Gezocht: leraar inburgeringscursus in Jakarta

Subforum Gezocht & Aangeboden 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bahasabelanda
Gebruiker
spacer line

Wij zijn op zoek naar ťťn of meerdere Nederlanders of IndonesiŽrs die beschikbaar zijn omde "Inburgeringscursus voor het Basisexamen Inburgering A1 " in Jakarta te onderwijzen. Tevens zoeken wij ook ťťn of meer leraren die onze beginnerscursus Nederlands voor IndonesiŽrs kunnen geven.

Ook IndonesiŽrs die aan onderstaande voorwaarden voldoen worden uitgenodigd omzich aan te melden als leraar.

Wij zoeken mensen die voldoen aan de volgende kwalificaties/voorwaarden:

- Ervaring in het geven van Nederlandse les is een prť. Je moet in ieder geval plezier hebben in cq geschikt zijn voor het lesgeven aan kleine groepen;
- Kennis van Nederlands op universitair of in ieder geval Bachelor niveau;
- Vloeiend in Nederlands (geschreven en gesproken);
- Voor de Inburgeringsleraar: ervaring in het geven van de inburgeringscursus is een prť
- Je zit in Jakarta

Extra voorwaarden voor NIET IndonesiŽrs die willen solliciteren:

- Je moet beschikken over een geldig werkvisum (minstens nog 6 maanden geldig)
- Je bent Nederlander met minimaal enige kennis van Bahasa Indonesia.

Wanneer je voldoet aan de voorwaarden en je wilt de Inburgeringscursus onderwijzen, maar je hebt geen ervaring in het geven van de inburgeringscursus is het van belang dat je jezelf vooraf vertrouwd maakt met de inburgeringscursus, de eisen, wat het behelst, het lesmateriaal en de lerarenhandleiding. Interviews met sollicitanten zullen gehouden worden in oktober dit jaar in Jakarta, je hebt dus nog alle tijd om jezelf voor te bereiden.
Voor de inburgeringscursus gebruiken we het "Ad Appel" materiaal. Je moet je dus verdiepen en bekwamen in de Ad appel methode en het materiaal. Het boek, de DVD en het online materiaal en de inburgeringshandleiding voor leraren. Wij kunnen je voorzien van de links/websites waar je dit materiaal kunt vinden. Het boek (29,95) zou je allereerst zelf kunnen bestellen, maar dit hoeft niet.

De "Inburgeringscursus"†
Je zult de inburgeringscursus onderwijzen aan kleine groepjes van 4 studenten. Het lesmateriaal, zoals het boek, de DVD, proefexamens en het online materiaal zullen jij en je studenten van ons ontvangen. Een lerarenhandleiding krijg je ook van ons.
De inburgeringscursus duurt 9 weken en je geeft wekelijks 3 x 2 uur les dus een totaal van 6 uur per week.

Positie en salaris
je werkt voor jezelf dus niet voor ons, wij zorgen er alleen voor dat je studenten krijgt en dat jij en je studenten het juiste lesmateriaal krijgen. Jij bent dus verantwoordelijk voor het goed geven van les en het begeleiden van de leerlingen. Bij de inburgeringscursus is het begeleiden van zeer groot belang, het gaat hier v oornamelijk om leerlingen die nog totaal geen kennis hebben van het Nederlands, jij moet hun dus de juiste parate kennis bijbrengen zodat ze na afloop van de cursus het inburgeringsexamen op de Ned. Ambassade goed afleggen. Het Ad Appel materiaal is volledig toegesneden op het inburgeringsexamen A1. Van belang is uiteraard ook het opleggen van huiswerk (12 uur per week) en het goed testen of de studenten hun huiswerk hebben gedaan.

Het geld dat je verdiend hangt af van het aantal groepen van 4 dat je lesgeeft. Voor de inburgeringscursus geldt dat je ongeveer Ä200 per student verdient. Dit betekent dus dat wanneer je bijvoorbeeld ťťn groepje van 4 studenten lesgeeft, je ongeveer Ä800 verdient over 2 maanden, dus Ä400 per maand. Je kunt dit verdubbelen of verdrievoudigen als je 2 of 3 groepjes lesgeeft.

Sollicitatie vooraf
De sollicitatiegesprekken vinden plaats in Jakarta in Oktober. Je kunt je CV sturen naar: infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.bahasabelanda.com. Wanneer je vooraf vragen hebt of je wilt van gedachten wisselen met ons dan kun je ons toevoegen op skype (harry_ej) of (wanneer je in Jakarta verblijft) ons bereiken via Whatsapp op nummer +62899 737 1801.

We hopen snel kennis met je te maken, en nogmaals IndonesiŽrs die aan bovenstaande voorwaarden voldoen worden ook van harte uitgenodigd om te solliciteren.

Bahasabelanda.
H. de Vries

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Waarom alleen in Jakarta ??

Bahasabelanda
Gebruiker
spacer line

Ik zit in Jakarta en wil allereerst de lessen wel kunnen monitoren. Eventueel in een volgend stadium is het mogelijk om uit te breiden naar andere steden/locaties in indonesiŽ.

Momenteel komt ook pakweg 90% van de aanvragen van mensen die in Jakarta wonen.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Is het niet zo dat de werkgever, u dus in dit geval, de werkvergunning moet verlenen?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-07-2015 09:28 Bahasabelanda wrote: Momenteel komt ook pakweg 90% van de aanvragen van mensen die in Jakarta wonen.
Het spijt me maar dat geloof ik niet. Wellicht bij u door promotie in Jakarta e.o. maar het gros van Indonesiers die een MVV-aanvragen komen toch wel elders vandaan, o.a. Midden- Java dat de hoofdtoon aangeeft.
Het merendeel van degenen die een inburgeringsexamen moeten doen, zijn (aanstaande) partners van Nederlanders en het gros van deze Nederlanders zet nog geen voet in Jakarta. Dus de kans dat ze een partner krijgen uit Jakarta is minimaal.
Daarentegen zit je wel het dichtst bij het vuur in Jakarta en wel de ambassade.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 01-07-2015 10:42 _Jarno_ wrote:
Is het niet zo dat de werkgever, u dus in dit geval, de werkvergunning moet verlenen?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Jarno
Als ik zijn posting goed lees, is hij ook geen werkgever ,dat je in dienst neemt tegen bepaalde vaste salaris.
Hij zoekt waarschijnlijk een "franchiser" , of een soort ZZP-er .

Iemand met een minimaal (?) bachelor niveau , met een goede SUV/MUV (schriftelijk/mondelingsuitdrukkingsvaardigheid) die ook Indonesich beheerst is behoorlijk duur .
Ik zou in mijn eigen kring in Jakarta mss Indonesische vrienden/familie kunnen opsnorren.
Die ook in Nederland hadden gestudeerd .

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja ja ja ik heb het even aangekeken voordat ik reageerde.
Voor een duppie op de eerste rang zitten, niets meer of minder dan dat.
Daarbij buitengewoon amateuristisch, wel de lusten maar niet de lasten willen dragen (Werkvergunning).
Ik zal wel weer te negatief zijn, maar deze meneer zoekt Nederlanders die illegaal wat bij willen verdienen, hij dekt zich zelf in door te stellen dat iemand voor zijn eigen werkvergunning moet zorgen.
Wederom zo'n goudzoeker waar Nederlanders die een mindere periode hebben en erin trappen keihard aan het gas kunnen gaan.
Emoticon: Bye bye H.de Vries.pak ze allemaal zelf, als ik zie hoeveel klanten je hebt dan kan je rijk worden. Emoticon: Yes!

Misschien dat Om Surya er been in ziet, ik zag dat hij heel actief is in deze topic, persoonlijk zou ik deze man na 45 jaar Nederland nog niet eens naar Aap, Noot, Mies vragen, maar poen verdienen overtreft alles Emoticon: Worship

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Slecht marketingonderzoek kan ik alleen maar zeggen
Toevallig zit ik vanaf oktober 2014 in deze scene en de meeste kandidaten komen
van buiten Jakarta Mn Sumatra, Bali en Midden Java (solo, jogja en semarang)

Bovendien zit NB op de ambassade in Jakarta al het Erasmusinstituut.
Dus reden temeer om het elders te vestigen yogiakarta of denpasar of medan
zou ik aanbevelen.

Kostprijs voor een dergelijke opleiding voor kandidaten ligt momenteel op 6 juta
in Jakarta
Wil je daar concurreren met Erasmus dan moet je daaronder gaan zitten
Bovendien is de Ad Appelmethode juist opgezet voor zelfstudie met begeleiding
van de partner, Ad Appel ondersteunt via zijn facebookgroep Basisexamen Inburgering
de meeste kandidaten in Indonesia al met gratis lesmateriaal oa een app dus ....

Wel is het zo dat 90% van de kandidaten die de Ad Appelmethode zelfstandig volgen
de eerste keer slaagt voor alle drie de onderdelen
Kandidaten die de NaarNederland methode volgen (via Erasmus) zitten vaker
bij de herexamen kandidaten, maar Erasmus heeft inmiddels ook de Ad Appel methode
ontdekt en zal dat ongetwijfeld "inpassen" in hun aanbod, omdat de meesten in Indonesia liever geen 6 juta uitgeven voor ondersteuning alleen en het zelf gaan proberen via de Ad Appelmethode, die Erasmus ongetwijfeld voor lager zullen aanbieden want daar is niet zo veel ondersteuning voor nodig.

Bahasabelanda
Gebruiker
spacer line

On 01-07-2015 10:42 _Jarno_ wrote:

Ik ben geen werkgever, ik breng alleen studenten die het inburgeringsexamen moeten afleggen in contact met ťťn of meer leraren die de inburgeringscursus kunnen en willen geven. Hiervoor ontvang ik dan een soort commissie

Bahasabelanda
Gebruiker
spacer line

On 01-07-2015 14:35 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Het spijt me maar dat geloof ik niet. Wellicht bij u door promotie in Jakarta e.o. maar het gros van Indonesiers die een MVV-aanvragen komen toch wel elders vandaan, o.a. Midden- Java dat de hoofdtoon aangeeft.
Het merendeel van degenen die een inburgeringsexamen moeten doen, zijn (aanstaande) partners van Nederlanders en het gros van deze Nederlanders zet nog geen voet in Jakarta. Dus de kans dat ze een partner krijgen uit Jakarta is minimaal.
Daarentegen zit je wel het dichtst bij het vuur in Jakarta en wel de ambassade.

Klopt helemaal ik heb SEO gepleegd op trefwoorden als nederlands, kursus nederlands in combinatie met Jakarta, daardoor krijg ik de meeste aanvragen uit jakarta.

Bahasabelanda
Gebruiker
spacer line

On 02-07-2015 12:26 merdekaSah wrote:
Slecht marketingonderzoek kan ik alleen maar zeggen
Toevallig zit ik vanaf oktober 2014 in deze scene en de meeste kandidaten komen
van buiten Jakarta Mn Sumatra, Bali en Midden Java (solo, jogja en semarang)

Bovendien zit NB op de ambassade in Jakarta al het Erasmusinstituut.
Dus reden temeer om het elders te vestigen yogiakarta of denpasar of medan
zou ik aanbevelen.

Kostprijs voor een dergelijke opleiding voor kandidaten ligt momenteel op 6 juta
in Jakarta
Wil je daar concurreren met Erasmus dan moet je daaronder gaan zitten
Bovendien is de Ad Appelmethode juist opgezet voor zelfstudie met begeleiding
van de partner, Ad Appel ondersteunt via zijn facebookgroep Basisexamen Inburgering
de meeste kandidaten in Indonesia al met gratis lesmateriaal oa een app dus ....

Wel is het zo dat 90% van de kandidaten die de Ad Appelmethode zelfstandig volgen
de eerste keer slaagt voor alle drie de onderdelen
Kandidaten die de NaarNederland methode volgen (via Erasmus) zitten vaker
bij de herexamen kandidaten, maar Erasmus heeft inmiddels ook de Ad Appel methode
ontdekt en zal dat ongetwijfeld "inpassen" in hun aanbod, omdat de meesten in Indonesia liever geen 6 juta uitgeven voor ondersteuning alleen en het zelf gaan proberen via de Ad Appelmethode, die Erasmus ongetwijfeld voor lager zullen aanbieden want daar is niet zo veel ondersteuning voor nodig.

Wat u zegt is grotendeels correct. Het is waar dat de Ad appel methode geschikt is voor zelfstudie alhoewel hiermee (zoals u ook al aangeeft) met zelfstudie wordt bedoeld dat de Nederlandse partner van de inburgeraar, de inburgeraar lesgeeft, en niet dat de student/inburgeraar helemaal zelf deze cursus doet.

Ad Appel geeft zelf ook de inburgeringscursus met dit materiaal.
http://adappel.nl/cursussen/ba(...)amen-inburgering-a1/

Omdat niet alle Nederlandse partners tijd hebben of in staat zijn om hun vriend(in) les te geven is deze cursus wel degelijk zeer nuttig en ook gevraagd.

Het zal zeker waar zijn dat in andere plaatsen op Java en Bali ed een groot aantal IndonesiŽrs zitten die de inburgeringscursus moeten volgen. ALs het mij lukt om in contact te komen met goede potentiŽle docenten die in deze plaatsen gevestigd zijn zou ik zeker de aanvragen die daarvandaan komen aan hem/haar willen doorspelen.

Bahasabelanda
Gebruiker
spacer line

On 01-07-2015 17:29 Malam wrote:
Ja ja ja ik heb het even aangekeken voordat ik reageerde.
Voor een duppie op de eerste rang zitten, niets meer of minder dan dat.
Daarbij buitengewoon amateuristisch, wel de lusten maar niet de lasten willen dragen (Werkvergunning).
Ik zal wel weer te negatief zijn, maar deze meneer zoekt Nederlanders die illegaal wat bij willen verdienen, hij dekt zich zelf in door te stellen dat iemand voor zijn eigen werkvergunning moet zorgen.
Wederom zo'n goudzoeker waar Nederlanders die een mindere periode hebben en erin trappen keihard aan het gas kunnen gaan.
Emoticon: Bye bye H.de Vries.pak ze allemaal zelf, als ik zie hoeveel klanten je hebt dan kan je rijk worden. Emoticon: Yes!

Misschien dat Om Surya er been in ziet, ik zag dat hij heel actief is in deze topic, persoonlijk zou ik deze man na 45 jaar Nederland nog niet eens naar Aap, Noot, Mies vragen, maar poen verdienen overtreft alles Emoticon: Worship

Hooggeachte Heer malam

Waarom zou ik aangeven dat ik alleen Nederlanders met een werkvisum studenten wil geven? Als een Nederlander de inburgeringscursus of een andere cursus wil geven dan MOET hij of zij een werkvisum hebben, hebben ze dit niet dan geef ik ze geen studenten, simpel toch?

En als u zoveel beter, intelligenter en eerlijker bent als ik waarom probeert u dan zelf niet om studenten met leraren in contact te brengen?

Ik kan u verzekeren dat er ruimte genoeg is, er zijn vele duizenden Indonesisiers (vooral Dames) die naar Nederland willen en het inburgeringsexamen moeten afleggen.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Jammergenoeg weten de meeste kandidaten totaal niet wat ze in Nederland te wachten
staat Nog eens 6 examens binnen 3 jaar (3000-5000 euro) en kans op intrekking verblijf
bij niet slagen Los nog even van andere zaakjes in NL waar men geen idee van heeft
want men gelooft nog steeds het sprookje van Land van melk en honing

Een voorlichtingscursus is zeker ook aanbevelenswaardig alhoewel daar niemand
voor zal willen betalen, laat staan dat men dat wil horen, dromen zijn veel leuker Emoticon: Wink

In het kader van ontmoedigingsbeleid zou er in Indonesia door de ambassade prachtig
een stukje voorlichting kunnen worden gegeven over hoe geweldig NL niet is Emoticon: Laugh out loud

Bahasabelanda
Gebruiker
spacer line

On 06-07-2015 21:32 merdekaSah wrote:
Jammergenoeg weten de meeste kandidaten totaal niet wat ze in Nederland te wachten
staat Nog eens 6 examens binnen 3 jaar (3000-5000 euro) en kans op intrekking verblijf
bij niet slagen Los nog even van andere zaakjes in NL waar men geen idee van heeft
want men gelooft nog steeds het sprookje van Land van melk en honing

Een voorlichtingscursus is zeker ook aanbevelenswaardig alhoewel daar niemand
voor zal willen betalen, laat staan dat men dat wil horen, dromen zijn veel leuker Emoticon: Wink

In het kader van ontmoedigingsbeleid zou er in Indonesia door de ambassade prachtig
een stukje voorlichting kunnen worden gegeven over hoe geweldig NL niet is Emoticon: Laugh out loud

Dit klopt ook (mijn broer kan erover meepraten met zijn indonesische vrouw) maar ja als men verliefd is en om werkredenen per se in Nederland moet wonen heeft men weinig opties.

Anders wordt het voor IndonesiŽrs die niet vanwege relationele reden in NL willen wonen maar daar denken een goede baan te kunnen vinden of te kunnen studeren.

Deze mensen dienen inderdaad voorgelicht te worden in wat voor verschrikking ze terecht komen, en dat het een vreselijk land is om te wonen (werk zullen ze ook welhaast nooit vinden behalve in enkele zeer specifieke gevallen)

Dit soort mensen zoekt ook vaak contact met ons en dan vertel ik hun altijd dat NL helemaal niet zo'n leuk land is en dat je als IndonesiŽr er heel moeilijk kunt wonen en werk kunt vinden, of eigenlijk helemaal niet.

Maar helaas ze geloven mij bijna nooit ze denken dat NL een soort paradijs op aarde is Emoticon: Nooo

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 09-07-2015 18:06 Bahasabelanda wrote:

Deze mensen dienen inderdaad voorgelicht te worden in wat voor verschrikking ze terecht komen, en dat het een vreselijk land is om te wonen (werk zullen ze ook welhaast nooit vinden behalve in enkele zeer specifieke gevallen)

Dit soort mensen zoekt ook vaak contact met ons en dan vertel ik hun altijd dat NL helemaal niet zo'n leuk land is en dat je als IndonesiŽr er heel moeilijk kunt wonen en werk kunt vinden, of eigenlijk helemaal niet.

Maar helaas ze geloven mij bijna nooit ze denken dat NL een soort paradijs op aarde is Emoticon: Nooo

Dus wie zijn billen brandt moet maar op de blaren zitten.
Dan is het een kwestie van inpraten op deze mensen en trachten duidelijk te maken dat de kans van slagen vrijwel nihil is.
Geloven ze het niet, vooruit dan maar met de geit, dan zoeken we een expat (immers dat zijn de enigen met een werkvergunning) om de dromen van deze roze wolkzitters in stand te houden.
U pakt de commissie, de expat of degene die bevoegd is het lesgeld, de cursist is een smak geld kwijt en blijft met een kater zitten Emoticon: Blush

Alles ter meerdere glorie van de dompet, ik zit zelf in wat we in Nederland een boerengat noemen en ik heb legio verzoeken gehad, nee dus, daar werk ik niet aan mee.
Ongeveer hetzelfde verhaal als de dealer en de verslaafde, zonder dealer geen verslaafde, zonder verslaafde geen dealer.
Hoe pak je verslaafden het best aan, dat is de dealer elimineren, dat zijn immers ťťnlingen die een heel regiment verslaafden bedienen en alleen maar naar de munten kijken. Emoticon: Bye bye

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nederland kan een heel fijn land zijn om in te wonen. Ik vind het in ieder geval een fijn land. Voor laag opgeleide Indonesische dames zal het wat minder fijn zijn. En een baan vinden, tja, dat zal zoeken naar een speld in een hooiberg zijn.
Een goede Afghaanse vriendin van mij is jaren geleden in Nederland komen wonen, nadat zij gevlucht was voor de Taliban. Zij oefende al een beroep uit in de medische wereld. Binnen 6 maanden sprak zij zeer goed Nederlands, zij is een opleiding gaan volgen, is gaan werken in ziekenhuis, heeft heel veel tegenslagen gehad en is altijd blijven knokken. Zo ken ik nog wel meer mensen die hier een goed bestaan op hebben weten te bouwen. Zou het te maken hebben met het opleidingsniveau van de Indonesische vrouwen die hier niet aarden? Of misschien het verschil in initiatief nemen tussen Indonesische en bijv. Afghaanse vrouwen? Ik weet het niet, maar ben wel benieuwd of de vrouw van Pierre of van andere kort geleden geŽmigreerde vrouwen Nederland ook als een verschrikking ervaren.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Elsbeth er is een verschil tussen emigranten die voor de nieuwe wetgeving in NL
kwamen en inmiddels een Nederlands paspoort hebben en de overigen
Vooral die onder de nieuwe wetgeving Nederland binnenkomen
Zie www.inburgeren.nl bijvoorbeeld

Dat er in Indonesia en vele andere landen (zelfs NL) nog steeds mensen rondlopen
die het hier fijn vinden om te wonen of zelfs GEWELDIG dat heeft te maken met of hun
eigen perceptie, hun persoonlijke situatie of persoonlijke (waan)ideeen

Eerlijke voorlichting wordt niet geloofd men blijft liever vasthouden aan eigen (waan)ideeen
Feit is wel dat nieuwe emigranten nogal wat eisen op hun bord gelegd
krijgen waaronder binnen 3 jaar 6 examens halen (3000-5000 euro) en slaagt men
niet dan het risico op vervallen van hun verblijfsvergunning riskeren.
Ongeacht of men getrouwd is of niet en/of kinderen heeft.
NB de kinderen mits in NL geboren / in bezit NL paspoort mogen meestal wel blijven
maar de partner moet weer vertrekken Emoticon: Yes! Dit geldt ook voor hoger opgeleiden

Het vinden van werk ..... daar begin ik maar niet aan Iedereen weet hoe GEWELDIG
dat tegenwoordig is in Nederland Maar .... daar wordt aan gewerkt Emoticon: Party!

Tsja men kan de kop in het zand steken en zeggen Nederland is het paradijs of
het is er fijn wonen maar de realiteit voor een emigrant ligt iets anders.
Het ligt maar net in welke omgeving je terecht komt en hoe (draagkrachtig) je partner is

Feit is EN blijft dat veel emigranten met een totaal verkeerd beeld naar Nederland komen of op zijn minst andere verwachtingen
Dat ligt dan vaak ook nog eens aan wat de toekomstige partner weet / verteld
Helaas ook veel ROZE BRILLEN hier

Ik vermoed zelf dat wanneer men vooraf goede voolichting krijgt dat 75% er geeneens
aan denkt om er uberhaupt aan te beginnen
Op de Philipijnen krijgen emigratiekandidaten voor hun aanvraag MVV (na hun examen)
eerst verplicht een voorlichtingscursus overleven in Nederland !!!
Dat zouden ze overal moeten doen
Voordat mensen aan een basis-inburgeringscursus beginnen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

shit, heel verhaal getypt, druk ik net naast het knopje dat ik had moeten hebben, alles weg. Okť, nog een poging. Natuurlijk is mijn voorbeeld niet te vergelijken met jouw voorbeeld. Ik weet dat het zeer, zeer moeilijk is om zoals jij en vele anderen, je partner naar Nederland te halen. Ik weet ook dat het voor sommigen (ook hier op het forum) onmogelijk is. Heel, heel erg, echt heel verdrietig. Ik werd een beetje geprikkeld door de opmerkingen dat het hier in Nederland allemaal maar zwaar klote, kut. een verschrikking etc. is. Je mag bijna niet meer zeggen dat je Nederland een fijn land vindt om in te wonen. Natuurlijk geldt dat dat allemaal te maken heeft "met je eigen perceptie, je persoonlijke situatie of persoonlijke (waan)ideeŽn", net zoals dat geldt voor de mensen die het hier een verschrikking vinden. Iedereen kijkt vanuit zijn eigen perspectief. Je kunt elkaar het eigen perspectief niet kwalijk nemen. Toch ben ik benieuwd naar de verhalen van vrouwen die hier uiteindelijk wel gesetteld zijn, ik denk even aan de Indonesische vrouw van Pierre. Ik meen dat dat ook helemaal niet van een leien dakje is gegaan.
Ik ben het met je eens dat alles afhangt van het beeld dat de NL partner schetst.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nederland is nog steeds een fijn land Elsbeth, dat ben ik volledig met je eens.
Maar we moeten onderscheid maken met wie naar Nederland komt en met welke beweegredenen, kijk ik naar de vrouw van Pierre of zeker weten straks de vrouw van Merdeka die zijn hier met een duidelijke reden en hebben alle steun, die komen er wel.

Waar die commissieman in Jakarta het over heeft zijn IndonesiŽrs met een hele andere beweegreden, daar kan Nederland in de meeste gevallen een flinke koude douche voor zijn, mits het ze Łberhaupt lukt hierheen te komen.
Hij geeft dit zelf al aan, deze mensen cursussen geven en geld opstrijken terwijl je weet dat ze het toch niet gaan redden, daar moet je een bepaalde mentaliteit voor hebben.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha Elsbeth dat heb ik ook wel eens gehad en dan de moeite niet meer genomen om opnieuw te beginnen en toch de laatste tijd doe ik het gewoon weer in deze blok te typen en dan moet ik zeggen ik leer steeds weer meer na zo fout......... Emoticon:

Och ja wat je er ook van vind, meestal is het een persoonlijk kwestie en dat in gevolg van je situatie.
Als je praat , dan is het meestal over geld en dan kan je duidelijk de mensen er uit halen waarvoor ze komen en gaan.
In mijn geval is het gaan, want mijn vriendin had het gevoel, dat ze hier Nederland afgestraft werd, als we samen waren, er geld wet afgenomen, van dat klein beetje, dat ze kreeg, waarop zij recht had.

Als je in IndonesiŽ goed en duidelijk weer geef, hoe het in Nederland er aan toe gaat en ze eerlijk verteld, wat er financieel van je word verlangd, dan haak 90 % af, omdat ze vinden dat de vaste lasten zwaar zijn en hard gewerkt moet worden
Maar zeg je dat je gratis geld krijg en dat je overal voor vele voorzieningen niets voor hoef te doen, dan is Nederland een paradijs in hun ogen.
Het is maar uit welk hoek je verhaal doet.

Het eerste bezoek van SVB is voor mijn vriendin dan ook gebeurd, een vrouw die van af 1980 een baan bij de ambassade heeft gehad, maar nu was terug gehaald door de ambassade om mensen te gaan bezoeken die van de A.O.W. leven zonder voor melding van haar bezoek.
Dan kan je verwachten dat je voor niets kan gekomen zijn, omdat zo iemand niet thuis is, boodschappen doet, of iets dergelijks.
Maar goed verder ga ik dat hier niet verduidelijken, omdat ik denk, dat mee gelezen word, maar mijn bedenkingen zijn al weer bevestigd, in een negatieve op zijn Indonesische waarde gehandeld.
Als je zulke mensen aanneem, moet je hen op een Nederlands mentaliteit opleiden, of gewoon Nederlanders voor aanstellen.

Zo heb ik ook ervaren toen ik in het ziekenhuis lag, die bureau (ben de naam even kwijt)die voor de verzekering aangesteld zijn, niet de juiste mentaliteit bezitten, om met hen goed door de procedure te komen.

Maar goed welk doel stel je om hier in Nederland te komen en in welk hoedanigheid wil je naar Nederland komen...... Emoticon: Very funny Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 09-07-2015 23:05 zieleffe wrote:

Als je in IndonesiŽ goed en duidelijk weer geef, hoe het in Nederland er aan toe gaat en ze eerlijk verteld, wat er financieel van je word verlangd, dan haak 90 % af, omdat ze vinden dat de vaste lasten zwaar zijn en hard gewerkt moet worden
Maar zeg je dat je gratis geld krijg en dat je overal voor vele voorzieningen niets voor hoef te doen, dan is Nederland een paradijs in hun ogen.
Het is maar uit welk hoek je verhaal doet.

Dit is de kern Ziel Eerlijke voorlichting
Niet alleen die paradijsverhalen
Jammergenoeg gelooft het gros van de potentieele emigranten nog steeds die
sprookjes van Indonesiers die in het verleden geemigreerd zijn en op hun korte
vakanties in Indonesia de grote meneer uithangen hoe goed ze het in Nederland
hebben en hoeveel SUCCESSS ze hebben.

Dat sommige mensen in Nederland een fijn leven hebben dat ontken ik niet
Elsbeth Persoonlijk heb ik ook niets te klagen, meer is altijd welkom.
Maar ik kijk juist niet vanuit mijn eigen perspectief Ik kijk naar de realiteit om
me heen in Nederland en dan zie ik veel problemen en verborgen armoede.

12.5% van de nederlandse bevolking steunt dit kabinetsbeleid maar
Want ca 62% gaat maar naar de stembus en stemt echt
Die 12,5% zullen het wel goed hebben en het beleid zo willen houden
maar de rest van Nederland klaagt !!!

Via politiek kunst en vliegwerk worden meerderheden gecreeerd waardoor een
gedeelte van de bevolking via de door hun gekozen partijen enigszins het beleid
repareert voor hun eigen achterban en de rest van Nederland zoekt het maar uit.
Dat is het fantastische democratische spel.

Maar ... laten we het maar niet meer over politiek hebben.
Het is duidelijk de regering helpt het land naar de kloten

Is dat verschrikkelijk voor iedereen ?? Nee want er zijn nog steeds mensen
die vinden dat zij het nog goed hebben en dat is ook zo in hun perspectie
Het enige wat niet meer bestaat is SOLIDARITEIT

Wat betreft de nieuwe lichting emigranten en die die al in Nederland zitten
en te maken gaan krijgen met de nieuwe regels die zullen allemaal bedrogen
uitkomen Of ze moeten binnen die periode door de examens kunnen komen
dankzij hun (draagkrachtige) partner en de rest .... bye bye zwaai zwaai

Zo zal het er uit komen zien.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 09-07-2015 18:59 schreef elsbeth:
Nederland kan een heel fijn land zijn om in te wonen. Ik vind het in ieder geval een fijn land. Voor laag opgeleide Indonesische dames zal het wat minder fijn zijn. En een baan vinden, tja, dat zal zoeken naar een speld in een hooiberg zijn.
Een goede Afghaanse vriendin van mij is jaren geleden in Nederland komen wonen, nadat zij gevlucht was voor de Taliban. Zij oefende al een beroep uit in de medische wereld. Binnen 6 maanden sprak zij zeer goed Nederlands, zij is een opleiding gaan volgen, is gaan werken in ziekenhuis, heeft heel veel tegenslagen gehad en is altijd blijven knokken. Zo ken ik nog wel meer mensen die hier een goed bestaan op hebben weten te bouwen. Zou het te maken hebben met het opleidingsniveau van de Indonesische vrouwen die hier niet aarden? Of misschien het verschil in initiatief nemen tussen Indonesische en bijv. Afghaanse vrouwen? Ik weet het niet, maar ben wel benieuwd of de vrouw van Pierre of van andere kort geleden geŽmigreerde vrouwen Nederland ook als een verschrikking ervaren.

Ik wil hier best op reageren Elsbeth.
Elly is hier nu definitief voor 4 1/2 jaar.
De eerste maanden waren best wel onwennig te noemen, andere gewoontes, andere temperaturen maar we waren samen en dat maakte weer veel goed.
Dat haar leven nu in Nederland kwam te liggen besefte ze heel goed en ze ging er volledig voor, uiteraard stond ik haar terzijde met van alles, maar na een paar maanden liet ik haar steeds meer dingen alleen doen... feitelijk deed ik dit met een bedoeling, ze diende te leren om op haar eigen benen te kunnen staan. ( mocht ik wegvallen dan staat ze er alleen voor) allereerst de inburgering ( gelukkig werd voor ons nog alles door de gemeente betaald, maar dat is momenteel niet meer aan de orde, maar je bent wel verplicht om te slagen voor dat examen)
Maar okť, ze ging dus naar school en op die school leerde ze weer andere mensen kennen, nu is Elly een persoon wat heel snel en makkelijk vrienden maakt, maar het karakter van Elly is ook om door een ringetje te halen, met wie ze ook omgaat iedereen mag haar gewoon vanaf het eerste moment
(dit een kwaliteit van een karakter waar ik stik jaloers op bent ha ha ha)
in ieder geval de basis om met anderen te praten e.d. was gelegd ( dit is ook fijn hoor)
ivm die verplichte opleiding diende ze ook een portfolio te maken, een onderdeel hiervan was ergens stage te lopen.. het geluk dat wij hadden dat ze terecht kon in Maassluis bij het COM ( kinderopvang, naschoolse opvang en peuterspeelzaal) dit was helemaal het einde, want Elly werkt namelijk heel graag met kinderen. Elly werd dan ook een zeer gewilde stage kracht.. het is dat er een vacature stop heerste anders mocht ze daar blijven werken, maar helaas dat ging niet door.
In ieder geval.. het examen kwam en ze slaagde en toen was haar schoolperiode ten einde, ze heeft daarna op verzoek van de school nog enkele maanden les gegeven? ( jawel een inburgeraardster die les gaat geven!!!!! ) maar haar Nederlands werd zo goed dat de leraren in haar een gewilde persoon vonden om af en toe de leraren te kunnen vervangen.. hoe bizar feitelijk.... maar goed het potje van de gratis inburgering opleidingen raakte leeg en de opleidingen werden dus uiteindelijk opgedoekt. jammer heel jammer maar ach.... welnu Elly zat thuis en verveelde zich... inmiddels had al wel vele vrienden gemaakt in die twee jaar dat ze nu hier was, van het een komt het ander en ze mocht ergens oppassen en tegelijk wat huishoudelijk werk... inmiddels heeft ze 3 huisjes waar ze huishoudelijk werk doet en twee oppas adressen.. dit vonden we wel genoeg. hier heeft ze plezier in en ze verdiend haar eigen centjes hiermee. ik hoef hier niets van want dit zijn haar eigen gewerkte centjes.. af en toe haalt ze toch wel wat boodschappen hiervan want de kar alhier is ook niet overvol. maar feitelijk mag ze doen met dit geld wat ze wil.
ooh oh ja ze doet ook nog vrijwilligers werk in de Kerk, koffie dienst e.d.

Het feitelijke antwoord op Elsbeth, als iemand iets echt wilt, dan komt dat er ook, maar het vergt wel enige inspanning om dat te bereiken, om een voorbeeld te noemen tijdens haar school gebeuren zat er ook een Marokkaanse vrouw.......... nu momenteel na 4 jaar kan die vrouw nog steeds geen goed Nederlands ( elly kwam haar onlangs weer tegen) of ze ooit het examen heeft gehaald is niet bekend.

Buiten dit, twee jaar geleden waren wij voor het laatst in Medan,,
Elly was zich rot geschrokken van het leven aldaar. ( wat precies wil ik even niet kwijt) maar een tipje van de sluier, ze heeft nooit beseft hoe haar eigen landgenoten zo zichzelf kwijt konden raken door te liegen en te bedriegen, dit heeft een erge indruk op haar gemaakt, negatief gezien dan... laat ik het zo zeggen, toen wij weer terug vlogen naar Nederland kwam er een uitspraak vanuit de grond van haar hart.. ze zei letterlijk... fijn he, we gaan weer naar huis..... zo jammer dat mijn eigen land naar de klote gaat, maar fijn dat ik een nieuw huis heb, samen met jou.... ik wil niet meer wonen in indonesie, ik wil voor een Nederlands paspoort gaan........ ik was verbluft.....

Welnu oktober vorig jaar heeft ze haar Nederlands paspoort mogen ontvangen...

Is Nederland zo slecht? ja en nee.. Nederland is erg veranderd, maar het is maar net hoe je er in wilt staan.

In ieder geval, Elly ging ervoor en Elly slaagde hierin.. aanpassen noemen ze dit, waar een wil is, is een weg toch? en hier kunnen vele buitenlanders (gelukzoekers) nog een puntje aan zuigen. handje ophouden kunnen we allemaal.. maar wil je dit ook??
tja de meeste buitenlanders wel ja helaas maar ontkennen kunnen we dit niet.
Elly niet dus.. zij paste zich aan en is nu volledig opgenomen en draait volledig mee in deze maatschappij.

Ik denk dat je vraag hiermee wel een klein beetje is beantwoord Elsbeth?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Pierre, dat is zeker een antwoord op mijn vraag en een heel mooi antwoord ook. Ik kreeg even kippenvel bij de dat ene zinnetje, nadat jullie voor het laatst in Medan waren geweest. Op zich heel triest dat ze haar vaderland zo heeft zien veranderen, in feite in ruim 2 jaar. En eigenlijk is er niet zoveel veranderd, maar ziet zij het nu met andere ogen, doordat ze in Nederland heeft gezien hoe het ook kan. Voor jou en jullie samen geweldig, alles staat of valt met de stabiliteit van je relatie, daar ben ik heilig van overtuigd. Heel prettig om nou een zo'n successtory te horen, ook al hebben jullie er samen hard aan moeten werken. Toch kan ik mij ook voorstellen dat het aanpassen niet lukt en je ontzettend blijft terug verlangen naar het verleden en het land van herkomst. Ik denk (weet wel zeker) dat dit sterker is als de partner ook van buitenlandse afkomst is. Daarom denk ik dat je Elly niet kunt vergelijken met iedere willekeurige buitenlander. Kijk alleen al naar de taal, dat had ze zonder jou vast niet zo snel opgepakt. Overigens heeft de een gewoon veel meer taalgevoel dan de ander. Ik sprak eerder over een Afghaanse vriendin, ze spreekt vloeiend Pasjtoe, Farsi, Russisch en Nederlands. Ze zei laatst: als ik nu ga zitten, spreek ik over 6 maanden ook Chinees. Okť, Pierre, dank voor je antwoord en nog veel geluk samen met Elly!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nederland is nog steeds een fantastisch land hoewel er steeds meer afbrokkelt. Maar ja, nergens vindt men het paradijs op aarde (zelfs in Bali niet). Elk land heeft zijn voor- en nadelen.
Elsbeth:
Voor laag opgeleide Indonesische dames zal het wat minder fijn zijn. En een baan vinden, tja, dat zal zoeken naar een speld in een hooiberg zijn.
Dat is het euvel van de langskomende bule die voor de charmes valt van een "Engels" sprekende lokale dame maar die achteraf gezien niet de opleiding blijkt te hebben die ze beweert. En dat wil NL nou voorkomen: nutteloze burgers die alleen op een uitkering kunnen leven. Het "toelatinsgexamen" tot NL is dan ook puur om te kijken of men in staat is de Nederlandse taal en cultuur te leren. Terecht. Dat daarnaast nog een hoop vervelende andere eisen komen, is puur ambtelijke willekeur en machtsmisbruik.
Wat Bahasabelanda wil, is zo gek nog niet.

Wat jouw verhaal betreft Pierre, geloof ik zeker dat je een partner hebt met een wilskracht. Als ze uit Medan komt, heeft dat ook nog eens zijn voordeel want de Batakse cultuur dringt door tot de gehele Medanese maatschappij. En dat is er 1 van doorzetten en niet opgeven. Heel anders dan vele andere bevolkingsgroepen alhier. Succes.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Laten we eens voor op stellen dat het niet voor iedereen het zelfde is.
Persoonlijke EQ en intelligentie is de graadmeter dat maakt het verschil.
Al s je van ervaring uit gaat, dan kunnen we alleen onze eigen situatie uitleggen en dat moet je dan ook geloven, want je kan het mooier maken dan het is.
Mijn vriendin had universiteiten opleiding en heeft van alles daar na gedaan zelfs voor haar eigen gewerkt vroeger, in IndonesiŽ.
Ze kwam naar Nederland om er een man te zoeken en had al de taal machtig gemaakt.
We zijn bij een kennis van ons samen gekomen en heb ik haar in 1995 naar Nederland gehaald, NA SCHEIDING VAN 8 JAREN.
Toen ze hier voor drie maanden was had ze na de 3 maanden 2 dagen overschreden en moest bij de douane komen, ik sprong over het hekje en ben toen bij haar gaan staan en de douane gevraagd, wat er aan de hand was en uitgelegd dat het niet expres was gebeurd en met overtuiging kracht van mij, lieten ze haar gaan, zonder een boete en een waarschuwing vooraf, is terug gevlogen naar IndonesiŽ.
Daar heeft ze alle papieren in orde gemaakt ze was nog niet officieel gescheiden en met medewerking van haar ex heeft ze dat voor elkaar gekregen.
Die ex heb ik later nog gesproken en was in mijn ogen een goede vader voor zijn kinderen en voor mij was hij hartelijk tegemoet komend, Kwalitatief mensen zijn dat.
Ze had nog een Nederlandse geboorte acte van 1948 dus dat was het probleem niet haar papieren waren in orde en ik ben haar in November wezen ophalen en heb haar hier een huis en onderdak gegeven.
Ondanks ze academische geschoold was kon zij geen goed werk krijgen en is in een glas fabriek gaan werken want werken wilde ze en dat heeft ze haar leven in Nederland dan ook gedaan van glasfabriek naar glas sorteer bedrijf, tot afdeling op een computer bedrijf emballage tot inzetten van onderdelen van een computer want daar hebben die AziŽ mensen wel fijne handjes voor.
Tot Minister president op die fabriek kwam kijken KOK ging die fabriek weg uit Nederland terug naar Taiwan of naar goedkopere loon land en werd zij ontslagen en met een tekort afgescheept waar ze meer recht op had dan dat ze gaven. we zijn toen naar de rechtbank gestapt en heeft de resterend bedrag mogen ontvangen, nadat de rechter zei tegen die vertegenwoordiger van die bedrijf ACER Als u er niet uit kan komen dan zal ik een beslissing uitspreken en dat resulteerde in dat het bedrijf niet meer verder wilde procederen en koos eieren voor hun geld en moest het gelag helemaal betalen.

Daarna kwam ze niet makkelijk meer aan werk, en had verschillende hulp instantie die daarvoor waren aangesteld door de overheid, cursus volgen en die konden haar ook niet aan het werk krijgen, dat koste de overheid miljoenen, voor die grote groep werklozen, maar was na een paar maanden gaan werken op eigen initiatief en heeft 1.1/2 jaar voor een uitzend bureau en gewerkt bij een inpakcentrum doc-data.
Moest daarna er uit want je mocht niet langer werken voor een uitzend kracht anders moesten ze hen aannemen.
Daarna kwam ze in de ww. terecht en heeft ziens dien niet meer kunnen werken want niemand wil zulke mensen te oud en ook nog eens te klein.
Ze ging na bijna 2 jaar de AOW in en was gepensioneerd.
Afijn het heel lange verhaal kort te maken je kan dan ook zo opleiding gehad hebben daar heb je in Nederland niets aan, je komt niet aan de bak.

Zo is het ook haar dochter gegaan, die hier in Nederland nu ook woont en univerciteit opleiding heeft gehad, maar zit van 4 uur snachts tot negen uur 's morgens,, post te sorteren bij TNT......
Werken willen ze wel maar goed werk krijgen is niet te doen.
Twee voorbeelden wat weg gegooid geld is geweest, goede opleidingen en niet aan de bak komen.
Die dochter was afdeling chef bij Yogya supermarkt in Jakarta die toen in 1998 in de fik is gestoken en was de laatste jaren hoofd van een winkel keten voor kleren waar ze in Bandung een winkel runde.....
Zonde van deze mensen die kwalitatief goed werk had kunnen afleveren, maar waar geen gebruik is van gemaakt.............. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,558,317 pageviews Een website van indahnesia.com