De 10 terdood veroordeelde die deze regering de kop kost?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

D'r bij gezet omdat 't vandaag koninginne (of konings weet ik veel wat ze dr van gemaakt hebben nu) dag is Emoticon: Smile

Bagus
Gebruiker
User icon of Bagus
spacer line

..These are not 'executions' they are state-sponsored murders. The convictions of for example Chan and Sukaraman are clearly flawed by bribery allegations leveled at the judges by a very reputable source - a lawyer. The Filipina female is clearly an innocent victim of being used as a mule and did not have the resources to either mount a proper defence nor bribe the corrupt Indonesian judiciary. I can't speak for the others except one had a paltry 50g of heroin on him - that's not trafficking and the Brazilian is clearly mentally unstable.

Joko Widodo; if you proceed with these murders you will one day be held accountable for them...mark my words, so you will. Emoticon: Eerie

You are making Indonesia look disgusting on the world stage. Emoticon: Eerie

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Het vreemde is dat ik
In Aceh, Jakarta Solo Bali nog steeds veel mensen steun voor Jokowi uit hoor spreken
Veel negatieve geluiden over Megawati en de anti-Jokowi beweging
De steun is Jokowi zeker nog niet kwijt van iedereen
Er zijn ook mensen die verwachten dat Jokowi gaat "sneuvelen" of afgezet gaat worden maar daar is ook geen algehele steun voor
"Het volk" is zwaar verdeeld en gaat gebukt onder dagelijkse dingen die het leven er niet beter op maken zoals mn de prijsverhogingen
Maar de schuld daarvoor wordt gwlegd bij de anti-Jokowi beweging
die alle verbeteringen zou vertragen omdat ze hun inkomsten/invloed zien verminderen daardoor en meer van dat soort theorieen
Dat dit uiteindelijk een keer gaat knallen daar zijn voor en tegenstanders van Jokowi van overtuigd
Wanneer en waarom (wat zal de druppel/oorzaak zijn) dat durft niemand te zeggen maar het borrelt dat is een feit
De voorstanders hebben hun logica en de tegenstanders hun uitleg
Het land is zwaar verdeeld en dat gaat niet goed komen

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ben het met je eens merdeka triest in en in triest dat Joko de dood straf uitvoert.

Doch zie ik dat hij 2 waar echt twijfels bij zijn gespaart zijn gebleven.

Ik ben geen voorstander van de dood straf maar soms denk ik wel als je kilo's heroine transporteert dan transporteer je de dood.

Ik ken zat die zich geen kwaad bewust waren wat ze tot zich namen maar wel een slaaf en onder geschikt persoon werd die ziel en zaligheid verkoopt voor een schot heroine of wat dan maar voor spul.

Dus moet ik me er in berusten. En als er geen twijfel is over de daad.

Dan is het in mijn gedachte het zij zo blijkt de fransman een grote dealer met toevallig maar een paar gram op zak maar transporteerde kilo's.

Ik zal niet staan te schreeuwen maar ja gaat hij als nog.....

Toch is de doodstraf iets vreselijks en heb ik twee strijd als ik hoor dat er weer een paar de kogel kregen.

Maar wat ik ook vind je moet de wereld niet tegen je opzetten dat doet indonesie wel.

Ten koste van het volk want jokowie staat al niet stevig zo de tegenpartij grijpt alles aan hem in discrediet te brengen.

Doch is er een sprankje hoop maar ik ben bang dat je gelijk krijgt

Dit gaat niet goed komen.

Door de prijzen zo op tevoeren lopen buitenlanders meer risicos maar ook de middenklasse.

Want die gaan lekker door met kopen maar de armen nog armer krijg je haat en criminaliteit.

Dus straat roof diefstal en inbraak zie je stijgen in grote percentages Emoticon: Yes!

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Dat is in Solo duidelijk te merken die toename van criminaliteit straatroof en zelfs verkrachtingen overdag
Erg om zo te moeten leven en ja ... inderdaad zie je dan dat "buitenlanders" en zij die met hun omgaan dan "extra aandacht" krijgen
Vandaar ook dat ik mijn nonnya zo snel mogelijk uit Solo en Indonesia weg wil hebben want er kan zo maar iets raars gebeuren wanneer ik even een paar maandjes niet in Indonesia zou zijn
Immers zij is een nonnya belanda dus loopt ze een verhoogd risico
Met dat soort malloten die meteen denken dat iedere nonnya een rijke bule als partner heeft.
Wie dan nog niet snapt waarom ik mijn nonnya zo snel mogelijk weg wil hebben uit het "fantastische indonesia" die heeft een gebrek aan
empatisch inlevingsvermogen
Niet iedereen zal in hun directe omgeving hetzelfde meemaken/zien
Het is net als het bier het is er niet maar het is er toch.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ook hier geldt net als wat ik schreef over de verkoop van alcohol, het is helemaal afhankelijk waar je zit Merdeka.
Ik kan de situatie in Solo niet beoordelen maar zoveels te beter in het stadje waar ik zit.
Ik kan mij de zorg van jouw echtgenote voorstellen, mijn echtgenote maakt zich ook zorgen, zeker als ik alleen op stap ben, het gevoel veilig te zijn begint af te brokkelen.
Ik heb de indruk dat het in de grote steden nog wel meevalt, het gevaar schuilt meer op het platteland en kleine steden in arme gebieden.

Het zich afzetten tegen het westen en het aanwakkeren van Nationalisme wat nu in gang is gezet heeft daar het meeste effect.
De middenklasse floreert er komen steeds meer OKB's bij, maar door de de prijsstijgingen van basisbehoeften wordt de groep die niets te verteren hebben ook steeds groter.
Een ideaal broeinest van afgunst en onvrede, nog aangewakkerd door de imams ook.
Het verschil van mentaliteit, niet alleen naar buitenlanders maar ook naar elkaar toe van 23 jaar geleden, toen ik voor het eerst in IndonesiŽ kwam en nu scheelt als de dag en de nacht.

Het is allemaal veel grimmiger en agressiever geworden, het is dan ook niet de vraag of de vlam in de pan slaat, maar wanneer.
Ik ben benieuwd hoe morgen gaat verlopen als er honderdduizenden arbeiders voor 1 mei de straat op gaan met in hun kielzog duizenden paupers die op rellen uit zijn om te kunnen plunderen.
Het verleden heeft geleerd dat er maar weinig voor nodig is om het uit de klauwen te laten lopen, veel mensen zullen morgen aangrijpen om hun onvrede kenbaar te maken, levensgevaarlijke momenten in IndonesiŽ. Emoticon: Blush

ben staal
Gebruiker
spacer line

Beste mensen, met aandacht lees ik dit topic, terzelfder tijd bekruipt mij een angstig gevoel. Ik weet dat er een aantal mensen hier schrijven, waarvan ik denk dat zij het wel zullen weten, om de volgende reden: Ik spreek of schrijf geen Indonesisch en zij wel. Maar toch komt bij mij de vraag naar boven, wie hier van de schrijvers daad werkelijk in IndonesiŽ wonen en lokalen spreken. Ik zelf woon nu 5 jaar op Bali en merk weinig van alles wat hier geschreven is. Dit laatste zal te maken hebben, neem ik aan, dat ik de taal niet spreek. Graag hoor ik van jullie en wel van die genen, welk werkelijk in IndonesiŽ leven of het echt zo beangstigend is, als wat hier wordt geschreven. Mijn vrouw is van Chinese afkomst en weet wat hier alzo eerder is voorgevallen en wil als nodig mijn voorzorgmaatregelen treffen. M.vr.gr. Ben Staal

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Hi Ben

Tja wat er zich zo afspeelt de laatste maandjes word je niet blij van maar om de noodklok te luiden, Nee je kan beter het zekere voor het onzekere nemen in de tijd van ongenoegen.

plaatselijke razias word de bevolking niet vrolijk van en dan kun je eens toevallig op de verkeerde plaatst verkeerde etc etc.

Ik woon in Indonesie bij een komplex, zon studio vlak daar bij heb ik heb ook een huisje in het komplex, waarom? om weekends daar te kunnen zwemmen en relaxen.

Redelijk goed beveiligt omdat er wat onrust is in bogor en op Java kijk, als de arme steeds armer worden door dit beleid gaat men zoeken oa om geld niet iedereen gaat stelen en al helemaal niet moorden maar helaas het gebeurt en soms om niks maar dat kan op de zeedijk in amsterdam je even goed overkomen.

Dus is er niks verkeerd aan je sloten savond eens exstra te controleren en bv nu wel je helm binnen in huis van ipv laten bij je motor het is roversgoed geworden.

kleine dingen maar ja.

Mijn wijk is bij toeval 70 % chinees en bestaat dus meer uit kristen dan moslim en dat merk je

Meer handels gedreven en zorg zamer naar elkaar toe maar gaat prima samen met de moslims.

Wel merken de "chinezen" vrienden en Indonesiers handelaren op (van kleinere winkels) dat je een stijging in het meenemen van goederen zonder te betalen.

Savonds kijk ik wat meer uit tot er weer wat meer te verdelen valt onder ellkaar.

Ook de prijzen zal u ook wel opvallen zijn vaak duurder dan in nedl neem een box chips bv klein iets 24000rhp meneer.

Koop 3 zakken bij de poisz zowat?

Bali ken ik niet Ik vind bali niks ben er wel geweest maar puur bij vrienden over de rijst velden kijken en kort op het strand maar er zittten hier bali experts dus daar zal wel een reactie komen.

Angstig zijn wel nee grote steden ja oppassen savonds.

Het spelletje verdeel en heers is Jokowie wat kwijt wie weet vind hij snel dat terug met een betere minister ploeg

Prettige avond Ben

Geniet van alles om je heen Emoticon: Party!

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In grote lijnen met Harlys eens Ben, hij relativeert wat hier wordt geschreven, dat is goed.
Wat hier wordt geschreven zijn vaak excessen en daar zou je een hele negatieve indruk van kunnen krijgen, maar de soep wordt niet zo heet gegeten als dat ie wordt opgediend.

Er zit een duidelijk verschil tussen de grote stad en het platteland waar de imams steeds extremer gaan prediken en een behoorlijk invloed hebben.
Ik kom 23 jaar in IndonesiŽ, ben met een Sundaneese beauty getrouwd en van de laatste 7 jaar hebben we pakweg 5 jaar in IndonesiŽ doorgebracht.
Ik spreek Indonesisch, weliswaar als een kleuter, maar voldoende om te communiceren en de kranten te lezen.

Zoals ik al aangaf in de grote steden is het wat vrijer lijkt mij, Harlys gaf dat eigenlijk ook aan.
Bali is een ander verhaal, dat is echt een toeristeneiland waar bovendien de invloed van de Islam vrijwel nihil is.
Het aanwakkeren van Nationalisme door de huidige regering en de teruglopende economie is verontrustend, het is niet anders.
De impact op Bali is veel minder voelbaar, ik denk dan ook dat je niet al te ongerust moet wezen, wat kleine voorzorgmaatregelen zijn natuurlijk nooit weg.
Zelfs in Nederland heb ik bij de voordeur een knuppel binnen handbereik Emoticon: Yes!

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Las ik even wel in het Engels en wat Cruw maar sprak me aan.

Jokowi, we hebben gestemd voor een bescheiden man. Nu heb je een nieuwe generatie geleerd over het doden

www.theguardian.com/commentisf(...)ing?CMP=share_btn_fb

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dit verhaal geeft alles aan, wat een verschrikkelijke teleurstelling voor mensen die hoop hadden en er eigenlijk nu er achter komen dat de man kilo's tekort komt.
In eerste instantie mensen die politiek betrokken zijn, maar o wee als dit verhaal ook gaat doordringen bij Agus en Dewi. Emoticon: Blush
Dat is een kwestie van tijd.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 10-05-2015 10:41 ben staal wrote:
Mijn vrouw is van Chinese afkomst en weet wat hier alzo eerder is voorgevallen en wil als nodig mijn voorzorgmaatregelen treffen. M.vr.gr. Ben Staal

Dan heb je de meeste kans om beter geinformeerd te worden v.w.b de sociale verhoudingen, zelfs op economisch/financiele en politiek gebied .

Uiteraard zijn bij de Chinese Indonesiers ook verschillende "social level" met hun eigen netwerken .
Al je vrouw/partner op een bepaalde plek of tijd aanwezig zijn (pech hebben ) , dan kan het draaien op bepaalde konsekwenties hebben bij sociale onlusten (zoals kerusuhan 1998) .
Dat geldt ook voor Indonesiers , heb ook aangetrouwde Chinezen in de familie en veel goede vrienden .
En andere kennissen/vrienden die met een bule (niet Nederlanders) getrouwd zijn .

bisa dicek of makemyday .

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

http://thejakartaglobe.beritas(...)workout-bogor-thugs/

Noem ik nu treiterij zelf te broerd on tussen 12 end half 3 het verkeer te gaan regelen je ziet de polities Dan niet het is te warm en Dan die het wel doen gauw oppakken rhp die ze van chauffeurs krijgen afpakken

En dan geestelijk en lichamelijk folteren

Smeerlappen begin van den goede week jokootje

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Bogor is super heavy, paar jaar geleden wat veldwerk gedaan, mee met een zuster van de Alma organisatie, zuster organisatie van Bhakti Luhur, daar doe ik soms wat dingen voor. Ze hadden daar een kleine post opgezet, om individuele therapie te geven aan gehandicapte kids, ver, ver weg in de kampungs van Bogor, die zuster met wie ik was, ze kunnen daar niet in hun normale uniform, moet in burger, is echt super heavy FPI daar, heel, heel veel gehandicapte kinderen en vaak zeggen de vader, opa, broer, neef van laat dat kind maar lijden, laat dat kind maar dood gaan, maar geen hulp van zo'n christenhond, de vrouwen die hun kids daar naar toe brengen zijn echt super dapper, om over die zusters die daar dat werk doen maar helemaal niet te spreken....

Hoe mensen daar leefden is niet te beschrijven, de armoede is ook echt niet te beschrijven, en heel vaak, in Bogor, Tangeran en Bekasi waar ik bezig ben geweest kwam je het zelfde scenario tegen, Papa is weg met de FPI, aan het demonstreren ofzo en Mama is in Jakarta want die werkt in een karaoke bar/massage salon, en zo'n kind ligt de hele dag in zijn/haar eigen poep/pies/kots, super treurige dingen gezien.... Je ziet mensen in piepkleine hokjes en voor hun deur ligt het vuil, plastic enz. enkelhoog, te bizar voor woorden.....

Dit was trouwens dat internet cafe waar die Dulmatin een paar dagen er voor was dood geschoten door de politie, Tangeran was dat geloof ik.... Emoticon: Smile

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Nog een paar fotootjes Emoticon: Smile

Ik met m'n pa en Agatha. Agatha was jaren lang een beetje het gezicht van Bhakti Luhur, ze heeft een prachtig foto-geniek gezichtje, mist 1 been en heeft geen handen, dit was overigens in Malang....

Agatha's grootste droom toen was een fiets, dus ik ben samen met Bernd Schneider (uitvinder van de vacuvin, tv programma Het Beste Idee Van Nederland en oprichter van de stichting Sharing Succes) naar de stad gegaan om een fiets voor haar te gaan kopen, en ja, ze kan gewoon fietsen zonder handen! Ongelovelijk!!!

Henk-Jan Smits met Agatha en dr nieuwe fiets....

Agatha wordt geinterviewd....

Romo Janssen oftewel Vader Janssen, de oprichter van Bhakti Luhur, ongelovelijke man, ondertussen alweer een by-pass of 6, is zo'n 50, 60 jaar geleden naar Indonesie gekomen en zag al die straat kinderen en is daar wat aan gaan doen, zelfs bedreigd met ex-communicatie want hij was daar "om zieltjes te winnen" niet voor kids, maar hij heeft keihard door gezet, en er zijn nu door heel Indonesie zo'n 300 plekken waar gehandicapte kinderen en zwerf kinderen worden opgevangen, school krijgen (voor zover ze dat kunnen) en als het niet anders kan ook onderdak..... Romo is nu zo'n 93 jaar oud, ben pas nog bij hem geweest, heel broos, maar gaat onverdroten verder..... Yogya-Bali kent 'm, die weet wel wat voor een man 't is Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Confronterende beelden Madrotter, de tranen lopen over mijn muil, ik ben sprakeloos, dat heb ik niet vaak Emoticon: Nooo

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Respect !

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 10-05-2015 10:41 ben staal wrote:
Beste mensen, met aandacht lees ik dit topic, terzelfder tijd bekruipt mij een angstig gevoel. Ik weet dat er een aantal mensen hier schrijven, waarvan ik denk dat zij het wel zullen weten, om de volgende reden: Ik spreek of schrijf geen Indonesisch en zij wel. Maar toch komt bij mij de vraag naar boven, wie hier van de schrijvers daad werkelijk in IndonesiŽ wonen en lokalen spreken. Ik zelf woon nu 5 jaar op Bali en merk weinig van alles wat hier geschreven is. Dit laatste zal te maken hebben, neem ik aan, dat ik de taal niet spreek. Graag hoor ik van jullie en wel van die genen, welk werkelijk in IndonesiŽ leven of het echt zo beangstigend is, als wat hier wordt geschreven. Mijn vrouw is van Chinese afkomst en weet wat hier alzo eerder is voorgevallen en wil als nodig mijn voorzorgmaatregelen treffen. M.vr.gr. Ben Staal

Beste Ben

Op Bali zul je minder merken van wat er in heel verder Indonesia gebeurd
Ik vermoed dat met name in de toeristische gebieden de schijn hoog wordt
gehouden, immers niemand wil de inkomsten wegjagen.

Politiek is Indonesia onstabiel te noemen
De onderlinge verhoudingen zijn niet best te noemen
Daarnaast is er de oude en de nieuwe politiek / machthebbers die in hun spel
verwikkeld zijn en een bepaald deel van de bevolking vangt de klappen op
Jokowi heeft (althans die indruk bestaat) goede bedoelingen maar in de praktijk
komt er door het krachtenspel weinig echt van de grond
In een deel van Indonesia veroorzaakt dit spanningen die soms even opduiken
en dan weer (langere tijd) wegblijven, maar het broeit

Of en wanneer en waarom het uit de hand gaat lopen en op welke manier dat is
onvoorspelbaar (Indonesia eigen) sommige mensen (willen dit niet zien) zien dit
niet en ook is niet overal dit zo duidelijk.

Ieder maakt zijn eigen persoonlijke afwegingen en keuzes.
Iedereen bekijkt de situatie ook anders

Sommigen zullen op dit schrijven bevestigend aansluiten en sommigen zullen
het bij hoog en laag ontkennen.

That's all I can say

Edit

voor de vakantiegangers geen nood (op dit moment) je zult er weinig van merken
Wat wel opvalt (voor ingewijden) is dat veel Indonesiers er heel veel moeite voor
doen om te kunnen "vluchten" naar het buitenland, op zo kort mogelijke termijn
In die zin is de emigratie van mijn eega naar NL ook een (tijdelijke) "vlucht"
Een voorzorgsmaatregel.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Eerste week dat ik mee ging heb ik me de ogen uit m'n kop gejankt malam, je weet gewoon niet wat je mee maakt allemaal, maar later was het eigenlijk bijna alleen maar super lol maken met die kids Emoticon: Smile 1e week was om promotie film te maken, is uitgezonden op rtl4. gaat slecht, de crisis in holland zorgt er voor dat er nog maar weinig gedoneerd wordt, het jaarlijkse gala van sharing succes waar ze zeg een jaar of 6 geleden nog zo een miljoen euro op een avond bijmekaar kregen is nu afgeschaft, veel van de zakenluitjes die daar aan mee deden, belangeloos zijn of failliet of kunnen 't niet meer opbrengen.....

ik heb de gekste dingen gezien, en nog af en toe, kids zonder ledematen, kids met noma, een afschuwelijk iets, komt door ondervoeding, dan groeien er enorme paddestoelen van vlees uit hun gezichten, ene zuster aqndrea uit holland in tangeran opereert die kids, super heavy allemaal, maar voor mij persoonlijk, de meest tragische was deze meid, tyas, ben heel close met haar geworden, als ik dr was iedere ochtend en namiddag naar haar toe, was een niet normaal zo mooie meid, echt, heb foto's gezien, echt een fotomodelletje, en aan universiteit afgestudeerde engelse lerares, kreeg miastenia gravis toen ze 21 was, net afgestudeerd, een spierziekte, met stukjes plakband hielden ze haar ogen open, ik ging dr altijd cake voeren, of ik nam van die jelly cupjes mee voor dr, kon ze wel 40 van op Emoticon: Smile zat ik helemaal onder de slijm... ze is 2 jaar geleden gestorven.... super gevoel van falen, niet genoeg voor kunnen doen voor haar en weten dat als ze naar holland was gekomen dat ze dan geholpen had kunnen worden, misschien zelfs wel genezen alhoewel ze daar denk ik al te ver hene voor was, super lieve meid, heb wel voormekaar gekregen dat haar hele familie haar kwam opzoeken een keer, die waren al jaren niet meer geweest, dat was echt super, lag ze te stralen bizar...

Maar goed, sorry dat ik effe off topic ging! MerdekahSah zegt precies hoe het is, super onzekerheid maar voorlopig echt gewoon nog steeds helemaal veilig voor toeristen, maar voor mij, voor ons, de luitjes die hier al langer zitten en de taal spreken is het wel merkbaar, gesprekken op straat gaan alleen nog maar over de stijgende prijzen, wat een schoften het zijn bovenaan, in de regering, de politie enz.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Zal m'n broer bellen vandaag, vragen of hij de foto's van onze laatste trip maandje of 2 geleden, kan sturen, oa naar batu bij malang, dat was echt ongelovelijk ook, maak ik wel een apart onderwerp, ik denk dat 't belangrijk is dat hier ruchtbaarheid aan wordt gegeven, niet ons, maar die kids, de families van die kids, de zusters en vrijwilligers enz.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,021,543 pageviews Een website van indahnesia.com