overnachten theeplantage bandung

Subforum Java 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
spacer line  

Mijn vriend en ik gaan in augustus 3weken naar Java en Bali, ik ben nu een beetje aan het plannen waar we allemaal heen willen en het lijkt me heel leuk om een nachtje op een theeplantage te overnachten ten zuiden van bandung.
Ik kan hier alleen weinig over vinden, weet iemand of dit Łberhaupt mogelijk is op deze plantages en of we dat dan eventueel van tevoren moeten/kunnen regelen?
En zijn deze plantages, ik zat te denken aan rancabali of malabar, rechtstreeks te bereiken vanuit bogor of kan dat beter vanuit bandung?
Alvast bedank!

Groeten Kim

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi Kim,

Ik weet niet of het mogelijk is om echt op de plantage te overnachten, maar er zijn wel genoeg villa's, bungalows en hotels in die omgeving (vooral bij Ciwidey). Ik zie bijvoorbeeld 'Villa Kampoeng Kebun Teh' en 'Kampoeng Strawberry Hotel'. Die laatste dus bij de aardbeiplantages in plaats van thee, maargoed. Ook bij de theeplantages ten noorden van Bandung zijn er wel zulke onderkomens, in elk geval in de buurt van Ciater.

Als je echt ůp de plantage wilt overnachten (bij een homestay ofzo) moet je het denk ik meer op de bonnefooi doen (tenzij iemand anders hier daar ervaringen mee heeft).

Als je met een huurauto gaat dan kan je makkelijk daar naartoe vanuit Bogor. Als je met het OV wilt zul je via Bandung moeten denk ik (of met een overstap in Cianjur wellicht).

Ik ga er van uit dat anderen hier op het forum er meer van weten, maar ik hoop dat dit een nuttig begin is.

Groeten,

Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Van de theeplantages in de buurt van Bandung weet ik niet voldoende, maar op de westelijke berghellingen van de vulkaan Lawu, zo'n 40 km ten oosten van Solo, heb je ook uitgestrekte theeplantages.
Met name in de nabijheid vanaf het dorp Ngargoyoso tot vlak bij de Cetoh tempel zijn hectares en hectares thee, vaak zover je kunt kijken.
Verder zeker een tiental watervallen, minstens nog 5 andere tempelcomplexen, sommige vrij toegankelijk, andere voor een klein bedragje van minder dan 1 euro, en zelfs een rubberplantage.
Over alternatief voor Bandung gesproken.
Daar zijn ook tal van overnachtingsmogelijkheden aanwezig, van eenvoudige pensions, tot luxueuze, compleet ingerichte villa's.

SOLO MAN FOREVER

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Het kan, bij de zgn Perkebunan Negara (P.N).

Even googlen , kijken bij Agro Wisata.

Van af Bogor kan je snel de Jonggol route nemen tot Cianjur ,Cimahi en dan afslaan naar Lembang(ik dacht Parongpong)
Of je neemt de toeristische route , Bogor,Ciawi , Puncak Pass , Cianjur , Cimahi en afslaan naar richting Lembang.
Een andere snellere route is via de tol Cipularang tot Cimahi.
Ik zou een auto+ chauffeur huren.

Ciwidey zit i/h Bandung zuid,Lembang zit i/h Noorden van Bandung.

http://www.jabarprov.go.id/jab(...)a%20Jawa%20Barat.jpg

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Bedankt voor de reacties! Ik ga het ecdn verder uitzoeken!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zit toevallig met iemand die ik moet bezoeken in Pangalengan, Zuid Bandung. Dat is dus in de buurt van Ciwidey. En ik weet dat men daar kan overnachten bij theeplantages omdat ik er zelf een keer heb gelogeerd. Ben alleen de naam vergeten van plantage en hotel. Zal eraan denken als ik binnenkort weer naar Pangalengan moet....en even opletten op de logies daar. Maar ga ook effe googlen want dan vindt men veel.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

http://awn8.co.id/travel.php?id=16
In het Indonesisch, maar het is er wel.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,465 pageviews Een website van indahnesia.com