Subforum Bali, het godeneiland

forum.indonesiepagina.nl 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Tonyvanriel
Gebruiker
User icon of Tonyvanriel
spacer line

Wie weet hoe ik een groot bedrag Rupiah's van een Indonesische rekening naar Nederland kan krijgen zonder heel veel koers verlies. Bijvoorbeeld de Rabobank hanteert zo'n groot verschil tussen bied en laat koers dat ik 5% verlies zou lijden om mijn Rupiah's om te zetten naar een Nederlandse euro.

Kan iemand goede tips geven hoe dit op zou kunnen lossen?
Welke bank of manier van transactie kost mij het minste geld.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

De Indonesische bank in Euro's laten transfereren. Allicht dat die een iets betere koers hanteren.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

eveline
Gebruiker
spacer line

Het lijkt me beter om een sub account in euro op je huidige Indonesische account op je bank in Indonesie openen.
Maar informeer eerst hoeveel ze een transfer kosten rekent als je je euro naar Nederlandse bank gaat overmaken.
De koers van euro in de gaten houden...ik verwacht dat ze nog dieper gaat zakken binnenkort.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Inderdaad, bij dezelfde bank waar u uw IDR rekening aanhoudt ook een Euro rekening openen. Vervolgens uw IDR's overboeken naar de Euro-rekening tegen aankoopkoers van uw RI bank. Vervolgens de Euros overmaken naar uw rekening in NL.

Zag dat de Rabo vandaag voor aankoop van een Euro maar liefst IDR 14,842,- rekent en da's inderdaad aan de dure kant. Waarschijnlijk kunt u bij uw bank in RI al Euros kopen voor iets van IDR 14,150 - 14,200,- op dit moment.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Heb je Malam weer zullen enkelen denken, maar zo ben ik nu éénmaal.
Bij de naam Tonyvanriel gingen bij mij enkele bellen rinkelen, dan ga ik terug lezen.
Tony ging in 2010 emigreren naar Bali, Tony was een belegger en bewoog zich ook op de AEX met korte termijn opties. Emoticon: Yummie!
Tony stelde toen veel vragen, en naar later bleek was Tony verkast naar Bali en gaf Tony in de jaren erna ook hier en daar nog wel eens advies aan vragenstellers. Emoticon: Yes!

Hebben we het hier nu over dezelfde pientere belegger/AEX optie klant die zijn geld met beleggen verdiende en nu niet weet hoe hij Rupiah's voordelig over kan zetten naar Euro's en dit aan vakantiegangers op het forum van Indonesiah vraagt. Emoticon: Confused
Of zie ik het nu weer verkeerd. Emoticon: Blush

Tonyvanriel
Gebruiker
User icon of Tonyvanriel
spacer line

Uiteraard dank ik iedereen voor de reacties en merk ook wel weer dat de heer Malam zeer oplettend is.

Het waarom is niet belangrijk, maar inderdaad ben ik gestopt met het het wonen op Bali.
De Heer Malam zal vast weten waarom, maar laat ik zeggen dat ik er mijn redenen voor heb. De euro rekening in Indonesië is mij bekend al moet je daarvoor natuurlijk wel naar het loket...

Ik ben weer wat wijzer en het gaat me goed. Emoticon: Yes!

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Houdt er wel ff rekening mee dat de vrienden van de Rabobank ook nog weer een bedrag rekenen voor het ontvangen van een buitenlandse transactie. Kost mij elke keer 12 euros Emoticon: Shut up!

Tonyvanriel
Gebruiker
User icon of Tonyvanriel
spacer line

Dank je Jarno,

Rabobank is inderdaad erg duur, daarom wil ik het ook niet direct vanuit Rupiah's naar de Rabobank laten sturen.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Mijn respect voor jou Malam dat je inderdaad een olifantengeheugen hebt.... Emoticon: Yes!

Dus...als jouw alarmbellen gaan rinkelen kan ik je hierop vertrouwen dat de achterban
van die persoon jij het héél goed weet te verwoorden.... Emoticon: Party!

De Heer Malam zal vast weten waarom, maar laat ik zeggen dat ik er mijn redenen voor heb

Ik ben er ook erg benieuwd er naar Tony..... Emoticon: Smile

Tonyvanriel
Gebruiker
User icon of Tonyvanriel
spacer line

Nou Kembang,

Ik heb niet zo veel geheimen, maar laat ik het er even op houden dat we toch niet konden wenen aan de mentaliteit van de gemiddelde Balinees en dat wat ik ook zeker niet verwacht had is dat ik zelfs last zou krijgen van het vochtige klimaat.

De temperatuur en het altijd mooie weer is natuurlijk geweldig, maar de luchtvochtigheid gaf mij toch diverse gezondheidsklachten. Nu inmiddels weer in het koude landje zijn deze weer verdwenen als sneeuw voor de zon.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Zelfs als je het in euro's verstuurt rekenen ze 12 euros omdat de transactie vanuit het buitenland komt Emoticon: Shut up!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-03-2015 17:04 Tonyvanriel wrote:
De temperatuur en het altijd mooie weer is natuurlijk geweldig, maar de luchtvochtigheid gaf mij toch diverse gezondheidsklachten. Nu inmiddels weer in het koude landje zijn deze weer verdwenen als sneeuw voor de zon.

Dat mensen daar zo verschillend op reageren blijft bijzonder. Ik vind die luchtvochtigheid juist fijn; mooiere huid en mijn lenzen voel ik niet (vergeet ze daarom soms wel eens uit te doen 's avonds.....) en ik heb ineens krullen. Ik voel me er over het algemeen juist gezonder dan hier maar dan heb ik het niet over het drukke Java of Bali.
Er zijn trouwens genoeg dagen dat de luchtvochtigheid in Nederland ook (net zo) hoog is. Maar jammer, er zijn buiten Bali nog heel veel andere mooie plekken in Indonesie met andere weertypes. Niet overwogen?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Bedankt voor je eerlijke uitleg Tony.

Ik ben een paar keer op Bali geweest en ik bloei daar heerlijk op.... juist mijn
lichamelijke klachten verdwenen prompt.....grappig hé , dat de één daar niet
kan aarden en de ander het helemaal geweldig vindt. maar fijn voor jou dat je
weer in het koude landje je eigen weer prettig voelt, en dat is wel he belangrijkste toch?
En gewoon met vakantie terug gaan is ook leuk.... Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,694,004 pageviews Een website van indahnesia.com