Autorijden op Bali

Subforum In het nieuws 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Cinsch
Gebruiker
spacer line

Over een aantal weken gaan ik en mijn vriend voor 3 weken naar Bali. De reisroute hebben we al uitgestippeld (Kuta, Munduk, Pemuteran, Batur, Padangbai/ Candidasa, Ubud, Sanur, Nusa Lembongan). Nu is alleen de vraag of we zelf een auto gaan huren of een auto met chauffeur. Wij zijn beide ervaren autorijders (rijbewijs ruim 10 jaar). Nu lees ik voor- en nadelen van het zelf auto rijden op Bali. Wie kan ons helpen met een keuze maken?

Cinsch
Gebruiker
spacer line

O ja, nog vergeten erbij te melden: dit is de tweede keer dat we naar Bali gaan. De eerste keer was in 2013, en verbleven we in Sanur. Toen hebben we enkel dagtripjes gedaan met auto en chauffeur.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Geen aanrader om zelf te gaan rijden. Natuurlijk, alles kan. De vraag is of je jezelf als tourist wil wagen aan lokaal verkeersgedrag. Gezond verstand zegt niet doen. Bij een ongeval ga je lik in.Je hebt een lokaal rijbewijs nodig. Anders is verzekering wel degelijk een probleem.

It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik zou er niet over piekeren om waar dan ook in IndonesiŽ zelf achter het stuur te kruipen. Tenminste, niet als toerist. Als je er een tijdje woont en weet wat de gebruiken zijn, wordt het wat anders. Ik raad het je echt af.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 15-08-2015 10:34 elsbeth wrote:
Ik zou er niet over piekeren om waar dan ook in IndonesiŽ zelf achter het stuur te kruipen. Tenminste, niet als toerist. Als je er een tijdje woont en weet wat de gebruiken zijn, wordt het wat anders. Ik raad het je echt af.

Ik ook niet .
Terwijl ik een beetje bekend ben met het verkeer in Jakarta (geboren en getogen, en op Java sinds 1979 auto gehuurd met chauffeur.
Mijn rijbewijs in Bandung gehaald , heb inmiddels al 45 jaar ).
Als je wil genieten van je vakantie , ga een huurauto MET chauffeur huren .
Daar heb je 100% vrijheid en ben eigen baas , en dat voor bijna iets meer dan 100.000 rupiah extra (buiten de basishuur auto)
Nog niet eens 10 eurie per/dag voor 2 personen .
Per uur berekend kom je op 50 euriecents extra per persoon (bij een 10 urige werkdag , soms ook 12 uren).

bisa dicek of makemyday .

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

No way dat ik zelf met de auto hier zou rijden! Met het brommerke heb ik me, na 3 jaar, al volledig aangepast aan de gekken. Een auto... Never. En mijn echtgenote zou zo graag een hebben :-)

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 15-08-2015 12:00 nsenada wrote:
No way dat ik zelf met de auto hier zou rijden! Met het brommerke heb ik me, na 3 jaar, al volledig aangepast aan de gekken. Een auto... Never. En mijn echtgenote zou zo graag een hebben :-)

Je kan een supir in dienst nemen Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 15-08-2015 12:00 nsenada wrote:

Ik heb op Batam mijn eigen voiture bestuurd Nsenada, dat ging perfect, uiteraard vergt het wat aanpassingsvermogen, maar de chaos op Batam is een zwakke afspiegeling t.o.v. Java Emoticon: Yes!
Daar moet je eenvoudig gezegd iets sterkere zenuwen hebben Emoticon: Laugh out loud

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Vorig jaar kwam de zus van mijn vrouw met haar Hollandse vriend op bezoek voor een maandje. Naar Bali. En hij moest en zou een auto huren. Wilde van niets horen, "ik heb door heel Zuid Amerika gereden, door stukken van Afrika, ik ben alles al gewend".

Nou, binnen een half uur stond hij langs de kant van de weg, bijna in tranen, "ik huur hier NOOIT MEER een auto"....

Enja hoor, tegen 't verkeer in een straat in gereden helemaal in paniek, politie, die wilde gelijk alles in beslag nemen, rijbewijs, de hele handel, en begon over aardig gekke bedragen te praten. Ben maar uitgestapt, arm om die politie z'n schouder "joh, pak, z'n vrouw scheld 'm al een uur z'n huid vol, arme jongen is helemaal in de war enz. enz. enz." dus 't werd 200.000 rp en wegwezen....

Ik zou als ik jou was lekker een brommertje huren, of een chauffeur, als je hier nog nooit hebt gereden.....

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik zou als ik jou was lekker een brommertje huren, of een chauffeur, als je hier nog nooit hebt gereden.....

Het "brommertje" is daar wel een motor, dus internationaal motorrijbewijs mee!

De rest is al gezegd in bovenstaande postings.

Fijne vakantie Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Das waar Emoticon: Smile

Cinsch
Gebruiker
spacer line

Dank jullie wel voor alle adviezen. We hebben besloten om toch een auto met chauffeur te huren. Dus mochten jullie nog tips hebben waar een auto met chauffeur te huren of via wie, wij houden ons aanbevolen voor tips!!
Bedankt! Emoticon: Bye bye

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Dank jullie wel voor alle adviezen. We hebben besloten om toch een auto met chauffeur te huren. Dus mochten jullie nog tips hebben waar een auto met chauffeur te huren of via wie, wij houden ons aanbevolen voor tips!!

http://www.tototravel.com

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het stikt van de autohuur bedrijven. Je wordt ermee doodgegooid en geplaagd. Zal niet zo moeilijk zijn. En als het om betrouwbaarheid gaat........dan moet je niet op Bali zijn. Kuta/Legian: Mertha Ayu (Ketut Suartana), Jl. Pama Utara 517B

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,567,869 pageviews Een website van indahnesia.com