Mogelijk een jaar op Bali te wonen, advies?

Subforum Bali, het godeneiland 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dannyman12345
Gebruiker
spacer line

Beste mensen.

Ik vind zelf Bali met het toerisme niet zo aantrekkelijk, aangezien ik en vele buitenlanders hebben meegemaakt dat er altijd geprobeerd wordt om geld af te troggelen. Zowel bij supermarkten, circle K, restaurants of op straat. Elke keer let ik goed op de rekening. dubbelchecken en regelmatig kom weer wat tegen.
het is hun nooit gelukt om geld af te troggelen, maar het kost steeds zoveel energie en wordt er moe van.
Ze maken ook nooit de fout dat ze te veel geld teruggeven, maar altijd andersom. Inderdaad. In Java heb ik dat nooit zo meegemaakt. Weet iemand, die daar woont, of dit veranderd is en of Bali nu veiliger geworden is?
De mooie punten als de stranden en voor mij nu wat werkmogelijkheden, zijn daar wel, dus dat is de reden dat ik eraan zit te denken.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Mij is dat de laatste 5 jaar niet echt opgevallen en ik voel me altijd echt veilig op Bali. Wat mij vooral raakt zijn het prettige klimaat, de goede dienstverlening, de balinese keuken, de mooie landschappen en de relaxte sfeer. Ik denk dat als je dat niet echt is opgevallen, en als eerste aan de stranden denkt er betere alternatieven zijn. Wat dacht je van de middenlandse zee landen of de Canarische eilanden???

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Wij hebben juist voor wonen en werken in Bali gekozen omdat
- men hier eenvoudig zijn geld kan verdienen met de toeristen / het toerisme
- Bali een van de weinige eilanden in Indonesie is waar men een "westerse levensstijl en gewoontes" kan aanhouden omdat bijna alles beschikbaar / verkrijgbaar is, al dan niet gecombineerd met in meer of mindere mate integreren in de lokale gemeenschap
- Het een relatief veilig eiland is
- De overwegend Hindoe bevolking op het eiland erg "liberaal" denkt en doet m.b.t. Westerlingen en hun gewoontes, in tegenstelling tot andere (overwegend Islamitische) eilanden in RI.

Toeristen die niet opletten worden altijd en overal genaaid, ook in NL, dus reken dat Bali niet aan.

If you have nothing to loose, you can risk everything

dannyman12345
Gebruiker
spacer line

"Toeristen die niet opletten worden altijd en overal genaaid, ook in NL, dus reken dat Bali niet aan."

Nee, ook al let je goed op, proberen ze je te naaien. Bij mij is het hun nooit gelukt.
En nee, in NL naaien ze je niet, ze maken de prijs gewoon vele malen hoger voor toeristische attracties, maar het blijft transparant.
In Cicle K bijv. op Bali gewoon minder wisselgeld teruggeven is openlijk diefstal, al is het maar 1000 RP. Het "principe" is wat belangrijk is. Als je mij voor een bootrip 5 x meer vragen omdat ik toerist ben reken ik ze dat niet aan nee.

In heel java, gebeurd dit nooit op die manier, althans niet bij mij.
Ik had gehoopt dat er nu strenger op gelet hierop word in Bali. Mijn laatste keer was 3 jaren terug.Wat is er veranderd?

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Het zijn allemaal dieven! Het eerste wat ze 's ochtends bij het opstaan bedenken is hoe ze die onnozele toeristen weer een poot uit kunnen draaien deze dag. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Beetje paranoide niet??

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

fred
Gebruiker
spacer line

Ik citeer, "Bij mij is het nooit gelukt", ik denk dat iedere Indo. reiziger met een beetje ervaring
weet dat het niet zo is. Op zich niet zo belangrijk maar het vertelt wel hoe je tegen het land en zijn mensen aankijkt. Bali maakt het wat extreem, het blijft samen met Jakarta een aantrekkingspool voor mensen die wat geluk zoeken, als je van de "mooie" stranden de tijd eens neemt om de "kamar kos" te bezoeken waar al die jonge Javanen samenhokken om een snabbel mee te "pikken" dan zou je begrijpen dat het vooral over overleven gaat en ja ten koste van de in een Hawai hemd gestoken blanke met een Canon fototoestel ter waarde van ettelijke jaarinkomens. Niet als excuus, maar vergeet toch niet dat voor velen er geen pensioen bestaat, geen sociale zekerheid, onderbetaalde job's, geen toegang voor basis gezondheidszorg, toegang voor onderwijs....geen pleidooi dat je als toerist 5 keer de prijs moet betalen van iets, maar wanneer je bovenstaande wat laat berusten kan je het misschien allemaal beter plaatsen. En.....als je dorst hebt betaal je toch met liefde het dubbele voor een flesje Aqua.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,694,064 pageviews Een website van indahnesia.com