Getrouwd, 1 kind en een hoop problemen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dannyman12345
Gebruiker
spacer line

Om een lang verhaal korter te maken(voor zover mogelijk) is het weer eens zover.
Ik weet dat dit soort toestanden te vaak zijn voorgekomen en er geen directe oplossingen zijn.

Ik ben dus helaas getrouwd met een Indonesische.
Vanaf het begin hield ik nooit van mijn huidige (rot) vrouw.
Maar ze was zwanger en heb het risico genomen om het kind te erkennen. Dat betekend dus:
- Een geloof aannemen;
- Trouwen;
- Papierwerk in orde maken voor het kind.
Dus de legalisatie huwelijks en geboorteakte en vervolgens naar de NL ambassade voor de Nederlands geaccepteerde geboorteakte.

Er zijn veel problemen met die griet . Kind is 6 maanden, maar al 2 maanden neit kunnen zien, omdat ze verdwenen was en haar familie wil niet helpen en zijn ook geldkloppers met haar.
Heb als laatste geld overgemaakt voor een mooi huis, daar is ze met het kind naartoe gegaan en de planning was om samen met mij erin te gaan wonen. Ik deed dit soort dingen allemaal voor mijn kind.
Nu wil ze me het adres niet geven, volgens mij heeft ze gewoon het geld gehouden en dreigt ze zelfs een rechtszaak te willen beginnen (met advocaat zonder geld??). Ik weet dat dit waardeloze dreigementen zijn.
Anyway, Ik ben ook een fortuin kwijtgeraakt met alle kosten.
Meubels, zwangerschap, vaccinaties, Huis renovatie etc etc etc.

Ik lees dit bericht bijv hier: http://forum.indonesiepagina.n(...)n_woning_op_bali.php

Alles wat hier boven staat klopt. Maar pas op. Ik ken jou niet, jouw achtergrond niet, niet jouw verhouding met je echtgenoye en tot haar familie; en zij met haar familie. Echter de ervaringen met goedbedoelde en gestarte initiatieven die op welke manier dan ook stranden zijn legio. En je dan beroepen op de rechtspraak: voor velen veranderde hun zonnige leven in Indonesie in een nachtmerrie. De rechtspraak in Indonesie lijkt niet gebaseerd te zijn op recht doen, maar op het via uitstellen en rekken van de procedure om zodoende zoveel geld als mogelijk is te vangen van de bule. In Indonesie is het de kunst je recht te krijgen, ook al is het evident dat je in je gelijk staat. Vervelend om te moeten constateren. Ik maak het van zeer dichtbij mee. Een Nederlander die via een zelfde constructie als jij voorstaat zijn hele vermogen (en het was een vermogen) is kwijtgeraakt doordat Indonesische vrouwlief de eigendomspapieren van de gronden en de bebouwing daarop heeft achterover gedrukt en nu met haar familie onder een grote hoed speelt. Mevrouw is in Nederland al twee maal door de rechter veroordeeld/ De tegenpartij in Indonesie heeft tot op heden alleen maar geroepen en onzin uitgekraamd, maar geen enkel document ter onderbouwing van hun beweringen getoond of hoeven te tonen, terwijl de Nederlander indrukwekkende goed onderbouwde nota's vol bewijsmateriaal heeft geleverd. De rechter vraagt rustig om eerst 20 miljoen rupiah te storten, wil de Nederlander kans maken dat de rechter zijn zaak verder in behandeling neemt. De wereld op zijn kop. Sorry soory, maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. Ook deze Nederlander is goedwillend begonnen. Zijn huwelijk is ontbonden; hun gezamenlijke zoon van 18 loopt met een huizenhoge trsauma in Nederland rond te stuiteren en na 7 jaar procederen is er weinig vooruitgang geboekt.

Dat is mij dus ook overkomen, al is het wellicht niet helemaal tot de grond, maar het is gewoon diefstal.

Ik wil eigenlijk gewoon een regeling om mijn kind te zien, maar geen 10.000 euro aan advocaatkosten neertellen.
De Nederlandse ambassade doet ook helemaal niets en zijn erg laf om zich te bemoeien met deze situatie om m.b.t. het kind als mediator bijv.. een gesprek aan proberen te gaan met beide partijen . Of dat het kind wel naar Nederland mag gaan nadat bewezen kan worden dat het kind geen faciliteiten heeft in IndonesiŽ en een hele arme moeder en familie heeft zonder cent om voor het kind te zorgen.
De Amerikaanse ambassade doet dat wel degelijk en gaat nog eens stapje verder vooral als het om een kind gaat met een Amerikaanse nationaliteit.

De vraag is eigenlijk of iemand een stichting weet, die Nederlanders helpen met dit soort "mixed marriage" problemen en dan vooral gericht op kinderen?
Zoniet, dan lijkt het me goed om zoiets te beginnen. Ik ken namelijk ook veel mannen die bedrogen, leeggezogen (niet op de lekkere manier dan) en besloten zijn en dat het kind een arme kampung sloeber wordt zonder enige toekomst.

Het zal en een stichting zijn, waarbij Indonesische en Nederlandse mensen samen tussen 2 partijen een oplossing proberen te vinden. Ik en vele met mij kunnen niet direct met hun echtgenote/ familie communiceren en weten geen uitweg meer.
Voor dit soort mensen kan een link gelegd worden.

Enig advies/feedback?

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Zodra het geld op is komen ze wel weer boven water.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ehm ja, geen kleinigheidje. Laten we het zo noemen. De ambassade is er niet voor huwelijks problemen. Die hebben echt een andere functie. Ze kunnen je verwijzen voor rechtshulp maar dan stopt het wel. en enigzins terecht lijkt me. Ze zijn geen huwelijksbemiddeling bureau.

Tja, wat is goed advies? Het antwoord daarop heb je zelf. Niemand hier kent de personen.

Zoals Jarno zegt, klopt. Meestal zo ja.

Ik zou gewoon aan het werk gaan, en wachten tot er een reaktie gegeven wordt. Verder ook niet meer reageren. Laten gaan. Je bent een vreemde. Reageren of ageren maakt het van kwaad tot nog veel erger. En als de politie erbij betrokken wordt? Zitten niet alleen je vrouw en haar familie in je portemonee ! Maar tel er dan nog rustig een paar meer bij die je wel gaan "helpen".

Je bent niet de eerste, en zeker niet de laatste.

Where there is a will there will be relatives.

dannyman12345
Gebruiker
spacer line

Zodra het geld op is komen ze wel weer boven water.

Inderdaad, maar ik vrees dat dit op de harde manier gaat gebeuren, aangezien er niet netjes met haar meer gepraat kan worden.

Ik verwacht geen huwelijksbemiddeling, maar meer een bemiddeling voor het kind wat een Nederlandse nationaliteit heeft. Dat er wordt gekeken naar wie het beste voor het kind kan zorgen.
Zonder mijn geld wordt het kind arm. Nu weet ik niet eens waar mijn kind is...

Ja ik lees over een internationale rechtszaak, dat dit de harde oplossing zou kunnen zijn. Maar die centen heb ik er niet voor nu.
Bedankt voor de reacties tot zover.
Ik laat het nog maar even rusten inderdaad.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Enige optie die je dan hebt is zelf voor het kind zorgen, anders wordt het een gebed zonder end. Paspoort regelen en op het vliegtuig naar NL.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

dannyman12345
Gebruiker
spacer line

Als het paspoort geregeld is hoor ik dat ik wel toestemming van de moeder moet hebben, mocht ik alleen naar Nederland vertrekken met het kind. Dit zou dan ondergetekend op schrift moeten staan.
Dit was niet altijd zo, weet iemand of dit daadwerkelijk een nieuwe regel is?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 25-03-2015 09:18 dannyman12345 wrote:
Als het paspoort geregeld is hoor ik dat ik wel toestemming van de moeder moet hebben, mocht ik alleen naar Nederland vertrekken met het kind. Dit zou dan ondergetekend op schrift moeten staan.

Vraagje : heeft jouw kind dubbele nationaliteit ?
Dit kan de zaak ingewikkelder maken.
Daarnaast moet je rekening houden dat de moeder altijd invloed kan uitoefenen als toeziend voogd .

Als ik hardop mag denken zou ik
1. een minnelijke schikking proberen (secara kekeluargaan) .
2.bemiddeling vragen aan de mix-couple Indonesia ( kantoor o.a in Jakarta ).
In het verleden zijn er topics in Indahnesia , over mix-couple .
3 . ik zou de belangen van het kind op de 1ste plaats benadrukken
Niet mijn belang , de hulpgroepen en de rechter ( l iever niet , dan heb je al "oorlog"situatie) zijn gevoelig er voor en volgens de wet ook verplicht om boven de belangen van de ouders te plaatsen.

Naast de Mix-couple organisaties( er zijn verschillende groepen) heb je ook de mogelijkheid om bij de LBH( Lembaga Bantuan Hukum ) , maatschappelijk werk met Moslim of Christelijke achtergrond.
Adressen kan je zelf zelf opzoeken(google).
4.Hoe is jou bahasa Indonesia, heb je Indonesische vrienden die je kan helpen ?

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Dannyman12345

Ik denk dat je eens op onderstaande sites moet gaan kijken voorzover je dat nog niet gedaan hebt. Het is een nogal complex probleem en genoemde sites zijn gericht op huwelijken van verschillende nationaliteiten en alles wat daarbij komt kijken. Er zitten ook mensen op die ook een Indonesische partner hebben en soms behoorlijk verstand van zaken hebben.

http://www.mixed-couples.nl/

http://www.buitenlandsepartner(...)1d2a34d72fef183d1cee

Ik vind het overigens nogal wat om een kind (van die leeftijd) bij de moeder vandaan te halen en dan ook nog eens op grote afstand straks (Nederland-Indonesie). Als je de problemen wegstreept dan heeft de moeder net zoveel rechten (en gevoelens) als jij. Het gaat mij natuurlijk niet aan, maar wil dit toch even kwijt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja zo gaat dat in het leven , welk advies past bij je en wat voor mogelijkheid heb je.
Als ik zie dat je er slecht voor staat volgens hier de adviseurs,tegen de Indonesische wet en of mentaliteit is niemand tegen opgewassen.

Ik heb de afgelopen maand januari een vrouw tegen gekomen, die zei dat ze een Nederlands paspoort had en een Indonesisch, ik heb er al overgeschreven gehad.
Dat kon niet en heb later door gevraagd, zij was samen geweest met een Nederlandse Molukse man, die al getrouwd was en kinderen had.
Zij heeft van hem een kind verwekt inmiddels 13 jaar die een Nederlands paspoort heeft.
Maar nu komt het, die man uit Nederland herkend dat kind niet.
Hoe dat kan? ja dat kan schijnbaar, maar dat kind wil niet weg bij haar moeder, die een bestaan heeft in Jakarta maar geen vetpot is.
Ik denk dat ze met mij iets wilde beginnen, maar ik houd de boot af, heb genoeg ervaring met die Indonesische mentaliteit.
Ik heb alleen beloofd dat ik in Nederland zou informeren of dat kind hier rechten heeft als ze daar woon.
Ik weet wel, als ze 18 word, zal ze een keuze moeten maken en dat is iets wat je nu nog niet kan beoordelen, ze is pas 13 jaar.
Heb ik haar ook vertelt, want ik heb haar ook ontmoet samen met de moeder.
Of er iets van steun uit Holland kan komen, als je een vader heb, die haar niet erkend.
Misschien weten jullie hier iets over te schrijven.
Moeilijk genoeg denk ik.

Maar nu dannyman12345 als ik het zo mag beoordelen laat gaan en wacht je tijd af.
Hoe erg het ook is vergeleken met die vrouw, waar ik hier over schreef, zal zij straks ook er achter komen, dat het voor haar en jullie kind het beste is een NLpaspoort te hebben.
Dan kom jij weer in beeld en dan kan je iets doen omtrent jullie kind.
Nu ga je moeilijkheden op je hals halen en dat verlies je door die domme mensen daar.
Ze gebruiken hun verstand niet, maar lopen tegen gevoelens aan en dat is het.
Afwachten en niets overhoop gooien is het beste hoe moeilijk het ook voor je is.. Emoticon: Sadley Emoticon:
https://www.kinderbescherming.nl/

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ziel, ik kan kort zijn over die verhaal van het moluks kind.

Is ze officieel erkend door de vader ?

Of eigenlijk is ze verstoten of niet erken door de vader ?.
Volgens de wet (Indonesisch/Nederlands) is zij de dochter van de vader als de vader wettelijk getrouwd is met de moeder. In dit geval niet ?
Op grond van haar nationaliteit kan het kindje aansprak maken om naar Nederland te gaan , tenminste als ze meerderjarig is.
Aan de andere kant schreef je dat ze een Nederlandse paspoort heeft ondanks dat de vader haar niet erkend .
Hoe kan dat ?
Die paspoort kreeg ze toch (?) van/via haar vader

In zulke situatie moet men rekening houden met de Indonesische wetten , de personen waar het om gaat wonen in Indonesia en de case/zaak is ook in Indonesia .
Nederlandse wetten komt pas ter sprake als je beroep doet op die Nederlandse wet.
Bijvoorbeeld , je wil allimentatie vragen , ondersteuning van levens behoefte etc .
Dan kan je procedure starten in Nederland( Nederlandse rechtbank-Nederlandse wet).

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja daar vraag je me wat!, dat weet ik niet, ze zei zelf dat ze een Nederlands paspoort heeft en welk naam ze draag, zou je kunnen zien, of ze de naam van haar vader heeft.
Dan heeft hij haar wel erkend volgens jou?
Maar dat heb ik allemaal niet kunnen checken, dus voor mij allemaal vreemd .
Ik heb haar email adres, maar ik twijfel of ik mij daarin moet gaan bemoeien.
Maar voor de aardigheid zou ik het kunnen vagen, zodat we weer wat wijzer worden, over de manier, hoe Indonesische mensen omgaan met deze situatie..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 25-03-2015 11:00 zieleffe wrote:
Ja zo gaat dat in het leven , welk advies past bij je en wat voor mogelijkheid heb je.
Als ik zie dat je er slecht voor staat volgens hier de adviseurs,tegen de Indonesische wet en of mentaliteit is niemand tegen opgewassen.

Ik heb de afgelopen maand januari een vrouw tegen gekomen, die zei dat ze een Nederlands paspoort had en een Indonesisch FLAUWE KUL , ik heb er al overgeschreven gehad.
Dat kon niet ( dat zegt je ook ) en heb later door gevraagd, zij was samen geweest (samen wonen ?) met een Nederlandse Molukse man, die al getrouwd (Bigamie, volgens Nederlandse wet) was en kinderen had.

Zij heeft van hem een kind verwekt inmiddels 13 jaar die een Nederlands paspoort heeft.
Maar nu komt het, die man uit Nederland herkend dat kind niet (tegenstrijdig).

Hoe dat kan? ja dat kan schijnbaar, maar dat kind wil niet weg bij haar moeder, die een bestaan heeft in Jakarta maar geen vetpot is. ( over die karrige pot, dan kan kloppen)
Ik denk dat ze met mij iets wilde beginnen Emoticon: Party! , maar ik houd de boot af, heb genoeg ervaring met die Indonesische mentaliteit.
Ik heb alleen beloofd dat ik in Nederland zou informeren of dat kind hier rechten heeft als ze daar woon.
Ik weet wel, als ze 18 word, zal ze een keuze moeten maken en dat is iets wat je nu nog niet kan beoordelen, ze is pas 13 jaar.
Heb ik haar ook vertelt, want ik heb haar ook ontmoet samen met de moeder.
Of er iets van steun uit Holland kan komen, als je een vader heb, die haar niet erkend.
( kan je altijd afdwingen ,maar eerst bewijzen dat die Nederlander de vader is)
Misschien weten jullie hier iets over te schrijven.

Moeilijk genoeg denk ik.( niet onmogelijk , moet je de middelen en wetskennis hebben)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op 25-03-2015 09:18 schreef dannyman12345:

Dat mag ik wel hopen! Is het je bedoeling om met je kindje in Nl te gaan wonen?
Je woont toch al vanaf 2006 in IndonesiŽ? Wil je je kind alleen af en toe zien of zou je het "gewoon" zelf willen gaan opvoeden. Arm kind om zo de dupe te worden van haar ouders.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-03-2015 17:10 elsbeth wrote:

[quote removed]
Arm kind om zo de dupe te worden van haar ouders.
Ja zoiets bedoelde ik ook. Maar aan de andere kant komt dit in Indonesie met schering en inslag voor. Het is triest hoeveel kinderen er in feite zonder hun vader of moeder opgroeien. Zodra het ff niet goed gaat is pa of ma weg, vaak ook nog eens naar een ander eiland en hebben de kinderen met een beetje "geluk"dat ze een van beide ouders eens per jaar zien. Ik heb wat dat betreft al zoveel ellende gezien en verhalen gehoord. En dan maakt het niet meer uit of dat andere "eiland" nu aan d andere kant van het land ligt of dat het Nederland is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Een goede raad Ziel....loopt met een grote boog om deze vrouw heen, neemt geen

ellende op je nek....Je ben daar voor je "rust" plezier en die heerlijke warmte.....dus

blijft genieten van alles om je heen... Emoticon: Party!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Danny 12345, alles over je heen laten gaan.....als je persť het kind aan je wil binden

loopt het op een "oorlog" uit, de winnaar is de moeder + familieleden Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Niets meer betalen en zorgt dat je ergens anders gaat wonen of komt terug naar

Nederland, de tijd leert het wel wanneer het kind oud en wijs genoeg is om naar jou

op zoek te gaan....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Precies Kembang het is een gebed zonder einde.
Maar wat mij opvalt is, dat men claimt een kind aan je te binden.
Ja dat is voor mij al duidelijk, dat ze het niet goed bedoelen met het kind .
Of het een ontwerp is,die voor altijd aan je moet denken.
Ieder kind gaat op een gegeven moment en op leeftijd, hun/haar eigen weg, dan moet je er afstand van doen.
En als ze aan je verbonden wil zijn, geven ze dat wel zelf aan.... Emoticon:

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Wat betreft de nationalitijd heb je misschien een probleem. Tot hum 18e hebben of kunnen ze een dubbele nationalitidd hebben. Heb je daar al aan gedacht.
Zelfs inNederland is het zo, als de vader vie de rechter in zijn recht staat en de moeder werkt niet mee, dan is er vaak ook niets aan te doen. In vriendenkring meegemakt. Vader kreeg van de rechter mgangs regeling, ma werkt niet mee en kind al jaren niet meer gezien, ook al kreeg ma waarschuwingen van de rechter.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Er zijn wettelijke oplossingen voor alle problemen, maar ook adat-oplossingen.

Nee het kind mag niet de dupe worden, maar dat zal het toch altijd zijn als de ouders uit elkaar gaan/zijn. Het leed verzachten voor de 1 is het moeilijker maken voor de ander. Dat is een keuze die misschien afgewogen kan worden, maar zeker niet in het heetst van de strijd.

De ambassade heeft hier niets mee te maken, gelukkig maar.

Wat mij echter enkele jaren geleden op viel; ik stond bij de paspoortcontrole op weg naar Singapore met de kleine (NL paspoort, ID paspoort wilde ik niet gebruiken en had ik weggestopt). Vrouw stond een paar rijen verderop. Ik was als eerste de rij door, en er werd toen helemaal niet gevraagd wat ik met dat kind ging doen.

Feitelijk juist, want NL paspoorthouder, dus geen zaak voor de Indonesische immigratie. Wellicht is dit dus de juiste manier om je kind mee te nemen naar het buitenland, voordat er vragen komen. Echter moet je er dan wel zeker van zijn dat je niet inmiddels op de opsporingslijst van de politie staat. Kwestie van slim spelen.

Klinkt allemaal achterbaks, zal het ook zeker zijn, maar dit is het land van de achterbaksheid, dus 'just join them if you can't beat them'.

Dat hele gebeuren met rechters, advocaten e.d. is puur centen. Geen geld? Dan verlies je zeker, absoluut in dit soort zaken en nog absoluter als je tegengewerkt word. Een gebed zonder einde, en reken maar dat ze hier hard tegen je zullen bidden, ongeacht wat voor geloof, want uiteindelijk blijf je gewoon 'die buitenlander'.

Als je de problemen wegstreept dan heeft de moeder net zoveel rechten (en gevoelens) als jij. Het gaat mij natuurlijk niet aan, maar wil dit toch even kwijt.
Klopt helemaal, maar die rechten kun je niet zomaar opeisen, daar komen ook plichten bij om te hoek kijken. En dat wil men hier als het even kan direct vergeten om een frontale aanval in te zetten.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-03-2015 19:11 Kembang wrote:

Danny 12345, alles over je heen laten gaan.....als je pers� het kind aan je wil binden

loopt het op een "oorlog" uit, de winnaar is de moeder + familieleden Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Niets meer betalen en zorgt dat je ergens anders gaat wonen of komt terug naar

Nederland, de tijd leert het wel wanneer het kind oud en wijs genoeg is om naar jou

op zoek te gaan....
of de moeder je komt zoeken. Die kans acht ik een stuk groter, omdat er nog steeds centen nodig zijn zo'n kind op te voeden, en dat dit veel centen zijn. Alleenstaand, niet officieel gescheiden, werkzoekend, geldzoekend en dus een klein kind. Nou, dat zijn cultureel gezien niet echt dingen om trots op te zijn. Ik zeg na 9 jaar Indonesie: 'doe er je voordeel mee, want anders doet de ander dat en is dat een nadeel voor je'.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een heel onduidelijk verhaal, waar ik de gedachte bij krijg, wie zijn bips heeft verbrand moet op de blaren zitten.
Ik kom een aantal dingen in je verhaal tegen Dannyman die ik niet begrijp man.
Je hebt 15 maanden geleden je dingsie in een dame gestopt waar je niets mee had, je dacht als ie maar warm zit.
Laten we duidelijk zijn, dames die hier zo gemakkelijk als warmhouder fungeren zonder dat je daar een relatie mee hebt, komen niet bepaald van een jonge meisje kostschool, dat zou je moeten weten, want loop ik over je postings heen vanaf 2006 dan woon je nog of heb je lang genoeg in Jakarta gewoond. Emoticon: Yes!

Afijn het overkomt je, dan staat de dame na een maand of drie ineens op de stoep en zegt dat ze een buik met benen heeft, nu zou ik al zo wie zo op mijn hoofd krabbelen, dames die ongetrouwd hier zo gemakkelijk voor warmhouder spelen voor dingsies van bleekgezichten, is het wel van mij.
Maar goed laat het zo zijn, ik vind het heel lofrijk dat je je verantwoording neemt, je gaat trouwen met iemand waar je geen barst voor voelt, dat is nogal wat. Emoticon: Blush

Maar nu komt er iets wat ik niet begrijp, je gaat hele sloten geld overmaken voor een huis, renovatie, inrichting enz.
Ik neem aan dat je dat vanuit Nederland hebt gedaan, dat concludeer ik uit het feit dat je namelijk niet weet waar dat huis is.
Het is namelijk nauwelijks voor te stellen dat je die zus een tas met geld hebt gegeven met de mededeling koop maar schat, ik ga niet mee. Emoticon: Bye bye

Aangezien jij moet weten wat voor vlees je in de kuip had, voldoende kennis van IndonesiŽ en je spreekt zelf over een (rot)vrouw is dat duidelijk niet slim en kan ik mij dat moeilijk voorstellen zonder dat er meer achter steekt.
Er werd hier geopperd wachten tot het geld op is, dan kan je dus lang wachten, want een huis in Jakarta plus renovatie en inrichting is een sloot geld, de moeder van je kind heeft de eerste jaren jou niet nodig als het om geld gaat. Emoticon: Nice

Nu wil je voor een baby van 6 maanden gaan zorgen, je vraagt zelfs of er toestemming van moeders nodig is om dat wurm mee naar Nederland te nemen, dus je zou zo op het vliegtuig stappen met dat kind.
Nou dat is dus ontvoering, dan zou je binnen de kortst mogelijke tijd de politie op je dak hebben, je enige mogelijkheid is dat moeders toestemming geeft en dan moet je met haar nog rechterlijk vast laten leggen dat jij de zorg van het kind op je neem. Emoticon: Yes!

Ik heb de indruk dat ze je als flappentapper hebben gebruikt en dat het er op uit gaat draaien dat je het gewoon laat schieten en niet meer achterom kijk of dat je regelmatig je knip voor de dag trek om je kind te zien.
Zo werkt dat Dannyman, maar dat weet jij zelf ook wel, het was vragen naar de bekende weg. Emoticon: Frustrated

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Yerun volgens mij zie je over het hoofd wat Dannyman schreef.
Ze heeft hem voorlopig helemaal niet nodig, ze heeft namelijk de jackpot al.

Heb als laatste geld overgemaakt voor een mooi huis, daar is ze met het kind naartoe gegaan en de planning was om samen met mij erin te gaan wonen. Ik deed dit soort dingen allemaal voor mijn kind.
Nu wil ze me het adres niet geven, volgens mij heeft ze gewoon het geld gehouden en dreigt ze zelfs een rechtszaak te willen beginnen (met advocaat zonder geld??). Ik weet dat dit waardeloze dreigementen zijn.
Anyway, Ik ben ook een fortuin kwijtgeraakt met alle kosten.
Meubels, zwangerschap, vaccinaties, Huis renovatie etc etc etc.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik heb zo'n situatie al eens eerder meegemaakt dannyman
Kort samengevat .... papa werd misbruikt en financieel uitgezogen
onderhoudsgeld werd voor eigen/andere behoeftes gbruikt
Dame in kwestie had nog een vriendje
Kind werd "vastgehouden" als "gijzelaar

Uiteindelijk veel geruzie politie erbij, imigrasi en papa zit nu (aan de drank) in NL

Kijk uit, hoe goed je bedoelingen ook zijn met het kind, je wordt misbruikt
en trekt waarschijnlijk aan het korste eind.
Of je moet het via een intermediar af kunnen kopen en je kind mee mogen nemen

Intermediar is aanwezig op het forum, vragen kost niks, dan kun je het ook prive op
proberen te lossen

dannyman12345
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam
Niets aannemen wat je denk dat er gebeurd is of gaat gebeuren.
Ik heb het geld niet via Nederland gestuurd. Ik zit in IndonesiŽ.
In een andere stad kan men ook wonen en geld sturen, het hoeft niet altijd contact, maar dat weet je geloof ik wel?

Nogmaals ik deed het voor het kind en niet voor haar.
Verder vraag ik naar een regel of die zou bestaan als ik het kind mee zal nemen of niet. Niets ontvoering. Ik probeer alleen informatie in te winnen. Uiteindelijk is het voor een betere toekomst voor het kind en niets meer.
Inderdaad mocht ik haar vrijwel vanaf het begin al niet. Wat gebeurd is is gebeurd, dus waar het nu om gaat is het kind en niets anders.

Over het huis. Ze heeft me wel degelijk nodig voor een aantal dingen:
- Een NL paspport is er nog niet, dar moet ik voor verschijnen.
- Het geld is zo op. Het geld was voor het huis/meubels waren opgebouwd in de laatste jaren. Dus contant geld heeft ze vrijwel niet.

Ik laat het maar rusten, maar nogmaals vind ik wel dat de ambassade moet helpen om te kijken wie in dit geval de beste zorg kan bieden voor het kind en dat ben ik.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De cases waarin men hier kinderen ter wereld brengt waar men geen reet om geeft, zijn legio. Doorgaans gebruiken deze dames de kinderen uitsluitend als chantagemiddel om geld uit de (ex-)partner te persen. Gaat het kind kapot? Dan fabriceren we er wel weer ťťn (desnoods elders) zodat de oudedagsvoorziening er toch nog is. Want daar gaat het om. Niets kind opvoeden zodat het later een eigen leven kan gaan leiden/lijden. Nee; kinderen zijn er ter meerdere glorie van de (egoÔstische) ouders die een pensioen wensen in de vorm van kinderen die voor hen moeten zorgen. Vandaar dat ouders - kinderen elkaar dikwijls totaal niet respecteren (al houdt men de schijn goed op zolang er geld is).
3e wereld mentaliteit die men moet bestrijden met dezelfde mentaliteit. Primitief maar in dit soort gevallen afdoende. Niets rekening houden met de moeder die dat kind alleen maar heeft gebaard als een levende ATM of levensverzekering.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,694,058 pageviews Een website van indahnesia.com