Vanuit Bali naar Ijen met welke gids?

Subforum Java 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Dorients
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

In juli gaan mijn vriend en ik naar Java en Bali. We hebben besloten om vanuit Bali naar de Ijen vulkaan te gaan. We willen hier 1 nacht overnachten.

Wie weet een goede gids hiervoor?
Individuele of groepsreis is beide een optie.

En.. Is het een optie om ook naar de Bromo vulkaan te gaan in deze tijd?

Alvast bedankt!

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Je hebt geen gids nodig.
Zorg voor transport ( bus of privť transport ) uit Bali naar de Ferry en laat je daar afzetten.
Neem de Ferry en bij aankomt in Ketapang ( Java ) neem je transport naar een hotel in Banyuwangi
In je hotel kan je transport regelen naar de Ijen.
Vorig jaar betaalde ik 600000rp voor transport naar de parking waar alle toeristen vertrekken.
Neem daar geen gids want het is een gewoon wegje naar boven dat iedereen neemt.
Vertrek was om 4 uur en rond 11.30 uur was ik terug in het hotel.
Douchen en terug de Ferry op of verder richting west Java voor een bezoek aan de Bromo.
Ik heb ze allebei 2 x bezocht en mijn voorkeur gaat naar de Ijen en een bezoek is ook veel goedkoper.
Op dit forum is Joost actief hij zorgt voor transport in oost - Java en is een Nederlander.
Veel plezier Emoticon: Yes!

joost
Gebruiker
spacer line

Klopt zoals Pascal zegt. Een gids is overbodig overdag..
Ga je voor de blue fire dan klim je snachts.
Er wordt dan een gids aangeraden. 200.000 pp dag met 2 mensen 300.000 totaal
Het wordt meer en meer commercieel. Prijzen zijn gestegen.
Vanuit Banyuwangi/Ketapang via Licin de berg op richting beginpunt Ijen ben je verplicht net zals bij de Bromo een 4wheel jeep te huren.
Kom je met je eigen gehuurde auto dan mag hij leeg volgen.
De weg is sinds jaren goed berijdbaar
Entree Ijen 100.000. Zat/zondag 200.000
Jeep vanaf ijen Resort 450.000 en vanuit Banyuwangi 600.000
De Bromo kost je buiten een hotel 225.000 pp entree. In het weekend 325.000. Jeep 500.000 die je kunt delen met anderen.
Dit zijn de laatste prijzen die ik door kreeg van mijn chauffeur.

Dorients
Gebruiker
spacer line

Heel erg bedankt voor jullie reacties. We gaan het eens even op een rijtje zetten!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,409,349 pageviews Een website van indahnesia.com