welke telefoonkaart in indo.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
94 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
orochi
Gebruiker
spacer line

Hallo iedereen,

Ik zit momenteel in jakarta en wil een telefoonkaart kopen voor m'n mobieltje. Weet iemand met welke kaart je ook naar het buitenland kan bellen? Momenteel heb ik een kaart van Kartu AS maar ik kan maar geen verbinding maken met Nederland. Ook begrijp ik niet helemaal wat nu de juiste code is voor Nederland. +0031 en dan de code van de stad of +031 of wellicht alleen +31?
Heeft iemand ervaring met een bepaalde kaart?
oke, bellen in een wartel is goedkoper maar ik wil niet afhankelijk zijn van die wartels.
Hoop dat iemand een goed antwoord heeft.....

Salam,

John.

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

simpati(telkomsel) of pro xl..
voor nl: +31.....
bijv amsterdam
+3120..............

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Niet met alle kaarten kan je naar Nederland smsen. Mijn vriend heeft bijv nu simpati (telkomsel) Dat gaat goed naar telfort en t-mobile.
Hiervoor had hij por-xl en toen kon hij niet naar mijn t-mobile smsen.

Bellen weet ik niet hoe dit gaat. Dat doe ik eigenlijk nooit.. Ja van nl naar Indonesie, maar andersom.

Het is inderdaad +31 en dan het nr zonder de eerste nul.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Begin met de aanbieder Telkomsel of Mentari ! geen probleem met bellen en sms naar nl! draai het nummer 00131-............. voor bestemming nederland ! het plaats-nummer in nl de 0 weglaten.

Verder zijn de Wartels duurder ! met een beltegoedkaart zit je +/- op lima puluh ribu! voor zo'n 6 minuten bellen naar nl +/- 4,5 euro !

P.s. Mentari is de verbinding ook zeer goed maar sms wil wel eens mislukken !

Succes Eduard.

Live life to the max.......

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Vergeet niet dat vanaf a.s. Zondag het tijdsverschil met o.a. Java een uur minder is.
De klok in NL moet weer een uurtje vooruit.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

piet v tiggelen
Gebruiker
spacer line

Hallo John! Daar hebben de meeste problemen mee,omdat nederland aangegeven word met het toegangs nr 0031!!maar vanuit indonesie is het 00131!!!! Groetjes en suc6 Piet

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 23-03-2005 10:50 sayang wrote:
simpati(telkomsel) of pro xl..
voor nl: +31.....
bijv amsterdam
+3120..............

Voor alle duidelijheid:
Met mobieltje van Indo naar Amsterdam: +3120...
Vanaf vaste aansluiting of Wartel: 0013120....

Let's travel
Gebruiker
spacer line

Begrijp ik goed dat ik in IndonesiŽ gewoon een prepaid kaart kan kopen en in m'n (Nederlandse) mobieltje kan stoppen? Werkt dat net als in Nederland? Is best handig om in IndonesiŽ voor noodgevallen bereikbaar te zijn en om niet afhankelijk te zijn van de Wartels

Groeten
Remco

Let's travel
Gebruiker
spacer line

Oh ja... Waar koop je zo'n kaart eigenlijk?

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

On 02-04-2005 22:14 Let's travel wrote:
Begrijp ik goed dat ik in IndonesiŽ gewoon een prepaid kaart kan kopen en in mn (Nederlandse) mobieltje kan stoppen? Werkt dat net als in Nederland? Is best handig om in IndonesiŽ voor noodgevallen bereikbaar te zijn en om niet afhankelijk te zijn van de Wartels

Groeten
Remco

ja inderdaad,werkt nagenoeg hetzelfde als hier in nl.
kaarten heb je al vanaf 25000 Rp..
werkt uiteraard alleen met een simlock vrij toestel maar die kun je laten verwijderen.
je kunt ze overal kopen, niet bij kaki lima maar supermarkten,malls enz
Emoticon: Wink

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

Orochi,
Als je over een vaste telefoon kan beschikken, kijk dan eens naar de kartu Telkomsave. Je kan er in elk geval veel goedkoper dan vanuit een wartel in Jakarta mee bellen. Er stonden nog andere plaatsen op de kaart vermeld waarvandaan je kunt bellen, maar die ben ik vergeten.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Emoticon: Very funny Graag de telefoonkaarten bewaren ik spaar ze Emoticon: Devil
Umberto

orochi
Gebruiker
spacer line

Bedankt maar ik heb nu een Kartu AS gekocht en het werkt prima. Het is trouwens +31 en dan de stadscode etc.....
Ja, Remco je kan gewoon een kaart hier kopen en in je ned. mobieltje stoppen. Wel eventueel je simlock eraf halen. Relaxed he? Ben er nu ook achtergekomen dat je niet hoeft te betalen als iemand je vanuit nederland belt. In ieder geval bij Kartu AS niet.

Groeten vanuit Jakarta,

John

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Dankjewel Martin -Solo voor die mooie telefoonkaarten.Sorry late bedankje,maar ik had laatst mijn post-restant gevonden.
Umberto

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Er volgen er nog meer Um Emoticon: Clown

Er word alweer bijna een half jaar voor me gespaard ! terwijl ik in nl zit Emoticon: Nice

M-Solo.

Live life to the max.......

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,378,687 pageviews Een website van indahnesia.com