Advies voor dag tours Yogjakarta en auto met chauffeur van Y

Subforum Java 
92 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Margot
Gebruiker
spacer line

Over 2 maanden bezoeken we o.a. Yogjakarta. Hotel is al geboekt. Vanaf Yogja willen we dag tours maken, het bezoeken van de Prambaran, Borobodur, Merapi, city trip met de becak door Yogja en fietsen door de dorpjes in de buurt van Yogja. Deze tours verspreiden zich over 3 dagen. Ik zie verschillende aanbieders maar vraag me af of ik beter in Yogja zelf kan boeken of dat ik dit vanuit Nederland moet doen. Voor bovenstaande kom ik uit op een bedrag van 39 Euro p.p. excl. entreegelden Ons hotel zit in de buurt van de Malioboro.

Zo zoek ik ook nog een auto met chauffeur voor 6 personen die ons van Yogja naar Surabaya brengt. Ook hier zie ik prijzen die hoger zijn dan 175 Euro voor deze rit (incl. tol, benzine en lunch chauffeur). Ik besef dat we een wat groter busje nodig hebben daar we met 6 volwassenen zijn maar vind het toch aan de prijzige kant.
Of is dit tegenwoordig een gangbare prijs? (we waren jaren geleden in Indonesie).

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Enigszins prijzig. Ik vermoed dat het goedkoper moet kunnen.
Wat de exacte prijzen zijn die touroperators hanteren, is mij onbekend. Maar als ik een auto met chauffeur huur, is dat doorgaans rond Rp 550.000 (zonder brandstof, maar met driver). Dan heb je wel een driver die geen Engels spreek en is dus apart een Engelstalige gids erbij. Dan nog eens brandstof en parkeergelden.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

http://www.tototravel.com/jouw(...)r-met-chauffeur.html

Margot,
kijk eens op bovenstaande site, alles in Nederland te boeken en ik dacht dat er in Yogya een chauffeur zit die nederlands spreekt.

175 euro lijkt mij inderdaad duur.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

De opgave van Y-B kan je gewoon volgen.
In principe kan men de 12 urige huurtijd nemen of 24 uur tijd .
Er is ook een verschil tussen droppen in Surabaya of de auto met chauffeur "leeg"terug gaat naar Yogya .
In dat geval zou je de 24 uur huren moeten nemen.
Intikken Rental Mobil Yogya ke Surabaya via google.
Er is een verschil in huurprijs voor een stad of buiten de stadtour.
Vergeet niet eet en rookgeld te geven/tip als je tevreden bent , en voor je eigen veiligheid de chauffeur niet te lang laten rijden , minimaal 2 stops (ik neem meestal 3 stops)

bisa dicek of makemyday .

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Heb hier prijzen voor auto met chauffeur ( Engels sprekend)
Voor 400.000 IDR en als je goed zoekt dan vind je wel voor 350.000 IDR maar we zijn tevreden van de eerste.

keesS
Gebruiker
spacer line

Wij hebben al jaren zeer goede ervaringen met Frans de jong Asia Tours. Erg prettige chauffeur, auto met wifi, zeer goed Engels sprekende chauffeur. Hij doet alles voor je en let er niet op of de tijd overschreden wordt. De prijs kan ik niet zeggen omdat wij vaak langer of meerdere keren korter in Yogya waren, maar hij was niet duur. Je kunt hem een mail sturen fransisfireEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com succes

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Over 2 maanden zeg je ........ hou dan even goed rekening met de drukte op de weg
rondom het suikerfeest (idul fitri) in je planning, diverse attracties zijn dan ook dicht

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Let wel; als de prijs te goedkoop is, heb je kans op een slechtere auto, een chauffeur die nauwelijks Engels spreekt en evenzo niets snapt van toeristen rondrijden maar alleen begrijpt dat men van A naar B moet (liefst in een sneltreinvaart).
Dus alles wat goedkoper is dan Rp 550.000 kan men beter niet nemen want dan voldoet men vast niet aan de 3 dingen die ik hierbven heb genoemd. Dus ga niet voor de prijs maar voor kwaliteit. Als er een gids bijkomt (omdat de chauffeur tittel nog jota snapt van toerisme) dan gaat de prijs evenredig omhoog. Evenzo in de soort en leeftijd van een auto. Neem minimaal een Avanza/Xenia of nog beter een Innova van niet ouder dan 3 jaar.
En vraag naar de toeristische kennis van chauffeur en/of gids.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-05-2015 07:48 Yogya-Bali wrote:
Let wel; als de prijs te goedkoop is, heb je kans op een slechtere auto, een chauffeur die nauwelijks Engels spreekt en evenzo niets snapt van toeristen rondrijden maar alleen begrijpt dat men van A naar B moet

100% waar.
Kwaliteit heeft altijd zijn prijs.
Men kan ook een Engelssprekende gids apart inhuren . In Yogya en andere grote steden.
En omdat je de bus per dag huurt , heb je veel tijd over om relax te gaan rondkijken.

Als Indicatie :
voor 60-75 eurie per dag kan men een leuke jonge busje + chauffeur huren.
Evt : apart gids erbij

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Margot, dit zijn "harga mata biru" zoals ik altijd zeg, blauwe ogen prijzen dus.

39 x 6 = 234 euro = ver over de 3 miljoen. Dat is niet alleen gewoon duur, dat slaat helemaal nergens op. Jullie moeten zeker niks per persoon gaan doen want daar wordt het alleen maar duurder van. Ik heb mijn vriend aan het werk gezet: neef in Yogya, vorige maand ontmoet. Ook al is het een bus dan mag het nog niet meer dan 1 miljoen per dag kosten, dus dat komt redelijk in de buurt van bovenstaande.

Ook voor de trip naar Surabaya (weet je zeker dat je naar Surabaya wilt?) kan voor veel minder, cq een derde van de prijs.Het is allemaal wel duurder geworden in Indonesie (hoewel transport met name voor toeristen, voor een auto huren zonder chauffeur betaal ik nog steeds hetzelfde als 5 jaar geleden) maar wat hierboven staat is extreem.

Ik heb een paar weken geleden overwogen om een auto met chauffeur te huren (zuid Sulawesi; ging niet door omdat de overtocht met de ferry stervensduur was) en dat zou Rp 400.000 zijn (inclusief benzine) wel lokaal dus niet Engelsesprekend dus daar zou je nog Rp 100.000 bovenop kunnen zetten en dan kom je op de prijzen van YB hierboven

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

https://www.yogyes.com/id/yogy(...)tal/car-driver-fuel/

https://www.yogyes.com/id/yogy(...)l/berlian-transport/
Je kan zelf 2 auto huren ( lekker ruim) .
Ook richting Surabaya . (via Malang)
Het is murah meriah( super goedkoop), van Schiphol naar Amsterdam betaal ik al bijna 50 eurie incl tip ( moet mijn eigen koffer zelf sjouwen) , voor een rit van nog niet eens 30 minuten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 24-05-2015 15:13 Anne Mieke wrote:
Margot, dit zijn "harga mata biru" zoals ik altijd zeg, blauwe ogen prijzen dus.

Dat is een nieuwe voor mij Anne Mieke, die hou ik er in Emoticon: Yummie!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,973,017 pageviews Een website van indahnesia.com