Hotels in Indonesie: soorten en maten

Subforum Hotels in Indonesië 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De hotelindustrie is als nooit tevoren in beweging. Daar waar je het vroeger moest hebben van reisgidsen zoals de Lonely Planet of bekenden is het met een druk op de knop veel gemakkelijker geworden. Ik doe zelf bijna niks anders meer dan via Booking.com. De prijzen die via deze site gepubliceerd worden zijn vaak goedkoper dan rechtstreeks boeken maar het is ook wel eens omgekeerd.
Voor een prijs tussen Rp 300.000 en Rp 450.000 krijg je over het algemeen een zeer fatsoenlijke kamer met airco, WiFi en een flatscreen tv, water. Tegenwoordig ook steeds meer met een kluisje op de kamer Er zijn wel wat verschillen tussen de eilanden. Op Ambon liggen de prijzen iets en in Papua een stuk hoger. Op afgeleger eilanden is luxe vaak ver te zoeken waardoor de prijs lager is maar daarmee het comfort ook.

Een paar dingen waar je op moet letten bij Booking.com
-Kamergrootte: let goed op het aantal vierkante meters; plaatjes kunnen bedriegen
-Locatie (niet naast een moskee!)
-tot wanneer je kunt annuleren
-positie van de airco (op plaatjes te zien); soms hangt zo'n ding op zo'n ongelukkig plaats dat je welhaast ziek moet worden
En verder zijn zaken natuurlijk naar eigen wens zoals wel/niet roken.

Vooral de nieuwe minimalistenhotels zijn erg goed mbt prijs/kwaliteit. Hieronder een paar van zulke ketens.
Fave (van Aston) Alleen al in Jakarta zijn er 12! (met 9 die de komende jaren nog gebouwd worden) Er zijn grote verschillen tussen de Faveís. Ik heb ze natuurlijk niet allemaal gehad. Mijn favoriet in Jakarta is vooralsnog die in Pasar Baru. Fave Zainul Arafin vlakbij Jalan Gajah Mada is ook goed (maar geen Blue Bird stand by) Fave op Braga in Bandung en Asucipto in Solo zijn minder maar nog steeds regelijk.Tip: Laat er niet de was doen want dat is absurd duur.
Citi Hub hotels (oa Ambon, Yogya, Malang, Surabaya en Lampung). Geweldig is dat je er kunt laten wassen voor Rp 30.000 voor 5 kg. Binnen 3 uur klaar (alle vestigingen hebben een wasmachine en droger)
Red Planet (voorheen Tune) alleen maar in Jakarta gelogeerd
Amaris
Wat ik zelf fijn vind aan deze nieuwe tijd hotels is dat ze niet roken kamers hebben. Dat gaat overigens niet altijd goed. Als niet roker weet je onmiddellijk dat er gerookt is alle luchtverfrissers ten spijt. Bij Citi Hub moet je daar zelfs een handtekening voor zetten. Boete Rp 500.000.
Rond de luchthaven van Jakarta heb ik in de loop der tijd al vanalles geprobeerd.
Het meest gunstig blijft het POP hotel mbt afstand van/naar vliegveld en prijs. Alternatieven zijn:
Amaris
Zest (lijkt dichtbij maar omdat er een behoorlijk stuk omgereden moet worden ivm eenrichtingsverkeer is het toch nog een eind)
Padjajaran (hierbij moet om het vliegveld gereden worden)
Zonder te boeken liggen aan de jalan Hussein Satra Negara veel kleinere hotels (die overigens mbt prijs-kwaliteit verhouding niet echt beter zijn).

Wat wel vaak een probleem is is de airco. Het duurt soms uren voordat de kamer op de gewenste temperatuur is en vaak wordt dit zelfs niet eens gehaald. Het is mij een raadsel hoe dit mogelijk is. Ik heb zelf in mijn slaapkamer in Nederland ook airco die doet wat ie moet doen, ook bij de extreme temperaturen afgelopen juli en die je bijna niet hoort.

Ik heb inmiddels een gigantisch overzicht aan hotels in heel Indonesie en dan heb ik over die hotels waar ik zelf ooit overnacht heb (een paar honderd denk ik). Zal kijken of ik dat binnenkort in een mooi overzicht hier ergens kan neerzetten.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Ik ben het met je eens wat betreft de goede prijs-kwaliteitverhouding van de hotelketens die je noemt, Anne Mieke. Ik heb ze niet allemaal geprobeerd, maar in elk geval Fave en Amaris zijn mij ook goed bevallen.

Je zegt bij Red Planet 'voorheen Tune', maar dat is niet in alle gevallen, want Tune bestaat nog steeds. Tune vind ik persoonlijk minder dan de andere die je noemt, aangezien ze overal extra geld voor vragen (een kamer met ramen kost extra, Wifi is betaald, dagelijks schoonmaken van de kamer kost extra, handdoeken moet je huren, etc.). Of dat bij Red Planet ook zo is weet ik niet.

Amaris is trouwens de goedkope variant van Santika hotels, maar de 'echte' Santika-hotels zijn vaak maar 100.000 rupiah duurder ofzo. Dat kan het wel waard zijn, als je ook graag faciliteiten als een zwembad en fitnesscentrum hebt.

Ter aanvulling kan ik nog The 101 noemen. Wellicht iets duurder (ongeveer 500.000 per nacht) maar mooie moderne en schone hotels, onder andere in Bandung.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

In elk geval zijn alle Tune hotels in Indonesie nu Red Planet. Die in Maleisie heten nog steeds Tune.
Bij Red Planet wordt geen extra geld betaald voor WiFi of handdoeken. Bij Tune in Penang ook niet extra voor handdoeken maar wel voor WiFi. Ik vond de Tune in Penang ronduit bras, wat dat betreft zit er wel verschil in met Red Planet Pasar Baru. Waar ik me het meest aan stoorde was echt de veel te kleine kamer in Georgetown (het was kruip over sluip over) en daarvan geleerd hebbend een grotere kamer geboekt in Jakarta maar daar was de airco weer beneden alle peil.

Ook goed in Jakartu nu (Pasar Baru) is G7, recht tegenover Fave, 3 maanden oud.
In Bandung in Fabu overnacht. Deze zouden een hogere score krijgen dan Fave maar van mij niet. Het verschil zit hem erin dat Fabu volgens mij relatief meer IndonesiŽrs heeft dan bijvoorbeeld Fave waar de gasten meer gemixt zijn. Een Indonesier zal anders beoordelen dan een west Europeaan. Schitterende kamer maar badkamer kon schoner, het ontbijt een zootje en veel gedoe gehad met het kaartsysteem van de kamer. Konden tot drie keer toe de kamer niet in omdat het systeem niet werkte. Monteur erbij, batterijen vervangen maar het hielp niks. Het uitcheckmoment was stress omdat we de kamer niet in konden dus eerst terug naar receptie (van 5e verdieping) en veel (te veel) tijd kwijt waren met wachten ("sebentar ya bu" "ik heb geen ogenblikje want ik moet een trein halen..." Emoticon: Wink 1 receptionist (dit was standaard aan de balie en kan echt niet in een hotel met een paar honderd kamers.

Van de nieuwe ketens vind ik Fave overall het beste en de Citi Hub hotels een goede tweede.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

In Bandung zijn de Zodiak-hotels ook erg goed en goedkoop. Logeer er doorgaans in. Vlakbij het station zijn er 3. Ook in Bali en Yogya. Rond Rp 350.000 per nacht.
Probeer ook Traveloka eens, vind ik persoonlijk beter dan booking.com qua aanbiedingen en tarieven.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Inderdaad is Traveloka wat beter georienteerd op de Indonesische markt dan Booking.com. Maar ik boek tegenwoordig vaak rechtsstreeks bij het hotel. Dat gaat steeds beter, je krijgt vaak heel snel antwoord in goed Engels en ze vragen je achteraf ook nog wat je ervan vond. Hotels in afgelegen gebieden zijn nog niet zo ver, maar er zit behoorlijk progressie in. Dat laatste komt ook omdat steeds meer indonesisers gebruik maken van middenklassehotels, zowel zakelijk als prive.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-10-2015 16:11 koming wrote:
Dat laatste komt ook omdat steeds meer indonesisers gebruik maken van middenklassehotels, zowel zakelijk als prive.

Ze komen zelfs in 4* of 5* hotels.
Dat heb ik de laatste 10 jr meegemaakt .
Soms heb je vreemde vogels er tussen. Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

cathy
Gebruiker
spacer line

Wij zitten nu in een hotel, net 1 jaar oud. Ik weet niet wat dat is maar de toilet spoelt niet door, of het vullen van het reservoir gaat zoooooo langzaam. Het sanitair ziet er niet uit en er is nu weer geen wastafel met spiegel. Het is altijd behelpen als mijn man zich moet scheren.
het is wel een grote prima kamer met airco die het geweldig doet en ook zo opgehangen dat je er geen last van hebt als je in bed ligt.
Maar ze hebben wifi en daar ben ik nu heel blij mee.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,202 pageviews Een website van indahnesia.com