haalde visa in bangkok (60)dagen, in Ambon verlengen??

Subforum Het visumgebeuren 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
strijder
Gebruiker
spacer line

Ga een visa 60 dagen halen in Bangkok maar wil, later, verlengen met 1 maand in Ambon. Iemand ervaring daarmee ?? Kom niet in een andere grote plaats..

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een toeristenvisum 60 dagen is niet te verlengen, een visum Sosial Budaya wel.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met Sosial Budaya is het het gemakkelijkst, echter sponsor nodig (zie website Indonesishce ambassade)

Allternatief is een gewoon visum voor 60 dagen en daarna het land uit (hoeft niet perse (Bangkok te zijn) en met een gratis visum van 30 dagen weer het land in (Jakarta, Surabaya of Denpasar))

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ook op de int. luchthavens van Batam en Medan worden gratis 30-dagen geldige VoA verstrekt aan reizigers uit geselecteerde landen.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

AvL15
Gebruiker
spacer line

Mijn persoonlijke ervaring is dat het mogelijk een verlenging te krijgen op basis van een '60 dagen toeristenvisum' (uitdrukkelijk GEEN SosBud visum!).
Ik heb mijn initiele visa steeds verkregen in Penang, Kuala Lumpur of Singapore.
Bij de aanvraag was geen sponsor nodig, dus er stond ook geen sponsor geregistreerd op het visum.
Als 'Type of visa werd op het aanvraagformulier steeds 'Tourism' aangekruist.
Kortom een toeristenvisum, geldigheid 60 dagen.

De ervaring is gebaseerd op de 16 verlengingen die ik gedaan heb tussen januari 2013 en heden.
De 16 verlengingen zijn gedaan in 10 verschillende 'Kantor Imigrasi' (Jakarta, Semarang. Surabaya, Denpasar, Sumbawa, Besar, Maumere, Makassar, Pare-Pare. Palu. Gorontalo).

Het betrof zowel 1e, 2e, 3e als 4e verlengingen. Voor de verlenging was steeds een sponsor nodig.

De eisen die werden gesteld aan de aanvraag of de wijze waarop regels werden uitgelegd verschilden per Kantor Imigrasi (geen, 1 of 2 foto's nodig, sponsor woonachtig in regio of niet, 1 of meerdere sponsordocumenten nodig, standaardbrief of vrij formaat voor sponsorverklaring, sponsor aanwezig bij aanvraag of niet. etc. etc.), maar NIMMER werd mij verteld dat een verlenging niet mogelijk was of eigenlijk niet mogelijk was. De verlenging, met steeds 30 dagen, is altijd verleend.

'Kantor Imigrasi' zijn er in verschillende klassen. Mogelijk zijn niet alle klassen bevoegd visumverlengingen te doen. Ik heb mijn verlengingen gedaan in Kelas I of Kelas II kantoren. Het Kantor Imigrasi in Ambon is een 'Kelas I'.
Het zou mij verbazen als ik daar miin visum niet zou kunnen verlengen.

AvL15
Gebruiker
spacer line

Op 11-08-2015 13:18 schreef Anne Mieke:
......

Allternatief is een gewoon visum voor 60 dagen en daarna het land uit (hoeft niet perse (Bangkok te zijn) en met een gratis visum van 30 dagen weer het land in (Jakarta, Surabaya of Denpasar))

Voor een verblijf van 30 dagen is geen visum meer nodig (voor houders van een Nederlands paspoort, onder andere)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat is maar gedeeltelijk waar. het ligt er aan via welke airport je het land binnenkomt./ Vooralsnog zijn er dat maar 5.

AvL15
Gebruiker
spacer line

Op 19-08-2015 07:31 schreef Anne Mieke:
Dat is maar gedeeltelijk waar. het ligt er aan via welke airport je het land binnenkomt./ Vooralsnog zijn er dat maar 5.

Het klopt dat de binnenkomst zonder visa beperkt is tot een aantal 'grensovergangen'. Dat doet overigens niets af aan de juistheid van mijn opmerking.

Mijn punt was meer dat het door jou aangehaalde 'gratis visum voor 30 dagen' niet bestaat (dat is overigens ook van toepaasing op de post van Amed East Bali die het heeft over 'gratis 30-dagen geldige VoA)

In jouw oplossing voor de vraag van strijder komt hij na het verbruiken van zijn eerste (60 dagen) visum Indonesia opnieuw binnen, hetzij 'visa free' (verblijf 30 dagen toegestaan), hetzij door het kopen van een VoA.(eveneens 30 dagen verblijf toegestaan).
Daar waar geen 'visa free; binnenkomst mogelijk is (maar wel binnenkomst zonder een buiten Indonesie geregeld visum), koopt hij gewoon een VoA.

Of hij doet gewoon zoals ik (zie mijn eerdere post) en hij regelt op basis van zijn 60-dagen-toeristenvisum een 30 dagen extra verblijf in een Kantor Imigrasi, Is stukken goedkoper. Wel even een sponsor strikken.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nou en of dat visum wel bestaat. Wat overigens op veel aankomst plekken gewoon op een bord wordt aangegeven bij aankomst van immigratie. Het visum bestaat dan overigens uit een stempel. Maar is nog steeds een visum.

Dat het stempeltje geen sticker is in een paspoort doet daar weinig aan af.

En is wel degelijk gratis zoals overigens aangegeven door AEB en Anne Mieke.

Stempel of Sticker maakt niets uit. Lood om oud ijzer.

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zie mijn verhaal op omong2, stempel bij aankomst is nu vooral belangrijker dan een visum sticker Emoticon: Devil

Maar ze maken je wel gek met verschillende verhalen, waar ik zelf ook mij aan schuldig maak... Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Wellicht nog als aanvulling op AEB, aankomst op Batam.

Met de ferryboat vanuit Singapore biedt de bestemming Harbor Bay Batam NIET de mogelijkheid van een 30 dagen stempel. Daar krijg je dus alleen een STICKER

Misschien iets voor de reiziger om rekening mee te houden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De op heeft zich al twee weken niet meer laten zien. De regeling van 30 dagen gratis visa, visavrij of hoe je het ook mag noemen, voor een beperkt aantal luchthavens is nog niet zo lang en we zullen vast en zeker nog wel wijzigingen op komen. Ik blijf er bij dat er te weinig rekening wordt gehouden met mensen die het anders doen in welk vorm dan ook (langer dan 30/60 dagen, verschillende in- en uitreisluchthavens.

Even een zijsprongetje mbt tickets is het ook niet duidelijk meer. Ondanks dat er nu geen luchthavenbelasting meer betaald zou moeten worden is er op sommige luchthavens/vliegvelden nog steeds zoiets als belasting. als het niet bestaat dan verzinnen ze het zelf, ter plekke. Het heeft alleen een ander naampje.
Dan nog het gedoe dat voor binnenlandse tickets geen luchthavenbelasting wordt geheven, voor internationaal wel.
Verder de verwarring van bijvoorbeeld Lion Air en Wings wat een behoorlijk verschil aan bagagevrijdom oplevert.Toeristen wordt en ticket onder de naam van Lion Air verkocht, aangekomen op het vliegveld blijkt dat Wings te zijn (met maar 10 kg bagagevrijdom). je moet er onderhand voor gestudeerd hebben om in Indonesie op vakantie te gaan. Al die onduidelijkheden maken het land als toeristenbestemming niet geliefd, dat kan ik je nav van verhalen van mensen die ik ken wel vertellen.
Het lijkt onderhand wel een ontmoedigingsbeleid.

AvL15
Gebruiker
spacer line

Zorgvuldigheid is vereist bij het communiceren van eisen en regels om landen te kunnen bezoeken.
Hardnekking blijft een aantal mensen hier op dit forum verwarring stichten.

Indonesie kent een 'v'isa FREE policy' voor, inmiddels, een fors aantal landen.
Dat betekent dat in dat verband er GEEN sprake meer is van een visum. Een visum is niet meer vereist. 'Visa free policy', de term zegt het al. Het stempel dat wordt gegeven bij binnenkomst is dan ook GEEN visum.

Blijven spreken over '30 dagen gratis visum' of 'gratis VoA' is onjuist en verwarrend, zeker gegeven het feit dat een VoA (Visa on Arrival) nog steeds bestaat. Deze is echter niet gratis, maar kan wel worden verkregen op meer plaatsen dan waar men 'visa free; kan binnenkomen.
Daarnaast kan zo'n VoA eenmaal met 30 dagen verlengd worden. Die mogelijkheid bestaat niet als men 'visa free' binnenkomt (met het recht om 30 dagen te mogen blijven)

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hardnekkig?
Leg dan maar eens uit wat de betekenis is van het stempelafdruk met genoemd aantal dagen?.

Omdat het geen sticker meer is maar een stempel zou het geen visum meer zijn?
Dat is het wel. Om de simpele reden dat het dagen van toegestaan verblijf weergeeft.

In het Engels ook gewoon "visa stamp" genoemd. Oftewel touristen visum.
En eigenlijk dus ook de stempel een voa is. Of die dan gratis is doet daar weinig aan af.

Een land in gaan waar geen visum nodig is? Krijg je simpelweg ook geen stempel of sticker in paspoort. Die landen zijn er overigens. Een visum in stempel of sticker geeft het aantal dagen aan dat iemand zou mogen verblijven in een ander land dan zijn eigen land.

Over hardnekkig gesproken.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Strictgenomen klopt het wel hoor, dat er geen visum meer nodig is. Die stempel is geen visum, maar visa exemption staat er heel duidelijk in de stempel, oftewel een vrijstelling van de visumplicht (en dus geen 'gratis VOA' o.i.d.).
Niet dat dat belangrijk is volgens mij, het gaat er om dat je gratis 30 dagen in het land mag zijn, en of dat nou met of zonder visum is maakt niet echt uit, lijkt mij.

edit: en er zijn talloze landen waar je geen visum nodig hebt, maar wel een stempel krijgt. Ook MaleisiŽ en Singapore bijvoorbeeld. Visumvrije toegang is bijna altijd voor een bepaald aantal dagen (30 in IndonesiŽ, 90 in MaleisiŽ en Singapore) en daarom is de stempel wel nodig om dat te kunnen bijhouden.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-09-2015 20:25 AvL15 wrote:
Zorgvuldigheid is vereist bij het communiceren van eisen en regels om landen te kunnen bezoeken.
Hardnekking blijft een aantal mensen hier op dit forum verwarring stichten.

Indonesie kent een 'v'isa FREE policy' voor, inmiddels, een fors aantal landen.
Dat betekent dat in dat verband er GEEN sprake meer is van een visum. Een visum is niet meer vereist. 'Visa free policy', de term zegt het al. Het stempel dat wordt gegeven bij binnenkomst is dan ook GEEN visum.

Blijven spreken over '30 dagen gratis visum' of 'gratis VoA' is onjuist en verwarrend, zeker gegeven het feit dat een VoA (Visa on Arrival) nog steeds bestaat. Deze is echter niet gratis, maar kan wel worden verkregen op meer plaatsen dan waar men 'visa free; kan binnenkomen.
Daarnaast kan zo'n VoA eenmaal met 30 dagen verlengd worden. Die mogelijkheid bestaat niet als men 'visa free' binnenkomt (met het recht om 30 dagen te mogen blijven)
De verwarring is vooral aan de kant van Indonesie. Sla er de website van immigratie en de ambassades maar eens op na dan kom je er helemaal niet meer uit. Hoe kunnen mensen hier "juiste" info geven (nog afgezien van het feit wat de omschrijving daarvan is) als het land zelf alles door elkaar haalt. Ik heb vanaf begin af aan gezegd dat die nog 'leuk" kan gaan worden maar niet heus. Strikt genomen zijn beide visa, de free en de betaalde VOA, het betekent slechts visum bij aankomst.
De tijd zal leren hoe en dat het (niet) werkt. Ik ga een poging doen over een paar weken om erachter te komen hoe het nou precies zit (voor mij is ook interessant wat als ik binnenkom via een van de 5 luchthavens dus niets hoef te betalen maar het land uitga via een van de andere luchthavens)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-09-2015 11:07 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

De tijd zal leren hoe en dat het (niet) werkt. Ik ga een poging doen over een paar weken om erachter te komen hoe het nou precies zit (voor mij is ook interessant wat als ik binnenkom via een van de 5 luchthavens dus niets hoef te betalen maar het land uitga via een van de andere luchthavens)

Ik ben hondsnieuwsgierig hoe dat af gaat lopen, veel belangrijker als dat gemiauw over een stempel of visum, je komt kostenvrij binnen klaar en hoe dat heet zal iedereen een worst zijn.
Ik kan wel een paar scenario's verzinnen Anne Mieke, maar dat is zinloos, je hebt haar op je tanden, zelfs in het Indonesisch, dus ik wacht het rustig af.

Goed bedoelde tip, neem geen koteka mee bij het inchecken, mocht je je geduld verliezen en zo'n immigratie ambtenaar die op zakgeld uit is een lel geven dan ben je verder van huis Emoticon: Laugh out loud

AvL15
Gebruiker
spacer line

Nogmaals het gaat niet om een welles-nietes, ik pleit slechts voor zorgvuldigheid bij het geven van visum informatie.
Er worden hier te vaak met grote stelligheid uitspraken gedaan, zonder onderbouwing overigens, en als men vervolgens (met onderbouwing) op de onjuistheid van de verstrekte informatie wordt gewezen, dan verschuilt men zich achter door anderen veroorzaakte vermeende onduidelijkheid.
Waarom de in eerste instantie dat voorbehoud niet gemaakt in plaats van vol overtuiging onjuiste of verwarrende informatie te geven?

De publicaties van de Indonesische overheid zijn tamelijk duidelijk (we weten allemaal dat de praktijk weerbarstiger kan zijn):

'In conjunction with the revision of the visa policy, President of the Republic of Indonesia has issued and signed a revise decree no. 69, on 09th June 2015, the following countries do not require a visa to enter Indonesia for a short visit of up to 30 (thirty) days '
(van websites Indonesische ambassades)

Een 'Visa on Arrival' (VoA) bestaat echter nog steeds.
Ook voor degenen die zonder visum binnen kunnen komen (en dus ook geen visum krijgen bij binnenkomst), behoort zo'n VoA nog steeds tot de mogelijkheden. Tegen betaling, dat wel.

Een VoA kan een interessant alternatief zijn voor binnenkomst zonder visum, omdat het VoA bij bijna alle 'ports of entry' aangeschaft kan worden, terwijl entry zonder visum beperkt is tot een vijftal 'ports of entry'
Daarnaast kan op basis van een VoA een verlenging van het verblijf met nog eens 30 dagen worden verkregen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,043 pageviews Een website van indahnesia.com