Subforum Het visumgebeuren

forum.indonesiepagina.nl 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
JaimyM
Gebruiker
spacer line

Speel jij al heel lang met het idee om te gaan emigreren naar IndonesiŽ, waar je in geen jaren of misschien wel nooit geweest bent? Of kom je van oorsprong uit IndonesiŽ en overweeg je naar dat land terug te gaan? Wil jij in een nieuw televisieprogramma van KRO-NCRV ontdekken of jouw verwachtingen van dit land kloppen voordat je die grote stap waagt? Geef je dan op via jaimy.mannaartEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.kro-ncrv.nl.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jullie beginnen al vroeg met 1 april grappen Emoticon: Laugh out loud

bulekurus
Gebruiker
spacer line

je moet toch gestoord zijn om u hier echt thuis te voelen, laat staan emigreren Emoticon: Stupid

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik voldoe niet aan het profiel zie ik...... Emoticon: Angry Krijg ook nooit een kans zo.... Emoticon: Shut up!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik denk dat men beter een programma kan maken over Indonesiers die naar
Nederland willen emigreren.

Toevallig volg ik nu de MVV examens in Jakarta en dit jaar zijn er al meer als
60 kandidaten die niets liever willen als zo snel mogelijk weg uit RI naar
"het land van melk en honing" Nederland

Voor de kandidaten in Maart April Mei staat de volgende lichting al klaar.

Overigens in Manilla en Bangkok geldt hetzelfde.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Uitgelezen kans voor Om Sid, die doet al decennia lang een survey terug te keren naar Patria. Die heeft voor zeker 20 afleveringen spraakwater.

Prachtige cinetron. Starring Om Sid als..........Om Sid

It's only kinky the first time.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-03-2015 03:02 oyibo wrote:
Uitgelezen kans voor Om Sid, die doet al decennia lang een survey terug te keren naar Patria. Die heeft voor zeker 20 afleveringen spraakwater.

Prachtige cinetron. Starring Om Sid als..........Om Sid

Beste Oyibo (moderator) , denk niet dat OmSid tot de doelgroep behoorde.
Wat survey(onderzoek) betreft, dat is logisch dat men iets moet onderzoeken/ info vragen als ze iets nieuws wil doen.

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

[bOf kom je van oorsprong uit IndonesiŽ en overweeg je naar dat land terug te gaan?]

Vandaar dat U juist wel de juiste doelgroep bent.

En natuurlijk de vraag, doet tie het, of doettie het niet? Ik denk dat de ervaring en het dubben en de afwegingen heel zeker een bijdrage kunnen zijn. Lijkt me dat het op Om Sids lijf geschreven is wel mee te doen. Ik zou niet zo iemand hier kunnen bedenken die beter aan dit profiel voldoet.

Het heeft immers weinig met leeftijd te maken. Als dat een belemmering zou zijn. Bovendien is het een terugkeer na decennia.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 11-03-2015 14:57 schreef Anne Mieke:
Ik voldoe niet aan het profiel zie ik...... Emoticon: Angry Krijg ook nooit een kans zo.... Emoticon: Shut up!

Stel je eens voor, dan moet je al die fans van je afschudden, dan heb je geen privť leven meer.
Neen Anne_Miek laat het aan je voorbij gaan.
Of ja je kan dan een partner misschien krijgen, die wel in de publiciteit wil
Maar Om Sid was wel een goede kandidaat, die wilde toch wel zich vestigen in IndonesiŽ
Of zijn vrouw ook mee gaat, daar hoor je niets van hem.
Maar dat zal wel, want van zijn AOW en die kleine pensioentje kan je nog geen hut huren hier, minimaal als je de borden langs de weg moet geloven, van 12 t.e.m 18 Juta per maand.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Laat Om Sid er maar buiten mijne heren, die heeft na jarenlang survey al duidelijk aangegeven dat hij gaat pendedelen net als om Malam, dan moeten we hem ook niet iets in zijn schoenen schuiven waar hij zelf al is achter gekomen, recht is recht en krom is krom mijne heren.

Eerder zou het op zijn plaats zijn om deze programmamakers te vragen wat ze nu precies van plan zijn.
Ze hebben een brainwave, weten totaal niet waar ze het over hebben, dat blijkt uit de vraag.
Nu hopen ze dat er allerlei figuren op af komen en daar een programma omheen te bouwen, van de oorspronkelijke brainwave blijft dan weinig over.

Dit soort programmamakers lanceren alleen maar een idee, dan gebruiken ze de mensen die zich aanmelden als informatiebron om een tranentrekker te produceren.
Als ze namelijk weten hoe het werkelijk zit dan zouden ze deze vraag niet gesteld hebben, het geeft aan dat ze totaal geen weet hebben van emigratie naar IndonesiŽ en het visa gebeuren.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Een beetje bij de les blijven inderdaad. Het was allang duidelijk dat Ome Sid helemaal niet meer tot deze doelgroep behoorde. Maar ja, altijd leuk om iemand uit de tent te lokken natuurlijk. Hou daar nog toch eens mee op, zeker een medewerker/moderator onwaardig. Misschien toch wel leuk om eens aan de eerste poster te vragen wat zijn eigen binding met IndonesiŽ is, hoe hij op dit onderwerp komt, wat zijn verwachtingen van de documentaire zijn. Daar ben ik wel benieuwd naar. Dus Jaime, grijp je kans om iets te vertellen over het programma.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De tegenhanger van AVRO/TROS, " ik vertrek"
Ik weet niet of dat programma nog bestaat. Het kan natuurlijk wat extremer natuurlijk dan Duitsland, Frankrijk , Spanje of Italie. Een beetje Reinout Oerlemans concept.

Emigreren naar een derde wereld land? Das toch effe andere koek.

Deze site bestaat 15 jaar. Op de kop af. Met ongeveer 13 jaar een beschrijving van iemand die terug wil. Die haakt niet even zomaar af. Dat dan maar terzijde. Het lijkt me een beter idee om eens iemand te nemen die enige ervaring heeft met emigratie en na 20 jaar zijn of haar bestaan uit te leggen. Tranentrekkers genoeg in zo iets lijkt me. Bewust kiezen voor een land? Misschien kan YB een boekje open doen of Yerun.

Ik prijs mezelf gelukkig niet in de doelgroep te vallen. Ik heb nooit gekozen voor een land.
Voor mij is het werk. Emoticon: Party!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou, dat zou inderdaad heel interessant zijn. Waarom kiezen de mensen die tot in den treure de lastige en vervelende aspecten van wonen in IndonesiŽ kennen, er toch voor om daar te blijven. We hebben natuurlijk een aantal terugkomers gehad, maar een aantal zit er na tig jaar nog steeds. Ik denk dat een aantal van hen er niet over piekert terug te komen naar Nederland. Die3 partijen (potentiele emigranten, teruggekeerde emigranten en de blijvers) zou je eigenlijk bij elkaar moeten brengen. Zou een aardig programma kunnen worden.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Waarschijnlijk hebben de programmamakers een budget gekregen en hebben gedacht
gezellig naar Bali een paar weken, tussendoor wat babbeltjes en shoots
Heerlijk zo n baantje

Iemand die een beetje research doet weet dat dit geen subject is om een programma
over te maken beter dan een live realitysoap maken in NL
Hoe kom ik - Opstelten als AOW er rond van mijn uitkering.
Dat zal meer kijkers opleveren of misschien meer zappers Emoticon: Laugh out loud

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-03-2015 12:36 Malam wrote:
Laat Om Sid er maar buiten mijne heren, die heeft na jarenlang survey al duidelijk aangegeven dat hij gaat pendedelen net als om Malam, dan moeten we hem ook niet iets in zijn schoenen schuiven waar hij zelf al is achter gekomen, recht is recht en krom is krom mijne heren.

Dank je.
Om eventueel verdere vragen te vermijden wil ik wel mijn eerste stappen als een bijna heuze pendelaar te vertellen in een aparte topic ( ervaringen van 2 jaren, na mijn pensionering) .
Over de burocratie, manier van werken , "deskundigheid of vakmanschap" van medewerkers etc).
En de reactie van mij en mijn vrouw .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Gelukkig he he eindelijk zou het toch waar zijn, dat om Sid eindelijk begrijpt dat je tempo dullu achter moet laten en vergelijken kan niet meer.
Als we dat samen hebben bereikt, dan worden we nog eens gelukkige mensen.
De kennis van hem zal zeker wel waar zijn, zoals hij zich achter die Prabowo schaarde.
Maar wij teleurgesteld worden door Jokowidodo.
Omdat we niet graag zien, dat er van die piefen opstaan met een dictatuur machtige mentaliteit, daar houden we niet van als Hollander.
Zo iets moet je aanvoelen dat moet je niet afdwingen.
Maar IndonesiŽ is nog lange na niet rijp, voor echte democratieŽn
Maar goed in de hoop dat hij zijn familie en zijn broers en zussen buiten dit verhaal zal houden, willen we best met hem van gedachte willen wissen, over IndonesiŽ en de toekomst.
Dat met horten en stoten zich probeer uit hun middeleeuwse gedachte goed te wringen. Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Huurprijs appartement per maand : 12 juta t/m 18 juta per maand is van af iets meer dan 800 eurie per maand .

Dan heb je een grote appartement, waarschijnlijk een penthouse type.
Een kleine appartement (studio - 2 bedroom)fully furnish bij Green Bay Pluit kost van af 3-6 jt per maand .
Relatief goed koop voor Jakartaanse begrippen. .
Pluit is zit ook bijna aan de stadsgrenzen van Jakarta Barat , vroeger was het als ik me niet vergis moeras of resten van mangrovebosjes.

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Vroeger (o.a.1980-85) was Pluit een soort "rekreasie", men ging daar vissen en er was ook een soort circus waar shows werden gegeven met o.a.krokodillen (naam van dit soort groepen vergeten). Vervolgens werd de grond verkocht , de rest is bekend.
Rob

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

weg gehaald hoorde hier niet thuis verplaats naar Om Sid topic.
Mijn eerste schreden als newbie pendelaar

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-03-2015 11:23 zieleffe wrote:

Stel je eens voor, dan moet je al die fans van je afschudden, dan heb je geen privť leven meer.
Neen Anne_Miek laat het aan je voorbij gaan.
Of ja je kan dan een partner misschien krijgen, die wel in de publiciteit wil
Haha, ik heb al fans genoegÖ Emoticon: Devil
Het was ook maar een grapje, maar ik ben wel een plan aan het bedenken nu. Moet eerst nog goed nadenken WAAR in Indonesie. En dat wordt hoe dan ook het oosten.
Maar idd, dit is iets voor om Sid. Misschien zet zoín programma dan juist zoden aan de dijk.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je zal geen reactie krijgen van schijthuis Jaimy, zoals ik al zei, mensen in een val lokken.
Totaal niets weten over een onderwerp en dan mensen die reageren gebruiken om er een tranentrekker omheen te bouwen, gewoon schobbejakken en parasieten.

Dat blijkt wel uit hun vraag, je kan namelijk helemaal niet naar IndonesiŽ emigreren, buiten een sosbud visum, met een werkvergunning, op de naam van de partner zonder dat je mag werken of een ouderenvisum.

Dus gewoon schijthuizen waar je nooit meer iets van zal horen, misschien over een jaar of twee in een andere vorm, maar wel over Thailand en niet over IndonesiŽ. Emoticon: Bye bye
Zelfs als je Jaimy zou emailen en vragen wat de bedoeling is en of hij wel weet dat emigratie naar IndonesiŽ niet mogelijk is zal hij niet antwoorden, ga daar maar vanuit. Emoticon: Blush

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het nieuwe topic met zelfde onderwerp is gesloten. Jaimy heeft kennelijk geen zin hier te antwoorden op de vragen van forum gebruikers.

Het is net tv. 1 richtingsverkeer. Emoticon: Confused

papadom
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne -Mieke ; jouw keus om in het oosten te wonen is niet zo maar een keuze ; je bent er vaak geweest en je hebt je goed voorbereid ; natuurlijk is het geen garantie voor een probleemloze oude dag ; je hebt niet overal invloed op .Al die notoire kankeraars die teveel huur betalen ; zich ergeren aan de criminaliteit , de chaos en luchtvervuilig ,de Islam etc.; hebben allemaal een keus om in het immens grote Indonesie te wonen , maar een groot deel van het kuddevolk vertrekt naar het " godeneiland " Bali , of rond en in de grote steden..Eenmaal daar aangekomen schrikken zij zich rot ; de hitte ( die prettig is voor een 2 weekse strandvakantie ) blijkt de eerste handicap ; hiernaast alle andere toestanden ,die een grote groep doen terugkeren naar hun thuisland . Ik heb 46 jaar gevaren , ben in bijna alle landen v/d wereld geweest ; heb in Singapore gewoond , Maleisie , Curacao etc.Toch heb ik een keus gemaakt om in Indonesie te blijven .Ik heb als kind 8 jaar in Jakarta gewoond , en daarna veel reizen kriskras door het hele land . Uiteindelijk ben ik 2 jaar geleden in Noord -Sumatra ( Toba meer ) neergestreken , en totnutoe heb ik nog geen enkele negatieve ervaring gehad..De temperatuur hier ( op 900 mtr. ) is aangenaam ,zelfs koud in de avond uren . Accomodatie ; we huren een nieuw Batakhuis pal aan het water , geen direkte buren met alle voorzieningen voor 900.000 Rp. per mnd. Er is nauwelijks verkeer geen criminaliteit ; de Batak bevolking is vriendelijk ,en i.p.v. wakker te worden door een paar mega speakers op de minaret , horen we nu op zondag de bellen v/d katholieke kerk .Meer dan 90 % is Katholiek , en dat vinden we wel prima. Iedereen kan dezelfde keus maken ; ruimte genoeg ! Dus snap ik al die kankeraars niet die elke dag klagen over Indonesie ; ga lekker weer terug of kijk eens verder dan Bali of de grote steden...Er is nog zoveel moois te zien !!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

papadom je kan wel hier iets schrijven over anderen, dat is gelukkig nog de vrijheid die we kennen, maar een goed onderbouwd stuk vind ik van niet.
Je mening toets je aan je eigen ervaring dat alleen bestaat uit opgedane tijd in een gebied Samosir Prabat Medan Padang.
Ik heb niet zo lang gevaren, maar ik heb ook gevaren en ja dan weet je ook wel hoe de wereld in elkaar zit, in alles wat de kust lijn je kan bieden, vroeger meer kans om een land beter te leren kennen, toen het met stukgoed was geladen, dan nu met containerschepen.
Meer buitengaats dan aan de kade.
Ik ben er ook geweest Wijlen Simpati die kwam er ook graag, met hem had ik wel eens mailverkeer.
Als je zo lang op een plek zit, dan weet je wel van wanten en dan laat je je eigen niet meer verrassen.
Vorig jaar heb ik in Bintan gezeten geen verkeer heerlijk klimaat en veel zee te zien met hun schepen.
Ik wil daar wel mijn laatste levens jaren daar vertoeven. zo heerlijk vond ik het daar.
Maar ik heb veel in Bandung en omligging gezeten en vond het maar net wat je voelde de ene dag meer dan de andere dag, te druk en een mentaliteit van onverschilligheid en BRAINI.
Anders die tijd dat ik op Samosir was vond ik die battakkers ook een braini achtige mentaliteit hebben.
Maar de ervaring leerde mij, dat ik nu in Jakarta, toch buitenom, reizen in de stad, wel een geschikte plaats heb gevonden, alles is nieuw aan zee, alles op een plek, dokter, tandarts en vooral supermarkten, met rond om die hoge torens volop eten en drinken tot patat aan toe was.
Zwembad een gemeenschap met meeste Chinezen die je ook kon beoordelen als mensen in zich zelf gekeerd personen.
Maar met de mensen daar heb ik geen boodschap aan, zoals ik in Holland mijn eigen leven kan en wil lijden/leiden......kan ik dat daar ook op tijd een terrasje pikken enzv... Emoticon: Yeah right!
Kijk en nu komen we op je betoog, dit vind jij allemaal gekanker.
Ja dat mag je vinden, maar mijn beeld is breder, dan die van jou en zo moet je ieder een in hun waarde laten............ Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

joost
Gebruiker
spacer line

Amin

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,344 pageviews Een website van indahnesia.com