visum voor nederland; het document

Subforum Het visumgebeuren 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Vandaag kreeg ik -eigenlijk voor de eerste keer- een aanvraagformulier voor een visum voor Nederland te zien. Waarom? Degene die het moest invullen, een brave Indonische ambtenares, kon er geen wijs uit worden, en vroeg mij om advies. Logisch, zou Johan Cruyff zeggen, want het formulier was compleet in het Nederlands. Dat ten eerste, en vervolgens waren er vragen als" als uw plaats van residentie niet is de plaats van uw verblijf, heeft u dan een terugkeervergunning voor het land waar u verblijft?". Of zoiets, ik moest het diverse malen teruglezen om het te begrijpen. Ook wordt naar de familienaam gevraagd, terwijl bijna alle IndonesiŽrs geen familienaam hebben. Tenslotte worden er ook allerlei gegevens mbt tot de ouders gevraagd, in dit geval bij een vrouw die 37 jaar oud is, waarvan ik me afvraag waar dat nu voor nodig is. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben helemaal om. De Nederlandse ambassade is een grote zeurpiet, en zou moeten beginnen om deze formulieren ten minste in het Engels te vertalen, net als de Indonesische ambassade in Nederland sinds jaar en dag doet.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Diederick,
Jij verwacht van de Nederlandse overheid dat ze klantviendelijker gaan werken???
Die hebben duidelijke instrukties om het voor de kleine man en zeker voor Indonesiers en ander Aziaten die naar Nederland op vakantie willen komen alles zo moeilijk mogelijk te maken.
Ik ben nu zo ver dat ik voor alle post naar Nederlandes instanties belangrijke zaken eerst per express naar een vriend in NL stuur die vervolgens diezelfde brieven per aangetekende post verstuurt naar de bewuste instantie.
Op die aangetekende brieven krijg ik vervolgens geen antwoord.
De reacties zullen wel weer zijn is die Jan weer tegen Nederland aan het schoppen maar dit is helaas de realiteit en voor de liefhebber stuur ik graag nader tekst en uitleg voordat hij zich eventueel in Indonesie wil vestigen.
Jan

Jantje
Gebruiker
spacer line

Diederick en Jan,

Het wordt ons allemaal niet makkelijker gemaakt met die regeltjes. Ik vind het ook niet leuk. Maar eigenlijk wel te begrijpen. De instroom beperken. Het is een cliche: ďNederland is volĒ. Kijk maar eens op de markt in de grote steden. Het volk wat daar rondloopt, wordt geacht ÔngeburgerdĒ te zijn.
Het wordt voor de derdewereld reiziger onaantrekkelijk gemaakt om naar Nederland te komen. Men gaat er al vanuit dat er een inburgerings cursus gevolgd is. Het enige wat ik uit die zin begrijp, en kan antwoorden is: Ja. Ze heeft een terugkeervergunning van het land waar zij verblijft. Ze is Indonesisch staatsburger neem ik aan? Ze moet zich kunnen identificeren en een retour ticket kunnen tonen? Als er verder vragen zijn, terug zeuren.Gelukkig woont de applicant in Jakarta. Dicht bij de ambassade.
Diederick, als jij als Nederlander deze zin al niet begrijpt, Waarom een vertaling in het Engels

Jan krijgt geen antwoord op aangetekende stukken die hij naar een vriend in Nederland heeft gestuurd, die het vervolgens weer aangetekend naar Nederlandse instanties heeft gestuurd. Dat je tegen Nederland aanschopt is bekend. Je zit nu eenmaal vol vooroordelen jegens Nederland.
Is het ooit bij je opgekomen dat er bij kantor pos dan giro zelfzuchtige ďmr. HermannetjesĒ rondlopen die nooit in hun leven een puppie training hebben gehad en hun ongebreidelde nieuwsgierigheid niet kunnen weerstaan wanneer ze een dikke aangetekende enveloppe onder handen krijgen?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jan,
Mijn vriend is gemachtigd namens mij en verstuurd en ontvangt ook het antwoord terug van de aangetekende stukken op zijn adres, die scant hij even en stuurt die aan mij op, laat die goede vriend toevallig nog een goede vriend hebben die advocaat is, de maat is bijna vol en dan gaan we er gewoon een rechtszaak van maken.
Die rechtszaak mag de Nederlandse burger gewoon weer betalen want ik heb nog steeds recht op toevoeging ook nog nu ik in Indonesie woon.
De werknemers bij die instanties kunnen er niets aan doen, daar vliegen om de haverklap weer een stel mensen de straat op, ik kan me ook heel goed indenken dat de ijver bij die mensen een beetje
over is na jaren van reoganiseren, de fout zit gewoon bij de regering die deelt de orders uit, of ze uitvoerbaar zijn zien we we wel weer.
Dat mensen in verzorgingstehuizen overlijden door ondervoeding en uitdroging nemen die politici op de koop toe, dit zijn geen verzinselen van mij of van een of andere politieke partij maar gewoon het nieuws wat het ANP brengt.
Mag ik dan kritiek hebben op de politiek van Nederland.

In het hele traject van mijn aangetekende post komt geen enkele Indonesiche postbode voor, ik ben lang genoeg in Indonesie om te weten dat je ten alle tijden moet rekenen op post die niet aankomt of zelfs op post die al is open geweest voor je hem zelf krijgt.
Jan

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 22-03-2005 05:43 Jantje wrote:
Diederick en Jan,

Het wordt voor de derdewereld reiziger onaantrekkelijk gemaakt om naar Nederland te komen.

OT.
Is toch logisch.
Al die Oost Europeanen krijgen voorrang vooral nu ze bij de EU zitten. Zometeen krijgen we Turkije er ook nog bij. Al die mensen moeten een plaatsje kunnen krijgen (recht op vrij reizen) en zometeen nog recht op een baan.

Dan is het toch logisch dat we al die mensen van buiten Europa er niet nog eens bij kunnen gebruiken. Allen zij die mooie diploma's hebben krijgen voorang.

Wat zij Pim Fortuin ook al weer; dicht die grenzen van Oost Europa?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

hadden we ook ergens in een topic er overgehad, je partner of toekomstige bruid via Belgie naar Nederland komen.
http://forum.indonesiepagina.n(...)len_in_nederland.php

IND onderzoekt mogelijk misbruik 'BelgiŽ-route'
Geplaatst op woensdag 5 november 2008 om 10:18
DEN HAAG (ANP) - De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) onderzoekt of migranten misbruik maken van de mogelijkheid een Nederlandse verblijfsstatus te krijgen via de zogenoemde BelgiŽ-route. De dienst is het onderzoek begonnen omdat steeds meer buitenlanders via deze omweg naar Nederland komen.
De BelgiŽ-route is een methode die gezinshereniging makkelijker maakt. Mensen met een Nederlands paspoort kunnen regels voor gezinshereniging omzeilen door zich tijdelijk in een andere Europese lidstaat te vestigen, bijvoorbeeld BelgiŽ of Duitsland. Ze laten hun familie uit het buitenland overkomen naar die lidstaat en keren daarna terug naar Nederland.
Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) heeft het IND-onderzoek woensdag aangekondigd in antwoord op vragen uit de Tweede Kamer.

Je ziet het wanneer zo iets steeds populairder word, er pas maatregelen getroffen word.
Wanneer alles uit de hand loopt, dan loop het ministerie , en de ambtenaren ook. Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-11-2008 12:40 zieleffe wrote:

...
Je ziet het wanneer zo iets steeds populairder word, er pas maatregelen getroffen word.
Wanneer alles uit de hand loopt, dan loop het ministerie , en de ambtenaren ook. Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Het is nog maar de vraag OF er maatregelen getroffen KUNNEN worden. Er wordt hier nl. gebruik (en geen misbruik zoals in het artikel staat) gemaakt van EU-rechten. Dit gebeurt niet alleen met Nederlanders die de Belgie (of Duitslandroute) doen maar ook inwoners van bv Duitsland met dezelfde problemen komen hiervoor tijdelijk naar Nederland.
Het treffen van maatregelen zou betekenen dat er in de EU-wetgeving eea aangepast moet worden. Ben benieuwd of alle lidstaten het dan hier mee eens zullen zijn omdat het zou betekenen dat de ene of de andere EU burger meer of minder rechten zou hebben.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ruben35
Gebruiker
spacer line

Ik heb al meerdere malen een visum aan gevraagd voor een toeristenvisum.

Ik wilde een vriendin uit IndonesiŽ laten komen, ben daar nu 3 jaar mee bezig. Heb altijd de juiste papieren opgestuurd en zelfs mijn moeder die al 25 jaar bij justitie werkt, werd afgewezen. Reden: de leeftijd of het salaris, onterecht want dat was juist in orde.

Er zijn veel meningen over dit proces, en veel verklaringen. Ik vind dat er te weinig naar de personen zelf word gekeken. Heeft iemand een slechte achtergrond? Zijn het criminelen,
gaat het om een huwelijk, of gewoon mensen die elkaar mogen en bij elkaar willen zijn?

Veel IndonesiŽrs willen in Nederland leven, en veel Nederlanders willen een IndonesiŽr naar Nederland halen, als gevolg dat men de kraan steeds dichter draait.
Hierbij word niet gekeken naar het ''geval'' op zich, waardoor je nog steeds geen controle hebt over de criminaliteit die hierbij komt kijken. Laat men iets persoonlijker omgaan met deze gevallen, zodat wij mensen die goede bedoelingen hebben ook serieus genomen kunnen worden.

Visum voor Nederland; het document, nee Visum voor Nederland; welkom maar niet helemaal.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Over de Belgie route kunnen we geloof ik kort en krachtig zijn.
Die kan Nederland niet ongedaan maken.

Het maakt overigens niet uit of het Indonesie is.
Een vriendin overhalen naar Nederland, of je vrouw is in veel gevallen onmogelijk gemaakt door ambassade medewerkers. Ik hoor momenteel meer dan normaal over dit verschijnsel. Maar wat de reden zou kunnen zijn, geen idee.

En inderdaad, het schijnt dat mensen niet bijelkaar mogen zijn in Nederland.
Meestal op grond van vestigingsgevaar. Nou vraag ik me steeds af, wat is in de meeste gevallen dat gevaar dan? Het gaat geloof ik ook niet meer over personen die een aanvraag doen. Tenminste, zo lijkt de behandeling niet. Maar je wist toch al wel dat buitenlanders niet welkom zijn? Nederland zit vol volgens veel mensen.
Zo werd er in het verleden gestemd, en zo kregen we Verdonk en het aangescherpte vreemdelingen beleid. Dus wat mopperen we eigenlijk. Die arme ambtenaar die het uitvoert?Joh, die doet alleen z'n werk. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Toeristen visum voor mijn Indonesische vriendin vandaag goedgekeurd, in 1 keer, het kan dus wel.

Toch ben ik ook wel benieuwd hoe die BelgiŽ route precies werkt.
Dat word eventueel de volgende stap voor ons

Greetz

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 21-03-2005 16:15 diederick wrote:
Vandaag kreeg ik -eigenlijk voor de eerste keer- een aanvraagformulier voor een visum voor Nederland te zien. Waarom? Degene die het moest invullen, een brave Indonische ambtenares, kon er geen wijs uit worden, en vroeg mij om advies. Logisch, zou Johan Cruyff zeggen, want het formulier was compleet in het Nederlands. ........De Nederlandse ambassade is een grote zeurpiet, en zou moeten beginnen om deze formulieren ten minste in het Engels te vertalen, net als de Indonesische ambassade in Nederland sinds jaar en dag doet.

Allereerst, er is altijd een vertaling naast de formulieren beschikbaar. Kwestie van je mond opendoen en vragen. Daarnaast is op de website de Engelse versie te downloaden. Nogal logisch dat het niet in het Indonesisch kan, daar het moet worden gelezen door Nederlandse ambtenaren.
De Nederlandse ambassade is geen zeurpiet maar moet voldoen aan de eisen van 24 Schengen-landen. Dus zeg dan dat al die landen zeurpieten zijn want ze moeten allen dezelfde regels volgen, en wel de Schengen-regels. Het is toch vermoeiend om iedere keer dat gezeur over de Ned.ambassade te moeten lezen terwijl Nederland niets anders doet dan voldoen aan de Schengen-eisen. Als je uitsluitend voor een Benelux-visum (dus met uitsluiting van bezoek aan de andere Schengen-landen) gaat, dan zou je Nederland er voor 1/3 op kunnen aanspreken. Nu maar voor 1/24e.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

De Belgie-route of Duitsland-route heeft niets met een visum te maken maar gaat over een MVV (Machtiging tot Voorlopig Verblijf, de voorloper van de verblijfsvergunning). Op dat punt kan elk Schengen-land haar eigen regels maken en volgen. Niet in Schengen-verband maar wel in EU-verband kan men daar iets aan doen.

Er wordt hier behoorlijk van alles door elkaar gehaald: visa en MVV's, Schengen en EU. Allen andere grootheden.

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 25-11-2008 03:40 krukcor wrote:

Het is toch vermoeiend om iedere keer dat gezeur over de Ned.ambassade te moeten lezen

In weerwil van haar reputatie heeft de Nederlandse Ambassade me diverse keren uitstekend geholpen, zelfs bij problemen waar de Ambassade officieel geen boodschap aan heeft.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dutchguy,

Belgie route?

Google, "Brax arrest" moet genoeg zijn.

Krukcor,

Ook stilgestaan bij de vermoeidheid van burgers die iemand uitnodigen, vaak vriendin/vriend die op grond van "vestigingsgevaar" afgewezen worden? Even voor het gemak, de eerste toets ligt wel daar. En dan hebben we het alleen nog over de visumaanvraag.

Al eens op andere ambassades gekeken hoe ze daar met burgers omgaan?
Emoticon: Party!

Succes.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

Jazeker. Maar deze andere (Schengen-)ambassades hebben dan ook ongeveer 10% van het aantal clientele dat de Nederlandse ambassade heeft te verwerken.
Het personeel werkt daar onder behoorlijke druk. En als je eens op de visumafdeling bent geweest, dan moet je gewoon bewondering krijgen voor het engelengeduld van het ambassadepersoneel dat continu tegen aanvragers (en vaak ook de sponsors erbij) moet opboksen aan wie men alles 10x moet uitleggen. Het is een vrijwel publiekelijk euvel dat het gros van de bezoekers gewoon niet leest (of niet kan lezen).
Kijk hierboven bij Diederick die niet op het idee komt even de vertaling ernaast te leggen. En dat van de familienaam is er ook op uitgelegd. Men kijkt en leest gewoon niet. En vervolgens is de Nederlandse ambassade een zeurpiet terwijl die alleen maar de algemeen geldende Schengen-regels uitvoert.
Persoonlijk verneem ik in meer dan 90% van de gevallen uitsluitend positieve reacties op de aanvragen.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik zou zeggen formulieren is 1 ding.
Maar daar ging het niet over. Bovendien, als dat door ambassadepersoneel gesignaleerd is dat dit een probleem is, en bij aanvragers idem zou dat aanleiding zijn voor wijziging.

Hier werd de opmerking geplaatst over de beoordeling.
En die eerste toetsing ligt weldegelijk bij de ambassade.
Incluis de opmerking "vestigingsgevaar"

Daar ging het over.

En die afhandeling noopt mensen op volstrekt verkeerde gronden een advocaat in de arm te nemen om daarna desnoods door te procederen tot de Hoge Raad. Dan ligt het ondertussen bij de IND en inderdaad niet bij de ambassade. Maar een dergelijk proces komt initieel wel voort uit de actie van de ambassade. In de volle wetenschap welk traject er daarna volgt. Je zou trots moeten zijn op een dergelijk afdeling.
Emoticon: Party!
Paarse krokodil.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Oyibo, jouw eigen vervelende ervaring met de consulaire afdeling is ons bekend (maar was het via de ambassade gegaan of via consulaat???), en mag ook hopelijk een niet veel voorkomend voorval zijn. Vervelend genoeg worden er vergissingen gemaakt. En dat is ook niet goed te praten. Maar om daarom nu telkens de ambassade in haar geheel te blijven aanvallen.......

Dat "vestigingsgevaar" is wel degelijk een reeel gevaar zolang hier allerlei sloebers en sloeberessen hun huppelk....tjes en huppelk....tjes mee willen nemen naar Nederland of willen uitnodigen naar Nederland te komen. Vorige maand heb ik weer volop kennis kunnen maken met illegale Indonesiers in Nederland (m.n. Den Haag e.o.) en ik lach me dood (eigenlijk intens treurig) om al die verhalen over degenen die ze hebben beetgenomen om in NL te komen (hoewel er ook wel enkelen via een soort "wervingsburo" zijn binnengekomen).
De houding van de ambassade is nog niet zo vreemd en slecht. Men moet feitelijk dankbaar zijn dat de ambassade in vele gevallen nog voorkomt dat men nog verder wordt beetgenomen en nog meer geld kwijt is. Hoewel de ambassade als vertegenwoordiger van de Nederlandse overheid ook medewerkzaam is bij ontwikkelingshulp, is het ook weer niet de bedoeling dat ze meewerkt aan het afhandig maken van inhoud van portemonnee bij allerlei Nederlandse staatsburgers als moderne vorm van ontwikkelingsghulp voor deze huppelk....tjes. Taak van de ambassade is o.a. hulp aan en bescherming van Nederlandse staatsburgers in den vreemde....?? Juist, dat doet ze dus.......de Nederlandse staatsburger beschermen tegen zichzelf.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

......gaat het om een Somalische familie of die Marokaan om de hoek dan kan de overheid niet streng genoeg zijn maar gaat het om hun eigen, zoals YB noemt, ďhuppelk*tjeĒ dan deugt er opeens helemaal niks aan het strenge beleid.....

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Je weet inderdaad de gedachte die ik er bij heb YB.
En de bijkomende persoonlijke ervaring.
Met de laatste overigens in RI.

En overigens mee eens de behandelend ambtenaar, ambassade of elders heeft de wetgeving nog uitvoering bedacht. Neemt niet weg dat ergen het wiel in beweging wordt gezet. Overigens zou het ingeval van twijfel niet misstaan nadere informatie te verzoeken van de aanvrager. We hebben het bij een aanvraag/verzoek over de faktor mens.

En geen stuk papier.

En dat de ambassade zijn inbreng heeft in ontwikkelinghulp zelfs vrijwilligerswerk in een mij bekend geval is prijzenswaardig.

Na vorig kaar heb ik overigens geen klagen. Gewoon geen gebruik meer maken van.
De zaken die ik af te handelen heb kan ik gewoon in Nederland doen.
Voor verlenging van paspoort en eerder het verlengen van rijbewijs ga/ging ik gewoon terug naar Nederland. En voor komend jaar zou ik het mezelf echt een stuk makkelijker maken de ambassade te gebruiken. Maar ik geef liever geld uit aan 3 tickets naar Nederland dan een loket/wachtruimte in Jakarta en kontakt aldaar.
Er zijn grenzen YB, en die zijn ruimschoots overschreden. En dat is erg. Emoticon: Party!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als de manier waarop je in Jakarta wordt behandeld, hetgene is dat tegenzit, kan je ook gaan naar 1 van de 4 consulaten in RI of 1 van de 7 consulaire vertegenwoordigers die zich in allerlei plaatsen bevinden. Wellicht krijg je daar wel een "normale" behandeling.

Semeru
Gebruiker
spacer line

On 25-11-2008 09:41 oyibo wrote:

Incluis de opmerking "vestigingsgevaar"

Daar ging het over.

Pak Oyibo, ik weet niet van maar van opmerking deze heb jij alleen gemaakt, dus daarover ging het niet, maar dat maak jij er van. Niet allemaal orang wil blijven in Belanda hoor. Veel onvriendelijken mensen daar.

Pasports kan makkelijk en vriendelijk in Singapore krijgen. Mij vriend doet altijd dat, niet wachten en geen vragen. Ook lekker zitten, dat kan. Wel betalen, ya! Emoticon: Yummie!
Sorry bahasa belanda belum baik ya, nog geen kursus.

Mahameru, the great mountain taken from the Himalaya's, father of Agung

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Semeru,
Ik had het ook niet over mensen die in Belanda willen blijven.
Slechts op visite (vakantie) en dat gaat niet.

YB heeft gelijk er zijn meerdere opties.
En zo zwart/wit is het natuurlijk ook niet.

Off topic Emoticon: Party!
Ik heb voor YB nog een vraag.
Hoeveel dagen moet je in Nederland wonen voor een MVV?
Is hier een minimaal aantal dagen voor? De vraag vloeit voort uit het werk.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Een MVV is een Machtiging tot Voorlopig Verblijf, een soort voorportaal van de Verblijfsvergunning. Men moet eerst in het land van verblijf (dus men mag op het moment van de aanvraag niet in NL verblijven) een MVV (soort visum) aanvragen, indien die is goedgekeurd, kan men naar NL vertrekken en moet men na aankomst zich binnen een bepaald aantal dagen bij de IND melden. Vervolgens wordt het proces in gang gezet om een officiele verblijfsvergunning te krijgen (duurt ca. 2 - 4 maanden) en daarna krijgt men dus de verblijfsvergunning.
Is de bedoeling van je vraag hoe lang men vervolgens in NL moet verblijven om de geldigheid te behouden van de verblijfsvergunning?? Dat weet ik ook niet. Check het eens op www.ind.nl

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 25-11-2008 10:50 Yogya-Bali wrote:
Juist, dat doet ze dus.......de Nederlandse staatsburger beschermen tegen zichzelf.

Dat geloof ik echt niet. Ze beschermen zich alleen maar zelf tegen een eventuele toekomstige aanspraak, van zo'n hopeloos geval, op de socialenvoorzieningen in Nederland.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

YB,

Ik had de IND site al bezocht inclusief een aantal andere sites.
Maar duidelijkheid kon ik niet vinden.

Als je op rotatie een gedeelte van het jaar weg bent ben je dus fysiek niet in Nederland.
Als dat belemmeringen geeft is het wellicht nieteens zinvol een MVV aan te vragen.

Maar ik zal eens gaan mailen met de IND. Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,577,051 pageviews Een website van indahnesia.com