Senioren Visum of multy entry Business visum?

Subforum Het visumgebeuren 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Ik ben van plan om om jaarlijks 3 tot 6 maanden in Ubud te verblijven. Te beginnen in Januari 2016 voor drie maanden an daarna in november 2016 voor ongeveer 4 maanden. Sociaal Visum lukt niet meer door de nieuwe maatregelen per januari 2016 (moet ik een jaar wachten voor ik terug kan), dus denk ik aan een senioren visum of een Multy Entry Business Visum. Heeft iemand in dit forum ervaringen met het aanvragen van deze visa?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-10-2015 23:10 jobvanstaalduinen wrote:
beginnen in Januari 2016 voor drie maanden an daarna in november 2016 voor ongeveer 4 maanden. Sociaal Visum lukt niet meer door de nieuwe maatregelen per januari 2016 (moet ik een jaar wachten voor ik terug kan), dus denk ik aan een senioren visum of een Multy Entry Business Visum. Heeft iemand in dit forum ervaringen met het aanvragen van deze visa?

Kennelijk gaan ze de oorspronkelijke voorwaarden van Sosial Budaya visa willen toepassen en handhaven.
Op Bali heeft men veel last van buitenlanders die de visumvoorwaarden overtreden en door die aantallen kan men niet meer hun ogen dichtknijpen .
Hoop maar niet dat het landelijk ingevoerd wordt .Mijn vrouw is Nederlandse dan kan ze niet meer vrij bewegen tussen de mazen.

Seniorenvisum is ook streng(er) dan Sosbud visum.
Maar bied meer zekerheid . Hoe zit het met de Nederlandse regels ?

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Staan die nieuwe regels/oorspronkelijke voorwaarden ergens? En waar? Een jaar wachten lijkt me nogal erg veel van het goede. Je zou eerder eenzelfde periode als het visum zelf verwachten.

Als het wordt ingevoerd dan lijkt me juist landelijk. Bovendien komen veel reizigers op Bali toch via Jakarta het land binnen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 25-10-2015 09:55 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Kennelijk gaan ze de oorspronkelijke voorwaarden van Sosial Budaya visa willen toepassen en handhaven.
Op Bali heeft men veel last van buitenlanders die de visumvoorwaarden overtreden en door die aantallen kan men niet meer hun ogen dichtknijpen .
Hoop maar niet dat het landelijk ingevoerd wordt .Mijn vrouw is Nederlandse dan kan ze niet meer vrij bewegen tussen de mazen.

Seniorenvisum is ook streng(er) dan Sosbud visum.
Maar bied meer zekerheid . Hoe zit het met de Nederlandse regels ?

Het is inderdaad te hopen dat die ongein tot Bali blijft beperkt Surya.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke schreef:
Als het wordt ingevoerd dan lijkt me juist landelijk. Bovendien komen veel reizigers op Bali toch via Jakarta het land binnen.

Hoeft niet hoor Anne Mieke iedere provincie kan zijn eigen bijwetten maken, op Bali spelen er ook nog veel andere dingen mee, daar is het al een tijdje aan het rommelen.
Het artikel wat Bulekurus net in de topic "Voor een jaar naar IndonesiŽ" plaatste sluit daar op aan.

Het lijkt mij interessanter dat ze dit is onder de loep te nemen, Bantan is de ťťn van de armste provincies met met enorm veel werklozen, hier wordt gesproken over 35000 buitenlandse arbeidskrachten Emoticon: Confused

http://nasional.tempo.co/read/(...)iri-banten-tahun-ini

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 25-10-2015 11:08 Malam wrote:

[quote removed]

Het is inderdaad te hopen dat die ongein tot Bali blijft beperkt Surya.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke schreef:
Als het wordt ingevoerd dan lijkt me juist landelijk .

Ben bang dat het later landelijk wordt.
Vroeger maak ik meer zorgen om de Nederlandse regels( die verhalen van Merdeka Sah).
Probleem is dat de database van diverse instanties aan elkaar gekoppeld worden.
Daar heb ik jaren geleden al geschreven , n.a.v een artikel van expat.or.id

Dat voor time being de Sosbud visa een alternatief kan zijn voor WNA die langer wil blijven (sommigen zelfs jaren) .

Via een Sunadanese kennis in Adam (ze kwam uitWest Java ) hoor ik veel Orang Indo die daar zitten/wonen .
Maar ze zijn wel getrouwd met de plaatselijke schone (visa ikut istri ), weet niet of het een officieele huwelijks papieren zijn of kawin siri.
Ga ik niet vragen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Aanvulling:
http://nasional.tempo.co/read/(...)iri-banten-tahun-ini
Fahri mengatakan saat ini banyak terjadi mobilisasi TKA yang tidak memiliki keterampilan. Menurut dia, konstitusi Indonesia hanya memperbolehkan masuknya TKA profesional dan pada tingkatan atas dari sebuah perusahaan.
===================================================
Ahso, nu begrijp ik wel welke bezwaren men o.a heeft.
Veel van de TKA ( Buitenlandse werknemers) hebben geen vak kennis die onmisbaar is voor Indonesia.
Iemand met een huis tuin keuken kennis bezet eigenlijk de arbeidsplaats van een Indonesier .Mijn zoon (ooit Indonesier) kan mss geweigerd worden als hij werkvergunning vraagt .
Er zijn natuurlijk andere wegen naar Rome ( visa ikut istri -even een rijke huwelijkskandidaat zoeken Emoticon: Wink ), als investor ( even een 4de hypotheek proberen los te peuteren) etc etc .

Mijn nyonya kan altijd mee met mij mee (ikut suami) , maar als ik weg gaat uit NL , dan kan ik mijn vestigingsvergunning, ziekenfonds kwijtraken etc .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 25-10-2015 10:45 Anne Mieke wrote:
Staan die nieuwe regels/oorspronkelijke voorwaarden ergens? En waar? Een jaar wachten lijkt me nogal erg veel van het goede. Je zou eerder eenzelfde periode als het visum zelf verwachten.

(Oorspronkelijke) Voorwaarden voor Sos Bud Visum kan je zo lezen bij een KBRI site .
In het kort voor studie /onderzoek/taal leren-batikcursus , familiebezoek etc.
Voor echte studie aan een akademie/Universiteit(dagonderwijs) werd geadviseerd om een aparte studievisum aan te vragen.
Als blijkt dat men dat niet doet en jaar in jaar uit in Indonesia verblijft dan gaa tde imigrasi op een gegeven moment de regels handhaven.
Vooral als het publiek geheim is dat er hele volkstammen WNA jaren lang verblijven .
Bali is een klein eilandje met te veel WNA met verkeerde verblijfstatus.

Bulekurus schreef: Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 23-10-2015 16:07 in een andere topic
Een van mijn chinese vrienden hier in yogya had een Hollander aangenomen om de zaak meer prestiege te geven. Hij wou een werkvergunning aanvragen maar geweigerd. Je moet minimaal een bachelor hebben om een werkvergunning

Waarschijnlijk moet men lezen, een goed opgeleide BULE met bepaalde relevante kennis die zeldzaam is in Indonesia.
Je hoeft niet gelijk een hersenchirurg of atoomgeleerde moet zijn .
Een Bule aangever of runner ( calo/"intermediar" Emoticon: Wink geeft geen significante betekenis voor de Indonesische arbeidsmarkt of kennis.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik snap wel dat zo iedereen zijn/haar eigen motieven, redenen en belangen heeft om al dan niet lang(er) te blijven maar dat is mijn vraag niet.
Allereerst heb ik niet al te veel vertrouwen in de KBRI (die van de verschillende ambassades in diverse landen zijn ook niet eensluidend). Het gaat mij erom waar precies staat dat er een minimale tijd tussen de bezoeken moet zitten. Hoe dat verschillend uitgelegdkan worden snap ik niet. Ik lees ergens dat er 1 jaar tussen moet zitten. Behalve het SosBud is er nog steeds het gewone 60 daags visum waarvoor geen sponsor nodig is. Ik lees nergens dat tussen diverse bezoeken een bepaalde wachttijd is. Ook niet bij het SosBud overigens. Dus daarom mijn vraag: waar staat dat allemaal?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke, de bron is een Visum burreau (visa4bali) die hetvolgende meldde:
"New regulations will take effect on 1st of January 2016 at least in Bali (Badung Regency)
According to new rules, foreigner's visas will be rejected in case if during past 12 months visitor has had:
2 visas on arrival (paid or free)
1 Social/Tourist Visa B211"
Er staat niet bij welke bron zij hebben.
Overigens is de vraag of er forumleden ERVARING hebben bij het aanvragen van een "Multy Entry" of een "Senioren Visum".

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Nieuwste info:
Instructions for the Ngurah Rai immigration department 20 October 2015
New instructions valid from 20 of October 2015 until 31 of December 2015, but according to insider's information we have, immigration officers didn't yet start to use this instructions and will start at it's full potential on 1st of January 2016.

TOPBALI.com has posted translation of original text of ďInstruksi Kantor Imigrasi Kelas I Khusus Ngurah RaiĒ

"The instructions on that document are meant to find those who work illegally in Bali and take job opportunities that could otherwise be taken by Indonesians.

These are the 11 points addressed in the memo to immigration officers;

Point #1; In order to improve the supervision of immigration in practice, there should be extraordinary efforts and support involving field and other related parties that have a surveillance function for immigration;

Point #2; Improve the checking of foreign visitors at immigration checkpoints with extra attention to foreigners who have lived legally in Indonesia for more than four months within the last year. With the exception of foreigners on an ITAS, ITAP, diplomatic visa, service visa (visa dinas) or multiple visa holders;

Point #3; Improve the checking of foreign visitors at immigration checkpoints with extra attention to foreigners who in the last year have entered Indonesia at most twice using a visa on arrival or a free visa. With exception of foreigners on an ITAS, ITAP, diplomatic visa, service visa (visa dinas) or multiple visa holders;

Point #4; Increase field checks on any foreign worker who has taken a job that can potentially be done by a local worker such as for example F&B staff, sales clerk, tour leader, tour guide, scuba dive instructor or other types of jobs can be done by local workers;

Point #5; Any foreigner who falls into point #2 and point #3 above is ordered to be ďrefusedĒ entry into Indonesia, because the person in question has the potential to work in Indonesia;
deported from BaliPoint #6; Any foreigner who falls into point #4 is ordered to be arrested and have administrative sanctions that include being black listed;

Point #7; To improve the performance of supervision the border immigration control can work together with other relevant agencies that have supervisory duties and functions in line with the activities and presence of foreigners;

Point #8; The immigration office may grant entry after having clarified that the foreigner is visiting Indonesia for the purpose of the visa and no other reasons;

Point #9; The collection of data and information is done by Division of Landing and Immigration, Division of Traffic and Immigration Status as well as Division of Information and Communication to the Division of Immigration Supervision and Enforcement Division of Immigration as a surveillance operation on immigration;

Point #10; All costs incurred for the implementation of this task are to be charged to the budget of the Office of the Ngurah Rai Immigration office for the fiscal year of 2015;

Point #11; These instructions are valid from the date of issuance until 31 December 2015.

Issued in : Badung
Date : 20 October 2015
Head Office,
Joseph H.A. RENUNG WIDODO"
Original post - http://www.topbali.com/visa-on(...)mitations-indonesia/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Deze instructies zijn geldig vanaf de datum van uitgifte tot 31 december 2015.

Nou en wat verwacht je dat IndonesiŽ doet.
Ik vind dit allemaal zo overtrokken angst aan praten.
Ik begrijp dat de hele wereld op de loop is en dat men zo veel mogelijk mensen willen weren als vluchteling en daardoor willen ze voorzichtiger worden in IndonesiŽ.
In verband met die moslims in Myanmar die op de vlucht zijn.
Maatregeling zal niet gewijzigd worden, of ik moet mij zo vergissen.
Dit is allemaal paniek voetbal en IndonesiŽ kennende zal er wel mogelijk enkele dingen open worden gehouden voor bijzondere gevallen.
Want ze slachten toch niet zo gauw de gouden koeien in de wei.
Maar ja IndonesiŽ je weet maar nooit.
Ik weet wel dat ik heel wat geld naar IndonesiŽ sleep en daar zijn ze wat blij mee de mensen waar ik nu veel contact mee hebben.
Als je connecties opbouwt moet je niet bij de gewone man zijn, maar die in die bisnis zitten.
.OK… heb het al gezien in de bureau burgerlijke stand, gewoon de mensen vriendelijk behandelen.
Niets mis mee en blijven lachen vooral bij die gene die wat voor je kunnen betekenen. Emoticon: Very funny Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Job ik zou er toch niet zonder meer vanuit gaan dat dit zo wordt uitgevoerd en kan wel voor deel met om Ziel hierboven meegaan. Ik zie ok wat "bijzondere" dingen in het document.

DŪt is volgens mij de belangrijkste zin:
The instructions on that document are meant to find those who work illegally in Bali and take job opportunities that could otherwise be taken by Indonesians.
Ik voel me niet aangesproken ondanks dat ik drie keer per jaar in Indonesie verblijf. Ik kom overigens zelden via Bali het land in en hou me vooral bezig in het oosten. Werken? Nee, dat doe ik hier wel (en ben het er overigens mee eens dat Indonesie al genoeg aan haar hoofd heeft mbt werkloosheid). Alternatief: het land via Jakarta binnenkomen misschien?

Point #2; Improve the checking of foreign visitors at immigration checkpoints with extra attention to foreigners who have lived legally in Indonesia for more than four months within the last year. With the exception of foreigners on an ITAS, ITAP, diplomatic visa, service visa (visa dinas) or multiple visa holders;

Er wonen is wat anders dan er vakantie houden, overwinteren of familie bezoeken. Hoe kun je er legaal wonen als je daar de benodigde documenten niet voor hebt?

Point #3; Improve the checking of foreign visitors at immigration checkpoints with extra attention to foreigners who in the last year have entered Indonesia at most twice using a visa on arrival or a free visa. With exception of foreigners on an ITAS, ITAP, diplomatic visa, service visa (visa dinas) or multiple visa holders;

Deze begrijp ik niet helemaal; waarom zouden reizigers die twee keer of meer het land zijn binnengekomen op VOA (al dan niet gratis) gecheckt worden. Die binnenkomen op een 60 daags visum niet dan?

Punt 5 ook vreemd; ik ken geen cijfers maar volgens mij verblijven veruit de meeste buitenlanders in Indonesie zonder er te werken.

Ik heb geen ervaring met multi entry in die zin van het visum hiervoor, wel multi entry in de praktijk maar dat bedoel je niet. Voor KITAS LANSIA hier op dit forum zullen er wel zijn maar heb geen recente ondernemingen hiertoe gehoord. Maar ik lees mee, ik wil het zelf eigenlijk ook wel weten.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke
Als de instructies gevolgd worden zal IEDEREEN die onder punt 2 (het laatste jaar meer dan 4 maanden legaal in Indonesie was, m.u.v...etc ) en punt 3 (2 maal een VOA of gratis Visa) het land niet inkomen, omdat hij mogelijk kan gaan werken (potential worker).
Dit is geen maatwerk maar schieten met een kanon op een mug.

Daarom neem ik voor de zekerheid maar een KITAS LANSIA of een Business Multy Entry Visum. In principe voldoe ik aan de voorwaarden voor een KITAS LANSIA, maar ben erg benieuwd hoe de vereiste documenten vanuit NL moeten worden aangeleverd en welke aandachtspunten van belang zijn.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het grootste struikelblok voor een kitas lansia is de ziektenkostenverzekering naar wat ik altijd hoor. Maar is het zo dat je gewoon maar even een KITAS kunt "nemen"? En op zo'n korte termijn als je in januari al wilt gaan? Volgens mij is dat ook nog best wel een geregel.

Ik zat overigens een paar weken geleden al over mijn max van 2 x VOA toen ik het land binnen kwam. Ben dus benieuwd of ik het land binnenkom op 23 december..... Een luchtvaartmaatschappij is verplicht om het plaspoort van de reiziger te checken of voldoet aan de eisen van het land. Als het zo is wat je stelt dan gaan luchtvaartmaatschappijen nog een probleem krijgen. Hierover helemaal niets op de site van de ambassade te vinden. Je kunt wel allerlei regels maken maar dan moeten ze ook nog uitvoerbaar zijn.

Verder staat in het stuk duidelijk dat het regels van Denpasar zijn. Dit gaat natuurlijk weer helemaal niet goed.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne Mieke, Volgens het VISA bureau op Bali moet 2 maanden voldoende zijn om de KITAS te regelen. Ik ben in combinatie met mijn reisverzekering volledig voor ziektekosten verzekerd.De vraag is of dat voldoende is, vandaar mijn vraag naar ervaringen van anderen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 25-10-2015 17:20 Anne Mieke wrote:

Verder staat in het stuk duidelijk dat het regels van Denpasar zijn. Dit gaat natuurlijk weer helemaal niet goed.

Ik begrijp ook dat het alleen op Bali is, daar schijnen ze ook het meeste last te hebben van illegaal werkende witmannen.
Voor de rest lees ik ook niet dat het wet is, maar een richtlijn, je kan je afvragen of het ook gaat gelden voor reizigers die over de houdbaarheids datum zijn (duidelijk gepensioneerd).
Wat wel als een paal boven water staat is, dat er weer een ideale situatie is geschapen voor de immigratie ambtenaren op Bali om hun karige salaris aan te vullen Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-10-2015 17:36 jobvanstaalduinen wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne Mieke, Volgens het VISA bureau op Bali moet 2 maanden voldoende zijn om de KITAS te regelen. Ik ben in combinatie met mijn reisverzekering volledig voor ziektekosten verzekerd.De vraag is of dat voldoende is, vandaar mijn vraag naar ervaringen van anderen.
Hmm..... "moet" voldoende zijn. Ik ben benieuwd.
Een KITAS is bedoeld voor permanent verblijf en ik vraag mij af of je dan met een buitenlandse verzekering toe kunt. Maar laten we even de deskundigen afwachten. Papadom bijvoorbeeld.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 25-10-2015 17:47 Malam wrote:

[quote removed]

Ik begrijp ook dat het alleen op Bali is, daar schijnen ze ook het meeste last te hebben van illegaal werkende witmannen.

Op Bali zijn het WNA "witmannen"
Op Java ( Oost Java ) en Banten (zie de posting van Malam ) zijn het WNA(TKA) uit China ( dus ook waarschijnlijk uit Malaysia en Singapura).

Empat pintu masuk yang paling rawan diterobos para tenaga kerja asing ilegal adalah Batam, Bali, Jakarta, dan Medan.
Men zegt : Batam, Bali, Jakarta ,Medan zijn de poorten die vaak gebruikt worden omdat ze lek zijn . .

In Jakarta Barat werd illegale Chinezen bij "bosjes"opgepakt .
De aanwijzing (Instruksi Kepala Kantor imigrasi Kls I Ngurah Rai Nr W20.FNG.UM 0101-4774 th 2015 heeft de U.U Keimigrasian 2011. als rechtsbasis , naast de samenspraak met Komisi III DPR-RI, Politie, Ministerie van Justitie , ASITA groep.
Dus rechtsgeldig.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 25-10-2015 16:55 jobvanstaalduinen wrote:
maar ben erg benieuwd hoe de vereiste documenten vanuit NL moeten worden aangeleverd en welke aandachtspunten van belang zijn.

Bij de KBRI in Den Haag of Duitsland /Belgie (soms hebben ze betere info)
In het algemeen :
VISA LANSIA

Persyaratan:
- Copy paspor, masa berlaku minimal 18 bulan
(copy paspoort , minimaal 18 maanden geldig)
- Harus berusia lebih dari 55 tahun (leeftijd > 55 jaar)
- Copy Asuransi ( pribadi)
( Assurantie )
- Copy rekening Bank yang di miliki tidak kurang dari USD. 1.500 / bulan yang di gunakan untuk membiayai kehidupannya di Indonesia
( bewijs van de bank dat men minimaal 1500 US dolari verdient )
- Pernyataan dari lembaga Institute pensiunan
( Bewijs van pensioen of AOW)
- Pernyataan / Keterangan memiliki fasilitas akomodasi dengan biaya minimum USD. 35.000
(Beschikken van accomodatie met een waarde van 35.000 *
- Pernyataan untuk tidak melakukan bisnis atau bekerja selama tinggal di Indonesia
(Verklaring niet te werken)
- Pas photo ukuran 4x6 cm = 10 lembar ( background red)

Harga : Rp. 18.000.000, - ( als je door een biro jasa laat doen)
Ik zou Acces Indonesia nemen in Den Haag .
Ze hebben een Balinese vestiging.

Vroeger moet je ook een Indonesische personeel in dienst nemen .
*OF Een huurwoning met een huurprijs van ---- op Bali, en ----- buiten Bali.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-10-2015 19:51 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

- Pernyataan / Keterangan memiliki fasilitas akomodasi dengan biaya minimum USD. 35.000
.......

Och deze is toch weer zo "leuk" en tegenstrijdig. Je mag niks kopen en hier wordt over een koopwoning gesproken? En wat is de huurprijs buiten Bali?

Met de zogenaamde nieuwe regels dat je niet meer dan twee keer per jaar naar Indonesie zou mogen wordt het wel verrekte moeilijk om dingen te regelen zoals dat huis bijvoorbeeld. Oh, oh oh.... Echt ik snap soms wel waarom mensen er illegaal verblijven, niet om het werk maar alleen al om dit soort regels.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Surya, de algemene regels zijn mij wel duidelijk, al veschillen soms enigszins. Ik ben vooral op zoek naar de hantering van de regels in de praktijk.

Visa4bali vraagt 7 miljoen en een ander bureau dat ik ken 9,5 miljoen inclusief multy entry en exclusief 100 euro voor de aanvraag bij de ambasade in NL.. Biro Jasa vraagt 18 miljoen Acces Indonesia zelfs 1250 Euro!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Overigens nu dat ik de nieuwe regels nog eens even goed heb bekeken, kunnen we toch nog wel In januari voor 3 maanden en in oktober voor 4 maanden naar Bali op basis van een Sosbud visum. Immers, wij blijven dan voldoen aan de regel (2) dat wij 12 maanden voorafgaand aan de aankomst niet langer dan 4 maanden op Bali zijn geweest. We gaan pas problemen krijgen als we langer als 4 maanden blijven en dan binnen een jaar weer terug willen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Job..... dat heb ik steeds geprobeerd duidelijk te maken. En mbt dat laatste is het nog maar de vraag of dat daadwerkelijk zo uitgevoerd gaat worden.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Wie zegt dat dit allemaal waar is? Is er al een officieel bericht van de regering. Of is het om een marketingstunt om meer geld te verdienen voor die visa agent

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 25-10-2015 20:04 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Och deze is toch weer zo "leuk" en tegenstrijdig. Je mag niks kopen en hier wordt over een koopwoning gesproken? En wat is de huurprijs buiten Bali?

.

Terecht dat men denkt even achter de oren krabt , om iets tegenstrijdig te lezen ===>>
=============================================================
Pernyataan / Keterangan memiliki fasilitas akomodasi dengan biaya minimum USD. 35.000
.......
=================================================================
Een Indonesier cq ambtenaar v.d imigrasi/opsteller v.d regels heeft mijn inziens een andere bedoeling met het gebruik maken van het woord ME- MILIK -I
Milik is eigendom , maar kan ook betekenen "in bezit"zijn dus het beschikken van een accomodatie.
Mooier (of iets anders) kan ik niet maken.

Want (bijna) iedereen weet dat volgens UU Pokok Agraria een buitenlander geen HAK Milik kan hebben over een onroerend goed/grond.
Wel Hak Guna Bangunan ( HGB) of Hak Pakai.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Job
Visa4bali vraagt 7 miljoen en een ander bureau dat ik ken 9,5 miljoen inclusief multy entry en exclusief 100 euro voor de aanvraag bij de ambasade in NL.. Biro Jasa vraagt 18 miljoen Acces Indonesia zelfs 1250 Euro!

Weet niet wat het gaat kosten om het zelf te regelen bij de KBRI.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,632,988 pageviews Een website van indahnesia.com