Bali reisschema septbember t/m oktober 2015

Subforum Bali, het godeneiland 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Forever_1986
Gebruiker
spacer line

Hoi ik wil graag wat advies over mijn reisschema die ik heb gemaakt. Misschien kunnen jullie mijn helpen met eventuele aanpassingen. Sommige plaatjes kunnen misschien korter of juist langer of niet nodig etc. ??

15 t/m 17 september Kuta
17 t/m 18 september Karangasem/Amed (voornamelijk voor het raften)
18 t/m 21 september Ubud
21 t/m 22 september Taro (overnachting elephant lodge)
22 t/m 24 september Sanur
24 t/m 26 september Gili eilanden (misschien te kort ??)
26 t/m 27 september Ahmed
27 t/m 29 september Lovina (misschien 1 nacht beter ??)
29 t/m 30 september Seminyak
30 september t/m 1 oktober Jimbaran
1 t/m 3 oktober Uluwatu
3 t/m 4 oktober Lembongan (misschien beter 2 nachten?)
4 t/m 6 oktober Nusa Dua

Emoticon: Party!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is niet echt een advies, maar vooral jammer om zo lang en alleen op Bali te verblijven. Indonesie verdient meer.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Als ik zo lees, heb je tussen 15 september en 6 oktober 13 verschillende slaapplekken. Dat betekent dus dat vrijwel iedere dag in het teken van vertrek staat. Als jij aangeeft dat je 15 t/m 17 in Kuta zit, begin je dus pas op 18 pas een volle dag in Amed. en niet op 17. Het ljikt nu net alsof je overal wel 2 volle dagen zit, maar dat is niet zo. Ik zou sowieso de slaapplaatsen van Kuta, Sanur, Seminyak, Jimbaran, Nusa Dua (allemaal Zuid Bali) terugbrengen tot 1 slaapplek. Dat scheelt je een hoop tijd voor andere dingen. 2 dagen Uluwatu vind ik wat lang. Nusa Dua schijnt geen bal te beleven te zijn. Hoe oud zijn jullie?

Forever_1986
Gebruiker
spacer line

Ik moet de 17e weer inchecken vandaar dat ik de 17e meereken, weet dat ik die dag aan reizen een deel kwijt ben. Misschien daarom handig om die dag ertussenuit te halen en vast te plakken aan Ubud?
Misschien idd een beter idee om zuid-Bali bijelkaar te voegen idd, geeft ook weer wat meer rust. Dank je voor de tip! Als het echt te doen qua reizen en niet ver van elkaar ligt is dat idd handiger. Ik ben 29 en mijn vriend is 27 jaar.
Willen gewoon lekker rondtrekken en er zoveel mogelijk uit halen en was bang dat ik straks denk dat alles op de kaart dicht bijelkaar ligt en dat het dan toch nog veel reizen is.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

ze willen in het world of Guinness Record Book komen

Forever_1986
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. bulekurus waar slaat dat nou weer op?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ah joh, neem het niet te serieus. Het is een manier om te zeggen dat je erg veel wil doen in beperkte tijd. Dat is het gevaar van veel mensen, geen keuzes kunnen/willen maken. Ik denk dat je je qua accommodatie moet beperken tot een stuk of 4/5 plaatsen: 1 in het zuiden, 1 in het oosten, 1 in het noorden, 1 op gili.. en 1 op Nusa Lembongan. Ik ben zowel op de gili's als op Nusa lembongan nooit geweest, maar beter lijkt me dat je ťťn van beide kiest en daar dan wat meer tijd hebt.

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Ik denk dat je je verkijkt op de grootte van Bali. Het hele eiland is ca. 6000km2 ,ter vergelijking Brabant is ca. 5000km2. Tel hierbij op dat het vervoer goedkoop is, dan is het idd. zonde om zoveel slaapplaatsen te nemen. Sanur-Ubud- Lovina-Amed is voldoende, hierbij evt. Lambongan, kan je mooi naar toe varen vanuit Sanur. Taro oftewel het Safaripark is een ander verhaal, belachelijk duur maar het schijnt een enorme ervaring te zijn om op een olifant te rijden.
Veel plezier op Bali,
Rob

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Te druk programma,
Vergeet de eilanden en ga van Amed naar west - Bali Pemuteran. Daar kan men schitterend snorkelen bij Menjangan Island en ook vanaf het strand

Forever_1986
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Dank je wel voor jullie advies Emoticon: Smile Ik kan alles gelukkig nog annuleren. Ik dacht echt dat het nog ver van elkaar ligt, ben namelijk Amerika gewend en op de kaart ziet het er ook soms dichtbij uit en blijkt het toch nog stukken te rijden zijn. Ik heb sowieso nu alvast een paar aanpassingen gedaan misschien kom ik nu beter in de beurt wat praktischer is??
Heb de tip meegenomen van Anne Mieke om niet alleen op Bali te zitten en heb dus Lombok ertussen gedaan. Misschien willen jullie meekijken of ik dit nu wat praktischer is of heb ik het nu weer erger gemaakt hahaha Emoticon: Laugh out loud

15 t/m 18 september Kuta
18 t/m 21 september Ubud
21 t/m 22 september Taro (elephant lodge)
22 t/m 25 september Gilli Trawangan
25 t/m 27 september Lombok
27 t/m 30 september Amed
30 sept t/m 1 oktober Jimbaran (is een dagje relaxen in een resort met Spa, blijven dus in het resort)
1 t/m 3 oktober Uluwatu en Nusa Dua
3 t/m 6 oktober Lembongan

Iets beter? of willen we nog steeds in het world of Guinness Record Book komen Emoticon: Stupid Emoticon: Yummie!

MamaK
Gebruiker
spacer line

Ziet er wel iets rustiger uit zo! Indonesie heeft inderdaad veel te bieden, maar ook Bali! Ik en mijn vriend hebben er 7 weken gezeten, van de 4 maand indonesie! En zou zo teruggaan! In lombok heb je mooie stranden, ver van elkaar, vond er verder weinig te beleven, ik zou als je naar gili T gaat, gili meno ook meepakken, erg mooi!! minder toeristisch dan Trawangan!

Veel plezier, geniet ervan

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ziet er zeker beter uit. Toch is het nog steeds veel. 2 nachten Kuta zou voor mij meer dan genoeg zijn (zou eerder voor Legian of Seminyak kiezen). 1 nacht Elephant Lodge zou voor mij 1 teveel zijn, maar dat is puur persoonlijk, voor dat geld kun je hele leuke (en vooral veel) andere dingen doen. 3 nachten Gili Traw. is voor jullie waarschijnlijk leuk. Nusa Dua lijkt mij niks aan, ligt niet mooi, er schijnt geen bal te doen te zijn. Zijn jullie daar niet een beetje te jong voor? Zeker als je ook voor Kuta kiest, kan ik dat niet helemaal rijmen. Er zijn wel leukere plekjes om even lekker tot rust te komen. Ik zou dan wat langer in Oost Bali blijven of wat langer op Lembongan. Het lijkt me dat je voor eind september begin oktober ook niet alles hoeft vast te leggen. Dan kun je een terplekke bekijken waar je je prettig voelt.

Forever_1986
Gebruiker
spacer line

Waarom ik nu wat langer in Kuta blijft is omdat ik een overnachting had in Seminyak en dat was op google maps opgezocht 20 min van het hotel af in Kuta. Kan ik beter vanaf daar wat jullie zeiden een chauffeur vragen er ons heen te brengen. Vanaf Kuta kan ik ook omstreken pakken zoals Sanur. Scheelt weer dat ik dan daar niet hoeft te overnachten. Elephant lodge is denk ik persoonlijk, wij willen dat heel graag doen en hadden gehoord dat het echt een ervaring is vandaar ook maar 1 nachtje omdat het toch 200 euro kost een overnachting. Nusa Dua heb ik de overnachting geschrapt en als bezichtiging gedaan bij Uluwatu omdat het allebei zuid-Bali is en het toch kan zien. Ik heb geen idee of wij daar te jong voor zijn. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Jimbaran hebben we puur gepakt voor het Ayana resort om een dag samen rust te hebben en omdat we wat te vieren hebben vandaar het resort. Wij hebben nog niks vast gelegd alleen de eerste hotel bij aankomst Kuta. Alles kan nog geannulleerd worden Emoticon: Smile Ik weet niet hoe oud jullie hier zijn op het forum? Wij houden wel echt van rondtrekken. Raften en de boottocht etc hebben we ook niet vastgelegd had begrepen dat je dat beter allemaal ter plekke kan doen, klopt dit?

Forever_1986
Gebruiker
spacer line

Op 13-08-2015 11:15 schreef MamaK:
Ziet er wel iets rustiger uit zo! Indonesie heeft inderdaad veel te bieden, maar ook Bali! Ik en mijn vriend hebben er 7 weken gezeten, van de 4 maand indonesie! En zou zo teruggaan! In lombok heb je mooie stranden, ver van elkaar, vond er verder weinig te beleven, ik zou als je naar gili T gaat, gili meno ook meepakken, erg mooi!! minder toeristisch dan Trawangan!

Veel plezier, geniet ervan

Dank je wel! Ik ben erg benieuwd, deze vakantie stond al een tijdje op de planning maar elke keer uitgesteld. Wij gaan zeker eiland hoppen op de Gilli's Emoticon: Wink

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,675,093 pageviews Een website van indahnesia.com