Subforum Bali, het godeneiland

forum.indonesiepagina.nl 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik ben sinds 2 weken in indonesiŽ en het valt me op dat alles flink duurder is geworden ten opzichte van vorig jaar.
Bv. VOA $ 35, 2014 $ 25, taxi airport Denpasar-Kuta 95.000 Irp, 2014 70.000 Irp. Ook de meeste restaurantjes hebben de prijzen verhoogd, al is dat slechts met enkele duizenden Irp.per gerecht.
Het valt me ook op dat het veel minder druk is met toeristen tov andere jaren.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Tsja, het is een inkopper: 1. De Euro is gezakt t.o.v. de Rupiah, 2. De brandstofprijzen in Indonesie zijn gestegen en dan stijgt alles mee, 3. Het algemeen welvaartsniveau stijgt.
Dat er minder toeristen komen is al sinds 1995, daar zijn allerlei oorzaken voor. Gelukkig doet de huidige regering er alles aan om ook de laatste toeristen naar Thailand en Maleisie te verjagen. Emoticon: Sadley Emoticon: Stupid

koming

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Is het dan nu in NL soms goedkoper geworden sinds een jaar geleden?

If you have nothing to loose, you can risk everything

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

3 jaar geleden kreeg ik 10.000rp voor 1 euro.(een huis gekocht)
Vorig jaar 15.000rp voor 1 euro.
Nu 14.000rp voor 1 euro(een huis aan het bouwen)... het maakt me nog steeds een gelukkig mens.
En ja, alles is 1.000rp duurder geworden, maar het is nog steeds spotgoedkoop. Mijn schoonmoeder verkoopt soto ayam voor 9.000rp en tahutek voor 10.000rp... das toch geen geld zeker. Ja, ja, ik eet er gratis.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-04-2015 08:16 koming wrote: Dat er minder toeristen komen is al sinds 1995, daar zijn allerlei oorzaken voor. Gelukkig doet de huidige regering er alles aan om ook de laatste toeristen naar Thailand en Maleisie te verjagen. Emoticon: Sadley Emoticon: Stupid koming
Jazeker, dat doet men goed. Alcoholverbod in winkels (was er vrijwel al in vele regio). Ongelooflijk. Bijna een eeuw geleden heeft men USA drooggelegd met alle criminele gevolgen en ellende van dien. Men zou zeggen dat men van de ervaringen van een andere natie kan leren. Niet dus in Indoland.
Soeharto begreep dat men voor het Indonesische (met name Javaanse) gepeupel moest denken, hen niet zelf laten denken en domme fundies gewoon moest laten verdwijnen voordat ze een natie vergiftigen. Dat had de "good old man" juist gezien. Tijd rijp voor democratie?? Verre van dat. Daarvoor heeft men denkvermogen nodig en gevoel voor verantwoordelijkheid.
Heimwee naar de tijden van weleer.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Je mag het niet zeggen laat staan schrijven, maar wel denken, dus ik denk nu hardop...
Je ziet het nu overal op de wereld, donkere mensen met zwart haar, gebruiken alleen hun gevoel en hebben niets geleerd van de geschiedenis, dus wat kan je er aan doen.
Dat is door mij ingegeven dat men ook domme blondje benoemd zo moet je dat zien in die contekts.... Emoticon: Stupid
Niets: het zelf laten ervaren, totdat ze geconfronteerd worden, met economische problemen en daar zal het in de toekomst naar toegaan................. Emoticon: Confused Emoticon: Angry Emoticon: Clown
Ik weet dat ik nu heel veel mensen tegen hun schenen schop, maar je kan er anders niet duidelijk maken, omdat ze toch niet luisteren naar mensen, die al hun hele leven er tegen gevochten hebben en dat zijn wel de blanke overheersers geweest, die dachten dat wat goed is voor mij, ook goed voor hen zal zijn .
Ook helaas is dit weer achterhaald, door een stel moraalpredikende electoraal opportunisten die niets begrijpen hoe je het schone schijn moet ontwijken.
Rendements denken: gebeurde het maar vaker of niet.
Van wie is het intellectueel bezit ????
Niemand hoef zich van dit verhaal aan te trekken de goede niet meegerekend, want het is ook een L*L verhaal van mij, maar goed hoe duidelijk wil je het hebben..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-04-2015 08:47 Amed East Bali wrote:
Is het dan nu in NL soms goedkoper geworden sinds een jaar geleden?

Ik denk niet dat dit te vergelijken is Amed.
Ik ben na een half jaar weer in het kikkerland neergestreken, het valt mij op dat de prijzen hier nauwelijks zijn gestegen.
Prijsstijgingen gaan over het algemeen hier heel geleidelijk, ik moet er aan toevoegen dat wij tussen 3 grote supermarkten in wonen die elkaar de loef af trachten te steken.
En elke donderdag de markt op een steenworp afstand
Als je daar handig gebruik van maak en bewust boodschappen doet, dan scheelt dat een slok op een borrel.
Loop je in IndonesiŽ de ene of de andere supermarkt binnen dan is het lood om oud ijzer, ze hebben duidelijk prijsafspraken gemaakt.

Wat je nu ziet in IndonesiŽ lijkt een beetje op wat er rond 1970 in Nederland gebeurde, een loonexplosie na de grote staking van '70 kreeg ik ineens 41 % loonsverhoging en een ťťnmalige uitkering van 3 weeklonen.
In het kielzog van deze loongolf stegen de prijzen enorm.
In IndonesiŽ ligt dat anders, daar knallen ze de benzine in een record tijd van Rp 4500 naar 7400, in plaats van het geleidelijk in een aantal jaren te doen.
De angkut is in het stadje waar ik zit in iets meer dan een jaar van 2000 naar 4000 gegaan.

Zo kan ik veel voorbeelden op noemen, als je de prijsstijging van rundvlees ziet dan ga je spontaan hyperventileren.
Daar in tegen blijven de lonen sterk achter bij de prijsstijgingen, we hebben nu een president die vindt dat IndonesiŽ zijn eigen broek op moet kunnen houden en niet afhankelijk moet zijn van import.
Gevolg een liter rijst tussen de 7000 en 11.000 Rupiah, dan geeft hij ook nog toe dat dit door speculanten komt, maar het aanbod om anderhalf miljoen ton rijst te importeren uit Thailand voor 4000 de liter slaat hij af.

Dat de prijzen enorm stijgen als er een tekort aan producten is, weet ieder kind, ik snap dan ook niet wat er in het hoofd van de huidige Indonesische regering omgaat en wat de ware gedachte is die hier achter steekt, het lijkt op een pure fobie voor neo kolonialisme.
Het eind van de prijsstijgingen in IndonesiŽ is nog niet in zicht, IndonesiŽ is ook het enige land in Z.O. AziŽ waar de groep mensen die onder de armoedegrens leven elk jaar nog dramatisch stijgt.
Vandaag worden er nieuwe maatregelen aangekondigd om ze vervolgens volgende week weer ongedaan te maken, investeerders zijn uiterst voorzichtig, ze weten niet waar ze aan toe zijn, hetzelfde als de bevolking.
Zelfs het met een berg tam tam aangekondigde plan om in een sneltrein vaart havens aan te leggen voor een betere infrastructuur tussen de eilanden is ook weer deels van de baan.

Het is volgens mij dan ook niet een kwestie of de vlam in de pan slaat, maar wanneer.
Eind december als de nieuwe minimum lonen bekend worden gemaakt zou wel eens het moment kunnen zijn dat de pleuris weer eens uitbreekt, ik hou mijn hart vast.
Ik heb het al vele malen gezegd, als ik mij ergens in vergist heb is het wel in Widodo, de man komt kilo's tekort, ik vond SBY al vrij passief, maar voor zover ik het nu kan zien mag Widodo nog niet eens de veters knopen van de vorige president.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind eerlijkgezegd veel prijzen in Indonesie helemaal niet naar verhouding. Maar dan heb ik het wel over de prijzen VOOR de Indonesiers en niet voor toeristen of expatx/pendionada's met een zeer fatsoenlijk inkomen.
Als ik zie wat veel produkten in supermarkten/warenhuizen kosten dan is dat toch eigenlijk alleen maar voor een handjevol mensen weggelegd. Ik bij AH vaak goedkoper uit dan in Indonesie. En dan heb ik het nog niet over ketens zoals Action en Primark. Ook lokale produkten vind ik in vergelijking met Nederland duur (nogmaals niet voor mij maar voor de mensen daar). Er zijn talloze voorbeelden, hier zo maar een paar:
- groenten en fruit
- verpakte vruchtensappen
- bier, wijn en sterke drank
- brood
- nagellakremover (beetje raar voorbeeld maar da's echt niet normaal wat dat daar kost, en nog slechte ook)
- conserven in blik
- huishoudelijke spullen

Vervoer is ten opzichte van Nederland nog steeds erg goedkoop en buiten de deur eten ook (maar dan heb ik het wel over de lokale kaki lima of warung) maar een paar duizend Rupiah is voor ons niks maar voor daar relatief veel. In Nederland hebben we net zo goed veel importprodukten. Ik snap het ook niet helemaal. Indonesiers zijn gek op kaas maar het enige betaalbare is die Kraft (yach). Misschien zijn kaasmakerijen een gat in de markt..... (voorbeeld)
Wij hebben geluk gehad dat de euro een aantal jaren sterk was, niet meer en niet minder dan dat. Ik hoop dat het langzaamaan met Indonesie beter gaat

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

we hebben nu een president die vindt dat IndonesiŽ zijn eigen broek op moet kunnen houden en niet afhankelijk moet zijn van import.
Zelfs het met een berg tam tam aangekondigde plan om in een sneltrein vaart havens aan te leggen voor een betere infrastructuur tussen de eilanden is ook weer deels van de baan.

Dat is dan ook duidelijk als je eigen broek op wil houden, dan hoef je ook niet meer, of grotere havens nodig te hebben.... Emoticon: Confused
En de interne handel is zo gigantisch groot, dat je zou zeggen, wel die havens verbeteren
Of zie ik dat verkeerd..... Emoticon: Stupid
Ik begrijp er niets meer van, hoe wil je een land besturen, geef ze spelen en brood, in dit geval rijst en ze zijn te vreden........... Emoticon: Confused

Anne_Miek
Was gisteren nog bij Action druk en heel veel goedkoper dan in Indonesie.
Ja je heb in die mall's Japanse toko Daiso, met verschillenden goederen, met een prijs alles voor 25.000rp ,niet te vergelijken met Action.
Zeeman, Blokker, noem ze maar op, die hebben ook veel goederen maar nog niet vergelijkbaar met de in Indonesisisch toko's, vergelijkbaar goederen zijn hier goedkoper..... Emoticon: Smile

http://www.antaranews.com/beri(...)me&utm_campaign=news
Begrijp ik dit goed wil hij die landplantages aan de landarbeiders geven???

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het is tijd voor een teruggang in de evolutie (voor teruggang is men wel te vinden, niet voor vooruitgang). Toen was er nog sprake van "survival of the fittest" waardoor domme mensen automatisch vroegtijdig werden uitgeselecteerd en voortijdig bezweken. Als dat nu ook gebeurt, dan krijgen we direct een grote "zuivering".

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 18-04-2015 10:02 Anne Mieke wrote:
Ik vind eerlijkgezegd veel prijzen in Indonesie helemaal niet naar verhouding. Maar dan heb ik het wel over de prijzen VOOR de Indonesiers en niet voor toeristen of expatx/pendionada's met een zeer fatsoenlijk inkomen.
Als ik zie wat veel produkten in supermarkten/warenhuizen kosten dan is dat toch eigenlijk alleen maar voor een handjevol mensen weggelegd. Ik bij AH vaak goedkoper uit dan in Indonesie. En dan heb ik het nog niet over ketens zoals Action en Primark. Ook lokale produkten vind ik in vergelijking met Nederland duur (nogmaals niet voor mij maar voor de mensen daar). Er zijn talloze voorbeelden, hier zo maar een paar:
- groenten en fruit
- verpakte vruchtensappen
- bier, wijn en sterke drank
- brood
- nagellakremover (beetje raar voorbeeld maar da's echt niet normaal wat dat daar kost, en nog slechte ook)
- conserven in blik
- huishoudelijke spullen

Vervoer is ten opzichte van Nederland nog steeds erg goedkoop en buiten de deur eten ook (maar dan heb ik het wel over de lokale kaki lima of warung) maar een paar duizend Rupiah is voor ons niks maar voor daar relatief veel. In Nederland hebben we net zo goed veel importprodukten. Ik snap het ook niet helemaal. Indonesiers zijn gek op kaas maar het enige betaalbare is die Kraft (yach). Misschien zijn kaasmakerijen een gat in de markt..... (voorbeeld)
Wij hebben geluk gehad dat de euro een aantal jaren sterk was, niet meer en niet minder dan dat. Ik hoop dat het langzaamaan met Indonesie beter gaat

Niets aan toe te voegen Anne Mieke, ook ik heb het niet over mijn eigen situatie, voor mij is en blijft het best.
Maar als ik om mij heen kijk is het niet best en dat baart mij zorgen, het land zakt stukje bij beetje af naar een chaos.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 18-04-2015 11:31 Yogya-Bali wrote:
Het is tijd voor een teruggang in de evolutie (voor teruggang is men wel te vinden, niet voor vooruitgang). Toen was er nog sprake van "survival of the fittest" waardoor domme mensen automatisch vroegtijdig werden uitgeselecteerd en voortijdig bezweken. Als dat nu ook gebeurt, dan krijgen we direct een grote "zuivering".

Een cryptische omschrijving YB, maar dit proces is al aan de gang, eenvoudig gezegd, de armen worden steeds armer en de rijken steeds rijker.
Een schandelijke ontwikkeling van een kleine groep die zich wentelen in rijkdom en een merendeel van het volk laat kreperen.
De geschiedenis leert dat dit altijd is fout gegaan over de hele wereld, dus ook in IndonesiŽ kan je wachten tot dit fout gaat.

Natuurlijk is er een trend om via het geloof de mensen er onder te houden, maar 5 keer per dag bidden vult nog steeds de maag niet.
Om op jouw geliefde piramide van Maslov terug te komen, als je een chaos wil en revolutie dan moet je aan hun allereerste levensbehoefte gaan knabbelen, vreten en onderdak.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ongelofelijk triest als je dit leest.....
Alleen wat ik niet snapt dat IndonesiŽ met 214 miljoen of meer inwoners
niet opstaat tťgen de regering....het is nogal wat 214 miljoen mensen toch??

Nederland is de enige natie ter wereld dat een het volk alleen uit JA-knikkers bestaat....je ziet NIEMAND opstaan tťgen de overheid/ regering als je voor de zoveelste keer wordt "genaaid" door deze mensen.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Kijkt naar de ouderen, zorg is er niet meer, gehandicapten worden hun PGB afgepakt enz.enz.enz. maar die rottige asielzoekers die massaal het land in komen worden verwelkomt met Melk en Honing....en ůnze mensen worden alleen maar armer en armer.....HOERA voor een democratische Nederland...bah..bah !!! Emoticon: Eerie Emoticon: Angry Emoticon: Eerie

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-04-2015 10:19 Kembang wrote:

Alleen wat ik niet snapt dat IndonesiŽ met 214 miljoen of meer inwoners
niet opstaat tťgen de regering....het is nogal wat 214 miljoen mensen toch??
Vraag het onze voorouders. Die hebben het volk ook meer dan 3 eeuwen er onder gehouden met af en toe een opstandje maar geen omwenteling. Dat kwam pas nadat andere bezetters binnen vielen.
Religie, feodalistische instelling en een wij-cultuur houden het volk eronder. Voedt ze met relgieuze en nationalistische leuzen en ze zijn weer even stil. Totdat het volk mata gelap wordt, amuk gaat maken en weer eens een half miljoen mensen over de kling jaagt. Het gaat de goede kant op........

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Zoals je het beschrijft hebt je eigenlijk gelijk YB....

Triest waardoor vele miljoenen mensen die met een handje vol rijst tevreden moeten zijn in hun leven en ondertussen maar steeds kansloze kinderen op de wereld zetten Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Helaas is er niemand bij machte om die ommekeer te maken....dat is dan ook voor velen
een uitzichtloze bestaan... Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De religies werken daaraan mee. Vermenigvuldigt u. En dat in een land dat als enige nog stijgende is met het aantal HIV-besmettingen. Goed zo, ga zo door in naam van Allah, God, Jaweh, Vishnu of hoe die knakkers ook mogen heten.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Amen..... Emoticon: Worship Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-04-2015 10:19 Kembang wrote:

maar die rottige asielzoekers die massaal het land in komen worden verwelkomt met Melk en Honing....en ůnze mensen worden alleen maar armer en armer.....HOERA voor een democratische Nederland...bah..bah !!! Emoticon: Eerie Emoticon: Angry Emoticon: Eerie

Wat denk je Kembang? Durf je dat ook zo tegen een asielzoeker te zeggen die voor je neus staat? Ik vind het bah bah dat je zoiets opschrijft. Blijkbaar heb je geen idee waar je het over hebt. Ik wel, ik was ooit getrouwd met een asielzoeker. Heb je er erg in dat dat gewoon mensen zijn die hun rottige situatie (want die is wel rottig) willen verruilen voor een veiliger of beter leven? Ruilen? Nee, ik denk niet dat je dat wil.

OF de asielzoekers, OF de Marokkanen, OF de moslims hebben het gedaan bij jou.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Laten we ze allemaal maar een ster op de jas naaien en gratis trein vervoer aanbieden of niet Kembang? Emoticon: So funny

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Gewoon de GRENZEN dicht houden AM en Jarno......
Kijkt eens naar de ouderen hierro...hebben in de oorlog gevochten, NEDERLAND weer omhoog getakeld...wat krijgen ze ervoor...Stank voor Dank....pensioen wordt ingekort, zorgverlening krijgen ze nauwelijks...uit verpleeg/ ouderwoningen gezet en wederom allťťn wonen met alle gevolgen van dien...met andere worden deze mensen worden letterlijk en figuurlijk in een hoek getrapt.....vinden jullie dat eerlijk?? Ook de gehandicapten, mensen met beperkingen enz.enz. krijgen nihil meer aan subsidie c.q. geld.....en zo kan je blijven schrijven....

OF de asielzoekers, OF de Marokkanen, OF de moslims hebben het gedaan bij jou.

Het zijn ze allemaal AM....die hoeven voor mij het land niet in....terug naar waar ze vandaan komen is prima, laten ze een giro-rekening openen om ze een enkele reis te geven, daar wil ik best een bedrag overmaken...

Eindelijk wordt de VVD wakker en gaat nu grenzen stellen. PvdA die moet nodig zieltjes winnen....want zij waren de grootste uitglijder in de verkiezingen en mogen voor mij helemaal de politiek verlaten... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

En AM dat je ooit ben getrouwd met een asielzoeker is toch JOUW keuze !! Je ben niet gedwongen om met hem te trouwen toch ???

Over die rottige situatie heb ik wel gezeten AM nadat wij uit IndiŽ waren gevlucht...hoe werden wij hier ontvangen????? Ben je dat vergeten??? Nou ik NIET hoor.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Als je nu ziet hoe die rottige Marokkanen, asielzoekers en andere tuig binnen worden gehaald......staan de nekharen recht omhoog.
Ik woont in een klein dorpje en werden hier 400 asielzoekers door ons strot heen geduwd...... en geen enkel inwoner kijkt naar ze om laat staan praten of groeten.....ze lopen in nieuwe kleding rond, met mobieltjes in hun hand, uitpuilende zakken vol met boodschappen en stelen ook nog uit de winkel enz.enz..... wie BETAALT dat AM ???? Juist WIJ de BELASTINGBETALERS.......en als ik iets nodig hebt van de Gemeente of Staat wordt je niet eens geholpen..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja Kembang, mijn pensioen zal er ook gedeeltelijk aan gaan. Maar ik zou nog steeds niet willen ruilen.
En wat andere situaties betreft? Kunnen de asielzoekers daar iets aan doen? Nee. Ja inderdaad mijn keuze om destijds te trouwen met een asielzoeker. Ik wilde overigens alleen uitleggen dat ik er met mijn neus bovenop gezeten heb en dat ik daardoor veel heb meegekregen, maar ook daarvoor had ik beslist niet de gedachte en (wraak?)gevoelens die jij hebt (k hoef er geen lintje voor). De regering heeft blijkbaar geleerd van het verleden als je doelt op de Nederlandse Indiers, Indo's of hoe je het ook wilt noemen.
Geen enkele inwoner kijkt naar ze om? Triest. Denk je echt dat asielzoekers alles hebben? Nee, Kembang je hebt het heel erg bij het verkeerde eind. Ik ben overigens ook belastingbetaler en al heel erg lang en van mij mogen ze het hebben. Het is ze gegund.

De serie gezien "Rot op naar je eigen land"? Daar krijgen mensen toch wel heel andere ideeen van.
Maar goed met deze discussie komen we niet verder.
Mijn punt is dat je het niet kan maken om mensen die geen kwaad doen zomaar tot rottig te bestempelen. Asielzoekers maken alleen gebruik van het recht hetgeen ze in Nederland wordt aangeboden. Meer niet.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Kijkt eens naar de ouderen hierro...hebben in de oorlog gevochten, NEDERLAND weer omhoog getakeld...wat krijgen ze ervoor...Stank voor Dank....pensioen wordt ingekort, zorgverlening krijgen ze nauwelijks...uit verpleeg/ ouderwoningen gezet en wederom allťťn wonen met alle gevolgen van dien...met andere worden deze mensen worden letterlijk en figuurlijk in een hoek getrapt.....vinden jullie dat eerlijk?? Ook de gehandicapten, mensen met beperkingen enz.enz. krijgen nihil meer aan subsidie c.q. geld.....en zo kan je blijven schrijven...
.

Degenen die in de oorlog gevochten hebben en Nl. weer hebben opgebouwd zijn nu bijna allemaal al overleden. Het zijn de kinderen van deze mensen, o.a. mijn generatie, die met wat jij schrijft te maken hebben en dus de dupe worden van alle nieuwe regelingen en ik kan het weten, maar om daarom alles maar af te schuiven op de asielzoekers dat gaat mij te ver. Ieder mens heeft recht op bed, bad en brood dat is wel het minste en ik zou niet willen ruilen met een asielzoeker.
Ik weet donders goed hoe het allemaal gegaan is met de mensen die weggejaagd zijn uit hun geboorteland Indie maar ook zij zijn ooit opgevangen en al was dat niet optimaal ze kregen wel bed, bad en brood /rijst, al moesten ze later alles terug betalen.
Ze werden wel opgevangen door buurtbewoners in stad en dorp er werd mee gepraat en ze werden begroet, hadden ook een kledingpakket gekregen bij aankomst al was het geen merkkleding en mobieltjes bestonden nog niet, laat staan een telefoonaansluiting in huis. Als dat dorp waar jij woont nou eens begint met de mensen te groeten en een praatje met ze te maken en de verhalen aan hoort waarom ze gevlucht zijn dan hoor je misschien ook andere verhalen, waarom en hoe ze gevlucht zijn. Het is niet allemaal tuig! Dat is wat je te horen krijgt maar de mensen die het wel goed doen daar hoort niemand iets over. Ik vind je wel erg zwart wit denken en dat voor iemand die ooit zijn geboorteland heeft moeten verlaten. Ik ben blij dat mijn man niet zo denkt.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Er zijn dus meer mensen die er net zo over denken als ik. Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Ook wij leveren pensioen in en betalen belasting maar hebben nog steeds te eten en te drinken en een dak boven ons hoofd.
Het is waar dat we heel veel moeten inleveren en ook ik mopper wel eens vaak tegenwoordig maar probeer niet de schuld op vluchtelingen af te schuiven.Ook al waren er geen vluchtelingen dan was er wel een andere reden geweest waarom de pensioenen gekort worden of de hulp aan hulpbehoevenden niet meer verstrekt of gekort wordt

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik denk trouwens dat dit niet thuis hoort in het topic of Indonesie duurder geworden is. Emoticon: Stupid

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee hoort hier niet thuis maar ik schrijf het toch maar even op. Ik voel me zelf ook aangesproken als het gaat over asielzoekers (exman en vroegere vrienden), Marokkanen (collega's) en moslims (vele vrienden in Nederland en in Indonesie)

Lees dit maar eens Kembang, over die "rottige" asielzoekers waar je het over hebt.:
http://www.nu.nl/buitenland/40(...)aten-opgesloten.html

Moslims die voor jou het land niet in hoeven? Je komt notabene zelf uit het land met de meeste moslims ter wereld..... Ik ben echt niet meer aangesloten. Ik denk dat als je deze houding stug blijft volhouden het niks meer wordt in deze wereld.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,639,127 pageviews Een website van indahnesia.com