Visumplicht wordt afgeschaft voor 30 landen.

Subforum In het nieuws 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Bericht in Detik, de minister van toerisme Arief Yahya heeft verklaard dat de visumplicht voor 30 landen gaat vervallen, waaronder voor Nederland.
Men hoopt hiermee een miljoen meer toeristen aan te trekken.
Volgens Arief trachten ze het in april al in te laten gaan.

Nog even wachten tot het in meerdere kranten staat want de berichten zijn vaak zo tegenstrijdig als de pest.
Republika online en Traveling Bisnis.com hebben het over 21 landen, waarvan China, Rusland, Zuid Korea en Japan met onmiddelijke ingang.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je gaat geen 1 april grappen rondstrooien he..... Emoticon: Shut up!

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

foutje Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush Ik heb even verder zitten spitten Anne Mieke, maar het staat inderdaad in meerdere kranten Emoticon: Yes!
Het is een onderdeel van een programma om de economie te versterken, ze hopen zo meer Dollarkes binnen te halen Emoticon: Yummie!
Nog sterker ik heb zelfs al in twee kranten gelezen dat ze trachten het in april in te laten gaan Emoticon: Wink
Ech gelezen, ik jok ech nie. Emoticon: Nooo

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zouden ze me dan toch echt een keer gehoord hebben?
Ik vertrek 23 april en heb mijn verblijf aangepast binnen die 30 dagen Emoticon: Angry . Ik weet natuurlijk niet hoe lang je dan zonder visum in Indonesie kan verblijven want dat heb ik in de snelheid nog niet kunnen lezen/vinden. Ik hoop in elk geval dat het dan 60 dagen is (of nog liever 3 maanden) Ik ben blij!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op de site van de Indonesische ambassade is er nog niks over te vinden....

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is vandaag in de loop van de dag bekend gemaakt Anne Mieke, dus eer het door is gevoerd en het bij de ambassade is doorgedrongen zijn we even verder.
Er wordt nergens over de lengte van het verblijf zonder visum gesproken, zo gauw ik daar iets over lees dan trek ik hier weer aan de bel Emoticon: Shiny

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Wauw!!!!

Zouden ze het eindelijk beginnen te begrijpen????

En dan ook maar gelijk de belachelijke prijsverhogingen voor toeristen atrracties terug draaien!!!!

Om 't park in Pangandaran in te mogen, voor buitenlanders, 210.000 rp, helemaal gek geworden, Kawah Putih, Papandayan, Tangkuban Prahu, allemaal veel te duur geworden....

pierre
Gebruiker
spacer line

http://www.indonesienu.nl/nu-a(...)-toeristen-indonesie

Op deze site spreken ze over 30 dagen, hoe het dan zit als je langer wilt verblijven wordt even voor het gemak niet vermeld

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Begin April zal ik eens kijken of men in Jakarta het al heeft ingevoerd
Zal wel net nadat ik de VOA gepasseerd heb worden ingevoerd Emoticon: Laugh out loud

Voor de andere landen (waar dit reeds voor was) was dit beperkt tot 30 dagen.

Eea betekent dus wel dat je voor langer verblijf als 30 dagen ALTIJD je toeristenvisum
vooraf via de indonesische ambassade moet regelen want verlenging van een VOA
kan dan niet meer.

pierre
Gebruiker
spacer line

Het blijkt dat het toch echt doorgang gaat vinden.

http://thejakartaglobe.beritas(...)travel-30-countries/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nu nog WANNEER....
De ambassade rept er overigens met geen woord over. Ik vind dat wel een slechte zaak. Ze zouden er in elk geval op kunnen zetten dat "binnenkort dat en dat verwacht wordt"..... Maarja ze hebben ook nog steeds op hun website staan dat ze op 2 januari gesloten zijn.... Emoticon: Confused

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Maar er zit een adertje onder het gras want Indonesie wil wel dat toeristen Indonesie zonder visum mogen binnen komen als de Indonesiers in die andere landen ook zonder visum binnen mogen komen.En dat gebeurd natuurlijk never nooit.

Shalom

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Waar staat dat ergens? Ik heb het nog niet gelezen?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 17-03-2015 18:52 Bokito wrote:
Maar er zit een adertje onder het gras want Indonesie wil wel dat toeristen Indonesie zonder visum mogen binnen komen als de Indonesiers in die andere landen ook zonder visum binnen mogen komen.En dat gebeurd natuurlijk never nooit.

Meestal zijn het op basis van reciprociteit beginsel.
Zoals met Japan en andere landen.
Dat werd aangekaart door de vice voorzitter van de parlement tijdens een bezoek van de EU parlement op 17 Maart .
(syarat resiprositas kepada 28 negara anggota Protokol Schengen.)

Of Europa dat wil ?

bisa dicek of makemyday .

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

We wachten rustig even af tot de eerste "gelukkige" zich meldt die zonder VOA
binnen mocht Er is niks een feit totdat het gebeurd is

Van mij mag het 1 april in gaan
Ik zie het wel hoe ik moet wandelen wanneer ik aankom

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-03-2015 18:52 Bokito wrote:

Geen sprake van Bokito, er is niets te adderen onder het gras.
Ook van de geliefkoosde reciprociteit van Om Surya is geen sprake, alleen is het voor IndonesiŽrs nu mogelijk 2 weken visa vrij naar Japan te gaan, die hebben dit als het enige nieuwe land enkele maanden geleden ingesteld.

Vragen om gelijke behandeling is natuurlijk vrij, niet geschoten is altijd mis, maar de Westerse landen weten verdomd goed dat er miljoenen IndonesiŽrs hun geluk willen beproeven in het westen, legaal of desnoods illegaal, dus die vlieger gaat niet op.
Het draait hier puur om geld, de regering wil het toerisme aanzwengelen en ze hopen zo 1 miljard Dollar meer aan deviezen binnen te krijgen.

Anne Mieke volgens Antara heeft de minister verklaard dat deze maatregel snel in kan gaan, hij hoopt op een maand of twee, dus met een beetje jam karet zal het dit jaar officieel worden Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Al wil de minister zo veel,dan zal, lijkt mij, het parlement het moeten goed keuren.
Dan nog is het volk van IndonesiŽ, niet zo klant vriendelijk, om de toeristen te kunnen opvangen.
Want bij thuis komst, hebben ze weer wat te praten in familie kringen, dat ze geript zijn of niet netjes behandeld waren.
Ahok gouverneur van Jakarta,doet er ook alles aan, om de toeristen te willen aantrekken.
Dan zal hij eerst die vieze bende in zijn oude kota moeten opruimen en renoveren verbeteren.
En dan nog zijn de Jarkartanen niet zo behulpzaam voor die toeristen, ja als het veel geld oplevert.
Als de toerist zou geweest zijn dan schrikken ze van de prijzen die daar worden gehanteerd, koop maar een glas bier bij Restaurant Batavia dan betaal je, op de prijs kaart 65.000rp en je moet betalen 82.000rp, komt extra taks op voor ťťn glas bier.
Neen al willen ze zo veel, dan nog is het in de meeste gevallen, niets voor de verwende gasten uit het westen, want ze vinden het in de meeste gevallen smerig en vies.
Dat weten jullie toch ook wel, dat hier velen schrijven, dat ze niet naar Jakarta willen komen als toerist.
Ik heb het gevoel, dat er voor de prachtige natuur de toeristen komen en de reizen meestal met groepen worden gedaan, van hotel naar hotel, die zullen zich tevreden terugkeren naar hun home-land. Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!

Ik probeer hier mee te schrijven dat het goed is voor de toerist in clubverband dan aan de bule met verblijf van langer dan twee maanden.
Daar denk ik, dat het daarmee niets veranderd wordt..... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Foutje bedankt Emoticon: Blush
Je foto's kwamen namelijk eerst niet binnen Ziel, nu wel.
Overigens zwabber je wel in de verkeerde topics Emoticon: Blush

sukadi46
Gebruiker
spacer line

In de topic VOA schreef ik gisteren het volgende;
"Onder de IndonesiŽrs in Nederland met een Ned paspoort circuleren berichten dat er op zeer korte termijn de visum ook voor Nederlanders gaat verdwijnen. Dus zonder visum IndonesiŽ in. Maatregel van Oom Jokowi.
Is dat daar in IndonesiŽ ook bekend, of is de wens de vader van de gedachte".
In Nederland had men het erover dat het per April in zou gaan.
Hier was de tijdsduur niet bekend, 30dg of meer

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-03-2015 02:55 Malam wrote:

[quote removed]

Ook van de geliefkoosde reciprociteit van Om Surya is geen sprake, alleen is het voor IndonesiŽrs nu mogelijk 2 weken visa vrij naar Japan te gaan, die hebben dit als het enige nieuwe land enkele maanden geleden ingesteld.
Ik ben eens aan het spitten geweest maar ook dit blijkt niet waar te zijn.
Hierbij de link naar de Japanse ambassade in Jakarta.
http://www.id.emb-japan.go.jp/newsvisa.html

...en de tekst die hier in staat:

Pemberitahuan dari Kedutaan Besar Jepang

Bersama ini kami ingin memberitahukan bahwa berita bebas visa bagi warga negara Indonesia adalah berita yang tidak benar.

Yang benar adalah: Dalam rangka merayakan 40 tahun persahabatan dan kerjasama Jepang dan ASEAN, sejak tanggal 1 Juli Pemerintah Jepang memutuskan untuk memperpanjang masa tinggal sementara bagi warga negara Indonesia yang memiliki visa multiple, dari 15 hari menjadi 30 hari.

Dengan demikian, warga negara Indonesia tetap memerlukan visa untuk berkunjung ke Jepang.

Deze is alleen in het Indonesisch en in het Japans.
De strekking is dat deze berichten niet waar zijn en dat ivm de 40-jarige vriendschapsband tussen beide landen het verblijf is aangepast van 15 dagen tot 30 dagen maar dat voor een bezoek aan Japan voor IndonesiŽrs nog steeds een visum verplicht is.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 18-03-2015 20:11 sukadi46 wrote:
In de topic VOA schreef ik gisteren het volgende;
"Onder de IndonesiŽrs in Nederland met een Ned paspoort circuleren berichten dat er op zeer korte termijn de visum ook voor Nederlanders gaat verdwijnen. Dus zonder visum IndonesiŽ in. Maatregel van Oom Jokowi.
Is dat daar in IndonesiŽ ook bekend, of is de wens de vader van de gedachte".
In Nederland had men het erover dat het per April in zou gaan.
Hier was de tijdsduur niet bekend, 30dg of meer

Waarschijnlijk is het de wens de vader van de gedachte om zonder visum te gaan naar Indonesia.
Het gaat om dat de Nederlanders gratis indonesia binnen mag komen.
Een besparing van een paar tientjes.

bisa dicek of makemyday .

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

De broodjes Aap zijn weer in de aanbieding met verschillende sausjes

On 18-03-2015 02:08 merdekaSah wrote:

Het is nog een "bericht/gerucht" of het ook door gaat en wanneer dat is nog een vraagteken

Overigens zal dit hooguit gelden voor een verblijf van 30 dagen, is de verwachting.

Wat dus dan wel inhoudt dat ieder verblijf boven 30 dagen inhoudt even uitvliegen en opnieuw binnenkomen of een toeristenvisum (60 dagen) vooraf regelen via de ambassade
Verlengen van een VOA is dan niet meer mogelijk namelijk.

Maar .... het is nog niet zover

Ik hoop begin April tot de eerste "gelukkigen" te behoren die hier kan melden
dat het echt is ingevoerd, maar ... de ambassade in Den Haag weet nog van niks

Het gaat (volgens de berichtgeving) om een VOA (toeristenvisum 30 dagen)
Althans voor zo ver ik alle broodjes Aap kan volgen.
De ambassade zegt wij hebben nog niets (officieels) gehoord over of/ wanneer dat ingaat

Dus .... ff wachten .... broodje Aap

Het is net hoe Malam zegt in RI staat wel vaker een "wild plan" in de krant

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 19-03-2015 16:48 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Het gaat om dat de Nederlanders gratis indonesia binnen mag komen.
Een besparing van een paar tientjes.

Een besparing van een paar tientjes? Tja als je alleen reist. Voor een gezin met pakweg 2 kinderen scheelt het al gauw 100 eurotjes. En als dat gezin voor het dilemma staat: MaleisiŽ of IndonesiŽ, en geen binding heeft met een van beide landen, dan kan dat de doorslag geven. Door die "paar tientjes" die IndonesiŽ zou kunnen ontvangen aan de grens, loopt het wel duizenden euro's mis. Boeren-logica-economie noemt men dit. Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,568,047 pageviews Een website van indahnesia.com