B1 tegen de muggen?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
81 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Djembťgirl
Gebruiker
spacer line

Hallo, ik vertrek eind mei voor 3 weken Java/Bali. Doordat ik vorig jaar heel slecht gereageerd heb op Malarone (anafylaxie) kan ik dit dus niet meer innemen (en vind ik ook helemaal niet erg!). Probleem is dat ik de muggen echt aantrek! 30 muggenbeten op 1 been zijn bij mij niet uitzonderlijk... Om het risico op malaria/dengue te proberen beperken, had ik gehoord om vitamine B1 in te nemen en zo de muggen meer 'af te stoten'. Iemand die hier ervaring mee heeft of dit daadwerkelijk helpt?
Thx!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Goed dat je geen Malarone meer slik (mag slikken) en al helemaal als je alleen maar naar Java en Bali gaat.
Ik gebruik zelf al jaren vitamine B1 en ik dnk dat het helpt. Denk, want het is een kwestie van een aantal dingen bij elkaar denk ik.
Ik werd vroeger veel vaker gebeten dan de laatste 10, 15 jaar, dat zal deels zijn door de maatregelen en verder denk ik dat ik bijna letterlijk een beetje Indonesisch bloed heb gekregen door de vele reizen. Om het compleet te maken.

- vitamine B1
- veel knoflook
- airco op de kamer
- kamer behandelen met een antimuggenmiddel (Hit One push nog geen 2 euro waarmee je met letterlijk 1 druk op de knop 8 uur muggen weghoudt.
- smeren met Sofell sereh (te koop in supermarkten voor ongeveer 80 cent
- lichtgekleurde kleren (hier komen minder muggen op of en als ze komen zie je ze beter zitten)
- geen parfum (ook niet in doucheschuim, shampoo etc)
- als je buiten zit op het balkon gebruik maken van rookspiralen, of nog beter, papayabladeren branden

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

Ik heb dezelfde ervaring als Anne Mieke.
Je kunt vit B1 kopen bij de apotheek (Thiamine HCL tabl 100mg). Ik begin 2-3 weken voor vertrek met een tablet per dag en stop daarmee zodra ik weer thuis ben.
Tabletten kosten bij de apotheek een paar euro.
En ook gebruik ik Minyak Sereh om op de huid te smeren. Aan Deet heb ik een hekel gekregen, als ik dat op mijn huid smeer, krijg ik brandverschijnselen, dus voor mij geen Deet meer.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Er zijn diverse niet-wetenschappelijke bronnen waarin beweerd wordt dat vitamine B1 ook zou kunnen helpen tegen muggenbeten omdat het zwavelatoom het lichaam een geur zou doen afgeven waar muggen niet van houden.
Wetenschappelijk onderzoek blijkt deze bewering echter niet hard te maken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Koop een ventilator voor 10 Eurie, zet hem in de hoek van de kamer als er geen AC is.
Doen wij al jaren, muggies houden niet van wind, Pop en ik zijn al jaren muggebeetvrij Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wetenschappelijk onderzoek of niet, vitamine B1 kost nog altijd een fractie van Malarone of Lariam en is evenzoveel veiliger en zonder de bijwerkingen van deze preventieve middelen die evengoed niet voor 100% afdoende zijn. Zoals ik al schreef ik word lang niet mer zoveel gebeten als vroeger en waar het precies aan ligt is toch niet uit te zoeken en zal de B1 wellicht (een beetje) helpen. Ik zou willen dat al die preventieve (chemische) rotzooi ook eens zo negatief en argwanend belicht werd.
Het gaat ook niet alleen om de muggenbeten in de kamer (van het hotel) maar ook bij uitstapjes in de avond (of in schaduwrijk gebied zoals bos) waarbij je airco en ventilatoren niet voor het uitkiezen hebt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Vitamine B1 geeft de karakteristieke geur aan het B-complex. Deze geur houdt bij inname van vitamine B1 muggen op een afstand .

Ik heb jaren geleden langdurig vitamine B- complex moeten slikken en tot mijn grote verbazing werd ik veel minder gebeten door de muggen.
Nu slik ik in de tropen nog steeds Vit. B 1 en het aantal muggenbeten is sindsdien verminderd. Het betekent niet dat je nooit meer gebeten wordt.
Begin ook een week of 2-3 van te voren met 100 mg per dag (= 1 tabl) 100 mg. is te koop bij de apotheek.

Het is inderdaad de geur die de muggen op een afstand houdt.
Maak maar eens een potje Vit. B.Complex of B1 (Thiamine) open dan ruikt het niet lekker.

OFF van Johnsons op de huid spuiten helpt bij mij beter als een produkt met Deet uit Nederland.

En Malam je hebt gelijk een ventilator zijn die beestjes ook niet blij mee maar die kan je niet onder de arm meenemen op vakantie.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-04-2015 21:23 4yoke4 wrote:

En Malam je hebt gelijk een ventilator zijn die beestjes ook niet blij mee maar die kan je niet onder de arm meenemen op vakantie.

Yoke zo'n dingsie kopen voor een paar knaken en mee sjouwen in IndonesiŽ is niks dubbelo niks, maar je bent wel muggenvrij.
Wij wonen naast een aantal vijvers, ik werd zelfs aangevallen door die jongens, nadat we gespoten hadden vonden we tientallen van die jongens.
Nadat we een ventilator in de hoek van de kamer hebben staan hebben we nooit meer zo'n zoemende jongen gezien.

Koop zo'n klein dingsie voor 10 Euro, sleep hem drie weken mee, geef de mugjes het nakijken en na je vakantie doe je iemand er een plezier er mee Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye
Als er er ergens een broeinest van die jongens is, dan is het bij ons wel met een aantal vijvers naast ons huis Emoticon: Angry
We smeren niet, we blazen ze weg met een eenvoudige ventilator in de tuin, kamer en in de slaapkamer Emoticon: Yes!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-04-2015 21:47 Malam wrote:

[quote removed]

Yoke zo'n dingsie kopen voor een paar knaken en mee sjouwen in IndonesiŽ is niks dubbelo niks, maar je bent wel muggenvrij.
Wij wonen naast een aantal vijvers, ik werd zelfs aangevallen door die jongens, nadat we gespoten hadden vonden we tientallen van die jongens.
Nadat we een ventilator in de hoek van de kamer hebben staan hebben we nooit meer zo'n zoemende jongen gezien.

Koop zo'n klein dingsie voor 10 Euro, sleep hem drie weken mee, geef de mugjes het nakijken en na je vakantie doe je iemand er een plezier er mee Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye
Als er er ergens een broeinest van die jongens is, dan is het bij ons wel met een aantal vijvers naast ons huis Emoticon: Angry
We smeren niet, we blazen ze weg met een eenvoudige ventilator in de tuin, kamer en in de slaapkamer Emoticon: Yes!

Je hebt helemaal gelijk Malam, we hebben tot nu toe altijd een ventilator gehad, 2 zelfs.
Blijven we een aantal weken in een hotel dan kopen we er een staande en een voor op tafel, kost inderdaad haast niks en daarna is er wel weer eentje die er blij mee is. Binnen is er wel airco dat is geen probleem. Dan heb je ook nog van die vliegenmeppers met batterijen, een mep en als dat ding dan knettert dan is er weer eentje de klos!
Emoticon: Devil

Ondanks alle voorzorgmaatregelen weten ze me nog te vinden, misschien heb ik wel lekker bloed (zonder sambal)

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik had al een paar jaar een spuit van vitaminiB gehad en nu is dat per half jaar dat ik die krijg.
Maar muskieten zijn vervelende beestjes die je van je af kan slaan, maar die hele kleine vliegjes die bijna niet ziet die prikken ook.
Maar die hebben geen nawerkingen
In Jakarta waar ik zat word af en toe met een machine met insecticide geblazen en dat helpt wel.
Verder heb ik nog nooit iets opgelopen, denk ook mijn bloed moeten ze niet,worden ze dronken van en je weet dat in Indonesie geen drank of bier verkocht mag worden, dus zal een andere oplossing voor moeten zoeken.
Wel weet ik nu, waar ik ben, veel vliegen rond zwermen, zelf al wespen gezien.
Maar ik ben er klaar voor, heb al een exucutie plaats uitgezocht, met de vliegenmepper made in Indonesia, die wel weet hoe je moet excuteren met een geweer.
Maar met een geweer op een vlieg schieten, helpt niet, dus gewapend met de grootste vliegenmepper, sta ik er klaar voor......... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik slikte toen in 2006 Paludrine (malaria) tabletten, nihil aan bijwerkingen.

In 2006 heb ik gťťn tabletten meer ingenomen alleen Deet meegenomen, zorgt alleen dat je in de schemering binnen ben en een AC of ventilator in je kamer blijft de muggen weg.... en als je weg gaat een klein beetje Deet op armen en benen doen....vooral voeten en de enkels !!
We hebben nergens last van gehad en van de vakantie genoten.....je kan beter oppassen voor voedselvergiftiging of voor rabiŽs ( hondenbeet) Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Djembťgirl
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie ervaringen, en zeker Anne Mieke, super tips!
Een ventilator(tje) meezeulen in m'n rugzak lijkt me net iets minder praktisch? Emoticon: Smile
Voor mij nooit meer Malarone, dat is gewoon vergif!! In het verleden enkel kleine bijwerkingen gehad, maar vorig jaar na 3 weken Afrika echt verschrikkelijk!
B1 valt dus zeker te proberen! Ik ga het zeker halen bij de apotheek! Want naast het risico op malaria/dengue, is het gewoon absoluut niet fijn om helemaal vol beten te staan, ze steken me zelfs door m'n lange broeken heen. Zoet bloed zeggen ze dan...
Thx!

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Shalom

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

In mijn bericht zag ik dat er een verkeerde jaartal op staat....

De 1e keer was in 2006 en de 2e keer was in 2011 toen ik die malariapillen niet meer in hebt genomen...

Sorry voor deze fout,,,, Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,794,776 pageviews Een website van indahnesia.com