Backpack "ontmaagding" naar Sulawesi. Go/no go??

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
46 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Antonio-t
Gebruiker
spacer line

Wij willen met z'n 2e gaan backpacken in augustus en hebben Sulawesi als eiland in gedachten.

Nu hebben wij als eerste vraag:
Is het verstandig om Sulawesi te kiezen als eiland voor onze eerste keer backpacken?

Als dit kan; moeten we nog wegblijven uit centraal Sulawesi of is fit hedendaags wel te doen?

We willen 3,5 week gaan.

Cultuur, historie, beetje feest en ultiem genieten en relaxen!!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je met de zoekfunctie Sulawesi intoetst dan komen er veel topics tevoorschijn.
In Indonesie heb je de eilanden voor het uitkiezen. Sulawesi kan heel goed. Reizen in heel Indonesie is simpel.
Van mij mag je gerust naar centraal Sulawesi gaan. De problemen komen en gaan,maar dat is op heel veel andere plekken in Indonesie ook.

Over dat beetje feest ben ik nog aan het nadenken want dat zie ik niet zo goed op Sulawesi. Ligt er ook aan wat je daarmee bedoelt. De feesteilanden zijn toch meer delen van Bali en bijvoorbeeld Gili Trawangan (en dan heb je het eigenlijk ook wel gehad). Ik miste er nog een in het rijtje en dat is natuur want die is prachtig.
Ik ga hier geen alternatieven opschrijven anders raak je alleen maar meer in de war.
Ik neem aan dat je van zuid naar noord wilt of omgekeerd. Het is dan slim om even te puzzelen met vluchten omdat je soms vanui tMakasar en soms vanuit Manado een betere verbnding hebt met je terugvluch tnaar Nederland.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Voor wat het waard is: ik onderschrijf de stelling van Anne Mieke hierboven.
Indonesie is een heel groot land en als je tegen problemen als rellen wilt aanlopen moet je echt je best doen om op het juiste moment op de juiste plaats te zijn. Als toerist is de kans ontzettend groot dat je geen geweld tegenkomt.
Dus ik zou het gewoon doen.
Behalve feest is ook historie ver te zoeken. Als je fort Rotterdam in Makassar hebt gezien dan is het wel zo'n beetje klaar. Maar qua cultuur is Sulawesi de moeite waard. Ook qua varieteit in natuur en landschap.

groet,

Koming

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Historie leek mij ook wat ver te zoeken, dan kan je beter naar ItaliŽ gaan. Ook ik koos in 1987 voor Sulawesi toen ik voor het eerst naar IndonesiŽ ging. Waarom? De plaatjes uit reisboeken fascineerden mij meer dan plaatjes van andere eilanden, veel meer was het niet. Maar daar heb ik geen spijt van gehad. In 3 1/2 week trokken we van Manado naar Makassar, dwars door Centraal Sulawesi, wat toen nog vrij onbegaanbaar was. Een fantastisch avontuur, de eerste 12 dagen geen enkele andere toerist tegen gekomen (uiteraard nu anders). Ik vind de natuur bijzonder mooi, m.n. Tanatoraja. Als je van wandelen houdt, kun je daar je hart ophalen, echt schitterend. Maar ook de Minahasa, Noord Sulawesi is heel mooi en weinig toeristisch. Ik ben er later nog een paar keer geweest, blijft mooi! Maar feesten, nee, dat zou ik zo gauw niet op Sulawesi zoeken.
gewoon doen. En zoals Anne Mieke zegt: wat betreft vluchtschema even kijken of je Noord-Zuid gaat doen, of juist Zuid-Noord.Ik vind het een heel goed idee om alleen Sulawesi te bezoeken, je hebt daar nu ook lekker de tijd voor.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Als je voor ontmaagding gaat van je eerste AziŽ avontuur, dan zou ik toch opteren voor Thailand. Veeel leuker dan IndonesiŽ ..

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat is zo volstrekt persoonlijk. Antonio zal toch niet zomaar voor IndonesiŽ hebben gekozen. Ik ken ook mensen die MaleisiŽ veel leuker vinden, IndonesiŽ die- hards vinden dat maar "niks". Het is ook maar wat je er zelf van maakt. Vlieland is ook te gek, Frankrijk ook, Polen ook. Je moet er zelf wat van maken.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Het is misschien omdat ik hier al een jaar woon dat mijn sympathie voor dit land en de mensen onder het vriespunt is gedaald.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja dat kan. Zoiets vermoedde ik al. Maar dan kom je hele andere dingen tegen dan tijdens een vakantie. Heb je ook in Thailand gewoond? Het zou kunnen dat mensen die daar tegen dingen aanlopen juist weer naar IndonesiŽ verwijzen.(ik denk het eigenlijk niet)
Ik ben anderhalf jaar geleden in China op vakantie geweest. Hoewel ik echt een niet toeristische route heb gedaan, waren de meeste dingen erg goed georganiseerd. Ik zal je vertellen dat ik af en toe snakte naar IndonesiŽ (zo ook mijn man en kinderen) . Zoveel leukere sfeer, leukere contacten (Łberhaupt contact)
Je moet wel goed het onderscheid maken tussen wonen en vakantie vieren.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat kan je wel stellen een heel groot verschil.
Je komt als toerist ook waar een bewoner uit het buitenland soms ook nog nooit geweest zijn.
Zels kom je mensen tegen die hier in Jakarta nog nooit in Pluit zijn geweest zo kunnen er dan ook geen oordeel over geven als je er niet bent geweest.
Maar in het algemeen zijn de mensen niet zo gewend aan buitenlanders en dat maakt het voor hen als zo'n blanke bul zien een verschrikkelijke uitdrukking, " kijk een blanda" dat heb ik zo vaak gehoort als ik in een Angot zit dan probeer ik altijd voor in bij de chauffeur te gaan zitten de ramen kennen soms niet meer dicht en voor dat je bij de appartement bent dan is het soms afhankelijk, wat er voor mensen in zitten, als die naar de kampong moeten dan gaan ze daar eerst heen en dat is daar een vies boeltje vergeleken met de complex hier.
Kijk georganiseerde reizen komen geen IndonesiŽrs mee, buiten de reisleiders om
Die zitten niet in die georganiseerde bus van hotel tot hotel.
maar reis je alleen of gewoon met het openbaar vervoer dan weet je dat je van alles kan mee maken, avonturiers zullen dat prachtig vinden.
Soms om ergens te komen kan je met een travel gaan dan maak je ook mee dat die travel niet gaat omdat er geen mensen komen en als ze dan drie mensen hebben rijden ze wel.
Dat laatste keer was dat op de heen weg 3 dgn geduurd en ja hoor er waren 3 mensen die meegingen zodat ik ook weg kon.
Maar wat bleek die drie mensen was er maar een van komen opdagen dus ze zaten opgescheept met een man van een bus van 12 personen, die de geheel busje alleen voor zich had.
Op de terugweg waren er ook drie, maar wat je ook mee maak, dat de bus op een tijd moet vertrekken, maar een had een bericht verzonden, dat ze iets later kwam.
Ik heb de gekste dingen meegemaakt, in de afgelopen jaren met die travels.
Mensen die achteraan werden gebracht met de motor, omdat ze weer niet op tijd van huis waren gegaan, die gekken nemen die risico, wij zeggen een uur eerder daar aankomen, dan weet je zeker dat je hem niet mis.
In Bandung een keer meegemaakt vlak voor vertrek was er een vrouw hoofddoek om je weet wel van die branie mensen, had een bord soto besteld en die moest die dame eerst opeten en de chauffeur wachten er gewoon op, echt gek zijn ze hier zo gaat dat
Jamkaret . Emoticon: Wink Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Er zit een enorm verschil in, op vakantie gaan of ergens je eigen vestigen.
Ik weet zeker dat het voor Antonio een overgetelijke en fijne ervaring gaat worden.
Dingen die minder zijn merkt hij niet eens, 3 weken vakantie lekker weer, totaal andere cultuur en een prachtig land, over het algemeen vriendelijke mensen, wie doet je wat.
Vreemde dingen kan hij later nog om lachen ook.

Dat is totaal wat anders als hier langer verblijven en min of meer in de gemeenschap op gaan, dan ga je de onhebbelijkheden zien en aan den lijve ondervinden.
Kan je daar niet tegen en je bent bijvoorbeeld pensionada of je zit hier voor werk dan heb je nog een keuze om terug te gaan.
Voor mensen die hier iets hebben opgebouwd en niet tegen de mentaliteit en gang van zaken hier kunnen kan het zeer frustrerend zijn, zeker als de weg terug is afgesneden.
De romantische verhalen die de ronde doen over IndonesiŽ is een zeepbel, daar prik je pas doorheen als je hier langere tijd zit.

Antonio-t
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor al jullie reacties!

De keuze Sulawesi kan ik toelichten:
Bali ,Lombok, Flores en Gili zijn de eilanden die we al bezocht hebben, allemaal vanuit thuis georganiseerd. Helaas beide apart van elkaar.. Nu willen we voor de eerste keer samen ook een nieuw land/eiland bezoeken.

Eerste instantie hadden we voor Thailand gekozen maar gezien de kans op slecht weer in onze vakantieperiode leek indonesie ons een beter idee.

Na wat foto's bekeken te hebben waren we het vrij snel over het eiland Sulawesi eens.

Fijn om te horen dat reizen door centraal Sulawesi goed te doen is. Maar nu komt natuurlijk de vraag: Waar moeten we echt geweest zijn in Sulawesi? In het noorden en zuiden veel prachtiger dan centraal?

De cultuur en het regelen van vervoer is dus gelijk aan de andere eilanden van Indonesie

Alvast bedankt voor de reacties!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-03-2015 20:04 Antonio-t wrote:
De cultuur en het regelen van vervoer is dus gelijk aan de andere eilanden van Indonesie
NEE dus en een heel dikke vette nee en dan vooral het eerste!
Indonesie is zo groot als heel Europa en een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld Thailand. Het is voor geen meter met elkaar te vergelijken. Als er ergens wel diversiteit in eilanden is dan is het Indonesie. Sulawesi is op zich een goed keuze maar het had net zo goed Sumatera kunnen zijn, of een paar eilanden in NTT zoals Flores en Sumba, of de Molukken, of Papua. Ze zijn ALLEMAAL anders. Een grote fout die veel mensen maken is als ze op Bali of op Java zijn geweest dat ze dan Indonesie gezien hebben. Het is net zoiets als de vergelijking maken tussen Griekenland en Noorwegen of Spanje en Roemenie. Die baan ook niet op. Hert regelen van vervoer is nergens echt moeilijk maar er zijn wel (grote) prijsverschillen soms.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Antonio-t
Gebruiker
spacer line

Wat ik eigenlijk bedoel is of de mensen net zo hartelijk zijn?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind dat er nogal wat verschillen zitten tussen hartelijkheid, omgang met mensen, houding etc op de diverse eilanden. Ik kan persoonlijk beter overweg met de oostelijke eilanden.
Op Sulawesi zelf zul je ook verschillen aantreffen, net zoals je de verschillende hebt alleen al in het kleine Nederland.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

hartelijk Emoticon: Frustrated de vakantiebril

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oei Bulekurus, het zit nogal diep Emoticon: Wink
Het lijkt erop dat ze je net als veel bleekgezichten hier je bij je ballen hebben gehad. Emoticon: Blush

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Diep zit het wel , allee het verkeer maakt mij zot .Nee bij de ballen hebben ze mij niet gehad en zullen ze ook niet kunnen , zuigen kunnen ze wel Emoticon: Party! . Zijn niet slim genoeg om mij te pakken daarvoor reikt hun verstand maar tot aan de neus. Ben natuurlijk ook gene gemakkelijke anders overleef je hier niet. Heb deze week nog drie studenten (20 jaar Emoticon: Confused ) bij de keel gegrepen omdat ze het leuk vonden om bij meneer Bule alle dagen meermaals belletje trek te doen. Maar ja ze vergeten dat hier 20 camera's hangen. Tot ik voor hun neus sta Maaf Mister. Het is terug rustig . en heb de bel anders gezet

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik kan je ťťn troost geven Bulekurus, tot aan het einde van mijn tweede jaar hier heb ik vaak gedacht dit gaat het niet worden.
Nu na 7 jaar en een verblijf hier van pakweg 5 jaar kan ik zeggen het went, ik erger mij nagenoeg niet meer, ik verbaas me nog wel dagelijks, dat dan weer wel. Emoticon: Yes!
Onder andere is ťťn van mijn verbazingen het geen waar jij nu ook tegen aan bent gelopen, het onvoorstelbare puberale gedrag van jongelingen tot 25 jaar Emoticon: Confused

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Met schaadt en schande moet je het leren, hoe langer je hier ben. hoe meer weet van het reilen en zijlen van de IndonesiŽrs, die zo ondoorgrondelijk zijn.
Als je ze bij de les kan houden, dan ben je echt een heel pienter iemand.
Want ze zijn niet geconsenteerd op een ding, ze springen snel van het een naar het ander.
Op een avond zaten we heerlijk buiten hier onder de Flat te praten over muziek en had zelf muziek bij mij met zo,n Bluetooth luidspreker en hebben nog een demonstratie gehouden met het dansen.
Het gesprek en het dansen werd snel beŽindigd, want de buren hadden ook muziek en die ging met die muziek van Dangdude en Indonesische muziek wat harde zetten, zo dat was het dan over en uit.
Niet alleen bij de les blijven, maar uit jaloersheid de zaak frustreren.
Ik vind dat de mensen elkaar in de weg lopen en elkaar met afgunst de zaak geheel naar de knoppen helpt.
Maar nu ik zo ver ben en voor het eerst een half jaar hier ben, ik heel wat wijzer geworden en maak ik zelf uit wat je wel en niet moet doen, mits je een goede partner bij je heb die het spel weet te spelen en daar schort het bij mij aan.... Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Blush

Maar die Backpacker moet die nog ontmaagd worden ???????

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 12-03-2015 10:54 zieleffe wrote:

Maar die Backpacker moet die nog ontmaagd worden ???????

Nee dus Ziel, die backpacker is al afzonderlijk van zijn partner al in IndonesiŽ geweest, ook zijn partner dus.
Die willen een nieuwe gebied ontdekken/bezoeken.
Ik kan zien dat je al na een half jaar in IndonesiŽ gaat wennen Emoticon: Yes!
IndonesiŽrs beginnen ook te steigeren bij het woord ontmaagden en al helemaal als mensen niet getrouwd zijn Emoticon: Yummie!

Je zit toch niet teveel in Merdeka. com te spitten he Ziel, dat is de Telegraaf in het kwardraat, laat dat maar over aan IndonesiŽrs in Nederland over die arrogant zeggen de Jakarta Post niet te lezen, wat ik overigens ook zou zeggen als ik geen Engels zou kunnen lezen Emoticon: Laugh out loud

Antonio-t
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties!

Haha nee deze backpackers hoeven niet meer ontmaagd te worden Emoticon: Puh! !

Hebben jullie nog tips voor leuke huisjes aan een mooi strand om intens te genieten?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-03-2015 18:25 Antonio-t wrote:
Hebben jullie nog tips voor leuke huisjes aan een mooi strand om intens te genieten?

Een van de Togean-eilanden. En als het toch in Sulawesi Utara moet zijn dan liever Siladen dan Bunaken (maar deze kunnen niet tippen aan Togean)

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Bunaken is overroepen ,veel plastiek drijft op het water en de koraalriffen rond LB in Flores zijn veel mooier.
Sulawesi ( Toraja en het noorden ) is heel knap.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Bunaken en Siladen hebben nogal te lijden van het feit dat het riool van Manado uitkomt in de zee vlakbij. Daarom zie je inderdaad met name aan de oostkust van beide eilanden veel afval. Ze proberen het wel schoon te houden maar er is geen beginnen aan.
Mocht je toch besluiten daarnaartoe te gaan dan beter proberen iets aan de westkant te boeken.
Op het eiland Bangka in het noorden (Sulawesi Utara) schijnt het beter toeven te zijn, ben daar zelf niet geweest. Of het eiland Lembeh. Pulisan is ook mooi maar daar is niet zoveel te boeken.
Weet niet wanneer jullie gaan maar als ik eerder ga dan jullie dan kan ik wel even gaan kijken.

groet,

Koming

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het wordt dus Togean! Emoticon: Smile

Ik weet dat hier vaak over gezegd wordt dat het ver en moeilijk bereikbaar is etc. maar dat valt allemaal wel mee. Gewoon eerst naar Ampena en dan zijn er genoeg mogelijkheden om er te komen. En daarna met de boot over naar Gorontalo (of omgekeerd als je van noord naar zuid reist)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,988,974 pageviews Een website van indahnesia.com