Motor rijden Bali, opgepast.

Subforum In het nieuws 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Voor wie op Bali op een motor stapt, pas op.
De politie is met een actie bezig onder toeristen zowel buitenlanders als toeristen uit de rest van IndonesiŽ.
Uiteraard kan de politie niet ruiken of een IndonesiŽr inwoner of toerist is, maar bij bleekgezichten hebben ze altijd een volle bingo
Zonder helm rijden, niet de juiste documenten of rijbewijs.
Er zijn er inmiddels 70 aangehouden en 29 motoren in beslag genomen.

Nogmaals de waarschuwing, stap je op een motor in IndonesiŽ, dan moet je het STNK (kentekenbewijs) van de motor bij je hebben, je hebt een internationaal rijbewijs nodig die kan je laten maken bij de ANWB, maar let op dat moet een motorrijbewijs zijn.
Motoren en scooters in IndonesiŽ zijn namelijk allemaal meer dan 100 cc. Emoticon: Yes!
Je mag met een autorijbewijs niet op een motor rijden in IndonesiŽ (sommigen denken dat).
En ook in IndonesiŽ is een helm verplicht, hoeveel je er ook zonder ziet rijden, laat je niet verleiden. Emoticon: Nooo

http://bali.coconuts.co/2015/0(...)ikes-without-helmets

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Leuk is dat een van de opperbazen binnen de Indonesische Belastingdienst recentelijk vertelde aan de verzamelde media dat "het controleren van een STNK ( = bewijs van betaling voor de jaarlijkse wegenbeslasting voor een voertuig) geen taak of verantwoording van de politie in Indonesie is. Alleen indien een verkeerscontrole door politie EN belastingdienst medewerkers gezamenlijk uitgevoerd wordt, mag een STNK gecontroleerd worden".

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt Amed hahaha, dat heb ik ook gelezen.
Daar zal jij en ik wel mee om kunnen gaan, het is inderdaad niet de politie die je kunnen pakken op het niet betalen van belasting.
Maar sta je daar als toerist en de politie speld je wat op je mouw, dan zit je daar niet op te wachten Emoticon: Angry
Overigens is het wel disputabel, de STNK is namelijk ook een verzekeringsbewijs. Emoticon: Blush
Heb je een bingo dan is de STNK ook gelijk een verzekering, vraag maar niet wat je overhoop moet halen om er aanspraak op te maken, maar mijn ervaring is dat met volharding er wel wordt uitbetaald.

totto
Gebruiker
spacer line

Niet alleen motoren. Vandaag is de auto tussen Ubud en Lovina 6 x gecontroleerd.
Idul Fitri zakgeld noemen ze het op Bali?

Toto Travel.com

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

En laat u vooral niet "piepelen" door de namaak-agent die het traject Jl. Bypass Suwung (de grote weg vanuit grofweg Kuta richting Sanur, voorbij de Mitra 10 hardware store) tot aan de Jl. Bypass Sanur (net voorbij het Harrads Hotel) tot zijn "werkgebied" rekent.

Hij rijdt op een ietwat op een politie-motorfiets lijkende Kawasaki KLX 150 (off road model) en houdt alleen blanke toeristen op de motor aan.

Gewoon vragen naar zijn "KTP Polisi" (die hij niet kan overleggen), waarop hij begint te vertellen dat "die nog in zijn andere uniform zit", en vervolgens zegt u "jammer, maar dan rijden wij gewoon lekker door, de GROETEN!".

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een goede waarschuwing Amed, voordat je het weet ben je te lul, zeker toeristen die dat soort praktijken niet gewend zijn.
Ik werd jaren geleden aangehouden met de auto door 4 man in burger die zeiden van de recherche te zijn, die wilden met alle geweld mijn paspoort/visum zien.
Geef je die dan heb je een volle bingo, zie het dan maar weer terug te krijgen, toen ik ze vroeg zich te legitimeren kreeg ik allerlei onduidelijke verhalen, ben dus gewoon doorgereden.

Zou ik aangehouden worden door zo'n billenbijter in politie uniform op de hier onderstaande motor dan zou ik er waarschijnlijk nog intrappen ook.
Deze motor werd vorige week in Jakarta in beslag genomen, had niets met de politie te maken. Emoticon: Confused

Leonard
Gebruiker
spacer line

Hoe is de situatie momenteel? Ik heb geen motrrijbewijs, maar de afgelopen jaren heb ik soms op Bali een motorfiets gehuurd.
Leonard.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Leonard, de situatie is niet veranderd, de regels zijn nog dezelfde. Wat echter wel voortdurend veranderd is, is met wie je te maken hebt in het geval van aanhouding (ook als je niks verkeerds gedaan hebt zoeken ze net zolang totdat ze iets gevonden hebben) of nog erger in het geval van een ongeval (wel of geen schuld, jij krijgt de schuld.

Ik weet het, veel toeristen huren een brommer/motor en het gaat ook bijna altijd goed, maar die ene keer dat het niet goedgaat zou je willen dat je hiet gedaan had.
Lees deze ook maar eens:
https://indearchipel.wordpress(...)sbs6-corruptie-bali/

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-01-2016 09:10 Leonard wrote:
Hoe is de situatie momenteel? Ik heb geen motrrijbewijs, maar de afgelopen jaren heb ik soms op Bali een motorfiets gehuurd.
Leonard.

Leonardo, ik heb nagenoeg mijn hele leven motor gereden in Nederland, in IndonesiŽ gebruik ik ook zo'n raketje en het wordt met de dag gekker.
Ik moet me volledig concentreren op die idioten die je met droge ogen omver rijden, nog erger als ze je omver rijden dan vluchten ze, dan stoppen ze niet eens.

Ik heb mijn motorrijbewijs (internationaal), mijn STNK en een motor die tiptop in orde zijn, de ťťn of andere idioot die mij omver reed heeft mij ook trachten te piepelen.
Gelukkig kon ik gelijk kennissen inschakelen en spreek ik zelf een behoorlijk mondje Indonesisch, ik ben ternauwernood ontsnapt.

Wat denkt Leonardo dat er gebeurd als hij een bingo heeft zonder rijbewijs Emoticon: Confused
Ik heb hier een Engelsman totaal naar de kloten zien gaan zonder dat hij er zelf iets aan kon doen, hij had wel een rijbewijs, maar niet internationaal.
Ik zou er maar eens goed over nadenken of dat het allemaal wel waard is Emoticon: Blush

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,568,524 pageviews Een website van indahnesia.com