hoeveel geld voor 20 dagen?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
javabali
Gebruiker
spacer line

Dag allemaal,

Ik vertrek 1 mei voor het eerst van mn leven naar jakarta, waar mijn vriendje is, en ga dan samen met hem over java naar bali. Onze reis duurt 20 dagen en aangezien we beide nog studeren is het budget niet erg groot. Mijn vraag is of er op dit forum ervaren budget-reizigers zijn die weten hoeveel geld je zo'n beetje kwijt bent, dus met reizen, eten, overnachtingen(we willen in goedkope hotels en losmens), etc etc in 20 dagen.
Zelf reken ik op zo'n 500 euro per persoon,

Alvast bedankt!!

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Hoe reis je? Ik ging met de motor en ben inmiddels 'ervaren' reiziger. Ik geef tijdens zo'n rit ongeveer 10 tot 15 euro per dag (2 personen) uit. Ik heb dan mijn eigen motor die wat brandstof gebruikt, en een tweepersoons hotelkamer, soms met warm water en soms niet, soms met airconditioning en soms niet. We eten langs de kant van de weg en kopen geen frutsels als aandenken.

javabali
Gebruiker
spacer line

ons plan is idd om ook per motor te reizen en dan een paar plaatsen aan te doen waar we gemiddeld zo'n 3/4 dagen willen blijven om rond te kijken. Eten langs de kant van de weg is misschien niet voor mij weggelegd, ben nog nooit buiten europa geweest en heb dus een verwende maag.... bedankt!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor 500 euro pp, dus 1000 euro samen kun je goed slapen, vaak met airco, goed eten (warung, rm padang), jezelf verplaatsen met bussen en treinen en zelfs af en toe een vlucht (Lion Air) en is zelfs inclusief "frutsels" ............M.a.w. het is genoeg als je niet eersteklas wilt reizen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Eten "langs de kant" is geweldig, asli en enak (authentiek en lekker) Het heeft niks met een verwende maag te maken. Je verwende maag kan voor hetzelfde geld, eh nee voor m e e r geld in een **** + hotel/restaurant ook protesteren. Je weet niet wat je mist.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

javabali
Gebruiker
spacer line

dan moet ik dat idd zeker eens proberen, maar veel norit mee voor de zekerheid
bedankt voor de goeie tips!

vendie
Gebruiker
spacer line

Ook met een low-budget is Indonesie heel goed te bereizen. Maar ťťn ding eet en drink niets van de straat. Er zijn genoeg kleine eettentjes waar je voor weinig geld kan eten. Laat je niet verleiden door iets op de pasar (markt) te kopen. Voor de IndonesiŽrs heel erg goed te doen maar niet voor ons tenzij je een behoorlijk buikloop wilt risceren. En ook overnachtingen zijn erg goed te doen ook voor een low budget.
Het is alleen even zoeken.
Laat je in ieder geval niet direkt meenemer door een mensen die een mooi verhaal kunnen vertellen. Ga zelf op onderzoek.
Suc6
Cor v an Dee

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 28-03-2005 19:27 javabali wrote:
dan moet ik dat idd zeker eens proberen, maar veel norit mee voor de zekerheid
bedankt voor de goeie tips!

Mijn arts in Yogya zei enkele jaren geleden dat Norit niet helpt tegen het voedsel uit IndonesiŽ in een toeristenmaag. Het is trouwens sowieso slecht een stoppend middel te gebruiken, de schadelijke bacteriŽn moeten er namelijk uit. En ja, ik heb die fout ook gemaakt, want ik heb ervan geleerd Emoticon: So funny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-03-2005 19:21 vendie wrote:
Maar ťťn ding eet en drink niets van de straat.
Laat je niet verleiden door iets op de pasar (markt) te kopen. Voor de IndonesiŽrs heel erg goed te doen maar niet voor ons tenzij je een behoorlijk buikloop wilt risceren.
Cor v an Dee

Dat is grote flauwekul. Wat is er mis met iets eten op de pasar? Bovendien zit er echt geen verschil tussen Indonesische en westerse magen hoor. Als eten niet goed is, en in de meeste gevallen kun je dat zelf al beoordelen, wordt iedereen ziek .
Ik ben zelf e e n keer serieus ziek geweest na een reis in Indonesie en dat kwam door het eten in een viersterren hotel in Jakarta (Sahid Jaya)

En ook wat Jeroen schrijft, niet te snel van die stopmiddelen gebruiken. Het moet er eerst uit................

gr
Anne Mieke

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

On 29-03-2005 19:21 vendie wrote:
Ook met een low-budget is Indonesie heel goed te bereizen. Maar ťťn ding eet en drink niets van de straat. Er zijn genoeg kleine eettentjes waar je voor weinig geld kan eten. Laat je niet verleiden door iets op de pasar (markt) te kopen. Voor de IndonesiŽrs heel erg goed te doen maar niet voor ons tenzij je een behoorlijk buikloop wilt risceren. En ook overnachtingen zijn erg goed te doen ook voor een low budget.
Het is alleen even zoeken.
Laat je in ieder geval niet direkt meenemer door een mensen die een mooi verhaal kunnen vertellen. Ga zelf op onderzoek.
Suc6
Cor v an Dee

leg 'ns uit waarom je niet van straat mag eten en drinken???
en ook ik vraag me af: wat is er mis met de pasar??
waar denk je dat het eten van jouw "genoeg kleine eettentjes" vandaan komt? van de carrefour?? haha
wat een onzin zeg!

emield
Gebruiker
spacer line

Tsjongejonge, 500 euro in 20 dagen! Ik ben een maand in December/Januari geweest, en heb 600 euro totaal uitgegeven.
Dat is dus inclusief hotels, vliegtickets, 1e klas treintickets, taxi's, je natje en droogje in restaurants& diverse aankopen! En daarbij komt dat ik alleen een hotelkamer had, jullie zijn met z'n tweeen. En ik spreek nog nieteens Bahasa Indonesia, dus ik denk dat jullie dat wel gaat lukken.

emield

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 29-03-2005 19:38 Anne Mieke wrote:
[...]

Dat is grote flauwekul. Wat is er mis met iets eten op de pasar? Bovendien zit er echt geen verschil tussen Indonesische en westerse magen hoor. Als eten niet goed is, en in de meeste gevallen kun je dat zelf al beoordelen, wordt iedereen ziek .
Ik ben zelf e e n keer serieus ziek geweest na een reis in Indonesie en dat kwam door het eten in een viersterren hotel in Jakarta (Sahid Jaya)

En ook wat Jeroen schrijft, niet te snel van die stopmiddelen gebruiken. Het moet er eerst uit................

gr
Anne Mieke

Ik ben ook 1 keer ziek geweest. Ik ging gehaast op vakantie, vervolgens zeven dagen pas om 3 uur in de nacht naar bed en de 7e avond dronk ik kopi tubruk. Toen kwam het er in alle gaten tegelijk uit Emoticon: Shut up!

Maar 500 euro is dus zeker genoeg, en dan hoef je er niet eens Indonesisch uit te zien Emoticon: Shiny

tomleeuw
Gebruiker
User icon of tomleeuw
spacer line

Wij zijn in best wel luxe bungalows (airco en soms zwembad)geweest en hebben alles gedaan wat we wilde en zijn in totaal zo'n Ä1000,- kwijt voor 2 man een maand lang. Het scheelt misschien dat het nu "low-season"is en dat ik vrij goed kan afdingen en dat je voor sommige kamers ipv. 80euro zo'n 18 betaalde. (ga je in losmens met fan dan red je het meestal wel voor zo'n 4 euro per nacht, afhankelijk waar je bent en de periode van het jaar. In Juli/augustus zal het lastiger zijn)

Dus dat gaat je wel lukken, en.. ga lekker langs de kant eten. Vaak kan je aan de groente die uitgestald staat goed zien of het vers is. Pas alleen op met ijsklonten, die worden niet altijd van mineraal water gemaakt, en eet je daar te veel van dan kan je wel last krijgen.

p.s. 4 weken geen last van wat dan ook gehad, kom ik terug in het mooie lente weer van NL en ik ben me nu toch grieperig en verkouden Emoticon: Eerie

Hitami
Gebruiker
spacer line

Vacantie in Indonesie, kun je zo duur en goedkoop maken, zoals je wilt.

Wat eten "langs de kant" is vaak beter dan restaurant omdat er geen vooraad aanwezig is en altijd vers. de motto is op = op

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 02-04-2005 11:43 Hitami wrote:
Vacantie in Indonesie, kun je zo duur en goedkoop maken, zoals je wilt.

Wat eten "langs de kant" is vaak beter dan restaurant omdat er geen vooraad aanwezig is en altijd vers. de motto is op = op

...en wat over is, wordt gemixt met het vers van morgen of overmorgen. Of dacht je dat ze wat weggooien?

Hitami
Gebruiker
spacer line

de truck van "langs de kant" eten, zoeken naar een "tent" waar altijd druk is. Die zijn meestal lekker en vers.

Smakkelijk eten !

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ooit gezien hoe ze je bord en bestek schoon maken "langs de kant van de weg?" Die gaan in een emmer met ''kali'' water die de hele dag meegaat.

Selamat makan.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 02-04-2005 16:45 dangdude03 wrote:
Ooit gezien hoe ze je bord en bestek schoon maken "langs de kant van de weg?" Die gaan in een emmer met kali water die de hele dag meegaat.

Selamat makan.

Wat ze daar water uit de kali noemen, heet hier toch gewoon erwtensoep Emoticon: Nice Emoticon: Wink

Let's travel
Gebruiker
spacer line

Het voordeel van eten langs de straat is dat je kunt zien of de ingrediŽnten vers zijn en of het goed doorbakken is. In toeristische gebieden maken veel verkopers 't eten voor de toerist al iets overgaar. Ze willen niet het risico lopen om er schuldig aan te zijn dat een toerist last van buikloop krijgt, maar maken daarmee het eten wel iets minder lekker.
Als wij op straat gaan eten nemen we vaak wel ons eigen bord en bestek mee. Het grootste risico zit 'm inderdaad in die verschrikkelijk vieze afwasteiltjes.

In de 'betere' restaurants loop je waarschijnlijk minstens zoveel risico als langs de kant van de weg. Zelfs als die restaurants op westerse toeristen zijn gericht. Je moet eens aan de achterkant van een restaurant de keuken in kijken. Daar heeft de smaakpolitie nog wel wat te doen! En vaak is het zo dat hoe duurder het restaurant, hoe nettter de gerechten op een bordje moeten komen en hoe vaker ze met de vingers aan je eten moeten komen.

Ik ben zelf een keer verschrikkelijk ziek geweest van een bananen pannekoek. Achteraf ook een groot risico: melk en eieren en door de dikte van de bananen erin, vaak niet goed doorgebakken. Maarja... Er zijn nog een hoop gebieden in IndonesiŽ (buiten Java en Bali) waar naast de bananen pannekoeken alleen rijst of klef wit brood zonder korst bij het ontbijt te krijgen is. En ze zijn wel erg lekker.

De gevaren van het op straat eten zitten 'm met name in etenswaren die niet gebakken worden. Vooraf schoongemaakt fruit is een risico, hoe prachtig die annanassen en andere heerlijkheden er ook uit zien. Gewoon ongeschild kopen en zelf schoonmaken.
"Es Surabaya" is natuurlijk helemaal een ramp. Allemaal zoetigheden in ongekookt(?) ijswater. (Ik moet zeggen dat je daar ook niet erg veel aan mist, want erg lekker vond ik het eigenlijk ook niet.)
Zelfs in de betere restaurants kopen we nooit salade bij het eten. Vaak is dat gewoon onder kraanwater afgespoeld. En wat niet geschikt is om te drinken, is ook niet geschikt om je eten mee schoon te spoelen.

Selamat makan allemaal
Remco

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 02-04-2005 22:00 Let's travel wrote:

Als wij op straat gaan eten nemen we vaak wel ons eigen bord en bestek mee. Het grootste risico zit m inderdaad in die verschrikkelijk vieze afwasteiltjes

Dacht je nou echt dat ik ''om'' ben en voortaan met bord en bestek de straat op ga om wat te eten? En neem je dat bord en bestek trouwens mee uit Nederland of leen je dat even van het hotel ofzo? Voor mij is het zo in Ind.: zolang er Chinees bestaat is er hoop, lekker vers uit de gloeiend hete wok, nou jij weer.

Jan.

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

[quote]
Als wij op straat gaan eten nemen we vaak wel ons eigen bord en bestek mee.

huh??? lees ik het goed?? Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo
wat een treurnis zeg! heb je er wel 'ns bij stil gestaan hoezeer dat overkomt?nogal beledigend om bij warung je eigen bestek mee te nemen! Emoticon: Confused haha lachwekkend zeg! ik zie 't al voor me.... Emoticon: Stupid
trouwens...hoe neem je dat bord mee na het eten?laat je dat bij de betreffende warung schoonmaken?
ik ga hier even de grond rollen van het lachen, kan het niet laten haha

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sayang,
Wij lachen met je mee!!
Je kan het ook gewoon uit een bananenblad of het verpakkingspapier eten, is er niets aan de hand.
Tuti & Jan Emoticon: Shiny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-04-2005 22:00 Let's travel wrote:

Als wij op straat gaan eten nemen we vaak wel ons eigen bord en bestek mee.
In de betere restaurants loop je waarschijnlijk minstens zoveel risico als langs de kant van de weg.
...........Daar heeft de smaakpolitie nog wel wat te doen!
Maarja...

"Es Surabaya" is natuurlijk helemaal een ramp. Allemaal zoetigheden in ongekookt(?) ijswater. (Ik moet zeggen dat je daar ook niet erg veel aan mist, want erg lekker vond ik het eigenlijk ook niet.)

Selamat makan allemaal
Remco

NIET naar Indonesie gaan misschien?
Dan ben je overal vanaf. Ik vind dat dit land het niet verdiend om zo afgeschilderd te worden. Je gaat ergens heen en accepteert de dingen zoals ze zijn, en je zult zien dat er dan een wereld voor je open gaat, OF je gaat er niet heen.
Ik kan me zo voorstellen dat de warunguitbaters zich nogal beledigd voelen als ze jou met een bord aan zien komen.

Smaakpolitie? Dat is iets wat wij ons hier kunnen vervoorloven omdat we niks anders te doen hebben dan via de televisie dit entertainment de ether in te sturen.

Ik zou net als mijn voorgaande schrijvers hierom hard moeten lachen maar toch kan ik dat even niet. Je komt aan MIJN land en je doet op deze manier nogal neerbuigend t.o.v. de mensen voor wie het heel normaal eten te bereiden zoals dat doen.

Je moest je schamen.
Nogmaals, je bent niet verplicht om naar Indonesie te gaan.

gr
Anne Mieke

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

inderdaad Annemieke, helemaal met je eens
't frappante is dat zijn nick ook nog 'ns 'let's travel' is...
schaam je Remco... Emoticon: Confused

djattiman
Gebruiker
spacer line

Remco, hoe vertaal ik ' inburgeringscursus' naar Behasa Indonesia?
Of was het als ' smakelijke' grap bedoeld?
Er zijn stalletjes waar ik zeker niet zou durven eten, maar er is plenty waar je met smaak je eigen ' schone handen' erbij aflikt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

91,613,249 pageviews Een website van indahnesia.com