Departuretax

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Ik lees veel tegenstrijdige berichten over het wel of geen betalen van airporttax bij vertrek van Jakarta naar Amsterdam, volgens Indonesienu is het per 1 maart 2015 niet meer nodig ? Hoe zit nou eigenlijk moet ik nu wel of niet 150000 pp apart zetten of niet ? Malam jij moet het weten gaarne antwoord , dank je schoonheid !

songo
Gebruiker
spacer line

Als je met Garuda vliegt is de ticketprijs egenwoordig inclusief de airport tax. Of dit ook geldt voor andere maatschappijen durf ik niet te zeggen.

tujuan sama jalan yang lain aja

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Janneman, volgens de gegevens die deze schoonheid heeft is de airport tax per 1 maart j.l. afgeschaft, althans voor de reiziger omdat het in de ticketprijs inbegrepen zou zitten.

Maarrrrr ik lees tegenstrijdige berichten, zoals met alles, ge wet maar nooit in IndonesiŽ dus steek bij het inchecken wat roepeldepoepies in je zak.

Ter aanvulling, het woord patjakkers zal je wel kennen, het Nederlandse woord voor onbetrouwbare figuren.
Belasting in de Indonesische taal is pajak uitgesproken als patjak. Emoticon: Wink

totto
Gebruiker
spacer line

Volgens mij alleen voor tickets die na 1 maart gekocht zijn.

Toto Travel.com

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties, ik vlieg met Emirates en ga 10 September pulang kampung in Holland, hoorde van mensen die 17 augustus terug gingen dat ze wel moesten betalen en andere dus weer niet uiterst wazig allemaal dus gewoon maar 300000 rp gereed houden !

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Ps tickets ergens in januari gekocht voor 450 euro per stuk ! Er staat trouwens wel op ; airport tax included maar ja cest la vie !

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Ik heb de afgelopen maanden zowel bij binnenlandse als bij internationale vluchten geen losse luchthavenbelasting meer hoeven betalen (Turkish Airlines, Lufthansa, Garuda, AirAsia en Sriwijaya in elk geval).

Sowieso, mocht je ineens toch wat moeten betalen staan er toch genoeg geldautomaten op de luchthaven, dus ik denk niet dat je je ergens druk over hoeft te maken.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

He Jan je bent in IndonesiŽ als ik het goed begrijp.
Je mail opgeslagen Jan
Oyibo veranderd mijn mail in mijn account Emoticon: Laugh out loud ....

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Was ff te vroeg met vragen want heb inmiddels het antwoord gevonden op een inopagina van Indonesia airport, bij tickets gekocht/geboekt na 9 februari 2015 in de tax included, mijn tickets zijn geboekt op 10 januarie dus ik moet nog betalen.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Ja Zieleffe wat moet er voor dat apestaartje staan ?ik zit nu in Bandung en vanaf 6 september in Bekasi.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Zieleffe mail maar gewoon naar : jatoo.jvtEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Teruggekomen vanuit Jakarta op 10 september met emirates, hoefde geen vertrekbelasting te betalen.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Teruggekomen vanuit Jakarta shared flight Garuda/KLM 16 september 2015
Geen departuretax hoeven te betalen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,294 pageviews Een website van indahnesia.com