Flores en Lombok

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ramrod
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Eerder een vraag gesteld tav het werken met Orang Oetangs , maar dit is toch erg lastig voor wat ik zou willen ,daarom eventueel andere plannen aan het maken .

2 jaar geleden naar Jave gegaan en van Jakarta naar Jogjakarta gereisd met div tussen stops .
Ik zou nu in mei/juni in Jogjakarta of is Malang een betere optie ,willen beginnen en dan het Oostelijke gedeelte van Java verder willen ontdekken oa Bromo Kalibaru, Ijen , mis ik qua natuur nog iets dan ?
Daarna wil ik naar Lombok of Flores( Bali als eens geweest) , verschillen deze eilanden erg qua natuur en reis mogelijkheden , welk van de 2 is voor een week aan te raden ? Hoe meer diversiteit hoe beter .

Kan je van af Oostelijk Java met het vliegtuig naar Lombok of Flores , zo ja wat is dan de meest oostelijke plaats om van te vliegen ?

Tips buiten de vragen die ik heb zijn natuurlijk welkom

Willem

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Haís daís mijn straatje, althans FloresÖ.

Yogya ligt niet in het oosten maar in midden Java dus om je reis in oost Java te beginnen het best in Malang.
Of Lombok en Flores verschillen? Nou en of. Allereerst in grootte, maar kun je zelf zien. Flores is veel groener dan Lombok, veel gevarieerder met meerdere vulkanen, prachtige meren, komodovaranen, prachtige eilanden en stranden. Verder verschillen ze ook qua cultuur en geloof veel van elkaar. Op Lombok wonen vooral (fanatieke) moslims en hindoes Flores heeft een voornamelijk katholieke bevolking. Ik vind een week wel veel te weinig voor Flores want dan moet je gaan jagen. Het meest logische is om in het oosten te beginnen, de meeste toeristen doen dat in Maumere of Ende en bezoeken dan Kelimutu, Bajawa, soms Ruteng en eindigen in Labuan Bajo en vliegen dan naar Bali. Op zich niet verkeerd maar ik vind het jammer dat Larantuka wordt overgeslagen. Niet dat de stad op zich zo geweldig is maar het uiterste oosten van Flores heeft een van de mooist natuurlandschappen van het hele eiland met uitzicht op Solor en Adonara. Dit maakt dat dat deel het minst toeristisch is en Labuan Bajo krijgt de meeste toeristen. (o.a. imv het duiken/snorkelen en de komodovaranen) Ik zou toch in elk geval 10 dagen reserveren (liever nog 2 weken). Lees ook de overige topics over Flores.

Ik vind het op Flores fijner reizen dan op Lombok en dat heeft voornamelijk met de bevolking te maken (maar ik ben sowieso meer oost Indonesie minded).

Dan de verbinding. De vliegverbinding (oost Java) met Nusa Tenggara Timur is niet echt goed en op Kupang na (vanuit Jakarta of Surabaya) niet rechstreeks. Kupang is de hoofdstad van NTT en voor de rest hebben ze op Java niks met Flores bijvoorbeeld (zou wellicht ook niet rendabel zijn) Om van Oost Java naar Flores te komen moet je via Denpasar (Bali). Maar omdat je eerst Bromo, dan Kalibaru en Ijen waarschijnlijk als laatste gaat bezoeken kun je het best gewoon met de ferry oversteken naar Bali en vandaar een vlucht nemen naar Maumere of Ende. De vluchten gaan op zijn laatst rond 13:00 uur dus moet je of heel vroeg vanuit Ketapang (Banyuwangi) de oversteek maken en verder naar het vliegveld of je overnacht in de buurt van het vliegveld (aan te raden). Naar Larantuka, het uiterste oosten dus zijn geen rechtstreekse vluchten vanaf Denpasar en moet je via Kupang en dat betekent EN heel vroeg vertrekken vanuit Oost Java en 1 overnachting in Kupang OF 2 overnachten (Bali en Kupang).

Je kunt ook alles omdraaien. Als je vlucht aankomt in Jakarta kun je rechtstreeks naar Kupang vliegen en de volgende dag doorvliegen naar Larantuka (of Ende of Maumere) dan overland tot Labuan Bajo, vlucht naar Denpasar, oversteek naar oost Java en vanuit Malang of Surabaya weer naar Jakarta vliegen.

Ik hoop dat je het nog allemaal kunt volgen Emoticon: Smile . Je kunt hier op Ticketindonesia.info vliegverbindingen vinden (en ook vanuit Nederland boeken). Alternatief is Traveloka of Tiket2Indonesia.

Verder weet ik niet wat je precies hebt gezien in Indonesie maar een alternatief voor 1 week zou misschien Zuid Sulawesi zijn (vliegen op Makassar) maar (zuid) Sulawesi verliest het (van mij) van Flores. Dat wil niet zeggen dat het niks is, integendeel.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

ramrod
Gebruiker
spacer line

Hi , dank voor je reactie , hoop info , ik ga me er even in verdiepen en kom er dan op terug met wellicht meer vragen

Willem

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi ramrod,

Anne Mieke heeft al heel veel informatie gegeven, maar ik kan nog wat aanvullen, vooral met betrekking tot Lombok.

Naar Lombok is er wel een directe vliegverbinding vanaf Oost-Java: vanaf Surabaya kan je naar Lombok vliegen met Citilink, Garuda Indonesia, AirAsia en Lion Air (keuze genoeg dus). Vanaf andere luchtahvens in Oost-Java (Malang of Banyuwangi) zal je een overstap moeten maken op Bali. Of je kan, zoals Anne Mieke voorstelde, met de veerboot oversteken naar Bali, maar dan moet je nog wel heel Bali doorkruisen naar de luchthaven.

Ik vind zelf de bevolking op Lombok wel vriendelijk (al kan ik het niet met Flores vergelijken want daar ben ik niet geweest). Ook vind ik Lombok een erg divers eiland, ondanks dat het niet zo heel groot is. Dat is natuurlijk ook een voordeel qua reizen, aangezien je maar een week hebt. Van het uiterste noordwesten naar de zuidkust is 3-4 uur rijden ongeveer.

In het noorden heb je de vulkaan (bijna 4000m, een van de hoogste van het land) met regenwoud en watervallen; in het zuiden en oosten meer vlakke - en enigszins droge - landbouwgebieden. De zuidkust is heel mooi met afgelegen stranden. Aan de noordwestkant van het eiland is het drukker en daar heb je de hoofdstad en wat drukkere stranden en toeristendorpen (en de toeristische Gili-eilanden Trawangan, Meno en Air). Qua cultuur vind je hindoetempels in het westen, en de islamitische cultuur op de rest van het eiland (o.a. een paar hele oude moskeeŽn, met rieten daken).

Flores zal zeker nog diverser zijn, maar dat is dan iets dat je moet afwegen tegen het aantal dagen dat je beschikbaar hebt, en de extra reistijd die je kwijt bent.

Groeten,

Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

ramrod
Gebruiker
spacer line

Erwin ook nog bedankt ,

Alles op een rijtje zettend denk dat ik Flores samen met oost Java sowieso niet ga doen , ik wil 1x in mn vakantie land aan gekomen daarna ook niet nog weer veel en omslachtig reizen .

Denk dat als ik naar Oost Java ga dan kies voor of toch weer naar Bali , heb daar ook nog niet alles gezien , of zoals Erwin zegt van Surabaya naar Lombok .

Zijn er trouwens tussen Yoga en Malang nog leuke/interessante plekken die de moeite waard zijn of dat niet .Hoe veel dagen zou ik kwijt zijn om Oost-Java verder te ontdekken ,in iedergeval Bromo Kalibaru, Ijen .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,111 pageviews Een website van indahnesia.com