Dilemma, van Jakarta naar Bogor en dan door naar Bandung??

Subforum Java 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Zengin
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

wij komen 24-06-2015 om 20.10 aan in Jakarta vanuit Medan.

Nu is mijn vraag, wat is verstandig??

In Jakarta een overnachting en vervolgens de volgende dag door naar Bogor, met als eindbestemming via Puncak pas naar Bandung??

Of rechtstreeks vanuit het vliegveld om 20.10 naar Bogor, en in Bogor overnachten, wij willen namelijk de Botanische tuinen bezoeken.

En wat is de beste optie om vanuit Bogor naar Bandung te reizen?

Hoor graag van jullie

Mvg. ÷mer

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zou rechtstreeks naar Bogor gaan.

Met een overnachting in Jakarta ben je veel tijd kwijten een extra onnodige overnachting. Wil je dat eventueel wel dan kun je bijvoorbeeld met de trein naar Bogor (vanaf Gambir of Kota bijvoorbeeld). 25 juni valt op een donderdag dus een werkdag maar de treinen van Jakarta naar Bogor zijn minder druk dan omgekeerd.
Bogor naar Bandung via Puncak kan met een travel (deeltaxi) maar als je ook wilt stoppen onderweg dan kun je beter een auto charteren.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Zengin
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je reactie Anne Mieke,

Als we rond 21.00 van de luchthaven naar buitenkomen, is het al donker.
Dan kunnen we beter een taxi nemen naar Bogor verneem ik.

En is het verstandig om van te voren een hotel te boeken in Bogor of gewoon ernaartoe rijden en daar ergens binnenstappen?

Puncakpas:
Is het de moeite waard om onderweg even te stoppen? of is het al genoeg om van de uitzicht te genieten?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-06-2015 08:16 Zengin wrote:
Bedankt voor je reactie Anne Mieke,

Als we rond 21.00 van de luchthaven naar buitenkomen, is het al donker.
Dan kunnen we beter een taxi nemen naar Bogor verneem ik.

En is het verstandig om van te voren een hotel te boeken in Bogor of gewoon ernaartoe rijden en daar ergens binnenstappen?

Puncakpas:
Is het de moeite waard om onderweg even te stoppen? of is het al genoeg om van de uitzicht te genieten?

1. Taxi nemen bij de taxicorner/uitgang , is veiliger/en de ritten zijn geregistreerd.
Kosten ongeveer 20-30 eurie .
Taxi Blue Bird die ook hun pool in de buurt van Bogor heeft.
2.Hotel boeken van te voren , via Agoda.nl .
Neem in de buurt van Jalan Pajajaran/Kebun Raya (Plantentuin)
Anders moet je s'nacht met koffers leuren , op zoek naar redelijke hotel.
3.Een huurauto, met chauffeur nemen , kan je eerst naar de Kebun Raya(must see , al is het voor 2 uren i.d ochtend).Kosten ongeveer 40-50 euro , kan meer zijn als je een drop arrangement neemt
Daarna koffie drinken /lunch in Puncak Pass Resort( populair bij NL toeristen) ,satetje, bolu belanda(poffertjes) met koffie etc .
https://www.zomato.com/jakarta(...)resort-bogor-selatan
Aan de linker kant van de weg , bij een bocht.
NIET bij de oude Rindu Alam, druk, verouderd etc.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-06-2015 08:16 Zengin wrote:
Puncakpas:
Ik vind van niet. De Puncak is een gorte toeristische toestand geworden met links en rechts van de weg bijna compleet volgebouwd. Mooie theevelden zonder uitzichthindernissen zijn rond Garut te vinden. Maar ik kan me ook voorstelloen dat je die tijd neit hebt. Als je wilt uitstappen dan vooral ver van de winkeltjeshype.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Op 04-06-2015 08:16 schreef Zengin: Als we rond 21.00 van de luchthaven naar buitenkomen, is het al donker. Dan kunnen we beter een taxi nemen naar Bogor verneem ik.

Ik weet niet precies met wat voor budget jullie reizen, maar in plaats van een taxi kan je ook met de bus gaan. De Damri-bussen rijden ongeveer elk half uur (direct naar Bogor - Botani Square in het centrum), en de prijs is 55.000 (als het de laatste maanden niet veranderd is). Als je met Garuda vanuit Medan komt: de bussen vertrekken bij terminal 2 voorbij 2F (vanuit de terminal gezien helemaal links). Vlieg je met een andere maatschappij (naar terminal 1) dan komt de bus volgens mij gewoon ergens voor de terminal langs.

Voor wat betreft Puncak: als je daar langs gaat zou ik persoonlijk wel een auto huren, om toch ergens te kunnen stoppen of van de hoofdweg af te gaan (de Gunung Mas theeplantage bijvoorbeeld). Als je met een 'travel' of bus gaat zou ik niet over Puncak gaan maar gewoon een nemen die over de tolweg gaat, dan zie ik weinig toegevoegde waarde van Puncak (omdat je, zoals Anne Mieke al zei, nogal veel 'uitzichthindernissen' hebt).

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 04-06-2015 10:55 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik vind van niet. De Puncak is een gorte toeristische toestand geworden met links en rechts van de weg bijna compleet volgebouwd. Mooie theevelden zonder uitzichthindernissen zijn rond Garut te vinden. Maar ik kan me ook voorstelloen dat je die tijd neit hebt. Als je wilt uitstappen dan vooral ver van de winkeltjeshype.

Klopt Anne Mieke, Puncak is onvoorstelbaar toeristisch, om een keer mee te maken gewoon leuk, niet meer dan dat, de rit er naar toe is wel heel mooi.
Ga je vanaf Bogor via Sukabumi naar Cianjur en in Cianjur richting Puncak dan is het vanaf Sukabumi schitterend, maar gezien de enorme files niet meer te doen.

Is het mij in Sukabumi te heet en ben ik de drukte beu, dan stap ik op mijn solex richting Selabintana, (half uur) enorme theevelden waar je de stilte kan horen, grenzend aan pondok Halimun.
Mooie hotels, allemaal niets mis mee, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat je zoiets na 2 dagen wel hebt gezien.

Dan is Garut inderdaad een beter optie, dan zit je namelijk niet urenlang in de file en het uitzicht is net zo mooi als op de Puncak en in Selebintana.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-06-2015 11:48 Erwinn wrote:

[quote removed]

Voor wat betreft Puncak: als je daar langs gaat zou ik persoonlijk wel een auto huren, om toch ergens te kunnen stoppen of van de hoofdweg af te gaan (de Gunung Mas theeplantage bijvoorbeeld). Als je met een 'travel' of bus gaat zou ik niet over Puncak gaan maar gewoon een nemen die over de tolweg gaat, dan zie ik weinig toegevoegde waarde van Puncak (omdat je, zoals Anne Mieke al zei, nogal veel 'uitzichthindernissen' hebt).

Klopt .
Alleen willen de toeristen (ik ook) vaak via Puncak Pas .
De weg tussen Ciawi en Puncak Pass is beredruk , vaak file .
En NIET in de weekenden rijden.
Vanaf Puncak Pas, via Cipanas tot Cianjur is de natuur redelijk mooi.
Alleen van af Padalarang tot Cimahi (grens aan Bandung) is het weer knudde door de file en slechte uitzicht.

Als je snel wil gaan moet je de Cipularang tolweg nemen, op papier kan je binnen 2,5-3 uur van Jakarta naar Bandung gaan( zonder file) .
Met een travelbusje . Kost ongeveer 120.000 rup (9euro p.p one way) .
Als men met 3/4 reizen, dan is het huren van auto+chauffeur de praktische en goedkoopste manier van reizen.
Via Puncak kan het dubbele reistijden opleveren , maar dan ben je wel (langs) geweest .
Voor foto's tussen de theestruiken kan je in de buurt van Lembang/Maribaya (Noord Bandung) doen ( bezoek de krater Tangkuban Perahu =must see) plus de Ciater warmte bronnen .
Men kan zelfs logeren in de Perkebunan Negara (staats thee plantages) ook in Zuid Bandung =als 2de keus ).

bisa dicek of makemyday .

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Damri is ee goede optie.....Laatste vertrekt om 22:00 uur.
Uitstappen op het eindpunt, vlak bij botonical Garden.
Daar kan je de groene busjes nemen. Ze houden zich aan de route, maar voor rond de 30.000 a 40000 kan je er een charteren die je overal heenbrengt waar je wil.

www.busbandara.com/jadwal-bus-(...)karno-hatta-jakarta/

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Zengin
Gebruiker
spacer line

bedankt iedereen voor de informatie, we hebben hier erg veel aan gehad we zijn een stuk verder met de voorbereiding!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,369 pageviews Een website van indahnesia.com