Waarschuwing(kje) als je op Java bent er heerst tifus/ typus

Subforum Andere praat 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

of te wel Typhus.

Ben er nu zelf "slachtoffer" had het al dagen koud en warm en koorts, maar er is nu een run op het medicijn Lumbric
(mengandung Cacing)

Dacht kan toch niet ? dus wel !!

Iedereen en ik in de wijk hier kreeg trouwens gratis dit medicijn.

Genoeg verkrijgbaar hoor en lokaal zon 5000 rhp.

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Typhus "heerst" toch altijd en overal in Indonesie, op ieder eiland? Of zijn er soms net als met dengue ook van die "piek-jaren" ??

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Waarom zou dat niet kunnen?
Met alle respect maar typhus is geen kwestie van koud, warm en koorts alleen. Typhus is een onderschatte ziekte volgens mij. Ik heb er in 1995 10 dagen mee in het ziekenhuis gelegen (Manado en Tomohon).
Het gekke is dat malaria de naam heeft (de diagnose voor typhus en malaria tertiana wordt vaak verwisseld) maar en ik ben daar veel zieker van geweest dat naderhand van de malaria.

Dus pas alsjeblieft op.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ja Amed ik heb het ook gevraagt maar heeft pieken ik kom net bij de dokter weg

want ik begrijp het niet, wat annemieke nu verteld klopt nu word er gesproken Malaria tertiana??

ik voel wel een zware griep en ben moe heb een grogelende warme hoest .

heb sind gister last van de airconditioner te koud terwijl ik altijd zelfde stand heb.

Nu wacht een dagje want je word hier niet zo maar wijs uit de verhalen maar er zijn nog al wat mensen ziek ook in mijn wijk dus idd effe opletten hier Emoticon: Blush

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

gewoon de voorgeschreven injecties halen bi GGD voor je erheen reist Emoticon:

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Die voorgeschreven injecties helpen niet altijd! Ik kreeg ook thyohus destijds ondanks de capsules en/of injecties. Het is gewoon een kwestie van pech of geluk hebben. Ik ken zelf (helaas) tussen ook het verschil tussen typhus en malaria (tertiana). Je wilt geen van tweeen maar thyfus zeker niet.

Inderdaad malaria tertiana wordt vaak verward met typhus omdat de symptomen in eerste instantie op elkaar lijken. Griepachtige verschijnselen sowieso.

Heb je moeite met eten? Smaakt het niet? En vooral een bittere smaak? Spiegelgladde tong? In dat geval is de kans groot dat het malaria is

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Pfff, kijk-ie uit Harlys, typhus is seriueze heftige ziekte! Beterschap!

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Nu heb verdorie typhus zegt de engels sprekende dokter waar ik heen ben geweest hij constateert dat en alleen door aan in mijn keel kijken en de tong en verhoging ?

Ja klopt eten is totaal smaakloos en mijn gehemelte doet pijn

Dit voor ik over 9 dagen afreis ik snap niet waarvan heb me er nooit in verdiept.

Heb wel 1 x dengue gehad 8 jaar geleden ook zon ellende weken op bed kuur na kuur

uren toilet.

Maar ja ben ook nooit meer voor prikken geweest.

voel me wel knap beroerd zal me er eens inverdiepen er zijn meer in mijn straat zelfde klachten tevens mijn vrouw.

Nu ja kan er verder niets mee dan afwachten en eens googlen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat bedoel ik dus. De diagnoses wordt vaak door elkaar gehaald, dat is algemeen bekend in Indonesie.
Bij typhus heb je vaak ook een zwakke pols, spuug je alles uit, diarree.
Symptomen van malaria zijn ook vaak een wisselende bloeddruk en verschrikkelijke koppijn, veel of juist weinig slapen. De diagnose voor malaria is ook niet altijd even gemakkelijk. Het kan vooralsnog vanalles zijn.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Harlys, hoe bedoel je "ik snap niet waarvan"? Het is een bacterie die overgebracht wordt via, drank, etenswaren etc. Even je handen niet goed wassen, ijsblokjes, een besmette vlieg op je eten. Natuurlijk kan iedereen die in IndonesiŽ woont dit krijgen, dat is gewoon vette pech. Ik wens je veel sterkte en houd het allemaal goed in de gaten.

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Zelfs op www.nu.nl staat er een artikel over:

http://www.nu.nl/gezondheid/40(...)-azie-en-afrika.html

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Aduh..Mensen niet zo de stuipen op het lijf jagen alsjeblieft. In het artikel wordt ook gesproken over de afgelopen jaren.
De incubatietijd van typhus kan overigens behoorlijk lang zijn. Ik heb er destijds 3 maanden over gedaan. Inderdaad veel voorkomend in Indonesie. Het "ik snap niet waarvan" wordt waarschijnlijk bedoeld dat het moeilijk te achterhalen is waarvan (water, eten of iets anders) men ziek geworden is, zeker als er een behoorlijke tijd tussen zit.

Maar, nogmaals, het kan net zo goed iets anders zijn.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 11-05-2015 16:21 harlys wrote:
Nu heb verdorie typhus zegt de engels sprekende dokter waar ik heen ben geweest hij constateert dat en alleen door aan in mijn keel kijken en de tong en verhoging ?

Ja klopt eten is totaal smaakloos en mijn gehemelte doet pijn

Dit voor ik over 9 dagen afreis ik snap niet waarvan heb me er nooit in verdiept.

Heb wel 1 x dengue gehad 8 jaar geleden ook zon ellende weken op bed kuur na kuur

uren toilet.

Maar ja ben ook nooit meer voor prikken geweest.

voel me wel knap beroerd zal me er eens inverdiepen er zijn meer in mijn straat zelfde klachten tevens mijn vrouw.

Nu ja kan er verder niets mee dan afwachten en eens googlen

Harllys, ik heb in mijn omgeving verschillende gevallen van tyfus meegemaakt, die mensen moesten steevast naar het lab. voor een bloedonderzoek om een goede diagnose te stellen.
Ik zou geen risico nemen en het goed laten onderzoeken, zeker als je over 9 dagen gaat reizen, het is met antibiotica goed te bestrijden.
Succes en beterschap.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Tja Malam je hebt gelijk ik ben nu na 14 uur weer es wakker en het voelt dood moe aan ik ga morgen even naar het labaratorium op air manjur.

Wat ik bedoel idd met snap niet waarvan (het achterhalen ) nu zijn we wel afgelopen week 2 dagen in jakarta geweest en ik ben daar wel eens vaker behoorlijk ziek geweest van eten langs / op straat

Bij mij thuis tref je nog geen kakkerlak aan brandschoon altijd.

Je je hebt altijd wel eens van de verdwaalde rot krengen Emoticon: Angry

Goed zo zie je maar je hebt nooit alles in de hand.

Toch fijn dat men hier even mee denkt en neem zeer zeker te harte een bloed onderzoekje te laten doen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Onvermijdelijk Harlys, ik ben afgelopen 5 maanden in IndonesiŽ twee tegen een hele smerige verkoudheid aangelopen, gewoon een kwestie van ergens een virus oplopen.
Ideaal in eetgelegenheden waar veel mensen komen, heeft er ťťn voor je aan tafel zitten niezen en proesten en de tafel wordt niet degelijk schoongemaakt dan hoef je maar even in je ogen te wrijven of je neus aan te raken met je handen dan heb je al een volle bingo.

Tyfus en cholera is in IndonesiŽ heel gewoon met de slechte sanitaire voorzieningen, uitlaatje wassen met een gayung of handdouche na de grote boodschap is lekker fris, maar daarna zal je verdomd goed je tengels moeten wassen met voldoende zeep.
Daar mankeert nog wel eens het ťťn en ander aan in eetgelegenheden, mensen die besmet zijn of drager van tyfus kunnen zo gemakkelijk hele volkstammen aansteken, deurkrukken en kranen in openbare toiletten zijn een broeinest van besmetting.

Daarom moet ik niets van kaki limas hebben, maar het kan ook iemand zijn die je glas heeft aangeraakt of een rietje in je flesje doet, nog erger iemand die met zijn handen aan het eten zit en tyfus met zich meedraagt, dat kan zelfs een supermarkt medewerker zijn die koekjes zonder plastic handschoentjes voor je in een tasje doet.
Vroeg of laat lopen we er allemaal wel een keer tegen aan in IndonesiŽ. Emoticon: Angry

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Niet te vergeten dysentry, die heb ik aantal malen gehad eerste paar x ziekenhuis, later nog paar x maar dan ga je gewoon naar de dokter, medicijnen en dr thuis doorheen...

jaaaaren geleden, woonde toen in redelijk slecht huis hier, werden allebij mn grote teen nagels zwart en begonnen af te brokkelen, bleek een soort van schimmelinfectie te zijn, werden gelijk (onder plaatselijke verdoving) die nagels uit m'n tenen getrokken, bizar, kon een week niet lopen, verbandje dr omheen, dan weer terug moet dat verband er af, maar dat is dan in die wond mee gedroogt, dat was geen pretje Emoticon: Smile

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Nu bloed geprikt etc en toch typhus

Kuur mee 3 x 500 amoxicilline ingenomen vanacht 2 x 500 morgen weer 2 x 500

dan 3 x daags 1 kuur AFMAKEN.

Gekregen volgens de geleerden van waarschijnlijk vuil water.

Maar redelijk op tijd bij dat wel nu zweet me te pletter fijn is anders en veel slapen Emoticon: Yawn

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pech Harlys, maar er gelukkig bijtijds geconstateerd.
Waarschijnlijk een overbodige waarschuwing, maar ik kan het niet laten, beter 2 keer te veel als ťťn keer te weinig gezegd.
Handen wassen en nog eens handen wassen i.v.m. met je kinderen, voorkomen is beter als genezen.
Beterschap.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Gaat een slogan worden hier in huis Malam.

Ik zal het ze er hier en me zelf goed inprenten Emoticon: Smile

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Dommee pech Harley. Vorig jaar ook een week in Zkhs gelegen, heerlijk midden in je vakantie. Hele maal leeg gelopen. Troost isdathet iedereen kan overkomen in Indonesie. Opgelopen in een restaurant. Het vervelende is dat de GGD geen prikken voorschrijft voor Java, alleen voor het westen van West Java. Wens je veel beterschap toe

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,729,438 pageviews Een website van indahnesia.com