Visumvrij naar Nederland voor indonesiers?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
gjvoostr
Gebruiker
spacer line

Ik kreeg van mijn vriendin dit te zien.

http://www.indopos.co.id/2015/(...)s-visa-schengen.html

Begrijp ik het nu goed en kunnen indonesiers binnenkort zonder visum Nederland in?
Dat zou een hoop rompslomp schelen.
Wie weet hier meer over (of kan beter indonesisch lezen dan ik?)

totto
Gebruiker
spacer line

gjvoostr,
Vorige week is hier al over gesproken in het topic "nieuws in IndonesiŽ" .

Toto Travel.com

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nederland mag dat willen, een nobel gebaar. Maar als 25 andere Schengenlanden daarmee niet accoord gaan? Dan is het dus een loze kreet.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Dat klopt, maar ondenkbaar is dat niet. In de afgelopen jaren is dat voor verschillende landen gebeurd, waaronder Oost-Timor (!). Vanaf volgende maand kunnen ook mensen uit Colombia zonder visum het Schengengebied in (op basis van een lobby door ItaliŽ ) , en er zijn gesprekken gaande met Peru. MaleisiŽ staat al langer op de lijst van visumvrije landen.

Afgelopen jaar zijn er ruim 143.000 Schengenvisa aangevraagd door IndonesiŽrs, waarvan maar 1,1% is afgewezen. Dat is een erg laag percentage, dus dat lijkt me positief bij de overweging. Bij Colombianen werd bijvoorbeeld 4,3% afgewezen, uit de Filippijnen 5,5% en voor de meeste landen in het Midden-Oosten meer dan 10% (en Algerije zelfs 25,5%).

Er zijn natuurlijk nog veel meer overwegingen, maar aangezien het voor Colombia kan (met eenzelfde ontwikkelingsniveau als IndonesiŽ ) , zou het voor IndonesiŽ wellicht ook kunnen.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-11-2015 12:10 Erwinn wrote: Afgelopen jaar zijn er ruim 143.000 Schengenvisa aangevraagd door IndonesiŽrs, waarvan maar 1,1% is afgewezen. Dat is een erg laag percentage, dus dat lijkt me positief bij de overweging. Bij Colombianen werd bijvoorbeeld 4,3% afgewezen, uit de Filippijnen 5,5% en voor de meeste landen in het Midden-Oosten meer dan 10% (en Algerije zelfs 25,5%).
Het aantal afwijzingen is altijd laag geweest. Als je velen hier op Indahnesia.com moet geloven, was het zeer moeilijk een visum te verkrijgen. Bullshit, ontzettend makkelijk. Blijkt wel dat al die klagers hier gewoon het verkeerde soort Indonesiers naar NL wilden halen, degenen met een discutabele achtergrond. Het is ook vaak de lokale mentaliteit van niets compleet hebben en denken dat het op de Indonesische manier kan van even "schuiven" of i.d. Als men alles compleet en in orde had, werd er zelden een visum afgewezen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-11-2015 01:37 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
. Blijkt wel dat al die klagers hier gewoon het verkeerde soort Indonesiers naar NL wilden halen, degenen met een discutabele achtergrond.

OEPS, daar om dus. Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat weet je ook wel Surya. Vele bule 's kelderen met hun gezicht direct in de eerste beste mooie praatjes van een jongen/meisje/man/vrouw die meestal redelijk Engels spreekt, en dan weet je het al. Naast gestudeerde mensen, spreken doorgaans de dames en heren van plezier Engels. Ze moeten wel want anders hebben ze geen mangsa (prooi, klanten). Een enkele daar gelaten die in 1x een goede treft, maar over het algemeen zien de dames en heren achter het loket op de ambassade en consulaten in een ogenblik wat voor vlees ze in de kuip hebben. Zij hebben uiteraard veel meer ervaring dan de gemiddelde bule die net om de (Indonesische) hoek komt kijken. Schijnbaar putten vele forumbezoekers uit dit soort publiek hun uitgenodigde partij.
Ik heb het al zo vaak gezegd dat het percentage afwijzigingen zeer gering is maar het is nu nog minder dan voorheen. Vandaar dus het pleidooi van NL voor een visumvrije toegang voor Indonesiers in de Schengenlanden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

We kunnen er lang of kort over praten, ook deze brainwave van de minister van buitenlandse zaken Retno beslaat al weer twee topics.
Volkomen belachelijk, ze tracht haar job te rechtvaardigen, terwijl een kind in dit geval kan begrijpen dat de wens de moeder van de gedachte is Emoticon: Bye bye
Iemand die intensief het nieuws in IndonesiŽ leest zal allang hebben gemerkt dat minister Retno net zoveel kennis heeft van het buitenland als de gemiddelde IndonesiŽr.
Als je haar op de man af onverwachts vraagt, zonder dat ze na kan denken hoe groot Nederland is en waar het ligt, dan zegt ze geheid dat Nederland zo groot als Rusland is en aan de rode zee ligt, geloof me maar. Emoticon: Laugh out loud
Visa vrij naar Schengenlanden reizen voor IndonesiŽrs Emoticon: Confused Vergeet het maar Emoticon: Yes!

Dit land wil de wereld doen geloven dat ze een wereldmacht zijn en een economische tijger, maar in werkelijkheid zakken ze steeds dieper weg in een moeras van nationalisme, korrupsie, economische misŤre en moslim extremisme. Emoticon: Yes!
De EU is niet blind Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-11-2015 11:27 Malam wrote:

Als je haar op de man af onverwachts vraagt, zonder dat ze na kan denken hoe groot Nederland is en waar het ligt, dan zegt ze geheid dat Nederland zo groot als Rusland is en aan de rode zee ligt, geloof me maar. Emoticon: Laugh out loud
Visa vrij naar Schengenlanden reizen voor IndonesiŽrs Emoticon: Confused Vergeet het maar Emoticon: Yes!

Pas op !!
Voordat ze ambassadrice werd in Den Haag, werkte ze al bij de KBRI.
En ze is een soort beroeps diplomaat , met EU als haar werkgebied.
Precies weet ik niet meer .
Effe gespiekt op Wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Retno_Marsudi

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt Surya, je moet me niet te letterlijk nemen, die tante is bijdehand zat, maar totaal ongeschikt als minister van buitenlandse zaken.
Ook zij denkt dat IndonesiŽ het middelpunt van de wereld is en dat past niet voor een minister van buitenlandse zaken.
En haar verklaringen t.o.v. visumvrij reizen door Schengenlanden heeft ze netjes ingepakt met een lintje erom, dat gaat er hier in als koek, maar is totaal bezijden de werkelijkheid. Emoticon: Blush
Het is niets meer of minder het oppoetsen van haar prestige in eigen land. Emoticon: Yes!

manado2014
Gebruiker
spacer line

Even op inhaken betreft het verkrijgen van een visa naar N.L.
Ik had mijn verloofde in 2013,1 maand voor vakantie naar N.L. laten overkomen, alles volgens de regels geregeld, geen geschoemel met benodigde dokumenten en heel snel haar visa gekregen, natuurlijk moet je weten wat voor dokumenten je hier voor nodig hebt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yes, en ben je niet zeker van je zaak, kijk hier links bij djavaconsults.nl.

asepers
Gebruiker
spacer line

Op 28-11-2015 06:06 schreef Yogya-Bali:
Yes, en ben je niet zeker van je zaak, kijk hier links bij djavaconsults.nl.

LET OP: die link LINKS staat alleen bij: http://forum.indahnesia.com/active/

NIET BIJ : http://forum.indonesiepagina.nl/active/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,217 pageviews Een website van indahnesia.com