Bintang te koop of niet meer?

Subforum Bali, het godeneiland 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Freddie Heineken Nsenada Emoticon: Laugh out loud

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ok, ik ben een domme Belg Emoticon: Bye bye

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Welnee joh, in een land als BelgiŽ met zoveel verschillende soorten godenvocht is Freddie een onbekende naam Emoticon: Blush

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Is een lokaal gebrouwen bier wat vroeger heel populair was nsenada, die hele alcohol ban is wel zo belachelijk, zo ongelovelijk hypocriet, er is altijd al alcohol productie geweest hier, palwijn, arak van alles, nooit geen probleem en ik zie die totale ban ook niet echt gebeuren, hooguit hier in west-java waar alles zowiezo op z'n kop staat en alles fout gaat. Hoop lawaai alleen maar om te laten zien wie ze zijn, praat met de mensen op straat en ze vertellen je allemaal dat ze dit soort lui helemaal zat zijn ondertussen....

Gebied rond Tasikmalaya is al een paar jaar helemaal droog gelegd (en dat gebied gaan dus de meeste dood aan oplosan) ook weer zo hypocriet, Tasik staat niet alleen bekend om hoe streng gelovig ze zijn daar, staat ook bekend om de heavy prostitutie en de enorme drug problematiek, ja daar wel, zitten ook wat "afkick-klinieken", ken mensen die daar daar door heen gegaan zijn, wil je niet weten hoe dat gaat....

Kom regelmatig in bekend cafe in Bandung, praat wel eens met soimmige van die meiden daar, hoertjes, als je hun verhalen hoort..... Opgepakt, krijgen ze drie keuzes van de politie, 1. een bizar hoge boete betalen, 20, 30 jt.,ja dat hebben ze uiteraard niet, meeste van die meiden hebben kids en een vent die al jaren geleden met een ander er vandoor is gegaan, 2. het hele bureau afwerken, dat kunnen zo maar een agent of 10 zijn, pijpen, neuken, of keuze 3. naar 1 van die "heropvoedingskampen" rond Cirebon, verplicht half jaar koran studies, hoofddoek en kei- en keiharde aanpak, ook gesproken met meiden die daar door heen zijn gegaan, ook bizarre verhalen.... 't Is dus vrijwel altijd keuze 2.....

:(

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Makassar.
Alfamart niet eens geprobeerd. De info klopt niet helemaal want de twee grote supermarkten die ik probeerde zijn drooggegeld (Galael en Carrefour Karebosi)
Uiteindelijk na veel vragen een klein achterafwinkeltje gevonden waarbij de togang tussen ijzeren roldeuren zo smal mogelijk is gemaakt (zodat er godsnaam - letterlijk in dit geval - maar geen alcohol zichtbaar is). Eindelijk Bintang, Heineken en zelfs een fles merlot van Jacobs Creek.
Volgens mij zit er handel in het verzamelen van dit soort adresjes voor de bule want ze zijn niet gemakkelijk vindbaar. Emoticon: Shut up!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Sibatuk
Gebruiker
spacer line

Waar die plekken zijn Ziel? Eigenlijk overal waar de moderne consumptiemaatschappij nog niet goed is doorgedrongen. En op veel plekken op het platteland, waar de adat nog sterk traditioneel gekleurd is. Waar rijst- en palmwijn door locals wordt gebrouwen niet om te verkopen maar om iets ceremonieel te vieren.
Ik snap de argumenten om tegen het droogleggen te zijn (zo ontstaan illegale circuits die onbetrouwbare producten verkopen), maar blijf het een beetje schaamteloos vinden als mensen bier zuipen, terwijl elk biertje staat voor het equivalent van minstens twee warme maaltijden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 26-04-2015 11:01 Sibatuk wrote:

Ik snap de argumenten om tegen het droogleggen te zijn (zo ontstaan illegale circuits die onbetrouwbare producten verkopen), maar blijf het een beetje schaamteloos vinden als mensen bier zuipen, terwijl elk biertje staat voor het equivalent van minstens twee warme maaltijden.

Kijk dat je anti alcohol bent Sibatuk, dat kan ik begrijpen en respecteer ik, we denken en doen nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.
Je zou kunnen zeggen ik ben blij dat het verboden wordt, want ik moet er niets van hebben punt.
Maar nu kom je met een argument dat een biertje een equivalent van twee warme maaltijden is en dat je het daarom schaamteloos vindt dat iemand een biertje drinkt.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, zo lust ik er nog wel een paar (figuurlijk)

Dat zou betekenen dat iemand die op zijn eigen ellenbogenstoom de mogelijkheid heeft geschapen om van de geneugten van het leven te genieten sober zou moeten leven, omdat hij zich moet schamen, er sterven namelijk per dag nog honderden kinderen in Afrika van de honger Emoticon: Blush
In plaats van een biertje te drinken zou ik in jouw visie twee arme sloebers een warme maaltijd kunnen verschaffen, in mijn visie zouden dat dan minder bedeelde kinderen zijn.
Zou kunnen hoor, het is ook een nobel streven, maar ervaring maken een mens wijzer.

Ik ben nooit te bedonderd geweest om hier en daar een handje toe te steken waar ik een verzoek kreeg om hulp, ik heb een zwak voor kinderen waar paps en mams van in de armoe zitten Emoticon: Yes!
Maar als ik hulp biedt en pa moet en zal zijn pakje Kretek per dag hebben en ik zie als klap op de vuurpijl na 3 weken ook nog eens een nieuwe Blackberry dan trek ik aan de noodrem.
Hier en daar een handje toesteken doe ik nog steeds, als ik maar weet dat het honderd procent nodig is en voor de rest drink ik zonder enige schaamte op zijn tijd een biertje Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Proost Malam en zo is het................... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Sibatak daar is wel iets van te zeggen, die tradities moeten ze ook koesteren.
Maar en dan komt die MAAR weer om de hoek kijken, daar naast moet er ook mogelijkheid zijn om naast die tradities het gewoon moderne leven ook plaats moeten kunnen vinden.
Je betoog is zo gemakkelijk te voeren, zonder kennis van aan te geven welk plek op deze wereld nog geleefd word.
Ik drink geen sterke drank geen wijn , alleen op alcohol gebied is een biertje op zijn tijd wel lekker.
Niet ongezond en ja te veel is ook niet goed.
TRADITIES EN RELIGIE, ZIJN MEESTAL DE REMMERS OP ONTWIKKELING VAN DE MENS.
Jammer want de mens is van natura nieuwsgierig en willen meer weten wat ademt en beweegt, op alles wat in de natuur zich voor doet.
Ontwikkeling wat de mens ontdekt verbeterd en vernieuwd, zodat het gemak en gebruik een middel is om aangenaam te kunnen leven.
Ik ben geen psychiater, socioloog en noem al die logen maar op, ik ben gemangeld en gemaakt door ervaringen omdat ik altijd met twee benen in de samenleving heeft rond gehuppeld.
Eenvoudiger kan ik het niet uit leggen.
Daarvoor kom ik nog veel te kort, om een studie omtrent de mensheid te door gronden.
Ik maak nu ook iets onverwachts mee, dat kan ik nog niet goed vatten, hoe het mogelijk is dat ik mijn overbuurman, die ik al sinds ik hier zit wel heb zien lopen en doen met zijn dieren rijk, paarden, pony's, kippen, pauwen,ganzen en ezels op zijn grond gebied heeft lopen.
Hem persoonlijk ontmoet heb, ben uitgenodigd geweest en hij mij zijn hele levensloop aan mij heeft toevertrouwd.
Hij was al 11 keer naar Thailand geweest met zijn vrouw Mien.
En toen ik er was, was zijn vrouw weg, naar haar zus en toen vertelde hij in vertrouwen mij iets waar ik zeer goed herkende in mij zelf, hij is een jaar jonger als ik en heeft al heel wat meegemaakt in zijn leven.
Hij is ooit onder behandeling geweest in Instituten en ik ook.
Hij heeft een eigen bedrijf gehad en ik ook.
ZIjn levensloop heeft hij geschreven op aan raden van een Psychiater en die heb ik nu van hem gekregen en ik moest dat maar eens lezen en als er kritiek op is wilde hij dat graag weten.
Het zijn wel 150 eenzijdig afgedrukte exemplaren die ik nu moet door lezen.
Waarom hij mij zo vertrouwd, ik straal denk ik iets uit, waardoor je goud eerlijk over komt en geen misbruik wil maken van de situaties.
Dit zijn levenslessen die je door loop en daardoor mag ik zeggen, leef en laten leven en laat je niets iets afpakken, die door anderen je willen opleggen.
Zo gaat dat wel in IndonesiŽ, met die tradities en religie die fanatiekelingen fundi's die door hun oplegging te willen afdwingen, dat mensen zijn verplicht dit en dat,na te leven zoals de koran dat voor schrijft, ze zijn verkeerd bezig, dan gaat het verkeerd aflopen, dat zouden ze kunnen weten, als ze meer ontwikkeld waren, dan in een achterlijke cultuur te blijven hangen.
Zoals Y-B het zo goed verwoorde naar zulke mensen met ervaring en dan nog iets meer bijgeschoold dan ik, wil ik graag naar luisteren.
Sibatuk ik zou niet graag eleke dag in zo omgeving willen blijven zitten, voor een keer mooi, MAAR elke dag neen, dat lijkt mij een zaai leven je verdiend meer als mens........ Emoticon: Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Op het platte land is elke dag wel iets ceremonieel te vieren en dat duurt dan waarschijnlijk nog 3 dagen ook.
Ik geef toe dat ik erg vind dat mijn kuisvrouw minder verdient per dag dan ik spendeer aan bier, maar me daar nou slecht of decadent Door voelen? Nee hoor.
En net zoals velen hier help ik de maatschappij ook.
Ps: het pertamina gas zal heel waarschijnlijk vanaf juni 40.000rp gaan kosten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Heerlijk dat Vlaams Nsenada, kuisvrouw hoeveel mooier dan huishoudelijke hulp hahaha.
Onze kuisvrouw krijgt 70.000 per dag, dat is als we het over decadent hebben bij ons op het platteland heel decadent, daarbij krijgt ze altijd eten mee van mijn Poppy en vul ik regelmatig haar pulsa aan.
Om 7 uur staat ze voor de deur en rond 2 uur is ze klaar.
En ja, als ik in de stad twee biertjes drink dan kost dat ook 70.000 en nee daar heb ik ook geen moeite mee.
Nu we in Nederland zitten komt ze ook, dan is ze in twee uurtjes klaar, buiten dat hebben we ook gezorgd voor een idul fitri bonus, maar voor ons is ze werelds, betrouwbaar en schoon.

Onze manier om haar op de poten te houden met haar 2 kleinkinderen en haar zoon in huis die altijd een jachtgeweer met zich mee draagt, om als ie er ťťn ziet die luier is als hij mee dood te schieten Emoticon: Angry
Ook onze klusjesman hebben we verzorgd achtergelaten, die komt ťťn keer in de week het gras maaien en de nodige dingetjes doen.
We hebben bij de vrouw van onze buurman/sponsor/vriend voldoende geld achter gelaten om die twee niet zonder te zetten als wij er niet zijn.

Dussssss mijn biertje in IndonesiŽ, maar ook in Nederland kan ik zonder schaamte drinken.
Wat het gas aangaat, wij gebruiken de grote blauwe flessen gas, een maand geleden kostte dat kreng al 145.000 Emoticon: Confused
De prijsstijgingen van het afgelopen jaar zijn werkelijk niet meer bij te houden. Emoticon: Nooo
Je ziet per dag meer bedelaars bij ons in de stad, de mensen trekken het niet meer, gekke maatregelen zijn op dit moment belangrijker als de sociale noden van de armen.

Voor als nog is Widodo het slechtste wat de arme bevolking kon over komen, het lijkt erop dat hij denkt dat IndonesiŽ een moderne maatschappij is die een plaats op een wereldtoneel verdient.
De werkelijkheid is dat wereldleiders hem vriendelijk behandelen en denken zorg nu eerst eens voor je eigen toko Gerrit.
Als hij zo door gaat dan maakt hij zijn tijd niet vol en ik blijf gewoon mijn biertje drinken Sibatuk, zonder enige schaamte. Emoticon: Bye bye
Want als een president zo'n enorme minachting heeft voor de sloebers in zijn eigen land dan kan je toch van een bule niet verwachten dat hij zijn taak overneemt Emoticon: Blush

Sibatuk
Gebruiker
spacer line

Voor de goede orde, ik heb op zich niets tegen bier, hier in Nederland drink ik ook wel eens een biertje, gewoon omdat het betaalbaar is. Als het echter 10 euro per pilsje zou kosten zou ik er echter niet over peinzen.
Daarnaast is het mijn ervaring in IndonesiŽ dat het contact met inheemsen over het algemeen prettiger verliep naarmate ik verder van bier zuipende bule's verwijderd was.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar de inheemsen gaan juist graag naar de bier zuipende bule's want daar is vertier en bier te halen. Vreemde bewering als je zo graag met de autochtone bevolking wil omgaan.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Bintang? De markt is lokaal. En......... Enorm. Vergeet rustig touristen en bule.
Overigens een markt die Widjojo niet devnek omdraait. Zelfs daar is hij verre van Emoticon: Laugh out loud

Met enige zekerheid durft Widjojo voor de buhne iets te roepen. Maar verder als dat gaat het zeker niet. Want dan loopt deze meneer tegen iets aan waarvan hij echt wel weet, tot hierben niet verder. Bule en touristen kunnen de miljoenen liters domestic echt niet opdrinken Emoticon: Party!

Zelfs als ze het zouden willen Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ik ga zeker ook geen 10 euro/pintje betalen, dan stook ik mijn eigen spul wel.
Het lokale winkeltje, waar ik mijn stuff koop, is uitverkocht met Carlsberg. Ze zeggen dat het moeilijk te vinden in. En dat had ik echt niet verwacht. Nu is het dus de voorraad Guinness opdrinken en dan peins ik dat ik echt voor mezelf ga moeten zorgen. :-(

sjefke
Gebruiker
spacer line

wil dit onderwerp niet meer volgen op mijn email adres

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 26-04-2015 11:01 Sibatuk wrote:
Waar die plekken zijn Ziel? Eigenlijk overal waar de moderne consumptiemaatschappij nog niet goed is doorgedrongen. En op veel plekken op het platteland, waar de adat nog sterk traditioneel gekleurd is. Waar rijst- en palmwijn door locals wordt gebrouwen niet om te verkopen maar om iets ceremonieel te vieren.

Mijn mooiste reisherinneringen heb ik ook van plaatsen waar geen bier te verkrijgen was, en niet alleen in IndonesiŽ. Maar daar gaat het hier eigenlijk niet om. Het is de hypocrisie waar het om gaat. Het voorwendsel dat dit tegen het geloof is.
Ik was ooit in Aceh en ik was, letterlijk, nog geen dertig seconden uit de bus toen mij al ganjah werd aangeboden! Bier? Ho maar, dat is haram. Dat die ganjah even haram is doet er even niet toe.
Prostitutie of seks voor het huwelijk is al even haram. Maar daar hebben onze vrienden uit de Grote Zandbak al iets op gevonden. Voor ze gaan rampetampen tekenen ze eerst even een huwelijkscontractje met de prostituee van dienst. Dat contractje wordt daarna gewoon even snel verscheurd.
Dixit een Marokkaanse vriend mŗg je volgens de koran alcohol niet verbieden. De moslim moet bewijzen dat hij sterk genoeg is om eraan te weerstaan.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dan komen we terug op het onbestuurbare IndonesiŽ met autonome provincies Erwin Emoticon: Wink
Aceh heeft een autonome status, daar worden elke vrijdag diversen overspeligen of wedspelers voor de moskee de tering geslagen.
Alcohol zal je er niet vinden, maar in heel IndonesiŽ worden mensen gearresteerd met tientallen kilo's cannabis uit Aceh Emoticon: Blush
Er bestaan daar velden waar dat spul wordt geproduceerd waar alle voetbalclubs in Nederland jaloers op zouden zijn. Emoticon: Bye bye
Alcohol verboden, strakke broeken voor dames verboden, halve broeken voor heren verboden( terwijl ik zulke mooie kuiten heb)
Uitvoer van de provinciale hobby, marihuana?
No problem, behalve natuurlijk als een buitenlander met een halve ons gepakt wordt, dan krijgt ie de doodstraf., want hij is de man die IndonesiŽrs aanzet tot deze praktijken Emoticon: Yes!
Gadverderrie.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het ging hier trouwens over de verkoop van Bintang, een drankje met een alcoholpercentage van 5 %.
Hoelang gaat het nog duren dat witjurken in dit drooggelegde stadje het zaakje waar ik soms een biertje drink overvallen Emoticon: Confused
Tegenwoordig hebben ze alleen maar blikjes, volgens de eigenaar en de leverancier omdat witjurken de hobby hebben de flessen kapot te slaan. Emoticon: Confused

Ik drink mijn biertje uit het blik Emoticon: Yes!
Wel altijd een glas erbij, zo'n lekkere grote, die altijd klaar staat om de ťťn of andere witjurk in zijn muil te douwen als zo'n clubje een brainwave krijgt.
Lijkt mij geen goede gedachte als toerist, maar dat is de werkelijkheid in het IndonesiŽ van Widodo.
Poppy weet hoe ik ben, ze maakt zich zorgen als ik er uit ga, terecht.
Dus zoals ik schreef in een ander topic, hoelang ben ik nog veilig en hoelang kunnen we nog veilig naar IndonesiŽ gaan.
De situatie wordt steeds grimmiger, beter om het nu maar even af te wachten Emoticon: Yes!
.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dan, !!als,!! maar je hebt een vluchtweg naar Jakarta, daar ben je altijd welkom, dus kijk het even aan, maar laat je eigen toch niet weg jagen, door een stelletje idioten .. Emoticon: Frustrated
Die man die ik hier ben tegen gekomen, heeft mij verteld, kijk ze strak in hun ogen en verhef je stem, daar schrikken ze hier nog wel van.
Dan moet het daar zeker lukken..
Ja ik weet het, ze komen niet alleen, ze komen met velen, je delft dan altijd het onderspit.
Je kan een bordje maken en dat voor die blik bier neer zetten Saya Mos....ik ben moslim en ik mag van Alah drinken en je roep een kalifaat af..... Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Heeft niets te maken met bangmakerij Ziel, maar alles met ervaring Emoticon: Blush
Ik heb gewoon mijn stekkie, maar als Pop zich niet meer veilig voelt, of dat ze ze zich niet comfortabel voelt als ik effe op de solex weg ben, dan is het gedaan.
IndonesiŽ is op dit moment een borrelend vat waar we niet willen zijn als het exsplodeerd Emoticon: Blush

Dan laat ik net zo lief IndonesiŽ achter mij, koop een solex op 4 wielen en breng onze laatste jaren bijvoorbeeld in Portugal door, gezien de prijzen in IndonesiŽ hoeven we dat niet meer te laten.
Betaalbaarheid en veiligheid komen op nummer ťťn, dat is op dit moment zoek in IndonesiŽ.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Een tijdje geleden vroeg iedereen zich nog af waarom ik
Ineens mijn roer omgooide.
Misschien zie ik dingen eerder als anderen
Maar leuk om nu te horen dat ik niet de enige ben die Indonesia
een borrelend vat vindt

Ik ben er nu "als toerist" je merkt dan weinig
omdat je met andere zaken bezig bent
Als "langverblijver" zie je meer over de lokale situatie
maar het hangt er ook vanaf of je het (wilt) ziet/zien

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 23-04-2015 15:02 harlys wrote:

Click to see original image

Nu dus van de spar in de ramyana

Ik snap er geen reet meer van ik kom bijna elke dag voor het paleis (notabene) in bogor in de BTM mall / ramyana heeft de spar aangetrokken en verkoopt 7 soorten koud bier vlak bij de kassa in de vitrine dus "bijna" overal in Indonesie zullen de ketens van ramyana dit verkopen men betaalt keurig de belasting denk niet dat men een keten als dit (macht en daar draait het in indonesie om) gauw op de knieen krijgt het niet meer te verkopen. Emoticon: Bye bye

Dus begin het hier een beetje op onnodig klagen Emoticon: Confused klagen te lijken Emoticon: Confused

Kom eens met een verslag kijk waar een spar in dit soort ketens zit en wil ik wel eens weten waar men het niet verkoopt Emoticon: Bye bye

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is puur afhankelijk waar je zit Harlys, Ramayana in dit stadje verkocht al 3 jaar voor het hier totaal werd drooggelegd geen bier meer.
Dat besluit was genomen nadat een stelletje onverlaten alle ruiten van deze supermarkt aan diggelen hadden gegooid.

Buiten de maatregelen die Jakarta nu voor heel IndonesiŽ heeft genomen voor de kleine supermarkten, hebben gouverneurs, regenten en burgemeesters het recht een bijwet te maken die alle verkoop van alcohol in hun provincie, regio of stad te verbieden.
Dat zie je buiten de grote steden steeds meer gebeuren.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik heb nou ook niet het idee dat Bintang zich de nek om laat draaien. Of joker Widodo moet de fabrieken sluiten. Emoticon: Laugh out loud

Zolang dat niet gebeurd? Blijft Bintang gewoon in de markt. En zoals Malam zegt. Daar waar de witjurken iets te vertellen hebben is de beschikbaarheid minder ofzelfs niet is. Maarja. Dan komt het wel per bus uit jakarta of andere hoek. Misschien is het voordeel wel dat er een mooi grijs circuit ontstaat. Emoticon: Party!

Overigens is Bintang inderdaad van Heineken met een klein deel aandelen in publieke handen. Die dan weer wereldwijd ook weer Coca Cola, Sprite enz maakt.Krijgt de joker straks zelfs geen frisje meer. Emoticon: Puh!

Die Widodo is echt een drol eerste klas. Emoticon: Yawn

It's only kinky the first time.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nog Bintang genoeg in Indonesie.. Alleen het verschil dat de cafes en Chinese detailhandel het nu een stuk drukker krijgt. Maar dat vinden mensen hier snel uit. (en wij ook...toch?)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,021,559 pageviews Een website van indahnesia.com