Geen visa voor Bali al rond?

Subforum Bali, het godeneiland 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-04-2015 13:43 songo wrote:

[quote removed]

Nee Ziel,dit is niet dezelfde kaart!. Ik heb ook nog even op internet gezocht maar kom hem niet tegen.

In Indonesische media staat wel dat Indonesiers/bewoners die naar buitenland gingen o.a Mekkah de KKK moeten invullen i.v.m bepaalde uitbraak , en bepaalde symptomen zoals temperatuur verhoging..

Ik denk niet dat het bedoeld is voor buitenlandse toeristen.

bisa dicek of makemyday .

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Songo,
email de foto maar naar Jeroen dan komt het wel terecht.

Shalom

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik ben zelf met een 60 dagen visum binnengekomen op 26 maart. Immigratiekaart moeten invullen, maar deze werd bij Immigratie achtergehouden met de opmerking dat dit niet meer nodig is.Wel nieuw is dat je een soort van medische kaart moet invullen en dit bij je moet houden.

Ik ben 18 Maart via Bali het land uitgegaan en mijn departure card is niet ingehouden!

Heb gehoord dat het nu per 15 April in gaat.

Op letten met Overstay!

Ik had 9 dagen overstay omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen.
Had van de behandelende internist een brief meegekregen dat ik niet naar eerder naar de immigrasi kon gaan.
2 dagen voor vertrek naar de immigrasi geweest, die zit dus in Kuta aan de Bypass en niet op het vliegveld. Paspoorten afgegeven meer dan 2 uur gewacht kijkende naar al het personeel dat van alles deed behalve werken, ergernis alom. Om 12 uur was het makan siang en toen werd mijn echtgenoot even heel erg boos. We kregen de paspoorten + brief van de arts terug en op onze vraag of we geen bewijs o.i.d. kregen zeiden ze dat is niet nodig, het staat in de computer, maar U moet wel betalen bij vertrek. Dat was dus 300.000 Rp pp per dag, dacht even dat het een lolletje was. Op de airport bij vertrek moesten we inderdaad 300.000 RP pp p. dag betalen x 9 dagen was dus een fiks bedrag te betalen op een kantoortje en we kregen op aanvraag een nota ( een uitdraai uit de computer) mee dat het inderdaad betaald was, toen konden we dus zo door.
Ze waren dus wel op de hoogte en ik denk dat Merdeka dat met Het laten vervallen van arrival/departure card dat is gekoppeld aan het M.I.S. bedoeld heeft.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Nog even wachten over paar dagen geef ik het laatste nieuws (donderdag of vrijdag)
Over mijn ervaringen in Jakarta (wat dus absoluut niet wil zeggen dat dat dan overal in Indonesia zo gaat) het grootste gedeelte van de internationale reizigers komt via Jakarta Denpasar of Medan het land binnen dus daar zal het wel het eerste in "orde" worden gemaakt.
Ik zal voor de zekerheid mijn gele inentingsboekje bij de hand houden.

Ik hoop dat je weer opgeknapt bent yoke De rekening voor overstay is flink gestegen

Overigens wist afgelopen donderdag de ambassade in Den Haag nog niks te melden

totto
Gebruiker
spacer line

Yoke,
De departure card heb ik in september al niet in geleverd. Ik heb hem wel bewaard om geen problemen te krijgen. Op Bali werden de departure kaarten normaal gesproken ingenomen bij het betreden van de laatste ruimte, waar je wacht voor je het toestel in gaat.
Ik kon hem aan niemand kwijt!

Toto Travel.com

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 04-04-2015 17:12 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

Ik ben 18 Maart via Bali het land uitgegaan en mijn departure card is niet ingehouden!

Heb gehoord dat het nu per 15 April in gaat.

Op letten met Overstay!

Ik had 9 dagen overstay omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen.
Had van de behandelende internist een brief meegekregen dat ik niet naar eerder naar de immigrasi kon gaan.
2 dagen voor vertrek naar de immigrasi geweest, die zit dus in Kuta aan de Bypass en niet op het vliegveld. Paspoorten afgegeven meer dan 2 uur gewacht kijkende naar al het personeel dat van alles deed behalve werken, ergernis alom. Om 12 uur was het makan siang en toen werd mijn echtgenoot even heel erg boos. We kregen de paspoorten + brief van de arts terug en op onze vraag of we geen bewijs o.i.d. kregen zeiden ze dat is niet nodig, het staat in de computer, maar U moet wel betalen bij vertrek. Dat was dus 300.000 Rp pp per dag, dacht even dat het een lolletje was. Op de airport bij vertrek moesten we inderdaad 300.000 RP pp p. dag betalen x 9 dagen was dus een fiks bedrag te betalen op een kantoortje en we kregen op aanvraag een nota ( een uitdraai uit de computer) mee dat het inderdaad betaald was, toen konden we dus zo door.
Ze waren dus wel op de hoogte en ik denk dat Merdeka dat met Het laten vervallen van arrival/departure card dat is gekoppeld aan het M.I.S. bedoeld heeft.

Even goed kijken en lezen, want dit is weer een ervaring en een waarschuwing hoe het is en hoe je zo iets kan voorkomen.
Het is triest dat je zo behandeld word door een instantie, die eigenlijk klant vriendelijk had moeten zijn.
Kijk dit bedoelde ik ook, als ik schrijf de ministerie en al het hogere segment met Jokowidojo voorop, kunnen veel zeggen, dat ze de toeristen willen lokken, met allerlei maatregelingen, maar als je de ambtenaren niet mee heb, kan je doen en laten en zeggen wat je wil, hiermee trek je geen toeristen mee met zo'n ervaring als Yoke heeft ondervonden.
Het is goed Yoke dat je dit meld.

Hoe had je dit kunnen voorkomen?
Ik denk Yoke dat het visum van 30 dgn waren?, die had je kunnen verlengen met nog eens 30 dgn.
Was dat niet goed koper geweest
Ja ik denk ook van wel, want 9X 300.000rp want die verlenging kost maar 1x 300.000rp
Nu je had tickets van je vliegmaatschappij, hoe hebben die dat opgelost, heb je daar ook bij moeten betalen?
Alles bij elkaar, een dure aangelegenheid, maar je kan niet anders.
Hoe reageert je reisverzekering hier over, vergoeden ze dat ?
Allemaal processen om van te leren ? Emoticon: Very funny Emoticon: Stupid
Dit vond ik net op het Internet als je een annulering verzekering had..
http://www.geldenrecht.nl/arti(...)or-de-reisverzekeraa

Zien jullie ook elke keer door het beeld lopen,
een reclame spot van vliegwinkel van 456,59 euro naar Jakarta Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! ..
59 eurocent hoe kunnen ze het verzinnen, ga je klikken kom je op hogere bedragen uit,
Wat een oplichting zooitje hebben we de laatste tijd gekregen, door zulke advertenties te plaatsen,
je lekker maken met een dooie mus...... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoe had je dit kunnen voorkomen?
Ik denk Yoke dat het visum van 30 dgn waren?, die had je kunnen verlengen met nog eens 30 dgn.
Was dat niet goed koper geweest

Was het maar waar, dan had ik dit zeker gedaan.
Als je doodziek op de IC ligt dan kan je niet naar de immigratie.
Zowel de alarmcentrale als het ziekenhuis waar ik hulp gevraagd heb zeiden dat ik met een brief van het ziekenhuis zonder problemen het land uit kon.
Het ziekenhuis gaf vaker een verklaring mee.
Misschien zou ik overstay moeten betalen zonder boete vertelden ze mij.
Na terugkomst van de immigrasie heeft het ziekenhuis nog een poging gedaan om te helpen maar ze hadden "geen lijntje" met Nederland.
Australie, UK, Amerika en nog een aantal landen doet niet moeilijk volgens de arts, een telefoontje van hun + een verklaring van de arts is voldoende om zonder problemen het land uit te gaan.

We hadden maandtickets, dus verlopen en nieuwe tickets kopen. Hotel 11 dagen bijboeken enz.
Al met al een horror vakantie geweest.

Wat de verzekering ermee doet weet ik nog niet maar dat zie ik dan wel weer, ze hebben in elk geval wel hun medewerking verleend en contact gehouden.

Het is misschien verstandig om ten alle tijde een 60 dagen visum te nemen, ook als je maar 4 weken op reis gaat.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Schandalig dat zoiets uberhaupt kan gebeuren, dat je buiten schuld langer in Indonesie moest verblijven. Het is op zich al erg genoeg en dan komt dat er ook nog eens bij. Als ik dit soort dingen lees dan vraag ik me toch af waar ze hun verstand hebben zitten.

Ik hoop dat het beter gaat Joke,

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja natuurlijk ik hoop ook voor Yoke dat het nu weer beter gaat.
Dat je voorop gesteld; zorg dat je er niet van onderdoor gaat, met zulke behandeling.
Maar toch blijf bij mij nog de vraag?, het is achteraf gepraat, het is mogelijk dat iemand anders die verlenging had kunnen doen, daar hoef je zelf niet bij te zijn.
Dit verhaal want we zijn allemaal personen die zo iets mee kunnen maken, dat je zelf initiatieven moet nemen en niet over moet laten aan Indonesische mensen, die zeggen zo veel en weten zelf ook niet, maar dat laten ze je niet weten,in het ziekenhuis je van alles wijs gemaakt is, daar ben ik zo vaak tegen gekomen, dat ze maar een eind aan lullen en ver naast de waarheid zitten.
Zoals het ziekenhuis je vertelde dat je met dokters verklaring dit en dat mag doen, geloof ze nooit en nimmer niet, want ook Om Sid lult soms ook maar een eind weg en die denkt dat je alles van die reglementen moet uitgaan, "in IndonesiŽ onmogelijk".
Niets is minder waar, je moet ze voor zijn, omdat ze de ambtenaren troep, daar plaatselijk het mogelijk maken, het te veranderen naar hun smaak, om de regels heen kruipen.
Wij als bul kunnen de wetten niet en al zou je het weten, dan heb je nog geen bewijs dat het zo is.
Schandalige behandeling en toerist onvriendelijk, dat kunnen ze al weer op hun buik schrijven die idioten daar.......op Bali./....of elders/..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Daar heb je in principe een reisverzekering voor.
Maar ... in de praktijk valt het dan toch vaak weer anders uit.
Want de verzekeringen hebben kleine lettertjes en voorwaarden
en snel (volledig) uitbetalen dat gebeurd vaak niet.

Dan word je weer schandalig behandeld door de verzekeringsmaatschappijen
of je moet weer via Radar of zo'n soort programma je recht gaan halen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja merdekka dat is zo daar heb je duidelijk een punt.
Zelf ervaren een GSM met vallen stuk, 2 jaar oud, 65Ä kreeg ik er voor terug.
een nieuwe betaal je al gauw 160Ä en verkijk je eigen niet op die GSM Handphone in IndonesiŽ ze zijn daar ook een paar Juta of meer.
Goedkoop is het niet al die spullen op elektronica gebied.
Heb een sportcamera gekocht bij Glodok kosten 1 , 2 Juta .
Hier betaal je net zo veel bedenk eerst en ga goed te werk als je iets wil kopen in IndonesiŽ . Emoticon: Confused

Dat wilde ik tussen door meegeven....offtopic

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Het gaat met mij intussen weer de goede kant op AM maar ben nog lang niet beter en waarschijnlijk is dit de laatste keer dat ik naar Indonesie ben geweest, Het land is niet meer lief voor mijn lijf en dus zal ik een keuze moeten maken.

Alles liep tegen verlenging niet mogelijk alleen op deze manier aangeraden door ziekenhuis en alarmcentrale. Immigrasie kantoor werkte niet mee, misschien hadden we iets moeten "schuiven" na ruim 2 uur wachten. We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Ben benieuwd wat de reisverzekering doet, ik heb wel goed contact gehad met alarmcentrale en eurocross en heb hun adviezen opgevolgd.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ha Yoke, wat een naar verhaal over jouw laatste perikelen!
En dan nog wel intensive care. Dat zal flink schrikken zijn geweest.
Het is wel jammer dat je nu deze beslissing moet gaan nemen. Volgens mij was je behoorlijk verknocht aan het land.
Heel veel sterkte met je gezondheid, Yoke.
Ik neem aan dat je verzekering flink wat goed. Dat je zelfs met doktersattest de overstay moet betalen, komt op mij raar over, ik denk dat "schuiven" in dit geval wat goedkoper was geweest...

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mijn persoonlijke mening is dat dit niet eens en verzekeringskwestie zou moeten zijn.

Met schandalig bedoelde ik dat Indonesie in mijn ogen de overstay verkeerd interpreteert en dat het wel degelijk uitmaakt of je er langs geteld hebt, "vergeten" bent om op het vliegtuig te stappen of wat dan ook. Een opname in het ziekenhuis v erzin je niet en al helemaal geen intensive care opname. Die overstay had niet eens gevraagd mogen worden, ook niet aan haar echtgenoot. Zoiets doe je gewoon niet. En dit zijn dus precies de dingen waarmee Indonesie zich niet populair maakt bij toeristen. Alleen al het gedoe dat je ermee hebt is te gek voor woorden.Ik vind dit echt kruimelzoekerij.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Bedankt voor jullie medeleven.
Ben nu bezig de zaken op een rijtje te zetten voor de verzekering.
De internist van het BIMC vond het ook niet kloppen en heeft een poging ondernemen om te bemiddelen maar het mocht niet baten.
We zien het wel, ben blij dat ik uiteindelijk weer levend thuis gekomen ben.

Ik dacht ook dat het wel" schuiven" zou worden maar we hebben een nota gekregen met een stempel van de immigrasie erop dat het betaald is, in eigen zak stoppen is er dus niet bij.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 05-04-2015 22:28 4yoke4 wrote:

Ik dacht ook dat het wel" schuiven" zou worden maar we hebben een nota gekregen met een stempel van de immigrasie erop dat het betaald is, in eigen zak stoppen is er dus niet bij.

A fine of IDR 200,000 per day is the legal sanction. Rp 25 million is the maximum fine, which can also include up to 5 years in jail and deportation. The fine is not a bribe, but is a legal part of the settlement of an overstay (PP 38/2009)
expat.or.id

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gelukkig goed afgelopen Yoke en weer thuis, het is te hopen dat de verzekering er niet al te moeilijk over zal doen.
Het is een deel van de schade die je buiten je schuld hebt opgelopen en je hebt er bewijs van.
Wat de houding van IndonesiŽ/immigratie t.a.v. de overstay betalen in jouw geval betreft &%*8}#, laat ik het daar maar bij houden voor ik echt hele lelijke woorden ga gebruiken.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Een klacht hierover indienen bij BUZA (die dit dan kan doorleiden via de ambassade)
zal waarschijnlijk niets uithalen of geeneens geaccepteerd worden verwacht ik.

Maar je zou toch verwachten dat de nederlandse ambassade in dit soort gevallen
er wel oprecht werk van maakt.
Temeer omdat er schijnbaar met verschillende maten wordt gemeten per land.

Maar .... ik weet niet of klagen via BUZA iets uithaalt.

Je zou wel moeten kunnen verwachten dat een nederlandse ambassade in welk land dan ook hierover contact opneemt / afspraken maakt met verantwoordelijken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Merdeka, ik heb begrepen dat er een mogelijkheid is om onder deze onkosten voor overstay uit te komen, maar dan moet je wel gelijk handelen.
Dat loopt via het Indonesische ministerie van justitie, dat is het beste te doen via de Ned. ambassade.
Het lijkt mij dat in het geval van Yoke iemands hoofd daar helemaal niet naar staat.

Dit heeft alles te maken met de starre houding van de immigratie met als enige reden zoals YB in een ander topic al schreef, " It's all about money honey" al ga je op een brancard door de immigratie Emoticon: Angry

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-04-2015 02:40 Malam wrote: Dit heeft alles te maken met de starre houding van de immigratie met als enige reden zoals YB in een ander topic al schreef, " It's all about money honey" al ga je op een brancard door de immigratie Emoticon: Angry
Verwacht geen mededogen of medelijden. Zeker niet van ambtenaren. In Bahasa Indonesia kent men de uitdrukking: "Ambil kesempatan dalam kesempitan" (= grijp je kans in het geval iemand klem zit). Als men zijn eigen moeder of dochter al verkoopt in tijden van nood, hoe dan niet met een ander?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als ik Yoke en haar man was en of haar kinderen, zou ik een hele nette brief/mail schrijven naar de Indonesisch ambassade, met kopieŽn van die overstay.
Niets doen weet je al dat je ook niets heb, maar iets doen, kan je eigen gevoelens, van ik heb het geprobeerd en jammer dan er is niets gedaan met dit geval.
Toch ik zou er een spektakel van maken en zou alle omroepen die iets van reizen zoals MAx omroep die juist deze gevallen graag willen behandelen.
SBS 6 heeft ook wel van die programma's opgelicht en zo daar smeulen ze er van.
Maar goed ik denk dat het niet aan mij is, om er over te beslissen, het is aan Yoke en haar familie.
Want dit is schandalig behandeld, dat is een ding wat zeker is....... Emoticon: Stupid

http://new.indonesia.nl/index.(...)sy/political-affairs

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 06-04-2015 00:05 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

A fine of IDR 200,000 per day is the legal sanction. Rp 25 million is the maximum fine, which can also include up to 5 years in jail and deportation. The fine is not a bribe, but is a legal part of the settlement of an overstay (PP 38/2009)
expat.or.id

Om Sid er is een nieuwe regeling sinds 2014

Op mijn kwitantie staat:

Sesuai Peraturan Pemerintah No.45 Thn 2014

en in het Engels:
In Persuant with Government Regulation No.45 Year 2014

Om Ziel,
Het heeft dus geen zin om me er druk over te maken.
Heb er ook geen behoefte meer aan, mijn vechtlust heeft een flinke knauw gekregen.
Kan mijn energie nu wel voor iets anders gebruiken en hoop dat de reisverzekering iets gaat vergoeden.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

VOA bestaat nog steeds 9 april in Jakarta 34 euro
er is nog geen duidelijkheid of en wanneer dit gaat veranderen vlgs de heren
in Jakarta

wel moet er nog een douaneverklaring en een kartu sehat gezondheidsverklaring
worden ingevuld maar niemand vraagt daar naar
ik heb ze ingevuld maar heb ze nog gewoon niks ingeleverd gewoon doorgelopen
allemaal flauwekul dus

dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je terugkoppeling Merdekasah. Fijne tijd in Jakarta!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-04-2015 10:43 Malam wrote:
VOA geld naar een weeshuis zoals Pearl Emoticon: Confused Help
Aduh ampuuuun wat zullen de Balinese weeshuizen rijk worden Emoticon: Blush
Nu de rest van IndonesiŽ nog buiten RI Bali, ik denk dat Anne Mieke nog wel een paar goede locaties met armoede kan aanwijzen.

Ik heb al vele weeshuis fanaten hier zien komen en gaan, inzamelen, tot en met foto's toe.
Weg allemaal weg, kom niet met weeshuizen aan alstublieft Pearl en al helemaal niet op Bali grrrr.
Zeker Malam. Heeft men zich wel eens gerelaiseerd dat de Balinese maatschappij een kaste-systeem is, 1 van de meest verderfelijke systemen te aarde? Voor een dubbeltje geboren zal geen kwartje worden. Dus geld stoppen in bijvoorbeeld educatie van weeskinderen is water naar de zee dragen. Dat geld is op andere eilanden 10x beter besteed. Bijv. op Flores, Papua, Timor, etc. Geen vechten tegen de bierkaai maar waardevolle hulp.
Buiten educatie zijn weeshuizen op Bali vaak een gevolg van de zwakke positie van de vrouw op Bali die slechter is dan waar ook in RI. Zo houdt men de vrouwenonderdrukking goed in stand.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,972,794 pageviews Een website van indahnesia.com