook veel mensen uit Jakarta en omstreken om het weekend door te brengen.

Waarschijnlijk had je dit al in de gaten, maar voor de zekerheid: je zegt dat jullie in augustus gaan, en in september terug. Is dit niet meer dan 30 dagen (inclusief dag van aankomst ťn dag van vertrek)? I.v.m. het visum.

Groeten,

Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Oef over een jaar nu al geboekt is dat niet een beetje veel overdreven.
Je kan dan al verongelukt zijn, wat ik er van denken moet, dat dit mensen zijn dat ze bang zijn dat ze niet voorop staan.
Ik vind dit een belachelijke mentaliteit sorry maar als je zo ver gaat in je gevoel, dan heb ik het idee je bent bang dat je niet de eerste bent.
Och ja waar bemoei ik mijn eigen ook mee groetjes tot over een jaar.
happy time tussen nu en augustus... Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Lukraak
Gebruiker
spacer line

Hi allemaal,

Bedankt voor de tips! Erwinn, binnen de 30 dagen blijven we!

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Zieleffe: we waren van plan om in die tijd naar Indonesie te gaan en toevalligerwijs kwam er gisteren een mega aantrekkelijke vliegreis voorbij precies in die periode. Dit is ook de reden van het vroege boeken. Als dit niet het geval was zouden we uiteraard wachten met het boeken van een vlucht. Soms moet je dingen gewoon niet laten liggen Emoticon: Wink . En tja, het lange wachten begint nu inderdaad...

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ja dat kan, kan je ons ook melden wat die vliegreis kost en welke maatschappij je geboekt heb en je dan een link kan door geven, hebben ander ook ik misschien er plezier van... Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Jesse, je bent er inderdaad vroeg bij! Met de ramadan en omliggende dagen heb je niks te maken, want dat is dan allang voorbij. Lijkt mij ook geen probleem om dan op de bonnefooi te reizen. Een paar euro... dat is wel verdomd weinig, zoals Anne Mieke ook al aangaf. Daar zal je op booking.com misschien minder van vinden. Ik ben in Ubud wel mensen tegen gekomen die in het hoogseizoen grote moeite hadden om daar op de bonnefooi iets te vinden (was toen iets eerder in het hoogseizoen, maar toch). Het is ook best lekker om een aantal nachten wel vooraf te boeken, geeft je ook iets structuur aan je reis en je kunt het tot zeer kort van tevoren (althans bij booking.com) annuleren. Maar als je jong bent is het ook heerlijk om alles aan het toeval over te laten, zodat je misschien wel ergens op Kalimantan uitkomt, weet jij veel. Veel inlezen, dan word vanzelf duidelijk wat je wel en niet aantrekt.

Lukraak
Gebruiker
spacer line

Ik heb 540 euro betaalt per ticket in het hoogseizoen. Ik check altijd Ticketspy, hieronder een link:

http://ticketspy.nl/deals/goed(...)-jakarta-vanaf-e447/

Deze website linkt je weer door naar aanbieders. Deze site verzamelt overigens aanbiedingen naar verschillende bestemmingen. Altijd even leuk om in de gaten te houden Emoticon: Smile . Zeker als je niet gebonden bent aan schoolvakanties kun je soms voor 250 euro naar Azie vliegen.

Thanks voor je tips elsbeth. We zijn inderdaad jong, vandaar dat we het een beetje open willen houden.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 19-11-2015 12:50 schreef Lukraak:
Hi allemaal,

Bedankt voor de tips! Erwinn, binnen de 30 dagen blijven we!

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Zieleffe: we waren van plan om in die tijd naar Indonesie te gaan en toevalligerwijs kwam er gisteren een mega aantrekkelijke vliegreis voorbij precies in die periode.
Dit is ook de reden van het vroege boeken. Als dit niet het geval was zouden we uiteraard wachten met het boeken van een vlucht. Soms moet je dingen gewoon niet laten liggen Emoticon: Wink . En tja, het lange wachten begint nu inderdaad...

Dan vlieg je waarschijnlijk met Turkisch airlines voor 515 euro (tix-prijs, elders misschien nog een fractie voordeliger, en dan vaak ook nog zonder bijkomende kosten), wat voor het hoogseizoen augustus uitzonderlijk laag is.
En inderdaad, dan direct toeslaan, want die prijzen dalen zeer waarschijnlijk niet meer, maar kunnen wel zo maar weer stijgen.

SOLO MAN FOREVER

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Wanneer je flexibel bent kun je gebruik maken van meevallertjes
dit is een leuke prijs

Er zijn soms nog goedkopere 345 lufthansa 460 etihad 495 emirates
zie ik wel eens vaker voorbij vliegen tussen de aanbiedingen maar ..
er zit altijd een maartje aan verbonden

Het voordeel van ver vooruit boeken is dat je beter beslagen ten ijs kunt komen
wanneer je jezelf goed voorbereid

In het hoogseizoen stijgen de prijzen meestal

Ik volg het momenteel niet zo intensief .. voorlopig zelf nog geen plannen die kant op

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,417 pageviews Een website van indahnesia.com