Subforum Het visumgebeuren

forum.indonesiepagina.nl 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Manuelle
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Samen met een reismaatje ga ik backpacken. We gaan o.a. voor 35 dagen naar IndonesiŽ en moeten dus ons eerste visum verlengen, dit kunnen wij alleen ter plekke doen omdat we langer dan 90 dagen van te voren al begonnen zijn met onze backpack trip.

Welk visum moeten we in eerste instantie nemen?
Kunnen we bij aankomst direct ons visum met 30 dagen verlengen of moet dit pas aan het einde van het eerste visum? En in welke steden kun je je visum verlengen?

Alvast bedankt voor alle antwoorden!
groetjes Melanie en Manuelle

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Je kan bij de Indonesische ambassade in bijvoorbeeld Singapore, Bangkok of Kuala Lumpur een toeristenvisum voor 60 dagen aanvragen, en dan hoef je dus niet te verlengen. Het visumproces kost een paar dagen, maar er zijn op internet ook wel 'visa agents' te vinden - vooral in Singapore - die het binnen een dag voor je kunnen doen (tegen betaling).

Als je met een visa-on-arrival van 30 dagen het land binnen gaat kan je die in nagenoeg alle grote steden verlengen bij het immigratiekantoor, maar ook dat duurt gewoonlijk een paar dagen.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kom binnen in Medan (vliegveld Polonia) kan je bij aankomst gelijk je verlenging in ťťn dag regelen.

http://www.imigrasi.go.id/inde(...)angan-satu-hari-jadi

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Vliegveld Polonia is in juli 2013, drie maanden na dat bericht, gesloten (alleen nog open als militair vliegveld). Het vliegveld van Medan is nu Kualanamu. Nergens kan ik iets vinden of zo'n 1-dag-service nog bestaat. Ik zou er persoonlijk niet op rekenen.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oh sorry Edwinn, ik had het ooit ergens gelezen en heb het opgezocht, zonder te controleren of het nog actueel was Emoticon: Blush
Mijn oprechte excuus voor de verkeerde informatie.

songo
Gebruiker
spacer line

Verkeer nu in een vlaag van verstandsverbijstering m.b.t online aanvragen 60 dagen visum.
Heb nu online een visa applicatie formulier ingevuld en gesubmit.
Er staat me bij dat ik dan ook direct online een afspraak kon maken bij de KBRI in Den Haag. Helaas kan ik menu niet meer vinden op de site.
Ben nu even de weg kwijt. Moet ik nu eerst wachten op een mail van de KBRI om die afspraak in Den Haag te maken?
Ik vertrek weer op 6 december dus een spoedige reactie is wenselijk.
Dank voor inzet

EDIT: Toch ook maar even met KBRI gebeld. Zij zeggen dat tot 24 Jan. a.s geen afspraak meer nodig is en dat ik me, met de benodigde formulieren, ZONDER AFSPRAAK kan melden in den Haag, weliswaar tussen 09.00 en 12.00 uur.
Dit is volledig nieuw voor mij. Iemand met dezelfde ervaring?

tujuan sama jalan yang lain aja

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zover ik weet moet er al meer dan 2 jaar een afspraak worden gemaakt, maar je weet het met IndonesiŽrs maar nooit Emoticon: Confused
6 december is kort dag, dus als een raket naar de ambassade toe Songo, mocht het dan niet lukken dan kan je het altijd nog via de CIBT visumdienst doen desnoods met spoed, maar dat kost munten en niet te weinig ook Emoticon: Blush

songo
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam, dank voor je snelle reactie. Aflgelopen augustus ook voor 60 dagen vertrokken en kon toen gewoon nog online aan afspraak maken. Niet zo lang geleden dus, maar nu ging ik aan mezelf twijfelen (wordt ook een dagje ouder). Dus ook maar gebeld naar KBRI.
Ik ga begin volgende week een poging wagen en dan maar hopen dat datgene wat ze mij telefonisch meldde op waarheid berust. Fingers crossed!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mocht het niet lukken, hou in je achterhoofd de CIBT, zoals ik al zei dat kost echt munten Emoticon: Blush
Maar als je al geboekt hebt en je kan op de ambassade niet terecht dan kan je niet anders Emoticon: Angry
Ik zit hier weer sinds zondagmiddag en kan het je aanbevelen al kost het wat extra Emoticon: Laugh out loud
Succes.

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

IK ben er vorige maand ook geweest,en het kan inderdaad zonder afspraak omdat er problemen zijn met het online afspraak systeem.

songo
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.nyomanresiani, dank voor bevestiging van datgene wat mij vanochtend door KBRI werd meegedeeld. Hoef ik me geen zorgen te maken dat ik voor niets de reis naar Den Haag onderneem.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-11-2015 11:22 Malam wrote:
Mocht het niet lukken, hou in je achterhoofd de CIBT, zoals ik al zei dat kost echt munten Emoticon: Blush
Maar als je al geboekt hebt en je kan op de ambassade niet terecht dan kan je niet anders Emoticon: Angry
Ik zit hier weer sinds zondagmiddag en kan het je aanbevelen al kost het wat extra Emoticon: Laugh out loud
Succes.
CIBT, Accessindonesia, ze kunnen het beiden voor je regelen. En als je ver weg woont van Den Haag, dan is het zelfs goedkoper. Ik adviseer mijn klienten van 1 van deze buro's gebruik te maken. Ze weten de weg en kunnen tricky traps omzeilen.

songo
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam en Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yogya-bali.
Vanochtend naar Den Haag gereden. 09.10 ur binnen en stond 10 min. Later weer buiten.
Was ontzettend stil, alleen maar 1 persoon voor me die al aan het afrekenen was.
Meteen gevraagd waarom er niet op de site van KBRI melding wordt gedaan dat online afspraken systeem door omstandigheden niet werkt, zodat ze nuet dageljks worden platgebeld. Simpele melding dat men zich nu zonder afspraak kan melden zou m.i. kunnen volstaan. Antwoord betreffende dame: hebben we niet over nagedacht maar ik zal het in de groep gooien. Met dank voor de zinvolle opmerking.
Geeft dus precies aan dat men blijkbaar niet goed nadenkt om evt. Telefonishe overlast tot een minimum te beperken door een simpele opmerking op de site te plaatsen.
Maar goed, komene woensdag kan ik mijn visum ophalen. Stress achteraf niet nodig geweest.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Songo, het heeft alleen zin het zelf te doen als je vlakbij Den Haag woont. Ik deed het vroeger ook zelf maar woonde maar 2 km vanaf de KBRI. Mijn zoon woont in Brabant en die adviseer ik telkens het te laten regelen; is goedkoper dan 2x op-en-neer reizen naar Den Haag.
Hier in RI woon ik op iets meer dan 10 km vanaf het immigratiekantoor maar laat toch alles doen door een visumbureau; wel zo lekker makkelijk, snel en geen gezeik.......al 25 jaar.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik regel ons sosbud visum altijd zelf in Den Haag, terwijl ik er liefst wel 250 km vandaan woon.
Is voor ons ook altijd een uitje, en aangezien ik al jaren en over 365 (volgend jaar zelfs 366) vakantiedagen per jaar beschik, en over een dalurenabbonnement met 7 keuzedagen beschik, vallen de kosten en tijdsinvestering reuze mee.
Die keuzedagen gebruik ik ook voor de treinreis van en naar Schiphol, als we naar Indonesie gaan.
Is zo'n abonnement snel terug verdient, ook al lever je door ons halfjaarlijks verblijf in RI enkele van die 7 keuzedagen weer in.
Verlengingen bij de imigratie hier doen we ook gewoon zelf, is ook altijd een uitje naar het centrum van de stad.
Helemaal niet veel gezeik of stress, valt allemaal best mee.
Ligt m.i. ook veel aan je eigen instelling.
Maar ja, gemak dient de mens.

SOLO MAN FOREVER

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry Jupje, maar heeft niets te maken met "je eigen instelling". Dat hoor ik zo vaak. Immigratie weet ook dat mensen die er tijd voor hebben (pensionada's) toch geen poot is uit te trekken. Maar mensen die hier werken, zaken doen; die kunnen beter niet zelf gaan want dat zijn degenen die worden ge- target.
Daarnaast als je het via een bureau regelt, word je ook geholpen indien er iets mis gaat. Daar zijn ze voor, ze hebben al jaren contacten met de immigratieambtenaren en eten van elkaar.
Ik ken er ook voldoende die het zelf regelen maar die hebben tijd voldoende omdat in hun boterham al is voorzien. Echter, reken ook eens uit hoeveel je nou kwijt ben met de trein en bus kaartjes naar Den Haag (2x) en de maandelijkse gang (verscheidene malen) naar de immigratie in Solo? Ik denk dat je duurder uit bent.
Zelfs grote bedrijven, ambassade, etc. laat het door bureaus regelen omdat ze geen tijd hebben voor vertragingen.

miroslav
Gebruiker
spacer line

Op 15-10-2015 14:55 schreef Manuelle:
Hallo allemaal,

Samen met een reismaatje ga ik backpacken. We gaan o.a. voor 35 dagen naar IndonesiŽ en moeten dus ons eerste visum verlengen, dit kunnen wij alleen ter plekke doen omdat we langer dan 90 dagen van te voren al begonnen zijn met onze backpack trip.

Welk visum moeten we in eerste instantie nemen?
Kunnen we bij aankomst direct ons visum met 30 dagen verlengen of moet dit pas aan het einde van het eerste visum? En in welke steden kun je je visum verlengen?

Alvast bedankt voor alle antwoorden!
groetjes Melanie en Manuelle

miroslav
Gebruiker
spacer line

naar mijn weten kan het visum van 30 dagen niet meer verlengd worden .sinds mei 2015 kan iemand met ned paspoort gelijk naar toe reizen maar moet binnen 30 dagen het land uit gaan houd daar rekening mee ook met de tij dag gaat in na 00.00 uur dus vertrek je plane om 01.00 dan moet je voor 00.00 door douane en imigratie kontrole anders heb je een probleem en daar letten ze echt op

miroslav
Gebruiker
spacer line

pas op met visum voor 30 dagen naar mij weten kan je niet elke indonesische luchthaven verkrijgen en als je in jakarta aankomt moet je ook van daar vertrekken.Dus kan niet in Bali aan komen dan uit Jakarta vertrekken.zie op site.Ambasade Indonesia Den Haag

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat bedoel ik dus, daar ga ik niet eens meer op antwoorden Emoticon: Blush
Anderhalf jaar lid van het forum, er nooit meer naar gekeken en dan in eens met deze mededeling komen, terwijl het uitgebreid aan de orde is geweest Emoticon: Yes!
Lid worden van een forum, er nooit meer naar kijken en dan zonder verder te kijken als dat je neus lang is, wijsheid gaan spuien die al tot uit de treuren is uitgekauwd Emoticon: Angry
Ja ja ik weet het, daar mag je niets van zeggen Emoticon: Shut up!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Het GRATIS 30-dagen VoA kan NIET & NERGENS verlengd worden in Indonesie. Het GRATIS 30-dagen Voa wordt op slechts 5 luchthavens (Jakarta, Medan, Denpasar, Surabaya, Batam) en 4 zeehavens verstrekt en om GRATIS het land uit te (mogen) reizen MOET men weer via een van die 5 luchthavens of zeehavens het land verlaten. Indien men dat niet doet, dan moet men IDR 350,000,- betalen.

Het BETAALDE 30-dagen visa kan desgewenst verlengd worden met 1x 30 dagen a raison van IDR 350,000,-. Met dit visa kan men vanuit iedere plaats in Indonesie het land verlaten, zonder nog iets te hoeven betalen.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat is duidelijk maar in 2013 ben ik binnen gekomen in Bintan en mijn 30dgn visum verlengd in Jakarta en weer uit gegaan via Bintam naar Singapore.
En dat kan dus niet meer???? Emoticon: Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line

Emoticon: Party! Ik ben met de fiets naar Singapore gefietst en heb daar een waterfiets gehuurd.

Na twee lekke banden en in gezelschap van een gorilla op de bagage drager die mij de weg wees naar Banten., Jakarta , Bali ,Jayapora en terug Emoticon: Yes!

Daar aangekomen kreeg ik een feestelijk onthaal met een cadeaubon welke mij

recht gaf op een dertig jaren visa , met een maandelijkse toelage van honderd juta. Emoticon: Yes!

Na een prinsheerlijk totaal verzorgde rondreis door heel Indonesia waarbij al mijn

extreme wensen toch werden vervuld hebben de autoriteiten met tranen afscheid

genomen van mijn personage . Emoticon: Cry

Ik wil graag aan de wens van de grens autoriteiten tegemoet komen, door dit voorval vooral

dit publiekelijke te maken , vooral de ontvangst , en de gratis stickers dit je krijgt op

hun kantoren, waarbij na drie van deze stickers U het recht heeft op een gratis verblijf naar wens in de republiek Emoticon: Yes!

Terugkomend in Bantan waar mijn fiets helaas gestolen was, en mijn maatje gorila

verleid werd met een tros bananen heb ik het wijze besluit genomen om met hulp van een polstok de sprong weer maar naar Singapore te wagen. Emoticon: Smile

Dit is gelukt en heb daar een andere fiets gekocht waarmee ik naar China ben gefietst, om of veilige afstand nu het spektakel te aanschouwen van de rookgordijnen, in de steden en vooral buiten de steden , en de heerlijke ,,verse,, vis uit de kali van Jkrt

Dit heb ik gedroomd vannacht terwijl ik in de armen lag van mijn lieftallige echtgenote ( fei chang hao ) Emoticon: Yes!

Moraal van dit verhaal is dat hoe je het ook wend of keert , fantasie en speculatie

over visa ,... onderga de grillen van de clowns , het gaat altijd om de dompet met vooral de inhoud , daarna word je

gewoon uitgekotst . Emoticon: Eerie

Sampai jumpa lagi Emoticon: Bye bye ( Emoticon: Laugh out loud )

Zaijian / Luo Ni / China

Zhuńęsu√≠ n«ź de m√®ngxi«éng ...... Follow Your Dreams

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

en ik maar denken dat ik altijd raar droom..... Emoticon: Devil

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,183 pageviews Een website van indahnesia.com