Stage 5 maanden, welk visum? Alle algemene tips, WELKOM!

Subforum Het visumgebeuren 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lauraschultinga
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Ik ga eind januari 5 maanden naar bali met mijn vriend! Ik ga op stage voor mijn opleiding grafisch vormgever. Zelf ben ik kwart indonesisch en ben een keer eerder op Bali geweest, maar wil super graag terug!

Nu ben ik alles aan het uitzoeken ivm visum en scooter huren.
Alles het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Een verblijf heb ik al.
En ik heb een maandelijks inkomen dus een vakantievisum zal t niet worden.

iemand die over het algemeen tips en tricks heeft? Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zorgt het bedrijf waar je stage gaat lopen voor een werkvergunning?
En weet je dat je voor een scooter die in IndonesiŽ 125 cc is een Ned. motorrijbewijs nodig hebt + internationaal van de ANWB?
Gebruik anders de search functie er is heel veel over geschreven Emoticon: Yes!
Zo maar een een paar tips, tricks doe ik niet aan, want als je je zaakjes hier niet goed op orde hebt en ze pakken je dan heb je echt een volle bingo. Emoticon: Blush

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Lijkt me niet in orde. Laat dit soort dingen toch door buro's doen, die zijn ervoor. Altijd alles zelf willen regelen, is iets typisch Nederlands wat wellicht werkt in NL maar zeker niet hier. Ik zie dat je al vol gaten zit. Wat voor visum wil je? Waarvan heb je die inkomsten? Hopelijk toch niet voor je stage want dan ga je echt onderuit zonder werkvergunning (en die krijg je niet voor een stage). De immigratie in Bali is de laatste tijd behoorlijk actief met controleren en op Bali weet iedereen alles van elkaar, dus verbergen gaat zeker niet. Binnen no-time heb je jaloerse Balinezen die alles van je weten en je wel even bij de immigratie melden.
Doe dat nou lekker via een internship bureau en ga niet als een eigenwijze Nederlander het wiel weer opnieuw uitvinden, daar helpt die kwart bloed Indonesisch niets bij; zeker niet op Bali.
Hier: www.internship-bali.com

lauraschultinga
Gebruiker
spacer line

Ik heb een familielid op Bali en die heeft deze stage voor mij geregeld. Ik heb mail contact met de mensen zelf en inkomsten komt wel goed.
Ik krijg stufi, sponsoring van mijn ouders, zorgtoeslag en een uitkering van OV omdat ik die stopzet. Mijn vriend gaat mee en die heeft ook een inkomen op bali.

Mijn zaakjes heb ik wel voor elkaar Emoticon: Wink dus heb daar maar geen vooroordeel over.
ik vroeg alleen om wat tips, daar is zo'n forum voor toch? Bedankt in ieder geval voor het commentaar.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Misschien kun je wat explieter zijn in je vragen dat is wat gemakkelijker antwoorden dan in het "algemeen" omdat het niet in te schatten is wat je daarmee bedoelt.

Mbt het visum kun je een SosBud (sosial budaya) aanvragen waarbij het familielid op Bali dan als sponsor kan optreden. Dit visum is 60 dagen geldig en moet daarna maandelijks verlengd worden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 06-11-2015 18:16 lauraschultinga wrote:

Mijn zaakjes heb ik wel voor elkaar Emoticon: Wink dus heb daar maar geen vooroordeel over.
ik vroeg alleen om wat tips, daar is zo'n forum voor toch? Bedankt in ieder geval voor het commentaar.

Ja zeker Laura daar is het forum ook voor en de mensen zijn echt wel genegen je te helpen, maar zoals Anne Mieke ook al zei, wees eens wat specifieker, wat wil je graag weten.
Uit je antwoord begrijp ik namelijk dat je je zaakjes prima op de rail hebt en dat je een beetje kribbig wordt van welgemeende adviezen die je niet wil horen. Emoticon: Blush

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik heb een familielid op Bali en die heeft deze stage voor mij geregeld. Ik heb mail contact met de mensen zelf en inkomsten komt wel goed.
Ik krijg stufi, sponsoring van mijn ouders, zorgtoeslag en een uitkering van OV omdat ik die stopzet. Mijn vriend gaat mee en die heeft ook een inkomen op bali.

Sorry, maar je bent het typische voorbeeld van de huidige generatie Nederlandse jeugd: denken alles beter te weten, je hoeft ze niets meer te vertellen, hebben alle kennis al via-via. Ik zie ze hier komen en ook weer binnen no-time gaan (ik moet de veroorzaakte rommel van de Nederlandse jeugd dikwijls beroepsmatig "opruimen" Emoticon: Wink . En ik ruik nu al dat je zo'n type bent die alles al weet.....met behulp van het familielid op Bali. Met deze houding zal je goed de mist ingaan. Met een Sosial Budaya mag je niet zomaar stage lopen; zou ik zeker op dit moment niet doen want de Balische immigratie is juist op jacht naar dit soort misbruik van visa.
Voor de laatste maal, regel dit via een buro, daar zijn ze voor: www.internshipbali.com. Staan ook op Facebook.
Dit soort bureaus heb je niet alleen in Indonesia, ook bijv. op Aruba en de Antillen. Wil je voor je studie een geslaagde stage of een hoop narigheid? Make your choice...

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 07-11-2015 12:11 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
. Met een Sosial Budaya mag je niet zomaar stage lopen; zou ik zeker op dit moment niet doen want de Balische immigratie is juist op jacht naar dit soort misbruik van visa.
Voor de laatste maal, regel dit via een buro, daar zijn ze gvd voor: www.internshipbali.com. Staan ook op Facebook.

Eksatemoa .
Daar kan ik mee gaan met de mening van Y-B.
Zie ook de voorwaarden van Sos Bud Visa.

Ik zou ook voorzichtig zijn om een een inkomen (?) te verwerwen van de stagebedrijf,
Hoewel het mss een stagevergoeding is .
Dus goed laten informeren.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.YB

Dit vond ik al vrij snel:
http://www.stageindonesie.nl/#!faq/cj56

Hier staat in dat je op grond van een Sosial Budaya wel stage kunt lopen (of andersom). Ik vind de site van de ambassade zelf hier al helemaal niet echt duidelijk over.
Stages heb je in soorten en maten, betaald, onbetaald of met vergoedingen in nature.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry AM, die club ken ik en is onbetrouwbaar. Ze zijn illegaal bezig. Hebben geen vergunning. Pas nog iemand over gesproken die het adres heeft nagecheckt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als Laura sponsoring van haar ouders krijgt, kan ze niet gaan stage lopen/werken bij een bedrijf of instantie. Juist tegen het misbruik van visa is de immigratie de afgelopen weken hard aan de slag gegaan. Er zijn al 70 man gedeporteerd van Bali (en dat was een cijfer van meer dan een week geleden).

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Laura zien we waarschijnlijk niet meer terug Emoticon: Nooo
Die weet alles al en krijgt hier dingen te horen die ze niet wil horen Emoticon: Nooo
Water naar de zee dragen met dit soort populaire figuren die even komen neuzen en weer weg zijn Emoticon: Blush
Laat ze maar in het mes lopen, eigen schuld dikke bult Emoticon: Blush
De IndonesiŽr Surya weet het niet, Yogya die al meer als een decennia in IndonesiŽ woont weet het niet, Anne Mieke die ongeveer heel IndonesiŽ in haar tas heeft weet het niet en ik als nieuwkomer die ruim 7 jaar op Java heb doorgebracht weet het ook niet.
Nou succes hoor Laura Emoticon: Bye bye

elsbeth
Gebruiker
spacer line

C "est le ton qui fait la musique. Vertel haar wat wel en niet kan zonder meteen zo'n toontje aan te nemen van: hier hebben we weer zo"n ...Waar is dat goed voor??
Geef je advies zonder verder commentaar en dan bekijkt ze zelf wat ze er mee doet. Toch?? Waarom in godsnaam meteen die agressie? Ik begrijp wel dat YB de nare gevolgen ziet als mensen niet luisteren, maar dit bewerkstelligt alleen maar dat mensen hun hakken in het zand zetten en toch hun eigen gang gaan.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pardon Elsbeth?????
Wie begon hier met een bepaald toontje Emoticon: Confused

elsbeth
Gebruiker
spacer line

YB in zijn eerste reactie. Dit gebeurt vaak. Iemand stelt een vraag, er volgt een reactie in de trant van: daar hebben we weer zo'n.... ik zie het al, vol met gaten...etc.etc. Er volgt een verdedigende reactie en de rollen worden vervolgens omgedraaid. Altijd hetzelfde patroon.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 07-11-2015 14:02 elsbeth wrote:
Ik begrijp wel dat YB de nare gevolgen ziet als mensen niet luisteren, maar dit bewerkstelligt alleen maar dat mensen hun hakken in het zand zetten en toch hun eigen gang gaan.

Ik gaf net antwoord en niet volledig, ik werd geroepen voor een decadente biefstuk als avondmaal Emoticon: Yummie!
Dus nu het vervolg. Emoticon: Wink

Kijk eens goed naar de zin die je schreef Elsbeth, als dat zo is, is dat dan niet droevig Emoticon: Confused
Mensen die een vraag stellen en de waarheid horen die dan de hakken in het zand zetten Emoticon: Talk to the hand
Of bedoel je dat het lief en onder bedekte termen moet worden gezegd tegen iemand die op dit forum even komt testen of ze het goed heeft gedaan en geen negatieve dingen wil horen als er geen reet van klopt Emoticon: Blush
Ooit wel eens gehoord van het spreekwoord "Zachte heelmeesters, stinkende wonden". ?

Laura zien we niet meer terug, maar hadden we ook niet meer terug gezien, wederom ťťn van de roze wolkzitters die absoluut de werkelijkheid in IndonesiŽ niet onder ogen wil zien Emoticon: Nooo
Laat staan dat er mensen zijn die van de hoed en de rand weten haar ballon doorprikken.
Maarrr ik wens ze veel succes, echt wel. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-11-2015 13:00 Yogya-Bali wrote:
Sorry AM, die club ken ik en is onbetrouwbaar. Ze zijn illegaal bezig. Hebben geen vergunning. Pas nog iemand over gesproken die het adres heeft nagecheckt.
Ok, goed om te weten.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 07-11-2015 13:53 Malam wrote:
Laura zien we waarschijnlijk niet meer terug Emoticon: Nooo
Die weet alles al en krijgt hier dingen te horen die ze niet wil horen Emoticon: Nooo
Water naar de zee dragen met dit soort populaire figuren die even komen neuzen en weer weg zijn Emoticon: Blush
Laat ze maar in het mes lopen, eigen schuld dikke bult Emoticon: Blush
De IndonesiŽr Surya weet het niet, Yogya die al meer als een decennia in IndonesiŽ woont weet het niet, Anne Mieke die ongeveer heel IndonesiŽ in haar tas heeft weet het niet en ik als nieuwkomer die ruim 7 jaar op Java heb doorgebracht weet het ook niet.
Nou succes hoor Laura Emoticon: Bye bye

Waarom moet die Indonesier Surya het weten ?
Moet hij dan ook weten over pencak silat, batik , of badminton spelen zaken die de gemiddelde indonesier wel iets van kennen of weten . .

OmSid zegt dan moet men bij de juiste loket , de betreffende Kementrian Tenaga Kerja Emoticon: Yes! info vragen.
Maar dat is een bijna heidens karwei, dus een biro jasa inschakelen is het beste manier , zie advies van YB .
Tinggal call aja , kwestie van bellen en betalen , niks is gratis .

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je begrijp me verkeerd Surya, je gaf een perfect advies.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

In 2010 een aantal maanden stage gedaan/afstudeeropdracht in Indonesie. Toendertijd alles via een bureau laten regelen. Had een multiple entry business visum, geen idee of het de juiste was maar heb er geen problemen mee ondervonden.
Een Sosbud met de verlengingen lijkt me eerljk gezegd vragen om problemen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Ik begrijp Elsbeth wel en kan met haar daarin wel ondersteunen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nee Malam, het is niet droevig dat mensen hun hakken in het zand zetten als ze op een vervelend en soms ronduit onbeschoft toontje worden aangesproken. Sterker: dat is zeer menselijk. Wie Mann in den Wald hineinruft, so schallt es heraus . Daar hoef je geen psycholoog voor te zijn. Als je iemand echt een serieuze waarschuwing wilt geven (ik ben ervan overtuigd dat dat wel je intentie is), dan zul je dat eens keer in ogenschouw moeten nemen. Er komen hier regelmatig mensen voor de eerste keer met dit soort vragen. Voor jou is het echter de zoveelste vragensteller. Keer op keer strandt het op een veroordelende reactie van jou of YB. YB komt er nog wel eens op terug, omdat hij zich realiseert dat het niet altijd de meest diplomatieke weg was. Jij niet, dat vind ik nou droevig, na al die jaren en al die goede voornemens. Als je zo'n meid als Laura echt serieus wil helpen, kun je het zakelijk houden en toch dezelfde boodschap overbrengen. Ik wil het wel even voor je herschrijven....

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Veilig (en formeel de enige juiste vergunning) maar zeer lastig te regelen (lange procedure en duur): KITAS + IMTA voor een stageloper die meeWERKT in een Indonesisch bedrijf.

Minder veilig (dekt in veel gevallen niet de werkelijke lading), goedkoper en snel te regelen: Sociaal-Cultureel visum en vingers kruisen dat e.e.a. goed gaat.

In principe vinden er weinig tot geen "razzia's" plaats bij grafische (vormgevings) bedrijven op Bali. Razzia's worden meestal uitgevoerd bij duik-centra, surf-academies, hotels, restaurants en andere toerisme gerelateerde bedrijven.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zal er nog ťťn keer antwoord op geven Elsbeth, ik geef toe dat mijn reacties in het verleden in sommige gevallen niet juist zijn geweest, daar is hier dus geen sprake van. Emoticon: Nooo

Deze jongedame is al ťťn keer op Bali geweest en wil tijdens haar stage op een scooter stappen.
Er wordt om tips en tricks gevraagd, mijn tip is dat ze een motorrijbewijs nodig heeft en tricks doe ik niet aan mee, omdat je zeker op Bali geen trucjes uit moet halen want als ze je pakken omdat je zaakjes niet in orde zijn dat je dan nog niet jarig bent.

Deze jongedame schreef ook, "En ik heb een maandelijks inkomen dus een vakantievisum zal t niet worden" m.a.w. ze weet dus nog niet hoe ze het met haar visum aan moet pakken, bovendien vraagt ze in de topic aanhef, welk visum.
Dan schrijft YB haarfijn hoe de vork precies in de steel zit en hoe het beste te handelen, dan zou zo iemand toch na moeten gaan denken, heb ik mijn stage wel waterdicht afgetimmerd. Emoticon: Confused
Maar dan komt er dit antwoord: "Mijn zaakjes heb ik wel voor elkaar, dus heb daar maar geen vooroordeel over". Emoticon: Frustrated
Tja als je het toch beter weet, waarom vraag je het dan, dat roept reacties op.

Dan is het bij mij over en sluiten, maar dan schrikken er vaak ineens een berg mensen wakker want op een indringende manier iemand aan zijn verstand brengen hoe de werkelijkheid hier in IndonesiŽ in elkaar steekt wordt niet in dank afgenomen, alleen bloemetjes en bijtjes verhalen. Emoticon: Yes!

Neil en Rebecca, twee documentairemakers die bezig waren voor National Geografic met een documentaire over piraterij in de straat van Malakka, hadden niet de juiste visa.
Veroordeling deportatie, 25 miljoen boete en twee en een halve maand bajes, ze zijn 5 november vrijgelaten nadat ze meer dan vijf maanden in voorarrest hadden gezeten. Emoticon: Blush

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Beste Malam, je hoort niet wat je niet wilt horen, ik zal het nog ťťn keer uitleggen, maar ik vrees het ergste. Je weet dondersgoed dat ik het niet over jouw eerste posting over de brommert heb. Heel leuk om het daar heen te leiden, maar dat is om de brei heendraaien. Ik had het over de eerste reactie van YB:" je zit vol met gaten, eigenwijze Nederlander, denk maar niet dat..etc.etc. "Dat is geen handige manier om iemand iets duidelijk te maken. Daarna nog wat reacties van jou en YB waarvan je heel zeker weet dat die Laura nooit meer terugkomt. (water naar de zee dragen, typisch voorbeeld van mensen die alles beter weten, populaire figuren etc.). Mooi zo, weggewerkt, net als al die anderen die hier voor het eerst komen. Is dat werkelijk wat je wilt? Wil je haar niet gewoon vertellen waar ze op moet letten, wat ze wel of niet moet doen, kortom: wil je haar niet gewoon WEL hier houden??? Met alle kennis die jullie hebben zou je die mensen juist wel hier kunnen houden. Denk daar nou gvd eens over na, ipv iedere keer weer hetzelfde te doen. En dat verhaal over die bloemetjes en de bijtjes: dat trucje ken ik en daar trap ik niet in: ergens op aan gesproken worden en dan extreem de andere kant op gaan. Dat doen verongelijkte mensen: zou de radio misschien iets zachter mogen? En dan de radio demonstratief uitzetten. Slaat ergens nergens op. Er ligt meer tussen zwart en wit. nogmaals: ik het best even herschrijven. Maar nu aan het werk.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

77,257,777 pageviews Een website van indahnesia.com