Vliegtuig vermist in Papua

Subforum In het nieuws 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Gadverdamme, het is weer zover....
http://www.nu.nl/buitenland/41(...)osten-indonesie.html

Oksibil ligt zuidoost van Wamena (DE toeristenplaats in het binnenland in de Baliemvallei) en "recht" onder Jayapura/Sentani.
Het staat nog op mijn to do lijstje

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

54 personen. We mogen hopen dat toestel toch nog ergens een noodlanding heeft kunnen maken. En er toch nog goed nieuws volgt.

It's only kinky the first time.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik ben bang dat dit ijdele hoop is Oyibo, mensen in de buurt van de plaats van bestemming hebben al melding gemaakt dat ze een vliegtuig hebben zien neerstorten, volgens sommige kranten.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Verbazingwekkend dat ze een toestel van 27 jaar oud in bedrijf hebben.Of kunnen hebben. Ik krijg een Lion Air deja vu met hun md80. Vliegend schroot.

Wat bezield de overheid dit toe te staan?

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Papua is het wilde oosten van Indonesie. Daar is nog minder toezicht dan elders. Plaatselijke hoogwaardigheidsbekleders bemoeien zich met van alles en nog wat, dienstregeling, bestemmingen etc.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als je gaat vliegen in IndonesiŽ dan verdient het aanbeveling de maatschappij even door te lichten op zijn geschiedenis, dit soort maatschappijen staan zo wie zo al op de zwarte lijst in Europa. (Alle maatschappijen op 4 na)
Trigana vliegt met 22 toestellen, sinds de oprichting in 1992 heeft deze maatschappij 19 incidenten gehad, 23 doden, 8 toestellen rijp voor de sloop en 11 zwaar beschadigd.
Daar komt er nu waarschijnlijk 1 bij. Emoticon: Blush

Het neerstorten van AirAsia 8 maanden geleden ligt nog vers in mijn geheugen en helemaal het gebral van minister van transport Jonan, die zou dat varkentje wel even wassen, hij wilde zelfs een minimum prijs voor tickets instellen zodat er meer onderhoud zou worden gepleegd.
Maar die is nadat de storm was geluwd weer onder zijn steen gekropen. Emoticon: Angry

Anne Mieke had het over haar "to do lijstje" , die bestemming kan ze maar beter schrappen, helemaal als ze met een Twin Otters van Trigana moet vliegen, er zijn inmiddels 13 van die Trigana vogels als dooie mussen uit de lucht gevallen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het vliegtuig is tegen een berghelling gevlogen in een onbegaanbaar gebied.
Het gaat minimaal 4 tot 5 uur duren voor dat het is te bereiken, door het slechte weer is de operatie uitgesteld tot morgenochtend.
Men onderzoekt de mogelijkheid om door het leger een landplaats voor helicopters aan te laten leggen voor de berging van de slachtoffers en wrakstukken.

Minister Jonan is weer uit zijn winterslaap ontwaakt en begint op voorhand al weer zijn straatje schoon te vegen, ambtenaren die op de veiligheid van luchtvaartmaatschappijen moeten toezien moeten volgens hem hun handen niet in onschuld wassen.
Ook moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen, hij durfde nu al de uitlating te doen dat Trigana Air nalatig is geweest, wat moet je nou met zo'n lul met vingers, laat hij nu eerst eens zorgen dat de slachtoffers ordentelijk worden geborgen en daarna het onderzoek afwachten, gatverdarrie. Emoticon: Angry

Aan boord was ook een bedrag van 6.5 miljard voor sociale hulp aan 6000 arme families in het kader van 70 jaar onafhankelijkheid, verpakt in vier zakken, dat geeft aan hoe het gaat in IndonesiŽ, ministerie van sociale zaken laat 4 ambtenaren effe miljarden naar een gebied brengen. bankoverschrijving wa is da. Emoticon: Confused
Bij Trigana was het niet bekend dat er zo'n groot bedrag aan boord was, het was niet gemeld, dus ze wijzen iedere verantwoordelijkheid af.

Widodo heeft Jonan opdracht gegeven de veiligheid in de luchtvaart te verbeteren, dat kan hij beter elke week herhalen, Jonan heeft namelijk ook last van het woesjjjjj effect, het ene oor in en woesjjjjj het andere oor uit. Emoticon: Laugh out loud

totto
Gebruiker
spacer line

Ik heb meer het idee dat iemand moest verklaren waar hij 6.5 miljard had gelaten en nu bedacht heeft dat dat natuurlijk in het vliegtuig moet zitten. Wedden dat men nooit iets terug vind?

Toto Travel.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zou me niets verbazen Totto, had ik nog niet eens bij stilgestaan, waar ik wel aan dacht dat ze waarschijnlijk geen problemen hebben met het krijgen van vrijwilligers. Emoticon: Blush

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben vaker over Papua gevlogen en vanuit de lucht ziet het er uit al ďbroccoliĒ inderdaad onherbergzaam.

Ook vlieg ik regelmatig met Trigana. Ik ken geen cijfers van waar ongelukken aan te wijten zijn maar slecht weer en bergachtig zijn geen goede combi. Het is dan ook maar de vraag of het aan achterstallig onderhoud ligt of gewoon aan iets anders. De beslissing om toch te vliegen bijvoorbeeld. Als een vliegtuig tegen een berghelling gaat is dat meestal door slecht zicht ten gevolge van slecht weer. Dat zie je alleen niet in de luchtvaart maar ook in de scheepvaart (en dan gaat het gigantische golven ipv bergen) Niet vliegen betekent strop. En dat doet niet alleen Trigana, maar Lion Air of welke maatschappij dan ook net zo goed.
Het oosten van Indonesie staat bekend om ouwe zooi aan vliegtuigen. Als je niet instapt dan kom je gewoon nergens. Naar plaatsen zoals Oksibil maar ook Wamena of Mulia kom je gewoon niet als je het vliegtuig niet neemt. Er zijn geen of bizar slechte wegen. Het is daar vaak of Trigana of Susi (soms nog wel met andere, net zo onbetrouwbare maatschappijen). Het oosten van Indonesie telt gewoon niet mee, ofr het nou gaat om de infrastructuur, de gezondheidszorg of in dit geval om fatsoenlijke vliegtuigen. Maar dat gaat niet gebeuren zolang ze op Bali nog over een trein aan het nadenken zijn. Ik zeg maar wat.
Merdeka 70 jaar? Dat heeft ook met dit soort dingen te maken. Het oosten telt gewoon niet meer. ook hier ken ik geen cijfers maar ik weet bijna zeker dat daar (relatief) de meeste vliegtuigen verongelukken.

Ik heb anderhalf jaar geleden nog een dag vastgezeten op Sangihe omdat het vliegtuig van Manado na vele malen rondcirkelen toch niet durfde te landen (Wings). Ik maakte me toen het meest druk dat ik alsnog met de boot zou moeten. Uiteindelijk kwam het vliegtuig toch. (na 9 uur of zo).

Oksibil blijft nog steeds op mijn lijstje staan en mijn redenering is altijd dat de bemanning die dag net zo goed weer veilig naar huis wil. Ik ga er ook nooit over nadenken en ben inderdaad vaak de enige bule op dat soort vluchten. Dat is geen berani van mij maar ik ben gewoon zo.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een maatschappij die in zijn 23 jarig bestaan 20 crashes/incidenten heeft gehad met zo weinig vliegtuigen geeft toch te denken Anne Mieke.
Wat er nu is gebeurd blijft voorlopig koffiedik kijken, het hoeft ook niet altijd aan slecht onderhoud te liggen.

Ook het ontbreken weerradars in vliegtuigen en op kleinere vliegvelden en moderne middelen spelen een rol.
Ook door onduidelijke regels wil het nog wel eens fout aflopen, zelfs in Nederland, het Transavia toestel wat 3 weken terug door de storm niet kon landen op Zestienhoven en geen toestemming kreeg om te landen in Eindhoven is o.a. een mooi voorbeeld.
Je bent in ieder geval veel dapperder als ik. Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-08-2015 17:51 Anne Mieke wrote: Ook vlieg ik regelmatig met Trigana. Ik ken geen cijfers van waar ongelukken aan te wijten zijn maar slecht weer en bergachtig zijn geen goede combi. Het is dan ook maar de vraag of het aan achterstallig onderhoud ligt of gewoon aan iets anders. De beslissing om toch te vliegen bijvoorbeeld.............
Het oosten van Indonesie staat bekend om ouwe zooi aan vliegtuigen. Als je niet instapt dan kom je gewoon nergens. Naar plaatsen zoals Oksibil maar ook Wamena of Mulia kom je gewoon niet als je het vliegtuig niet neemt.
Gelijk AM. Het is gewoon niet anders. Niet om stoer te doen maar men is vaak gedwongen te accepteren wat er voorradig als transportmiddel als men ergens wil komen. Ik heb ook meerdere malen gevlogen met maatschappijen als Kalstar, Trigana, Deraya, Susi en Sky. We hebben het hier natuurlijk niet over routes/vluchten naar Bali of Medan. Maar wil men in de afgelegen gebieden reizen (of korte vluchten), dan is er vaak geen keuze. Dan maar duimen en/of bidden.... Emoticon: Worship

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het laatste trieste nieuws alhier,

http://www.nu.nl/buitenland/41(...)rak-trigana-air.html

Emoticon: Angry
Wanneer beginnen ze eindelijk eens dat vliegende schroot van 27 jaar oud aan de grond te zetten.

En alsof het niet erg genoeg is?
Zie hier wat dit bedrijf dagelijks in de lucht heeft.

http://www.planespotters.net/A(...)/Trigana-Air-Service

Waanzin ten top dat dit kan !
Emoticon: Blush

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben geen techneut en kan niet inschatten in hoeverre slecht onderhoud of leeftijd van een vliegtuig al dan niet bijdraagt aan de veiligheid als het weer inderdaad slecht is.

En slecht weer in Papua is slecht weer.

Ik weet wel dat deze argumenten wel altijd bij vliegtuigen naar boven komen maar nooit bij boten of bussen of auto's. De factor meer risico's nemen (bv vluchten van internationale maatschappijen die tijdens een vulkaanuitbarsting sneller geannuleerd worden dan binnenlandse) is volgens mij een hele grote. Dat zie je ook met boten Tegenwoordig staan op sommige havens gigantische borden als waarschuwing voor de kapitein om niet uit te varen bij slecht weer bijvoorbeeld; het wordt dus niet centraal door de authoriteiten geregeld maar overgelaten aan de kapitein. Nogmaals, niet varen of vliegen betekent verlies en daar wordt in Indonesie anders tegen aangekeken dan hier in westerse landen.
Bussen waarvan de remmen niet helemaal lekker lopen zal niet de eerste oorzaak zijn van ongelukken en in Indonesie komen er meer mensen om bij ongelukken over de weg dan door vliegrampen. Zo ook met boten. Soms komt dat zelfs hier niet het nieuws. Dat dit hier wel in het nieuws komt heef ook te maken met de zogenaamde zwarte lijsten en als waarschuwing voor "ons" toeristen. Ik weet nog een paar weken geleden met die vulkaanuitbarsting in het oosten van Java waarbij de het nieuws vooral ging om die arme toeristen op Bali die vast zaten. Ik heb daar een beetje moeite mee.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Gemiddelde levensduur van een commerciele passagiers jet is 20 jaar, met 3000 vlieg uren per jaar zou dat 60.000 vlieg uren zijn. Korte afstanden verkorten de levensduur aanzienlijk door de hoeveelheid drukverschillen waar de drukcabine onder te lijden heeft.

Deze maatschappij doet geen "long haul". Deze doet korte trips.

En durft toestellen in te zetten van 30 jaar oud en zelfs meer. Deze firma heeft een indrukwekkende reeks incidenten op zijn naam. En onbegrijpelijk dat de zittende regering niet ingrijpt in deze doods kisten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 18-08-2015 09:49 oyibo wrote:
Gemiddelde levensduur van een commerciele passagiers jet is 20 jaar, met 3000 vlieg uren per jaar zou dat 60.000 vlieg uren zijn. Korte afstanden verkorten de levensduur aanzienlijk door de hoeveelheid drukverschillen waar de drukcabine onder te lijden heeft.

Deze maatschappij doet geen "long haul". Deze doet korte trips.

En durft toestellen in te zetten van 30 jaar oud en zelfs meer. Deze firma heeft een indrukwekkende reeks incidenten op zijn naam. En onbegrijpelijk dat de zittende regering niet ingrijpt in deze doods kisten.

De grote bezemactie "Veeg mijn straatje schoon" is inmiddels in volle gang.
Volgens het ministerie van transport o.l.v. Jonan verklaart dat ze een hopeloos tekort hebben aan ambtenaren.
Door het toenemende vliegverkeer kunnen ze de audits bij de luchtvaartmaatschappijen niet voldoende en op tijd uitvoeren.

Misschien moeten we deze dame sturen, die kan hun zeker helpen om hun straatje schoon te vegen Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De politie waakhond (ICW) heeft de politie gevraagd de Indonesian Flight Navigation Service (AirNav) te onderzoeken., naar aanleiding van een rapport van het Centrum van begrotings analyse (CBA)
Waarom de ICW hier mee komt ontgaat me, vast staat wel dat het CBA heeft geconstateerd dat er op het vliegveld Sentani in Jayapura een tijd terug een nieuw radarsysteem is geÔnstalleerd maar nog steeds niet werkt.
Met andere woorden, het CBA vermoed dat er gerotzooid is, AirNav is een staatsbedrijf.
Het is bekend dat het weer in het bergrijke gebied van Papua in enkele minuten om kan slaan, dus een goede radar is onontbeerlijk, dat de radar op Sentani nog niet werkt zou een belangrijke rol hebben gespeeld bij het crashen van het Trigana toestel vorige week.

Ook haalde de voorzitter van de ICW Neta aan dat er op Soekarno Hatta nog steeds met radarapparatuur van 30 jaar oud wordt gewerkt, daar zet ik een vraagteken bij, ik meen in de tijd van het neerstorten van het AirAsia toestel gelezen te hebben dat er 2 radars zijn, 1 van 30 jaar en 1 van 15 jaar oud.
In juni maakte AirNav bekend 4 radars besteld te hebben voor 117 miljard (8 miljoen Euro) 2 voor Jakarta, ťťn voor Medan en ťťn voor Pekanbaru, daar lees ik niets meer over.

We gaan weer afwachten hoe dit af gaat lopen, 2 miljoen voor een radarsysteem is peanuts, als je daar mee gaat rotzooien dan zou men zo iemand moord met voorbedachten rade in zijn schoenen moeten schuiven.
De verantwoordelijken voor navigatie in het vliegverkeer zijn minister van transport Jonan en de minister van staatsbedrijven Rini Soemarno.

Van Jonan valt weinig te verwachten, die haalde de meest vreemde capriolen uit na het neerstorten van het AirAsia toestel.
Waar het verstand van Rini zit kan je je ook afvragen ze staat helemaal achter het plan van het staatsbedrijf Garuda om 44.5 miljard Dollar te steken in vliegtuigen die op verliesgevende intercontinentale trajecten moeten gaan vliegen (puur prestige).

Maar het staatsbedrijf AirNav werkt met verouderde radars terwijl een nieuw systeem slechts 2 miljoen Euro kost, waar vermoedelijk nog mee gerotzooid wordt ook.
Dat is ongeveer hetzelfde als dat iemand 1000 auto's koopt terwijl er nog geen wegen zijn.
Neta van de ICW deed nog een duit in het zakje, Soekarno-Hatta verwerkt 1200 vluchten per dag, waarvan 400 internationale vluchten, in wat voor een isolement zou IndonesiŽ raken als er een buitenlands vliegtuig neerstort door slechte radarapparatuur aldus Neta.

Dus het neerstorten van het Trigana toestel krijgt nog een staartje. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als het kalf verdronken is, dempt men de put, dempen ze zo'n put daadwerkelijk, dan is het wel mosterd na de maaltijd, maar dan is er geen kans op herhaling, dat is al heel wat.
In IndonesiŽ is het meer, als het kalf verdronken is dan bouwen ze een gammele bamboebrug over de put, na een jaar is die put weer net zo gevaarlijk als voorheen Emoticon: Angry

Oetlul Jonan van transport heeft AirNav een half jaar gegeven om de situatie op kleine vliegvelden te verbeteren door verkeerstorens te bouwen met goede apparatuur.
Als eerste zal hij dat met Rini van staatsbedrijven moeten coŲrdineren, dat kost namelijk munten en dat zal die zus maar mondjesmaat geven, die heeft veel meer belang bij de 44.5 miljard Dollar om vliegtuigen voor Garuda te kopen zodat dit bedrijf op termijn net als in het verleden weer failliet gaat. Emoticon: Confused

Deskundigen hebben bovendien al aangegeven dat het onmogelijk is die torens in een half jaar te bouwen.
Dus uiteindelijk zal er wel niets gebeuren, voormalig spoorweg directeur Jonan zal na het vermoeiende schrijven van de brief aan AirNav wel weer toe zijn aan ontspanning.
Lekker spelen met zijn speelgoedtreintjes, kedengedeng toet toet en daarna weer in een winterslaap vallen.
Het valt me mee dat deze Jonan met het verstandelijk vermogen van een krolse kip nog niet heeft voorgesteld om alle piloten een tomtom te geven Emoticon: Laugh out loud

Ceulenaere
Gebruiker
spacer line

Hello,
We willen in augustus 2016 o.a. naar het Baliem Festival in Papua (Wamena) gaan. Ik vind momenteel nergens de exacte datum van dit feest, vooral op de highlight dagen (= het gevecht tussen de stammen). Sommigen vermelden 8 en 9 augustus, weer anderen 11 en 12 augustus 2016. Het is moeilijk om zekerheid te verkrijgen. Kan iemand ons helpen ?
jef.ceulenaereEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.telenet.be

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Heb geantwoord op Uw vraag onder Algemene Indonesiepraat

Ceulenaere
Gebruiker
spacer line

Hi koming,
ik kan helaas jouw antwoord niet vinden onder Alg. Indonesiepraat

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Als je op actieve onderwerpen klikt, zie je vanzelf alle onderwerpen. Nu staat als tweede jouw onderwerp Papua bezoeken en er staat AIP voor. Daar heeft Koming je vraag beantwoord.Ik kijk nooit per forum, maar bij actieve onderwerpen.

Ceulenaere
Gebruiker
spacer line

ik zal het dan maar opgeven want ik vind nergens het antwoord terug. Jammer voor mij; ik mis zo wellicht nuttige info. jef.ceulenaereEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.telenet.be

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

heb het antwoord van koming hier maar geplakt, even goed lezen wat Elsbeth heeft geschreven. Het staat in het topic Papua bezoeken

On 24-12-2015 17:41 Ceulenaere wrote:
ik zal het dan maar opgeven want ik vind nergens het antwoord terug. Jammer voor mij; ik mis zo wellicht nuttige info. jef.ceulenaereEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.telenet.be

Ceulenaere
User
spacer line

FQQuote
Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 24-12-2015 11:15

Hello,
We willen in augustus 2016 o.a. naar het Baliem Festival in Papua (Wamena) gaan. Ik vind momenteel nergens de exacte datum van dit feest, vooral op de highlight dagen (= het gevecht tussen de stammen). Sommigen vermelden 8 en 9 augustus, weer anderen 11 en 12 augustus 2016. Het is moeilijk om zekerheid te verkrijgen. Kan iemand ons helpen ?
jef.ceulenaere

koming
User
User icon of koming
spacer line

FQQuote
Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 24-12-2015 14:53

Iemand anders (weet even niet wie) had het in dit forum ook al over dit festival, dus ik had het op Internet even opgezocht en ook gevraagd aan mijn informanten ter plaatse. Ik vermoed dat de datum nog niet duidelijk is, ook niet verwonderlijk als men weet hoe het gaat met evenementen in Papua. Maar het schijnt wel druk te worden, dus van tevoren een vlucht en accomodatie boeken is wel aan te raden.
Ik zal nog eens navragen in Papua of iemand de datum al weet, ik hoop hier binnenkort op terug te komen.

m.vr.gr.

Koming

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,568,585 pageviews Een website van indahnesia.com