Alcoholverbod indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lotte1989
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
Wij vertrekken 30juli naar bali en willen door reizen naar lombok, gili, rinca en flores.
Nu hoorde ik deze week dat het alcoholverbod toch doorgevoerd is.
Zijn er toevallig mensen die pas naar deze eilanden zijn geweest en hebben gemerkt dat er echt een totaalverbod is of dat het wel mee valt?

En hebben jullie nog tips waar we zeker geweest moeten zijn?

Alvast bedankt,
Groetjes Lotte

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat heb je precies gehoord, van wie of waar heb je dat gelezen?
Sinds een maand of 3, 4 is er een verbod op verkoop van alcoholische dranken in (kleine) supermarkten. Dat betekent dat alcohol alleen verkocht wordt in winkels die daarvoor een speciale vergunning hebben en verder in bijvoorbeeld grotere hotels en muzieketablissementen.

De laatste maanden (en ook daarna) waren er nogal wat sweepings en ook tijdens de Ramadan zullen er plaatselijk wel acties geweest zijn.

Ik was twee maanden geleden nog op Java en Sulawesi en heb er daar geen last van ondervonden. Op Lombok en met name in Senggigi en de Gili-eilanden het geen probleem zijn. Op Flores ook niet.
Dus ja wat je merkt is dat je niks meer kunt kopen in (kleinere) supermarkten en vooral de minimarkten. Maar het is nog niet helemaal verbannen.

Tip: als je echt op zoek bent dan weten parkeerwachters nog wel eens wat. Voor andere tips verwijs ik je naar de subfora van de betreffende eilanden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Hoe strenger ze worden met bier in de winkels , hoe meer biercafes er open gaan in Yogyakarta en al die jongeren maar bier zuipen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik ben net bij Hero geweest in Malioboro.
Halve liters bier voor 31.000. Best goedkoop. Ik was er nog niet geweest maar ik vind het een frisse schone winkel met verse, goed uitziende groente en fruit. Kip was in de aanbieding voor 55.000 per kilo Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oeps meer dan 2 Euro voor een halve liter, best goedkoop Emoticon: Confused
Ik step hier op het winkelcentrum waar ik woon tussen Appie Heyn, Bassie v/d Heyden en Lidl, is de één klaar met de reclame dan begint de buurman.
Ik betaal nooit meer dan 0.50 cent voor een halve liter Emoticon: Blush

Wat Bulekurus schrijft is heel erg regio gebonden, op veel plekken in West Java hebben supermarkten al rellende witjurken voor de deur als ze alcoholvrij bier verkopen. Emoticon: Stupid

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 05-09-2016 13:24 schreef Malam:
Oeps meer dan 2 Euro voor een halve liter, best goedkoop Emoticon: Confused
Ik step hier op het winkelcentrum waar ik woon tussen Appie Heyn, Bassie v/d Heyden en Lidl, is de één klaar met de reclame dan begint de buurman.
Ik betaal nooit meer dan 0.50 cent voor een halve liter Emoticon: Blush

Wat Bulekurus schrijft is heel erg regio gebonden, op veel plekken in West Java hebben supermarkten al rellende witjurken voor de deur als ze alcoholvrij bier verkopen. Emoticon: Stupid

Ik bedoel vergeleken met Indonesische prijzen he. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja ik begrijp het Salina. Emoticon: Shiny
Als één ding mij de afgelopen maanden trouwens echt duidelijk is geworden, Nederland is t.o.v. Indonesië stikduur, op één ding na, de dagelijkse hap. Emoticon: Yummie!
Broccoli of sla zo groot als een kinderhoofdje 0.50 cent, 1 kilo aardappelen 1 Euro en 1 kilo rundvlees(draadjes vlees Emoticon: Puh! ) 7,50.
Dat is voor ons ruim voldoende voor 2 dagen, en aangezien het allemaal kakelvers is kan het gewoon minimaal 4 dagen in de koelkast.
Dus Pop zet een 3 sterren maaltijd van broccoli/sla, aardappeltjes en draadjesvlees op tafel voor pakweg 4,25, daar koop ik in Indonesië niet eens een kilo aardappelen en een fatsoenlijke krop sla voor. Emoticon: Confused

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Als ik niet met eigen ogen had gezien hoe duur het voer is in Indonesie had ik dit nooit geloofd. Als ik dat aan Nederlandse gasten vertel staan ze me aan te kijken alsof ik een mongool ben of gewoon lieg. Eerlijk waar. Niemand gelooft dat. Emoticon: Nooo

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Gisteren twee steakjes gehaald 230k , al goed dat ik maar 21k betaal voor een 1/2 L Bintang.
Maar duurste uit mijn budget is duvel drinken 130k voor een flesje Emoticon: Confused Ze noemen mij al bapak duvel Emoticon: Yummie! ik drink er gemiddeld 3 .. die barman zijn weeksalaris

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 05-09-2016 14:37 salina wrote:
Als ik niet met eigen ogen had gezien hoe duur het voer is in Indonesie had ik dit nooit geloofd. Als ik dat aan Nederlandse gasten vertel staan ze me aan te kijken alsof ik een mongool ben of gewoon lieg. Eerlijk waar. Niemand gelooft dat. Emoticon: Nooo

Ideetje voor een uitstap met de gasten: gezellig naar de supermarkt, kunnen ze het zelf zien Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 05-09-2016 14:59 schreef bulekurus:
Gisteren twee steakjes gehaald 230k , al goed dat ik maar 21k betaal voor een 1/2 L Bintang.
Maar duurste uit mijn budget is duvel drinken 130k voor een flesje Emoticon: Confused Ze noemen mij al bapak duvel Emoticon: Yummie! ik drink er gemiddeld 3 .. die barman zijn weeksalaris

Waar hebben ze bintang voor 21 dan?

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 05-09-2016 15:38 schreef erwin:

[quote verwijderd]

Ideetje voor een uitstap met de gasten: gezellig naar de supermarkt, kunnen ze het zelf zien Emoticon: Party!

Nee dat doe ik maar niet. Dan zien ze dure zalm liggen en weet ik veel wat voor zooi nog meer en dan hou ik veel te weinig over.. Emoticon: Yes!

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Op 05-09-2016 16:05 schreef salina:

[quote verwijderd]

Waar hebben ze bintang voor 21 dan?

Bij de imam Emoticon: Laugh out loud

Je moet eens gaan kijken bij progo 23k dacht ik

Anders vertegenwoordiger bellen van Bintang 19k

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 05-09-2016 16:16 schreef bulekurus:

[quote verwijderd]

Je moet eens gaan kijken bij progo 23k dacht ik

Anders vertegenwoordiger bellen van Bintang 19k

Dat zijn die kleine flesjes, die grote zijn veel duurder

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 05-09-2016 16:16 schreef bulekurus:

[quote verwijderd]

Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Kleine flesje 330 ml 16 k

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Wie is die vertegenwoordiger van Bintang?
Heb je daar een tel.nr van?

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Naar Bintang bellen en vragen wie je vertegenwoordiger is voor bantul. Ze zullen je de nr geven van de vertegenwoordiger. Je moet ze wel ontmoeten ergens op een parking Emoticon: Smile Die van mij komt niet bij jou .
Die bapak imam is een freelancer voor noodgeval Emoticon: Laugh out loud . Iets duurder dan Bintang zelf maar toch nog goedkoper dan winkel.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,646,213 pageviews Een website van indahnesia.com