accomodatie in Halimun

Subforum Java 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kejoh
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Ik wil graag het bosreservaat Halimun (JABAR) bezoeken. Dit is voor mij al een jarenlange wens. Een aantal keren ben ik zeer dicht in de buurt geweest, maar ik ben er nog steeds niet in geweest.
Ik ben zo nieuwsgierig omdat het gebied vrij onbekend is (een beetje geheimzinnig), en omdat ik van natuurkenners heb gehoord dat het in biologisch opzicht een zeer interessant gebied is. Een bezoek moet er daarom maar eens snel van komen.
Heeft iemand concrete informatie over accomodatie in dit gebied en ervaringen van een bezoek aan dit bosreservaat?

gr,
Kejoh.

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

Hoi Kejoh,

Ik heb een kennis die beroepsgids is. Zijn naam is Alex, tel te bereiken via +62217418231. Ook kan je naar datzelfde nummer een fax sturen. Hij is zeer ervaren en heeft o.a. ook Ujung Kulon op zijn programma staan. Zeg hem dat Pak Dick dari jalan Kyai Maja hem aanbevolen heeft. Hij spreek t zeer goed Engels en verstaat een beetje Nederlands.
Hij zal ongetwijfeld over accomodatie e.d. kunnen vertellen.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

kejoh
Gebruiker
spacer line

Hallo Sidik,
Bedankt voor je tip. Zodra ik in de gelegenheid ben, zal ik met Alex contact opnemen. Overigens heb ik inmiddels zelf via het internet al enige informatie gevonden over het gebied, accomodatie e.d., n.l. via www.bogor.indo.net.id.

groet,

Kejoh

Roy_Johannes
Gebruiker
spacer line

Hi Kejoh,
Geen antwoord op je vraag maar ik wil graag met je in kontakt komen voor advies over een vakantie welke ik met mijn gezin (2 kinderen 20-16 jaar) naar Java en Bali.
Wij willlen een rondreis maken met strand aan het einde op Bali. Dit willen wij door een lokale reisleider laten samenstellen. We houden van natuur, niet het touristische, maar ook weer niet het primitieve.
Zou je kontakt met me op willen nemen over hoe ik de reis het beste kan aanpakken regelen en welke tips je nog hebt aldaar?

Met vriendelijke groet, Roy Johannes. (roy_johanneshotmail.com)

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Roy Johannes,

Mijn vrouw is reisleidster in ruste, en kan nog steeds reizen regelen in Indonesie, off the beaten track, met lokale gidsen/chaffeur ed. Alleen ticket moet jezelf regelen.

Verder is iets zelf regelen in Indonesie niet zo moeilijk, sterker nog, je moet zorgen dat je niet geleefd wordt.

Pak Ronald

Ga staan waar geen plek is om te staan.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 21-11-2010 21:00 Roy_Johannes wrote:
Hi Kejoh,
Geen antwoord op je vraag maar ik wil graag met je in kontakt komen voor advies over een vakantie welke ik met mijn gezin (2 kinderen 20-16 jaar) naar Java en Bali.
Wij willlen een rondreis maken met strand aan het einde op Bali. Dit willen wij door een lokale reisleider laten samenstellen. We houden van natuur, niet het touristische, maar ook weer niet het primitieve.
Zou je kontakt met me op willen nemen over hoe ik de reis het beste kan aanpakken regelen en welke tips je nog hebt aldaar?

Met vriendelijke groet, Roy Johannes. (roy_johanneshotmail.com)

Roy,

Sonny is een gids die vanuit Bogor opereert en goede vriend van ons.
Zijn email: sonny_hilda2003Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Erwin/Ronald, kunnen julie mij een indicatie geven wat julie kwijt zijn (geweest) aan een 2-3 daagse Halimuntrip.
Ik heb nu contact via e-mail met de gids die jij aanraadde, Erwin. Ik hoop morgen meer te horen. De trips die op internet worden aangeboden, vind ik allemaal behoorlijk duur en niet heel aantrekkelijk.
Ronald, ik zie nu pas waar Happy Valley Guesthouse ligt, inderdaad een flink stuk buiten Bogor.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Elsbeth,

Mijn trip naar Halimun dateert van 2003, je zult begrijpen dat ik niet meer weet wat ik toen betaalde. Wij vonden het toen wel zeer redelijk.
Onze trip was toen: transport van Bogor naar Halimun, onderweg bezoek aan een gongfabriek en een kroepoekfabriek.
Vier overnachtingen in Halimun NP + alle maaltijden.
Transport van Halimun NP naar Pelabuhanratu, met onderweg een rafting avontuur.

Pamela schreef me gisteren dat het momenteel dat de boekingen zeer slecht lopen en dat Adang nogal wanhopig op zoek is naar klanten. Ik vermoed dat zijn prijs ook nu weer zeer redelijk zal zijn, om potentiële klanten niet af te schrikken.
Toen kookte hij ook voor ons in het NP, ik weet niet of dat nu nog het geval is, maar ik weet nog wel dat het eten zeer lekker was.

Groetjes, Erwin

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Erwin, Adang heeft mij gisteren een mail gestuurd met meteen allerlei voorstellen. Ik hoop dat ik hem niet teleurstel met mijn vraag over slechts 2 nachten/3 dagen.
Ik merk wel wat hij ervoor vraagt. Dat raften klinkt wel leuk!

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

elsbeth,

Via een bevriende gids (maar niet de goedkoopste): "But with me including meal,breakfast,lunch n diner al together is 600 euro for 6 person diki,for 4 day's 3 night."
Hij zat eerst op 150 euro pp."
Beetje tawarren en voor 500 euri doe ik het wel, maar dan voor 5 nachten.......
Hoop dat dit een indicatie geeft.
De huidige boekingen lopen voornamelijk via reisbureaus uit Jak die de markt van de rijke indonesiers te pakken hebben. De toeristen van buiten INd komen er niet zo snel.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat lijkt me een redelijk bedrag. 100 euro per dag/nacht voor 6 personen, eten en guiding inbegrepen. Ik ben benieuwd waar Adang mee komt.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

elsbeth,

Wil je het even doorgeven wat Adang zijn ideeen zijn? Misschien heeft hij leukere ideeen (zoals langs de zuidkust?) Mail maar even (mailadres via indah wel op te zoeken)

100 euro is inderdaad redelijk. Volgens mij zijn in het park jeeps gebruikelijk, en het vervoer is meestal het duurste.

De accomodatie in Halimun is het guesthouse van het research centrum. Als dat vol is gebruikt met ook de huizen er om heen. Er is electra, maar dat is water aangedreven.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Ronald, hij heeft een korte uiteenzetting gegeven over een trip naar Halimun, Garut, hot springs etc. nachttrein naar Yogya. Op zich geen andere dingen dan de gebruikelijke.
Ik was graag wat langer op Java gebleven, omgeving Garut/Leles etc. lijkt me erg mooi (herinner ik me van tig jaar geleden (1987). En het is voor ons of Ujung Genteng of Halimun. Allebei kost ons teveel reistijd. Heb jij je accomodaties vastgelegd of zie je wel hoe het loopt? Hebben je kinderen er zin in, het is hun eerste keer Indonesie, he?
Onze kinderen zijn al druk aan het oefenen met de taal: selamat pagi bu, kabar baik?

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Hi Elsbeth,

ik kan je de volgende trip aanbieden voor 245 euro pp:
Day 01 Jakarta – Halimun NP (L,D)
Leave in Jakarta early morning for drive to Halimun via Cipeteuy, arrival at Cipeteuy over car with local transportation for direct to halimun National Park (Citalahab Village), tea walk +/- 1 hours. Over night at Citalahab.

Day 02 Halimun NP Explore (B,L,D)
After breakfast trekking via tea park and village go to Cipiit water fall (3 hours), back to guest house for lunch. After lunch trekking to Cukudapaeh water fall tropical rain forest. Back to guest house for dinner and over night.

Day 03 Halimun NP – Jakarta (B,L)
After breakfast back to Jakarta.

Kan voor dezelfde prijs ook van Bogor, of van Jakarta en eindigend in Bogor.

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Flip, dat zou betekenen voor mij een 3 daagse trip (uit en thuis) voor bijna € 1500,-.
Kun je eens uitleggen wat nou de werkelijke kosten zijn? Ik begrijp best dat ik meer moet betalen als ik via een organisatie iets wil organiseren, maar dit is toch wel heel erg veel. Sorry , je doet het aanbod hier via het forum, dan wil ik er ook zo op kunnen reageren.Wat kost de gids, wat kost de accomodatie, wat kost het vervoer en wat gaat er naar jullie organisatie. Laat eens zien dat dit een reeel bedrag is.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Erwin/Ronald, ik kreeg vanochtend een mail van Adang met de volgende prijs: 3 dagen/2 overnachtingen (pick up Bogor-afleveren Pelabuhanratu) voor 1,5 Juta p.p.
Dat lijkt me een zeer aantrekkelijke prijs, maar dan wel voor hem. Zou betekenen 6x 1,5= 9 jt totaal= ruim 700 euro. Dat lijkt mij geen reele prijs. Het maakt voor hem natuurlijk niet veel uit of hij voor 3 of voor 6 personen gidst. Uiteraard heb je een andere auto nodig, meer slaapplaatsen etc.
Ik ga i.i.g. een tegenvoorstel doen en denk dan meer aan 1 jt. p.p. Betekent voor 3 dagen/2 nachten 6 jt, zeg maar 480 euro. Is dat een reeel bedrag?

joost
Gebruiker
spacer line

De prijs lijkt mij zeer afhankelijk van
Hoe is de auto
Hoe is de accomodatie (simpel-middenklasse-Sterren)
Waar en wat is de lunch/diner
hoeveel km moet ik rijden ivm benzinekosten
Moet er een aparte auto gehuurd worden om in het reservaat te mogen rijden)
Prijs incl chauffeur en gids of is de chauffeur tevens gids.
Ik rij zelf ook met touristen en voor 9 juta zou ik dit lachend regelen als je begrijp wat ik bedoel.
Maar eerlijk is eerlijk iedereen probeert het onderste uit de kan te halen
Ik wens jullie een mooie reis in Halimun

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 10-06-2011 08:55 elsbeth wrote:
Erwin/Ronald, ik kreeg vanochtend een mail van Adang met de volgende prijs: 3 dagen/2 overnachtingen (pick up Bogor-afleveren Pelabuhanratu) voor 1,5 Juta p.p.
Dat lijkt me een zeer aantrekkelijke prijs, maar dan wel voor hem. Zou betekenen 6x 1,5= 9 jt totaal= ruim 700 euro. Dat lijkt mij geen reele prijs. Het maakt voor hem natuurlijk niet veel uit of hij voor 3 of voor 6 personen gidst. Uiteraard heb je een andere auto nodig, meer slaapplaatsen etc.
Ik ga i.i.g. een tegenvoorstel doen en denk dan meer aan 1 jt. p.p. Betekent voor 3 dagen/2 nachten 6 jt, zeg maar 480 euro. Is dat een reeel bedrag?

Als je naar mijn posting kijkt, is jou voorstel inderdaad waar je wel op uit wil komen.
Ga er eerst nog iets onder zitten (zonder hem te beledigen, zodat later op de 1 jt uitkomt.

Mail ook sony eens (zie posting ergens bovenin)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik heb 6 jt voorgesteld en dat is geaccepteerd. Geeft mij ook wel het gevoel dat dit een goede prijs is voor hem. Hij heeft wel gevraagd om een aanbetaling van 30% . Doen jullie dit ook? Er moet het één en ander gehuurd (busje) en ingekocht worden. Lijkt me reeel dat hij dit niet voor kan schieten. Ik doen het maar gewoon.

joost
Gebruiker
spacer line

Op de 6 jt zou ik ook uitgekomen zijn.
De aanbetaling is normaal als je elkaar nog niet kent.
De personen komen nog wel eens niet opdagen terwijl er afspraken en onkosten zijn gemaakt.
Geniet ze
groet Joost

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dank je voor je antwoord, Joost. Aanbetalen per credit card, laat jij dit doen (ik begreep dat jij zelf ook gidst?) of laat je het op een bank account overmaken?

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

das een goed prijs, Elsbeth!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ronald, wie weet zien we elkaar nog net in Halimun. Ik heb mijn planning omgegooid en ga eerst naar Halimun en daarna naar Cisolok. Wij worden 21 juli in Bogor opgehaald en zijn dus 21-22-23 in Halimun NP. Eind van de dag 23 worden we afgezet in Cisolok, daar blijven we 3 nachten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 11-06-2011 09:19 elsbeth wrote:
Ik heb 6 jt voorgesteld en dat is geaccepteerd. Geeft mij ook wel het gevoel dat dit een goede prijs is voor hem. Hij heeft wel gevraagd om een aanbetaling van 30% . Doen jullie dit ook? Er moet het één en ander gehuurd (busje) en ingekocht worden. Lijkt me reeel dat hij dit niet voor kan schieten. Ik doen het maar gewoon.

Mooie prijs, kan niet anders zeggen gezien mijn ervaring van kosten autohuur in Sunda, waar verblijven jullie in Pelabuhan Ratu?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Tje, gezien de reacties begin ik bijna te denken dat ik de gids het vel over de oren trek, dat is ook niet de bedoeling. Het gaat om 2 nachten (heeeeeel erg simpel, in guesthouse of bij een familie), verder 2 1/2 dag wandelen). € 480,-. Wat betaal je dan voor autohuur, Malam? Ik heb absoluut niet hoeven tawarren. Hij stelde 9 jt. voor, ik 6 en dat was het. Vanzelfsprekend krijgt hij een flinke fooi als het goed gaat en zal ik hem hier ook aanbevelen. Zo werkt het toch.
Wij zitten 3 nachten in Ocean Queen, Cisolok. Zeker na 2 1/2 dag wandelen zal dat een lekkere relaxplek zijn. Ik ben er 2 keer eerder geweest, leuk plekje. Ken je het?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,937,687 pageviews Een website van indahnesia.com