waar zijn bosbranden ??

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 26-10-2015 11:32 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om dat vast te stellen. Het land is er slechter aan toe dan bijvoorbeeld 30 jaar geleden. Maar niemand die het wil weten.

Idd op Sumatera is het bizar. Ik vond het ook maar niks toen ik een paar weken geleden van Merak op weg was naar Lampung. Het halve eiland staat in de fik.

De schijn ophouden niets aan de hand, ga maar lekker slapen selamat tidur
Ook zie nu geen TV maar hoor het woord El NiŮo want heb de TV aan staan, dan weet je dat het geloofd word in dit land de schuld lig zelf aan de natuur, niet aan Allah of God of aan de mensen, neen het is de Natuur die dit veroorzaakt
EEn land van vele mogelijkheden en nalatig heden is hier gewoon. Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor de geinteresseerden:
op Wikipedia is een speciaal artikel over de bosbranden van dit jaar. Er zitten 155 krantenartikelen bij in (meest) Engels en Indonesisch.

https://en.wikipedia.org/wiki/(...)Southeast_Asian_haze

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jakarta, Vice president Jusuf Kalla geeft toe dat de overheid verantwoordelijk is voor de ramp omdat de overheid te veel bosbeheer vergunningen heeft afgegeven.
"De vorige en de huidige regeringen hebben een grote fout gemaakt waaronder ik, die in het verleden bij het bestuur betrokken was" zei Kalla op dinsdag, 27 oktober

Echter, om elkaar de schuld te geven zal niet helpen om de kwestie op te lossen, we moeten samenwerken voor het bosherstel op lange termijn, voegde hij eraan toe.
Kalla weet dat het bos herstellen niet eenvoudig is, hoge kosten en er is tijd voor nodig, herstel zal het veengebied terug brengen naar zijn basisfunctie.
Herstel is nodig, alsmede inspanningen dat deze ramp zich in de toekomst niet weer zal gebeuren.

We doen er alles aan om de branden te blussen.
Kalla dringt er bij de wetgever om vastberaden optreden tegen de bedrijven die achter de branden zitten.
Ze zijn ook verantwoordelijk voor de kosten van herstel, alsmede de boetes.

We zullen over een jaar kijken, ik geloof niet zo in deze sprookjes. Emoticon: Blush

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zag net Jokowidodo op de TV, in Amerika, maar aan zijn gezicht te zien zag hij er niet vrolijk er uit.
Waarschijnlijk teleurgesteld op de Amerikanen die de asap probleem ook aan de kaak gesteld had.
Dus IndonesiŽ doe eens wat en leer nou voor de toekomst, ga niet zo maar de plaatselijke mensen hun de verantwoordelijkheid leggen, dat is het grootste probleem van IndonesiŽ.
Zoals Malam al vaker hier vermeld die plaatselijke problemen worden niet aangepakt
En dan schrijf ik die idioten verzieken zijn presidentschap.............. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Widodo heeft zijn bezoek aan Amerika ingekort en is rechtstreeks naar Medan gevlogen.
Ik kan mij nog goed de ramp met de kerncentrale in Tsjernobyl herinneren, toen stond de hele wereld op zijn strot.
Je kan gerust stellen dat na Tsjernobyl en de tsunami van 2004 deze ramp in IndonesiŽ ťťn van de grootste is, er is niet alleen te laat ingegrepen, maar ook de regelgeving schiet hopeloos te kort.
En de wereld zwijgt en kijkt toe, een kaalslag die elk jaar grotere vormen aanneemt, belachelijk. Emoticon: Angry

De betrokken ministers kunnen met veel tamtam zich wel een hernia bidden met de vraag om regen, maar een kind kan begrijpen dat dit het niet gaat worden.
Er zijn zonder enige controle vergunningen afgegeven, als je dan ook nog weet dat het geoorloofd is dat boeren/bedrijven twee hectare land in de brand steken om het vrij te maken voor palmplantages, dan is de cirkel rond.
Dan geef je een apenkolonie die in de buurt van een hooiberg huist een doos met aanstekers. Emoticon: Shut up!

Weliswaar moeten ze toestemming hebben, maar die ligt in handen van plaatselijke bestuurders die zo corrupt zijn als de neten.
Nu komt er ineens een heldere geest met het idee om de wet te veranderen en beperkingen op te leggen, als iemand een stuk land in brand wil steken dan moeten er eerst brandgangen worden gegraven zodat de brand niet over kan slaan, aldus deze heldere geest. Emoticon: Confused

Het gaat er steeds meer op lijken dat IndonesiŽ geen land is met bestuurders die het landsbelang dienen, maar een zakenimperium waar de bestuurders op winstbejag en eigenbelang uit zijn, waarbij ze de tactiek van verschroeide aarde toepassen (letterlijk en figuurlijk).
Ze laten een failliet en berooid land achter voor de volgende generaties. Emoticon: Blush

Wat zou er nu in het hoofd van Widodo omgaan.

Maar er is licht aan het eind van de rokerige tunnel Emoticon: Yes!
Vandaag hebben meer dan 1000 politie agenten en soldaten gebeden voor regen Emoticon: Frustrated

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Malam ik zit op terrasje en heb je deze foto's laten zien bij die Chinezen bevolking en ze geven ook aan kila.
Daar is alles mee gezegd, wat je ook over IndonesiŽ schrijf het blijft een bevolking die zo apathische is als de Nederlandse bevolking van nu.
Daar gaan nu ook heel veel emoties rond die zijn weerga niet kent.
Maar het is een gebed zonder end, want het is geen mogelijkheid om die mentaliteit te veranderen, als je tegenwoordig geen stem heb om hen te laten inzien waar ze mee bezig zijn.

Zoals ook in Holland de TV, de mensen op de verkeerde been zet, is dat hier ook het geval.
Neen ik begin er niet meer aan en het voor hen te hopen dat ze gevrijwaard worden voor kanker
Want di zal heel veel voor gaan komen in dit land.
Medelijden ja wat is dat, daar help je ze ook niet mee, dus bidden helemaal niet, wat een achterlijk zooitje is het In IndonesiŽ.
En dat zal nooit veranderen.
Maar ik heb genoeg geschreven over die achterlijke gedoe laten ze in hun waan en ze moeten het zelf oplossen.W Emoticon: Bye bye
Ik heb wel ideeŽn maar daar kom ik later op terug.. Emoticon: Confused :.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou de pleuris is gisteravond en vannacht uitgebroken bij het paleis in Jakarta, bussen vol zijn ze daar naar toe gebracht.
Ze hebben flink vuurtje gestookt, autobanden in brand gestoken.
En met stokken op die ijzeren hek geslagen ze waren door het dolle heen.
Er zijn razzia's geweest en velen zijn opgepakt.
Nou schijnt het nog niet door gedrongen te zijn op de internet berichten van de kranten, maar de TV had er veel beelden van uitgezonden...
Vooral TVone die dat natuurlijk als tegen deze president zijn, er een geweldige reportage van gemaakt..

Ook was er veel ophef ergens in Banten waar ze een bom hadden geplaatst in een of ander Mall
De daders hebben ze ergens uit een huis gehaald met veel politie macht..

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 28-10-2015 10:55 Malam wrote:

Ik kan mij nog goed de ramp met de kerncentrale in Tsjernobyl herinneren, toen stond de hele wereld op zijn strot.
Je kan gerust stellen dat na Tsjernobyl en de tsunami van 2004 deze ramp in IndonesiŽ ťťn van de grootste is, er is niet alleen te laat ingegrepen, maar ook de regelgeving schiet hopeloos te kort.

Unlike other environmental tragedies or natural disasters, Bhopal, Chernobyl, the Nepal Earthquake, or Indian Ocean Tsunami, the Southeast Asian fire and haze disaster did not come in one big bang. Instead the disaster happened over months, affecting people over large geographies, and killing people over time and rarely on the spot. Itís silent, but deadly.

Als je niet beter zou weten dan zou je gaan denken dat Erik Meijaard heeft gelezen wat Malam schreef over deze ramp Emoticon: Blush

Een zeer kritisch artikel, ik ben benieuwd of deze wetenschapper nog een werkvergunning/visum krijgt in de aankomende tijd. Emoticon: Confused

http://jakartaglobe.beritasatu(...)edy-connected-world/

Ja Ziel massale demonstraties van arbeiders, die geven vast een schot voor de boeg voor het verhogen van het minimumloon per 1 januari.
Daarbij heerst er enorm veel onvrede, prijzen springen de pan uit, gierende inflatie en door de stokkende economie zijn er al tienduizenden ontslagen gevallen.

Die gabber die een bom bij de Alam Sutera mall had gelegd was geen terrorist, het was een ťťnmansactie, een chanteur die geld had geŽist.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

National Aeronautics and Space Agency maakte vandaag bekend dat er alleen dit jaar tot 20 oktober al 2.089.911 hectare land is verwoest door de branden.
Dat is ruwweg een gebied zo groot als twee derde van Nederland Emoticon: Blush

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het moet wel gezegd worden Jokowidodo gaat er wel naar toe, waar iets aan de hand is, dat moet ik hem wel nageven... Emoticon: Nice

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Van dat vuurtje stoken vind ik wel een goeie eigenlijk. Lijkt kinderachtig maar er blijkbaar zit niks anders op om dingen duidelijk te maken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik had al ergens geschreven dat het hoofd van de Nationale politie Badrodin heeft geweigerd de vele namen van bedrijven en personen die volgens de politie van brandstichting zijn beschuldigd bekend te maken .
Uiterst vreemd in een land waar een kippendief tot een corrupte opperrechter met naam en foto in de kranten staan.
Volgens de Charlie Chaplin van het kabinet Widodo, minister van politiek, recht en veiligheid Luhut kunnen de namen niet bekend worden gemaakt vanwege economische belangen Emoticon: Confused

Aangezien ik inmiddels een beetje weet hoe het hier in grote lijnen werkt heb ik daar dan zo mijn gedachten over, die ik dan niet uitspreek tot ik in het nieuws bevestiging vindt.
Je moet namelijk oppassen om niet in speculaties te vervallen in dat circus hier Emoticon: Blush
De eerste aanzet is nu gegeven via de sociale media en de krant Merdeka maakte er melding van.
Ik ben benieuwd of de persmuskieten nu verder gaan spitten. Emoticon: Wink

Wat zou de reden kunnen zijn dat de namen niet bekend worden gemaakt, ik dacht dat er een heel regiment hoge staatsambtenaren betrokken zijn bij de lucratieve palmplantages en palmolie industrie.
Dan hebben we het over politie en leger generaals en politici tot ministers toe Emoticon: Yes!
Een hoogleraar van de Universiteit Indonesia heeft nu een tipje van de sluier opgelicht. Emoticon: Shut up!

Hij durft wel deze meneer Prasodjo, hij zet een vraagteken bij de vervolging van de brandstichters, aangezien in de raad van commissarissen van palmolie gigant PT Wilmar politie generaals (4 van de 8) zitten die de brandstichting moeten onderzoeken Emoticon: Confused
Politie generaals die zichzelf moeten onderzoeken en aanwijzen als verdachte, gekker moet het niet worden Emoticon: Laugh out loud
Waar het op uit gaat draaien kan een blinde ruiken, er worden straks enkele tientallen kleine boertjes veroordeeld en daarna is het weer klaar.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Deze komt uit de Jambi Tribun
http://jambi.tribunnews.com/20(...)ua-kali-tsunami-aceh
De schade van de bosbranden is nu al tweemaal zo groot als die destijd van de tsunami in Aceh.

In dit topic speciaal gericht op Jambi (waar het volgens mij samen met Pekanbaru het ergste is) verschijnen elke dag artikelen. Het is gewoon niet meer bij te houden. Hierbij de link voor het complete topic:
http://jambi.tribunnews.com/20(...)ua-kali-tsunami-aceh

Voor diegenen die het Indonesisch niet beheersen maar even Google Translate eroverheen.
Er komt geen eind aan.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,594,265 pageviews Een website van indahnesia.com