Met de hand eten

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jantje,
Marshall wil ook eten al of niet met zijn handen, patienten naar huis sturen vanwege remsporen in het ondergoed zal vermoedelijk het aantal klanten in zijn praktijk flink doen reduceren!!
Jan Emoticon: Devil

Jantje
Gebruiker
spacer line

Dit soort "patienten" ontbeert elk fatsoen en moet op puppytraining.
Marshall eet toch wel. Desnoods mee uit de nationale ruif!

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Mensen, neem toch een fles water mee naar de kamar kecil. Lekker fris toch?

marshall
Gebruiker
spacer line

Er is een aantal jaren geleden een onderzoek verricht naar nootjes/pindaīs die in veel kroegen/cafeīs in NL in bakjes op de bar staan. Het bleek dat er gemiddeld 13 verschillende soorten urine op de pindaīs/nootjes terug te vinden was. Eet smakelijk.

Blog Bot
spacer line

Dan eten we wel vies hŤ? Overigens was het lekker eten in Restaurant Bali in Breda. Emoticon: Devil |Er waren voldoende "schone-doekjes"aanwezig.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

Toiletten in Indonesia in het algemeen en zelfs die in restaurants/warungs lopen niet over van hygiene. Zelden kom je er zeep tegen. Daarom, waar ik ook ga, heb ik ALTIJD een klein flesje met vloeibare zeep bij me. Je kan het o.a. in supermarkten en drogisterijen kopen en het heet Handyclean. Water is niet nodig. Als je geen bestek gebruikt heb je in elk geval schone handen/vingers om te eten.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 02-04-2005 14:35 sidik wrote:
Handyclean. Water is niet nodig. Als je geen bestek gebruikt heb je in elk geval schone handen/vingers om te eten.

Goed idee! Maar hoe krijg je de zeepsmaak van je handen? Emoticon: Confused

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

Jan,
Er zit geen zeepsmaak aan. Wel een fris geurtje die snel verdwijnt. Overigens heb ik liever zo'n bijsmaakje dan je eten aanraken na een toiletbezoek waar geen zeep aanwezig is.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

yep gebruik 't ook als er geen water en/of zeep is.
desinfecterend transparent goedje, werkt prima..
diverse geuren maar neem altijd de meest neutrale

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zorg dat je ten alle tijden een stukje toiletzeep bij je hebt voor de noodgevallen, dat kan al een kleinstukje zeep zijn wat je in hotels vaker krijgt, de spullen in je tas zullen dan ook lekker ruiken!!
Selamat Makan!!
Tuti & Jan

Hitami
Gebruiker
spacer line

Met de hand eten is voor velen, het ultieme genot !!!!!
Alleen is een beetje moeilijk wanneer je soep eet !!!!

ratteke
Gebruiker
spacer line

[. Als fysiotherapeut zijnde heb ik regelmatig mensen in de praktijk...die...laat ik het zo zeggen.......niet geheel schoon zijn van onder. Niet echt fris. Het gaat hier dan echt over gewone capabele mensen.

jakkes Emoticon: Stupid

lihat1
Gebruiker
User icon of lihat1
spacer line

On 21-03-2005 22:00 forumbot wrote:
Wie heeft dat wel eens gezien? Lijkt me moeilijk om een warme aardappel ( bijvoorbeeld) met je hand te eten. Emoticon: Devil Maar dat bedoel ik niet .In Indonesie? Emoticon: Nice

Hier in Nederland eten veel mensen warme aardappel met de hand
een zak friet/patat

Warme gekookte aardappel dat eten veel Molukkers met de hand
het gerecht KOGO KOGO

sadap paskali

amatoooooooo

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Bij de automatische restaurants van de Fa. FEBO krijg je toch ook geen garpu en sendok, storten, trekken, vreten is het daaro (setor, tarik dan makan)

In Indonesia eet ik alles, behalvo soto en sop met me handen. Moet je es kijken naar dat bestek hoe dat wordt afgewassen, tussen de tanden van de vork, als dat je lukt, die tanden staan alle kanten op behalve naar voren Emoticon: Shiny

Gruces

Robert-333
Gebruiker
spacer line

Heb je dan wel eens gezien hoe zij die soep kommen afwassen waar jij je soto en sopbakso uit eet?? Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

Robert-333
Gebruiker
spacer line

Dat teiltje afwaswater doen zij de hele dag mee

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

En blijven er nog wat onderdelen over van de vorige klant kunnen ze daarvan opnieuw een lekker soepje laten trekken!
Jan

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ach als je daar allemaal op gaat letten wordt je doodziek. Je moet een zooitje van die vuiligheid binnen krijgen om anti-stoffen op te bouwen (Een Londoh tejorietje die in de praktijk goed werkt Emoticon: Nice ) En altijd die verhalen hoe zij het daaro doen ? Die vergelijking valt natuurlijk altijd uit in het voordeel van "wij" (minus Londoh) die het altijd maar beter doen. Dat achterlijke neo-koloniale denken moeten jullie afschaffen, want op die manier zal je Indonesia never begrijpen.

Ik ging trouwens van de week effies 2 haringkies (met uitjes zonder zuur) op de Ten Kate pasar halen en zag ik die haringboer ook effies zijn handen in zo een emmertje wassen. kampungan sekali dacht ik en zonder zeep hoor. Vuile viespeuk, misschien zat ie ook nog af en toe aan ze lul te krabben vanwege de haringlucht Emoticon: Yes!

Gruces

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 25-09-2005 11:03 Robert-333 wrote:
Heb je dan wel eens gezien hoe zij die soep kommen afwassen waar jij je soto en sopbakso uit eet?? Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

Dat wil ik niet weten. Zolang mijn sop maar goed heet is als ik hem voor m'n neus krijg. Zo wil ik ook niet weten hoe in sommige restaurants hier in Nederland de afwas gedaan wordt. Emoticon: Puh!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Je kan ook vanuit de postieve hoek gaan bekijken , het bevordert je immuunsysteem.
als je niet doodziek ben geworden na het nuttigen van eetwaren naast de selokan bij de warungs , dan heb je een gezonde en sterke gestel.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Robert-333
Gebruiker
spacer line

Daar zijn wij niet tegen opgewassen, ik heb een ervaring opgedaan met een portie laksa kampung ik dacht dat ik op sterven na dood was zo ziek was ik maar ik moet wel zeggen het is verleidelijk Emoticon: Nice

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

met de hand eten?
even een rommeltje op de site, geef niks, leuk!
dangdude, gelijk hoor, gaat niks boven een botol cebok, fris en schoon.
Sobats, met deze warme zomer heb ik het mandieen ontdekt en sirammen, met een gewone douche is het moeilijk.
Toen het zo warm was, vulde ik de wastafel, pakte een steelpan en maar sirammen.
Je voelt je als herboren, zelfs in Nederland!

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 23-09-2005 08:38 lihat1 wrote:

...

Hier in Nederland eten veel mensen warme aardappel met de hand
een zak friet/patat.
Warme gekookte aardappel dat eten veel Molukkers met de hand
het gerecht KOGO KOGO.
sadap paskali

amatoooooooo

"Kalau mau makan kohu 2 enak sekali makan dengan ubi & ikan 2 komu dari Maluku Manisť ...... nona manis".

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Martinus
Gebruiker
spacer line

Mijn vrouw (een totok) eet soms met haar r.hand en zeker als we in Indonesie zijn bij zeer goede vrienden eet zij graag met hand de nasi puti etc. met veel sambal.
Heel simpel en lekker vindt zij nasi puti met een gebakken zout visje en sambal zo. Ik zelf eet nooit met mijn hand. Vrienden noemde haar daardoor Ibu Djawa.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Martinus, ben ook totok, zal ook niet met mijn handen eten, maar toch een hele eer voor je vrouw:Ibu Djawa, gezien vanuit het Javaanse standpunt.
Een lekkere sateh eet je met je handen,een risolle...mmmm, heb er nog nooit een vork en mes bij gezien.
wat dacht van de """Nederlandse trots:haring?-wordt met handen gegeten en rauw naar binnen geslingerd""!!
Groetjes Merapi,
In Nederland loopt iedereen op straat te eten met hun handen, alleen binnenshuis worden ineens de tafelmanieren verwacht.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,722,098 pageviews Een website van indahnesia.com