Paspoort geldigheid onduidelijk

Subforum Het visumgebeuren 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Solar
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Ik ben wat in de war door tegenstrijdige informatie.
Het gaat er om hoe lang een Nederlands paspoort nog geldig moet zijn 'on arrival'

http://visa4indonesia.nl/types(...)isa/visa-on-arrival/
Heeft het over 6 maanden, maar op http://visumcentrale.nl/requirements zeggen ze dat het 7 maanden moet zijn.

Weet iemand wat het nu echt is?

We hebben twee reizigers in ons gezelschap die een paspoort hebben dat 6 maanden en 3 weken na de arrival date verloopt.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Paspoort moet op datum van binnenkomst in Indonesie nog 6 maanden geldig zijn.

Meer info op: http://www.imigrasi.go.id/inde(...)unjungan#persyaratan

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Solar
Je eerste link is van de ambassade en die is inderdaad juist. Zie ook antwoord AEB

Visumcentrales zijn minder betrouwbaar en niet altijd up to date. Ik denk dat ze deze zelf verzonnen hebben, 3 en 6 maanden zijn het meest gangbaar.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Solar
Gebruiker
spacer line

Dank jullie wel voor de snelle reacties.

Ik dacht ook wel dat de zes maanden juist waren.
Ik had de visumcenrale een e-mail gestuurd en die antwoordden:

Geachte heer,

Het paspoort voor Indonesie dient nog zeven maanden geldig te zijn na aankomst in Indonesie, het paspoort is dus te kort geldig en er zal een nieuw paspoort aangevraagd moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Het gaat hier om mijn schoonzoon en mijn kleinkind van 6 jaar. Ik moet er niet aan denken dat ze het land niet in zouden mogen na maanden van voorpret..

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Heel vreemd, ik heb op de site van de CIBT visumdienst gekeken die geeft ook 7 maanden aan Emoticon: Confused

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Was het voorheen niet altijd dat je paspoort 6 maanden na VERTREK uit IndonesiŽ nog geldig moest zijn? Wellicht verklaart dit dat de visumdienst, uitgaande van een VOA voor 1 maand, die 7 maanden aanhoudt? Het lijkt erop de dat de visumdienst dus die 6 maanden na vertrek uit IndonesiŽ aanhoudt en niet na aankomst in IndonesiŽ. Hoe lang gaan jullie?

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Waarom zou het een land als bijv. Indonesie ook maar enigzins interesseren hoelang uw paspoort nog geldig is bij vertrek uit dat bewuste land?

Het "belang" ligt aan de binnenkomende kant, niet aan de vertrekkende kant.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Hier een link naar de website van de Amerikaanse overheid, t.b.v. binnenreizen Indonesie.

Wordt ook duidelijk aangegeven dat een paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn gerekend vanaf de datum van binnenkomst in Indonesie.

http://travel.state.gov/conten(...)untry/indonesia.html

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het is zeker zo dat er omringende landen van IndonesiŽ zijn (en IndonesiŽ in het verleden zeker ook) die eisen dat het paspoort na vertrek uit IndonesiŽ nog 6 maanden geldig is. Het verschilt per land, mijn opmerking daarover komt niet uit de lucht vallen. Niet alleen voor IndonesiŽ, maar ook voor andere bestemmingen heel goed per land checken.

Solar
Gebruiker
spacer line

Op 07-06-2015 13:05 schreef Malam:
Heel vreemd, ik heb op de site van de CIBT visumdienst gekeken die geeft ook 7 maanden aan Emoticon: Confused

De visumcentrale die ik noemde in de openingspost is onderdeel van CIBT.

Solar
Gebruiker
spacer line

Op 07-06-2015 13:57 schreef elsbeth:
Was het voorheen niet altijd dat je paspoort 6 maanden na VERTREK uit IndonesiŽ nog geldig moest zijn? Wellicht verklaart dit dat de visumdienst, uitgaande van een VOA voor 1 maand, die 7 maanden aanhoudt? Het lijkt erop de dat de visumdienst dus die 6 maanden na vertrek uit IndonesiŽ aanhoudt en niet na aankomst in IndonesiŽ. Hoe lang gaan jullie?

We verblijven 17 dagen in Bali.
Volgens mij is dat zelfs nog 6 maanden voor het verlopen van de paspoorten.
(heb ze hier niet om de precieze datum te checken).

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Volgens mij is hier binnen de Indonesische overheid ook niet echt duidelijkheid over. De meeste ambassades zeggen dat het gaat om 6 maanden vanaf binnenkomst in het land. Echter, in elk geval de Indonesische ambassades in Colombo, Sri Lanka en Ottawa, Canada zeggen echter '6 months beyond planned stay'. Als zelfs ambassades het er dus niet over eens zijn, zou ik persoonlijk geen risico's nemen (je kan dan ter plekke wel zeggen dat het zo in de wet staat o.i.d., maar als de beambte op het vliegveld er anders over denkt...).

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-06-2015 13:57 elsbeth wrote:
De VOA bestaat nog niet zo lang en het is in elk geval niet binnen die tijd dat het ooit 6 maanden geldig moest zijn bij vertrek.

De visumdienst zit er gewoon naast en dat is op zich al kwalijk genoeg.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik dacht ook dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn, nadat je IndonesiŽ hebt verlaten. Er blijkt dus onduidelijkheid te zijn.

MAAR dit is wat ik vorig jaar ervaren heb. Bij het inchecken bij KLM moest de man voor ons meekomen met iemand omdat "zijn paspoort geen 6 maanden meer geldig was bij terugkeer"!!!
Laat het duidelijk zijn dat men op alle niveau's niet goed weet hoe het in mekaar zit.

Wie het bij het rechte eind heeft weet ik niet. Maar IK zou in elk geval het risico niet nemen en zorgen voor een nieuw paspoort.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik had dat verhaal al jaren geleden hier geschreven
Ter herinnering
Jaren terug is het mij over komen.
Een ticket van een maand visa aan Arival en de paspoort nog 2 maanden geldig.
Ik mocht eerst het land niet in, maar toch ben ik binnen gekomen.
Een of twee ambtenaren waren er goed mee, dus soms is het wel eens een goede uitkomst, dat de beslissingen daar ligt, als je maar geld laat zien.
Dus; toen werd er niet gekeken, naar de geldigheid van mijn paspoort.
Anders hadden ze dat op Schiphol, mij gewaarschuwd moeten hebben, maar was niet zo.
Wat de laatste jaren enorm is toegenomen bij je ticket, moet je altijd je paspoort er bij laten zien, wel drie keer per aan boord gaan van het vliegtuig, wat ook weer zo overdreven is en was.
Maar het is zo, zo als het is en zo zie je maar weer, hoe het kan lopen, als er geen uniform regels zijn. Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Solar
Gebruiker
spacer line

Nogmaals bedankt voor alle feedback.

De paspoorten waar ik het over heb, verlopen op 19 februari 2016

We komen 20 juli 2015 IndonesiŽ binnen.
We vertrekken weer op 6 augustus 2015.

De paspoorten zijn dus nog 6 maanden geldig na zowel binnenkomst als vertrek.

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat de visumcentrale met hun eis van 7 maanden, incorrecte informatie vertrekt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Prachtig. Maar dan nog.........niet te zwaar aan tillen. Laatst nog met mijn jongste dochter in en uit en bij terugkeer minder dan 5 maanden geldig. Reactie immigratie: "Niet vergeten paspoort z.s.m. vernieuwen."
En ikzelf al 2x geldigheidsperiode tekort. Een paar flapjes doen wonderen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,511 pageviews Een website van indahnesia.com