Wat wel en niet eten op bali

Subforum Bali, het godeneiland 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rick010
Gebruiker
spacer line

Hoi wij gaan 23 sept voor 17dagen naar sanur bali voor de eerste keer.

Heb vandaag me vacinaties gehaald. Maar is het veilig om te eten bij warungs . En qua fruit wat mag wel en niet. Als je bij een gerecht iets van groente krijg of salade. Dus niet op eten. Bij een goed hotel kunnen we daar wel se salades eten of liever niet.

Wij gaan naar mercure resort sanur. Nog tips qua warungs . Snack shack hebben ze ook hollandse gerechten.

Alvast bedankt en tips zijn welkom mvg rick

jacquessmits
Gebruiker
User icon of jacquessmits
spacer line

Mac Donald niet doen, levensgevaarlijk Emoticon: Laugh out loud

Rick010
Gebruiker
spacer line

Hahaha nee was ik niet van plan bedankt voor de tip Emoticon: Laugh out loud

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik heb in Puri Kelapa Garden Cottages gezeten, het verblijf was daar fantastische...
je liep de straat uit en kwam op het strand, aan je rechterkant beginnen de restaurants aan zee.....de 1e restaurant die moet je NIET nemen ( naam weet ik niet meer ) , pas op voor kip saté en vooral de ragoût van paddestoelen/ champignons achtig NIET ETEN, binnen één uur hebt je voedselvergiftiging met hoge koorts.....direct een arts inschakelen een antibiotica 500 mg 3x daags vragen en metéén inslikken, anders loopt het niet goed met je af.....
Ik heb het ondervonden....in één woord verschrikkelijk !!!!.. En wetende dat het nog ruim 1 á 2 weken duurt voordat je darmen/ lichaam herstelt.....moest ik 3 dagen later al in het vliegtuig stappen richting Amsterdam.....wat wás ik beroerd in het vliegtuig.....vreselijk.
Ik ben blij dat het goed is afgelopen, het had anders kunnen gaan...

Alle fruit is goed.....ijs-klontjes in je sap niet doen, of het moet uit flessenwater zijn.....Ik heb álle sla links laten liggen....kijkt of het vlees goed door bakken is !! En kijkt in welk restaurant druk is dan is daar het eten ook vers......

Verder wens ik jullie een fijne vakantie toe.... Emoticon: Party!

PS. als er honden op de stoep liggen ...ga er NIET langs lopen, ze kunnen schrikken en bijten ( hondsdolheid is daar bekend)....ga met een ruime boog erom heen lopen...!!! Emoticon: Yes!

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Ik weet niet wanneer Kembang voor het laatst op Bali is geweest want het advies is ten dele verouderd en ten dele onjuist. IJsklontjes worden al sinds jaar en dag vanuit fabriekjes uitgeleverd en kunnen rustig genomen worden. Voorzichtig zijn met kip sate, hallo zeg ben er nog nooit ziek van geworden en dit is juist een van de lekkerste vleesgerechten. Wil je perse NL gerechten eten, ga dan naar de Oranje Bar, uitstekend NL en Indo eten en een leuke sfeer. Overigens kan je ook uitstekend eten bij Bernard pal bij Puri Kelapa. En ook op de Avondmarkt kan je rustig goed en goedkoop eten. Kortom , in principe kan je overal eten waar meerdere mensen komen. Overigens is Tripadviser in deze een goede gids. Kan je dan helemaal niet ziek worden van het eten ? Ja natuurlijk wel, maar dit kan helaas in elke warung of restaurant gebeuren zelfs daar waar alles schoon lijkt. In alle jaren dat ik in Indonesie en ook op Bali kom (ca. 30 jaar !) heb ik 2x de racepoep gehad en dat nog eens zonder aanwijsbare reden.Kortom niet al te bang zijn
en genieten van het leven (eten).
Veel plezier op Bali
Rob

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Goed hoor Robbert, het eten is honderd procent veilig in Indonesië, volgens jou uiteraard bij broodje van Kootje en consorten.
Ik wil naar Bali om de cultuur te snuiven, maar ik wil wel boerenkool, frikandellen en patat vrij van pestbacillen Emoticon: Blush
Een hele geruststelling Emoticon: Yes!
Maar jouw advies stelt geen kloten voor, ik ben niet ziek geworden is namelijk niet de garantie dat anderen ook niet ziek worden van getsiefretsie Emoticon: Bye bye

jacquessmits
Gebruiker
User icon of jacquessmits
spacer line

Eens Malam.

De paar keer dat ik aan de kakrace ging kwam door eten in hotel restaurants, mijn theorie is dat daar de omzet snelheid te laag is en eten er te lang ligt. Persoonlijk eet ik ook liever gewoon bij de kaki lima of in een warung met open keuken dan zie je wat je eet en hoe ze het bereiden.

Dus hoe mooi de zaak er uitziet het is geen garantie!

Ik ben ook altijd voorzichtig met het eten van ijs, omdat ze rustig de blokken ijs op straat gooien en jij dat later in je bakje krijgt, echter in een aantal shoppingmalls hebben ze ijssblokjesmachines en dan eet ik het wel. Es Teler Hmmmm.. En daar nooit geen problemen gehad.

En bijtende honden?? Ik heb het nog nooit meegemaakt. De meeste honden worden door de indo's zo hard aangepakt dat ze eerder aan mensen vrees leiden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pak het vliegtuig naar Lissabon, huur een auto en ga de richting Estoril.
Sneeuwwitte stranden en adembenemende kapen, kost geen ruk.
Minder geil om te vermelden aan vrienden en kennissen, maar je hebt een wereldvakantie voor de helft van de prijs.
Geen poeperij, geen gevaarlijke honden en geen broodje van Kootje.
Het is maar een idee Emoticon: Blush

leomanado
Gebruiker
spacer line

hoi Rick010

Thuis blijven of vooral het hotel niet uit.............

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Rick, leuk dat je voor de eerste keer naar Bali gaat. Ga lekker genieten van je vakantie, net zoals wij allemaal de eerste keer in Indonesië hebben gedaan ( en de meesten nog vele malen daarna). Of je er zonder darmproblemen doorheen komt, hangt erg af van je eigen gestel. De één eet bijna alles en wordt nooit ziek, de ander eet alleen in chique restaurant en is 3 weken aan de schijterij. Ik behoor tot nu toe tot de eerste soort. Ik houd mij echter wel aan een paar basisregels: Nooit ijsblokjes, nooit sla, heel vaak handen wassen, kipsateetje nog eens extra om laten draaien, daar eten waar een hoge omloopsnelheid is. Gekookte groente kun je gewoon eten. Geen honden of apen aaien. Verder gewoon genieten. Verreweg het gevaarlijkst is het verkeer.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-08-2015 22:00 leomanado wrote:
hoi Rick010

Thuis blijven of vooral het hotel niet uit.............
Ik had een heel verhaal getypt maar eigenlijk is dit wel een betere en vooral kortere samenvatting. Emoticon: Shut up!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Gewoon lekker genieten, Rick. En reken maar dat wij de eerste keer allemaal dezelfde vragen hebben gehad. Alleen bestonden er toen nog nauwelijks computers en dus ook geen fora waar je dit soort vragen kon stellen. Lees je een beetje in voor je gaat. Veel plezier.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

77,389,562 pageviews Een website van indahnesia.com