reisadvies Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yazzy
Gebruiker
spacer line

Ik wil dit jaar graag naar Bali op vakantie. Er wordt echter een reisadvies afgegeven met een waarschuwing. Weet iemand hoe het zit met de veiligheid op Bali?
Ik bedoel natuurlijk op politiek niveau.
alvast dank voor de reacties

groetjes, Yazzy

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Geen wit spul in je koffer doen, dan zal het allemaal wel wat meevallen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Het reisadvies voor IndonesiŽ, en zeker voor Bali, is volgens mij al jaren niet veranderd. Volgens het ministerie van buitenlandse zaken is nagenoeg heel IndonesiŽ geel ("let op, veiligheidsrisico's" Emoticon: Wink , met alleen een paar extra waarschuwingen voor Atjeh, Papoea, Centraal-Sulawesi en de Molukken.

De veiligheidsrisico's die voor heel IndonesiŽ gelden zijn terrorisme ("De Indonesische veiligheidsautoriteiten zijn effectief in het bestrijden van de terroristische dreigingen. Maar er blijft een verhoogd risico op terroristische activiteiten bestaan". De laatste grote terroristische aanslagen in Bali waren in 2002 en 2005), gezondheid (minder goede ziekenhuizen dan in Nederland, en wat tropische ziektes), de verkeersveiligheid, natuurgeweld (aardbevingen, vulkanen, etc.) en het gevaar van lokaal gestookte alcohol.

Het reisadvies is dus vooral een combinatie van al deze dingen. "Op politiek niveau" zie ik geen bijzondere risico's.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Yazzy
Gebruiker
spacer line

Dank voor je reactie Erwin. Ik was in 2009 al een keer op Bali en heb geen moment getwijfeld over de veiligheid. Nu hoorde ik echter onlangs op de radio dat er nogal wat Jihadisten vanuit Indonesie zijn vertrokken richting Syrie, Men verwacht dat deze mensen terugkomen om de nodige onrust etc. te zaaien in Indonesie.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet zien. Iets zegt me dat Bali als eiland redelijk veilig moet zijn?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-04-2015 18:58 Yazzy wrote:
Dank voor je reactie Erwin. Ik was in 2009 al een keer op Bali en heb geen moment getwijfeld over de veiligheid. Nu hoorde ik echter onlangs op de radio dat er nogal wat Jihadisten vanuit Indonesie zijn vertrokken richting Syrie, Men verwacht dat deze mensen terugkomen om de nodige onrust etc. te zaaien in Indonesie.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet zien. Iets zegt me dat Bali als eiland redelijk veilig moet zijn?
Ik ga nu iets heel flauws zeggen maar van ALLE eilanden in Indonesie is Bali het minst veilig voor toeristen met Papua op nummer twee. Maar heb je daar iets aan?
En nog flauwer: als je bang bent: niet naar Indonesie gaan want er is nog veel meer om bang van te zijn zoals muggen, het verkeer, vulkaanuitbarstingen en aardbevingen. Wat ik hier vooral mee wil zeggen is dat je het gewoon niet weet. In Europa is het ook niet veilig, of Tunesie, Marokko of waar dan doen. Het is een kwestie van pech hebben als er iets gebeurt. Wrong time, wrong place. Meer niet

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

lena_d
Gebruiker
spacer line

Wij waren half april met onze kinderen in Bali (Sanur, Munduk, Lovina, Ubud en Lembongan) en hebben ons geen enkel moment onveilig gevoeld. Al onze verblijfplaatsen en transport waren vooraf georganiseerd door onze reisorganisatie (Incredible Journey uit Nederland, samenwerking met Asialink) en prima in orde.
Natuurlijk ben je als toerist best altijd voorzichtig met je spullen en laat je niet oplichten als je iets koopt.
We hadden wťl een probleem met onze bank- en kredietkaart ! Die bleek twee weken later gekopieerd en misbruikt te zijn !!! (Moet in Ubud gebeurd zijn) Gelukkig hebben we alles teruggekregen van bank en kredietkaart.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bali lovers

Naar Bali wordt stuk goedkoper http://www.telegraaf.nl/reiskr(...)campaign=twitterfeed

Doe je voordeel er mee, dit zijn natuurlijk prijzen, die aantrekkelijk zijn omdat het op korte termijn, 10 daagse vluchten zijn.
Ik ben dan benieuwd of er een mogelijkheid is, dat die ticket verlengt kan worden en hoe lang.
Ja je kan altijd proberen, of er een achterdeur er is, om langer te verblijven, want via Bali ben je zo ergens op Java en waar dan ook.... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is nog niet druk genoeg op Bali...

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,408 pageviews Een website van indahnesia.com