Ervaring verhuizen/emigreren naar Indonesie en BV

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
115 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
stbmy
Gebruiker
spacer line

Beste leden, ik zit er over na te denken om een tijdje te verhuizen naar Bali met mijn Indonesische vrouw. Ik vroeg mij af of er forumleden zijn die iets soortgelijks gedaan hebben.

Ik heb een IT bedrijf in Nederland, maar dat bestaat eigenlijk alleen uit mijzelf en 2 freelancers in de Filippijnen.

Zelf zie ik een paar mogelijkheden:

1. Ik en de BV blijven ingeschreven staan in NL, en ik vlieg elke 2 maanden heen en weer (wellicht NL om ingeschreven te blijven staan) voor het visum.
2. Ik schrijf mij uit in NL, zet een ltd elders onder mijn NL holding en doe hieronder zaken wegens belastingtechnisch voordeel (moet hier nog meer info van krijgen) en moet nog steeds 1 keer in de 2 maanden het land verlaten.
3. Ik, of beter gezegd mijn vrouw, zet een bedrijf op in Indonesie wat weer onder mijn NL holding valt en ik vraag een verblijfsvergunning aan in Indonesie.

Idealiter zou ik ook 2 of 3 man personeel aannemen in Indonesie, maar ik weet niet of dat haalbaar is.

Uiteraard laat ik mij hierin voorlichten door een professional, maar ik zou daarvoor graag ervaringen horen van personen die voor een soortgelijke keuze hebben gestaan.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

"Ik vroeg mij af of er forumleden zijn die iets soortgelijks gedaan hebben": Antwoord op deze vraag is: Ja, (o.a.) ondergetekende heeft dat gedaan.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Waarom zou je een Indonesische Limited onder een Nederlandse BV hangen?
Een lokale PT kan niet onder een buitenlandse (Nederlandse BV.
Dan zou je een PMA op moeten richten, die kan wel onder een Nederlandse BV.

Je kunt deel van je werk aan een locale PT geven. Als jouw vrouw eigenaar is. Op basis van die werkzaamheden kun je wellicht een workpermit krijgen. En kun je gewoon aan het werk in RI. Ze neemt jou dan aan voor die werkzaamheden. Hoef je het land ook niet uit.

Where there is a will there will be relatives.

stbmy
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jouw reactie, het was niet perse een ID ltd die ik eronder zou willen hangen (weet ook niet het fijne van de Indonesische rechtsvormen), dacht in optie 2 meer aan een hong kong ltd ivm de 0% vennootschapsbelasting. Maar ik ga mij verder verdiepen in de PMA, bedankt!

Ik kan mij voorstellen dat indien je echt in Indonesie gevestigd moet zijn (als het werk daar ook plaatsvind) dat de situatie anders is, maar ik vroeg mij dus meer af of er leden zijn die (het grootste gedeelte vd tijd) in Indonesie wonen, maar die een bedrijf hebben dat werkzaamheden uitvoert die niet perse in Indonesie plaats vinden (IT/Online).

Zo ja wat voor rechtsvorm hebben jullie nu en waarom hebben jullie wel/niet gekozen voor een Indonesische rechtsvorm.

Edit: misschien dat ik mijn plannen toch maar aanpas Emoticon: Smile
http://www.thejakartapost.com/(...)-await-drinkers.html

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Als de rechtsvorm en het bedrijf op naam van uw Indonesische vrouw staan, en u in Indonesie verblijft op een zgn. "ikut suami / istri" verblijfsvergunning, ( = de huwelijkspartner volgend) kunt u "meewerken" in het bedrijf van uw vrouw zonder een separate werk-vergunning nodig te hebben.( = interpretatie van e.e.a. alhier op Bali door de h.h. Immigratie officials)

If you have nothing to loose, you can risk everything

Frans Huneker
Gebruiker
spacer line

Ik heb bijzonder negatieve ervaringen met Windmill Forwarding gevestigd in Den Haag. Vorig jaar juni zijn er door hen bij mij 52 colli opgehaald, waaronder een enorme doos met splinternieuwe fiets, ter verscheping naar Indonesie. Ik heb persoonlijk geholpen met inladen.
In oktober vorig jaar kwamen er 49 colli op mijn adres in Indonesie aan. Geen fiets, geen dozen met belangrijke documenten en andere zaken die voor mij grote waarde hebben.
Bij navraag bleek na eindeloos gehakketak dat de vermiste colli nooit bij Windmill op loods blijken te zijn aangekomen. Die zijn dus ergens tussen Alkmaar en loods zomaar verdampt. Windmill Forwarding houdt sindsdien vol dat ik betreffende colli zelfs nooit heb aangeboden! De colli zijn bij mij opgehaald door een koeriersdienst, waarvan Windmill Forwarding de naam niet wil prijsgeven. Gelukkig was de fiets verzekerd en ik heb enige maanden geleden aangifte van diefstal gedaan tegen deze naamloze koerier. Deze aangifte is gehonoreerd en de fietsverzekeraar heeft vorige week die schade vergoed. Naar de andere zaken kan ik gevoeglijk fluiten.
Windmill Forwarding is verder bij geen enkele branche-organisatie aangesloten, al spiegelt de website voor dat ze lid zijn van FENEX. Deze belangenorganisator voor expediteurs meldt echter dat Windmill Forwarding niet terug te vinden is op hun ledenlijst.
Ik wil iedereen waarschuwen nooit in zee te gaan met dit onbetrouwbare bedrijf!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

91,529,913 pageviews Een website van indahnesia.com