Nieuwe tolweg in Bali?


 Subforum Bali, het godeneiland 
75 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line
 

Heb ik het nu goed vernomen, maar er zou een nieuwe tolweg komen die het Zuiden verbindt met het Noorden. Het zou een prive initiatief zijn. Weet iemand er meer over?



Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line
 

Enige stukje tolweg waar momenteel over gesproken wordt is een verbindingsweg vanaf Seminyak (om precies te zijn aan het eind van Jl. Sunset Road) tot aan de reeds bestaande westelijke kustweg Denpasar - Gilimanuk t.h. van Tanah Lot.

Probleem is dat er (nog) geen investeerders voor te vinden zijn. Die hebben waarschijnlijk gezien / berekend wat de omzet en de R.O.I. op de tolweg van Sanur naar Nusa Dua en luchthaven zijn Emoticon: Wink


If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Het zgn. "vrij maken" (= bebaskan tanah ) van grond is tegenwoordig het grootste obstakel. Hetzelfde bij de tolwegen van Ciawi - Sukabumi, Bawen - Solo, Cikampek - Subang - Palimanan, etc.
Eigen belang gaat voor landsbelang. Er worden gigantische prijzen gevraagd voor het vrij maken van grond t.b.v. wegen. In de Soeharto-tijd kreeg men een (minimale) vergoeding en kon men oprotten van zijn stukje grond, maar nu is het het omgekeerde: de landeigenaren vragen absurde, irreele prijzen want ze ruiken (persoonlijke) winst. Dan gaat dat toch in Europese landen makkelijker waar men i.h.k.v. landsbelang grond kan onteigenen (weliswaar tegen een redelijke acceptabele maar geen buitensporige vergoeding).
Men ziet nu al dat de tolwegen die zijn gebouwd na de Soeharto-periode schreeuwend duur zijn terwijl de oude tolwegen uit de tijd van Mbak Tutut goedkoop (en kwalitatief veel beter) zijn.

Oude tolweg Jagorawi. Bogor - Ciawi: Rp 1000.
Oude tolweg Semarang. Alle afslagen: Rp 2000.
Nieuwe tolweg Palikanci. Plumbon - Kanci: Rp 8000.
Nieuwe tolweg Semarang-Bawen: Bawen - Ungaran: Rp 7000.

Duidelijk verschil over vergelijkbare afstanden. Dit alles vanwege de exorbitante prijzen die men nu moet betalen voor bebaskan tanah .




Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Kleine aanvulling t.a.v. speculaties met grond waar een tolweg is gepland.
Ciawi - Sukabumi wordt al 17 jaar over gesproken, ik volg het met belangstelling omdat ik er zelf veel baat bij zou hebben.
De eerste fase van Ciawi-Cigombong 15,3 km is wederom uitgesteld, problemen met het vrij maken van de grond.
Kosten voor dit stukje van 15.3 km 200 miljoen Euro, voor de volledige 54 km zijn de kosten inmiddels opgelopen naar 530 miljoen Euro Emoticon: Confused

http://www.tender-indonesia.co(...)?id=28114&cat=CT0005



Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Toevallig vandaag in het nieuws verschenen dat Indonesia haast moet maken met haar infrastructuur wil het attractief willen blijven voor buitenlandse investeerders. En de vraag tot een push en interventie van de overheid in het confisqueren van grond voor de wegen.
I.p.v. zich druk maken over een flesje bier zouden de islam-partijen iets moeten gaan doen aan die woekerprijzen. Want als er iets uit den boze is bij de islam, is het wel woekeren. Dus doe daar eerst iets aan alvorens kleine schoonheidsregeltjes te verzinnen m.b.t. het verzieken van 's mens geneugten.



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 20-04-2015 13:57 Yogya-Bali wrote:
Toevallig vandaag in het nieuws verschenen dat Indonesia haast moet maken met haar infrastructuur wil het attractief willen blijven voor buitenlandse investeerders. En de vraag tot een push en interventie van de overheid in het confisqueren van grond voor de wegen.
I.p.v. zich druk maken over een flesje bier zouden de islam-partijen iets moeten gaan doen aan die woekerprijzen. Want als er iets uit den boze is bij de islam, is het wel woekeren. Dus doe daar eerst iets aan alvorens kleine schoonheidsregeltjes te verzinnen m.b.t. het verzieken van 's mens geneugten.


Oeps, dat zit er niet echt in, dus op naar de volgende keer dat de pleuris uitbreekt.
Wanneer ? Kweet het niet maar je kan er op wachten, ik hou mijn hart vast Emoticon: Blush



dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line
 

En vandaag het volgende gelezen in Bali Update edition: http://www.balidiscovery.com/m(...)message.asp?Id=11772

dus zouden er plannen zijn om verschillende tolwegen te maken die het Zuiden met het Noorden zouden verbinden. Plannen ja, maar we weten al lang dat de realiteit soms heel ver weg ligt.



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Ook dit plan voor het bouwen van 1642 kilometer tolweg door Jokowi in zijn campagne is inmiddels verleden tijd Dekarre.
Widodo heeft gouden bergen beloofd, maar IndonesiŽ gaat nu terug in de tijd, mits Widodo wordt afgezet, anders is IndonesiŽ over 5 jaar terug bij af.
De chaos in de Infrastructuur en economie wordt met de dag groter, deze president weet pertinent niet waar hij mee bezig is en de ploeg die hij om zich heen heeft helemaal niet,



harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line
 

Ze zijn bij cilebut Bogor men is eerst afgeslagen naar de weg naar bojong gede halverwege bogor en bojong gede komt een nieuw treinstation het is de bedoeling het grootste van heel Java.

Waarom gestopt richting Ciawi sukabumi (waar pishond malam woont)

Een paar rijke corupte zaken lieden hebben namelijk toen ze 19 jaar geleden het plan ontvouwden als gekken alle grond opgekocht die maar enig zins aan de nieuwe tol weg zou liggen zelfs bij uitwijking van de bouw strand de regering op inmiddels gekocht land waar jezus hoge prijzen voor gevraagt worden.

Het is niet het grootste probleem ook kleine investeerders die er lucht van kregen kochten grond waar de weg zou komen iedereen word onteigend volgens het systeem in nederland.

Kijk toch wat geleerd maar dit houd de bouw tegen om op te trekken naar de punjak.

Zo oplossing afbuigen naar bojng gede. ook daar stuit men op problemen maar !!!!

Er is een nieuwe onteigen wet en resoluter optreden dus de afbraak van huizen is hier begonnen.

Ga naar JL .cilebut / snelweg Jakarta centul / rij richting bojong en men ziet al vanaf het via dukt de bouw put ontstaan.

Razend snel is daar ook weer op in gesprongen maar niet met voor kennis !!!

Want men weet dat dit vingertjes branden word.


Dus wat doet men apartementen bouwen (wolkenkrabbers ) kosten 2 kamers apartement 1 miljard zulke verkoop prijzen die nu gevraagt worden PFF.

Ook zie je overal komplexen uit de grond reizen. Rond het nieuwe treinstation!

Hoop dat er genoeg overblijft om het te bouwen met al die graaiers !!

En men is echt niet dom de bouw van de eerste mall is al begonnen langs de weg bojong gede.

Dus men is wel bezig in een razend tempo maar ja genoodzaakt te wachten.

Het gaat ineens razend goed met Bogor straten zijn veel schoner handel bloeit.

Mensen uit jakarta verhuizen masaal hier heen of hebben al een appartement gekocht .

En wie bemoeit zich met dit alles ? RUSTIG wachtend tot de loop van het revolver van zijn hersen pan word gehaald.

wie ? JOKOWIE Emoticon: Bye bye ( die in Bogor woont)






roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 18-04-2015 23:22 dekarre wrote:
Heb ik het nu goed vernomen, maar er zou een nieuwe tolweg komen die het Zuiden verbindt met het Noorden. Het zou een prive initiatief zijn. Weet iemand er meer over?


Je zal dit bedoelen Dekarre, ik schrok een beetje van de prijs, 3.1 miljard Dollar voor 125 km Emoticon: Laugh out loud

http://www.thejakartapost.com/(...)-toll-road-bali.html



Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 20-04-2015 04:07 Yogya-Bali wrote:
Het zgn. "vrij maken" (= bebaskan tanah ) van grond is tegenwoordig het grootste obstakel. Hetzelfde bij de tolwegen van Ciawi - Sukabumi, Bawen - Solo, Cikampek - Subang - Palimanan, etc.


Bali is qua grondprijs schrikbarend duur .
Zelfs op de bukit (Bali ZD)waar vroeger niemand"wil wonen" betaalde je een vermogen.
Ik vind logisch dat de staat of /developer de marktwaarde betaalt voor pembebasan tanah.
Anders is het een soort vorm van diefstal .De prijzen in Jkt is zelf hoger dan Bali

Ik kan tientallen voorbeelden geven. Ook uit eigen ervaring en bekenden.




bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 23-04-2015 12:08 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Bali is qua grondprijs schrikbarend duur .
Zelfs op de bukit (Bali ZD)waar vroeger niemand"wil wonen" betaalde je een vermogen.
Ik vind logisch dat de staat of /developer de marktwaarde betaalt voor pembebasan tanah.
Anders is het een soort vorm van diefstal .De prijzen in Jkt is zelf hoger dan Bali

Ik kan tientallen voorbeelden geven. Ook uit eigen ervaring en bekenden.


Zeker is het normaal dat de marktwaarde wordt betaald Surya, maar voor een stuk weg van 125 km 3,1 miljard Dollar ?
Dan lijkt mij dat er veel meer als de marktwaarde wordt betaald, ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedere meter weg incl. grond aanschaf 25000 Dollar kost. Emoticon: Confused
Dan zou je haast denken dat grondspeculanten trachten het onderste uit de kan te halen.



Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line
 

Dat verhaal over de weg gaat al sinds 2007. Er gebeurd niks. En dat gaat ook niet gebeuren tot het vliegveld verlegd is. Nog los van de problemen over de aanleg? Deels mangrove? En de discussie dat je geen tunnel mag maken??

Als er werkelijk een weg moet komen? Is onteigening erg snel gedaan.

Niemand heeft er belang bij. Tenminste niet degene die het ingang zouden moeten zetten. De belangen liggen ergens anders.


Where there is a will there will be relatives.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Met veel tam tam bekend maken Anorak, dan kunnen speculanten nog even snel wat land vergaren.
Die weg gaat er zeker komen, het zal even duren, maar als hij er werkelijk ligt dan is een selecte groep er Godvergeten rijk van geworden.
Dat heb je in een land waar enkele miljoenen elkaar het balletje toe rollen en decadent rijk worden terwijl Agus en Dewi kreperen.



Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,908 pageviews Een website van indahnesia.com