Mobiel internet indonesie

Subforum Andere praat 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hol00246
Gebruiker
spacer line

Hallo, wij gaan 5 weken naar Sumatra Java en Bali en willen graag gebruik maken van een mobiele wifi kaart.
Kan iemand ons vertellen of dit kan, hoe het werkt en waar wij een dergelijke kaart kunnen kopen op de eilanden.

al vast bedankt,

Richard

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Er bestaat geen mobiel wifi kaart, maar wel een simkaart met internet mogelijkheden.
In je toestel, daar moet een wifi mogelijkheid in zitten, zodat je op plekken waar wifi word aangeboden, soms gratis, soms met consumptie gebruik een wachtwoord word gegeven.
Dan kan je goedkoop op internet, doe dan in je instellingen je staties van je telefoon zo veranderen, als je wifi heb, dan sluit je iets af, waardoor de provider ook nog je pulsa gebruik van kan maken.
Mensen die de naam weet van die afsluiting in je toestel, moeten dat maar schrijven.
Als je zonder in het gebied van je wifi ben, moet je dat weer aanklikken zodat je via de provider van je simkaart kan internetten.
Vergeet niet als je filmpjes wil downloaden dan kost dat wel wat, dan ben je zo door je pulsa heen..... Emoticon: Confused Emoticon: So funny

Jeroen als je hier geld mee ontvang van deze reclame spot, dan kom ik die wel effe innen via een versnaperdje en een drankje... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Gewoon een SIM-kaart van een Indonesische aanbieder (bijv. TelkomSel, IndoSat of XL) met landelijke dekking kopen en simpelweg de data-bundel aktiveren.

Gebruik hier ( Bali / wanneer onderweg) een SIM-kaart van IndoSat (IM-3), met 8 Gb databundel voor 30 dagen. Kost slechts Rp. 39,999,- per 30 dagen. Data-up en down-load zijn zeer snel en de dekking van IndoSat is goed, ook buiten de drukbevolkte gebieden.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Richard
Ik weet er niet veel van maar als je wil bellen naar Holland gebruik dan whatsup of messenger.Je belt dan gratis.

Shalom

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Heel goede tip Bokito whatsapp is heel snel, binnen enkel seconde kan je het lezen.
Maar bellen heb ik nog niet gedaan want ik weet niet hoe?
Maar berichten in typen , ik verwonder mij eigen, dat het zo snel gaat.
Ook hier geld als je foto's mee wil verzenden, dat kan bij whatsapp, kost het wel data.
Maar als je wifi ontvangst heb, dan is het helemaal gratis.....
https://www.whatsapp.com/download/

Marcello
Gebruiker
spacer line

Beste.

Ik kan beamen wat Amed East Bali zegt.
Dit is de beste manier en ik gebruik die ook altijd.

Bijna overal te koop, maar niet kopen op de luchthaven, die rekenen meer dan het dubbele.

Marcello.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Je kan zowel in Nederland een Mifi (mobiele wifi) kopen van ong Ä45,= in Indonesie een simkaart kopen. Je kan dan met meerdere apparaten tegelijkertijd internetten. Ik heb met Telkomsel slechte ervaring. Xls of Tri doen het goed. Je moet je Simkaart wel laten activeren op internetten, anders verbruik je je bel tegoed te snel.Koop een pakket van Rp 50.000 or
Rp 100.000. Je kan ook via je gsm een pakket laten activeren. gebruik je je Gsm als tethering, dus als mobiele wifi dan kan je het ook met meerdere apparaten gebruiken.Je moet thetering dan wel via instellingen aanzetten. Ik gebruik een mifi en we gebruiken een laptop, tablet en gsm. Mijn mifi een Huwai bedient 10 apparaten tegelijk Succes en prettige vakantie

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Sukadi46 Ik begrijp er uit dat je een Android systeem op je telefoon heb.
Kan je dan via je smartphone met je laptop internetten en is de ontvangst dan ook goed?
Ik heb wat lopen te tobben met smartfren modem een dongel usb stick.
Ik heb een Nocia 635 waar Michelsoft op zit, maar die kunnen heel weinig met ontvangst van andere apparaten zelfs niet alle bluetooth heeft het contact.
En tegenvaller
Ik wilde proberen een modem te kopen daar waar ze die restaurants ook hebben zodat je zeker heid heb dat je goede verbindingen kan leggen..... Emoticon: Shiny

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Je krijg tegenwoordig toch geen antwoord meer
Niet erg ik zoek het zelf wel uit..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Emoticon: Bye bye over welk antwoord heb je het Om Ziel?

It's only kinky the first time.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik begrijp Ziel helemaal Oyibo, Indah heeft enorm veel leden/volgers, maar mens eigen willen we geen commentaar horen op paradijselijke dromen.
We willen wetenswaardigheden weten die onze dromen waar maken, de mooie/gemakkelijkste wegen, mooie gebieden, de goedkoopste oplossingen en een bevestiging hoe lief de IndonesiŽrs zijn.

Commentaar zitten we niet op te wachten, we vinden er allemaal zedige maagden, het is het mooiste en goedkoopste land ter wereld, met sneeuwwitte stranden en sawa's.
Een beeld over hoe het werkelijk is, zitten we niet op te wachten, alstublieft onze dromen niet verstoren, helaas zitten er na zoveel jaren hier een aantal mensen die zeer goed bekend zijn in IndonesiŽ die hier en daar de werkelijkheid ventileren.
Dan trekken dromers zich terug, ze stellen een vraag, krijgen een goed antwoord met pluspunten, maar ook met minpunten, dat willen we dus niet horen.

Dan ook nog een heel regiment bezoekers die inloggen, de laatste berichten lezen, er antwoord op geven terwijl ze helemaal niet nalezen wat er vooraf over is gezegd, het meest recente voorbeeld is Sukardi, die om de twee maanden inlogt, commentaar geeft op de laatste postings en totaal niet weet waar het over gaat.
Stel je dan een vraag, dan krijg je geen antwoord meer, dan vervalt zo iemand weer in een winterslaap.
Dan blijft een technische vraag over I-phone/laptop die Ziel stelde ook onbeantwoord. Emoticon: Blush
Ik spreek voor mijn beurt, maar dat moet dan maar, ik denk dat ik Ziel heel goed begrijp en ik denk dat ik het misschien beter onder woorden kan brengen.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Als ik hier op Bali (of rest van Indoneise) buitenhuis ga en de laptop meeneem, kan ik altijd Internetten via mijn Samsung smartphone (die onder / op Android draait).

Zorgen dat "mobile data" aan staat op de smart phone, vervolgens Wi-Fi hotspot inschakelen en als laatste de laptop verbinding laten maken met de smartphone.

Internet verbinding van de laptop is dan net zo snel als direct op de smartphone. In mijn geval met gebruikmaking van IndoSat ligt die snelheid zo tussen de 3 tot 8 Mb/s.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja bedankt AEB dan heb ik de verkeerde smartphone gekocht want die heeft dat niet in zijn toestel zitten.
Toch Andriod is ook iets wat niet altijd werkt het is complex gedoe allemaal en het zijn de makers van die toestellen die maar wat doen en niets standaard er in zet wegens concurrentie beding.
Zij willen beter zijn dan de anderen.
Maar wat ze niet begrijpen dat ze de consument opzadelen van vervelende programma's die niet werken.
En daar kan je agressief van worden..... Emoticon: Angry
En Oh Malam je slaat de spijker op zijn kop.
Daar ik nu ergens mee bezig ben, kan ik hier niet zo veel meer berichten, ik typ op een andere computer voor een boek, door iemand geschreven een bijzondere mens.
Die wil ik helpen, dat voor elkaar te krijgen...... Emoticon: Wink

sukadi46
Gebruiker
spacer line

sorry Ziel, ben ff weggeweest en had geenB heeft al antwoordgegeven. Wat je moet doen is de tethering van je smartfoon aanzetten en dan kan je het dus als router gebruiken. je kan er meerdere apparaten op laten draaien en je moet het wel met een wachtwoord beveiligen. Nogmaals maaf pa. via instellingen dataverbinding aanzetten en naar tethering gaan. Klik op tethering en mobiele Wifi aan zetten.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Malam je commentaar slaat nergens op, ik volg alles regelmatig en ik post inderdad niet altijd, om geen onzinnige dingen te schrijven. ik volg met interesse je postings, maar omdat ik niet altijd commentaar geef wil niet zeggen dat ik maar af en toe wat leest. Er zijn meerdere mensen die wat af en toe posten. Je geeft kritiek op anderen, maar ik merk dat je er zelf niet tegen kan.Dat wil niet zeggen dat ik je postingen slecht vind, ik vind ze goed en leest ze met veel interesse. Alleen de laatste weken was ik op sommige plekken met slecht bereik. Ik schreef al dat ik met Telkomsel vaak geen goad

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Vraagje om Ziel. Staat jouw telefoon Nederlands ingesteld?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Die telefoon moet het kunnen.

Druk op het tandwieltje. (settings)

In Engels. Share internet connection
Klik dat aan.

Zet sharing/ delen schuifje op "aan"

Dan krijg je een code te zien.

Dan ga je naar je laptop.
Die detecteerd deze verbinding. Voor de code in en laptop en telefoon zijn verbonden voor internet.

Het woord "thetering" kent deze telefoon niet.

Laat me even weten of het gelukt is.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Mijn telefoon is een Nokia met Windows 8.1 er op
Geheel in het Nederlands.
Ik heb nu geen last, want ik zit nu in Nederland, maar als ik weer terug ben in IndonesiŽ, wil ik betere internet hebben.
Nu zit ik bij mensen, die en ziggo internet verbinding heeft met wifi.
Dus mijn laptop en mijn nu in gebruik, mijn computer en mijn gsm is daar aan verbonden.
Maar straks wil ik wel de beste verbinding hebben in IndonesiŽ
.
Ik denk dat ik dan een modem koop, die de restaurants ook hebben, zodat ik beter internet verbinding heb.... Emoticon: Yeah right!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ziel vergeet een goed internet in IndonesiŽ, ook al betaal je de hoofdprijs, het is en blijft behelpen.
Je hebt gezien hoe het bij mij werkt, dat is zo'n beetje het best haalbare en nog reteduur ook.
Het werkte in Jakarta ook redelijk, ligt aan waar je zit, filmpjes uploaden en zelfs soms foto's vergeet het maar.
Vraag is aan Yerun wat hij gebruikt, die zwerft over heel Java en dat schijnt wel redelijk te werken.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Zeg om Ziel. Heb je er 1 met dubbele sim? Dat modem waar je op doelt? Is namelijk ook een simkaart gedreven. Die kosten kun je jezelf besparen. Druk je de data sim in het 2e slotje van je telefoon. Tadaaaaa.

hol00246
Gebruiker
spacer line

Graag wil ik iedereen bedanken voor alle adviezen en tips inzake Internet in IndonesiŽ.
Ik heb begrepen dat een goede internet verbinding in IndonesiŽ erg moeilijk is maar dat het zeker niet onmogelijk is.
We gaan een aantal dingen uitproberen tijdens onze vakantie in IndonesiŽ komende zomer.

Bobogo
Gebruiker
spacer line

Op 24-05-2015 11:11 schreef Amed East Bali:
Gewoon een SIM-kaart van een Indonesische aanbieder (bijv. TelkomSel, IndoSat of XL) met landelijke dekking kopen en simpelweg de data-bundel aktiveren.

Gebruik hier ( Bali / wanneer onderweg) een SIM-kaart van IndoSat (IM-3), met 8 Gb databundel voor 30 dagen. Kost slechts Rp. 39,999,- per 30 dagen. Data-up en down-load zijn zeer snel en de dekking van IndoSat is goed, ook buiten de drukbevolkte gebieden.

Amed, omgerekend is dit Ä2,70 voor 8 GB. Klopt dit echt?
Is het activeren van de data bundel ingewikkeld?

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Bobogo:

Ja, de opgegeven prijs (en omgerekend naar Euro's) klopt.

Nee, activeren van de data bundel is zeker niet ingewikkeld en wordt op verzoek vaak al gedaan door het personeel van de winkel waar men de SIM-kaart aanschaft.

Bobogo
Gebruiker
spacer line

Das heel mooi, deze gaan we dus gebruiken: IndoSat (IM-3), met 8 Gb databundel voor 30 dagen. Kost slechts Rp. 39,999,- per 30 dagen. Bedankt Aned

Bobogo
Gebruiker
spacer line

Amed nog een vraagje. Ik ga ervanuit dat dit een prepaidkaart is. Als de 8GB op is moet je dan een nieuwe kaart kopen of kan je de kaart opwaarderen?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,221,717 pageviews Een website van indahnesia.com