|
|
|
|
|
Op 05-11-2018 14:13 schreef Malam: een aaneenschakeling van gebeurtenissen/fouten zijn.
|
Dat is vrij herkenbaar hier. Dagelijks mee te maken.. Heb je geen aircrash investigations voor nodig.
|
Heldere ziende
|
|
|
|
Ziel als een vliegtuig een technisch mankement heeft, dan kan het voorkomen dat na de eerste keer het euvel niet verholpen is (blijft slordig), als dan op de 2e vlucht blijkt dat het mankement niet is verholpen, dan mag zo'n vliegdingsie gewoon de lucht niet meer in voordat het mankement voor 100 % is verholpen, desnoods na een proefvlucht zonder passagiers.
Gaat het vliegtuig dan een derde en een vierde keer met hetzelfde mankement de lucht in dan roept dat vragen op, dat de fietsenmakers van de Indonesische Transport Safety Board aan Boeing en hun collega's van de NTSC in Amerika vragen maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen in deze fase van het onderzoek is ronduit belachelijk.
Er vliegen wereldwijd 219 van deze betrekkelijk nieuwe toestellen, als er ook maar de geringste indicatie zou zijn dat het mankement een fout in het Boeing toestel is dan had het Amerikaanse NTSC en FAA dit type vliegtuigen allang aan de grond gehouden.
Het enige wat tot op heden is geconstateerd, is dat het vliegtuig de laatste 4 vluchten mankementen vertoonde en dat er één snelheidsmeter niet goed werkte (er zijn er meerdere).
Alle gegevens uit de data recorder zijn nog niet eens onderzocht, de voice recorder is nog niet gevonden en de onderhoud/reparatie rapporten zijn nog niet onderzocht, alles is nog steeds gebaseerd op speculaties.
Als je het stuk in de Telegraaf goed leest dan legt Baksteen uit wat er kan gebeuren als de piloot de snelheidsmeter verkeerd interpreteert en/of zich niet aan de instructies van de fabrikant houdt.
Die instructies van de fabrikant gelden ook voor onderhoud en reparaties, wat allemaal nog onderzocht moet worden.
Dat zou dan weer kunnen duiden op de opleiding of het onderhoud/reparaties, maar ook dit is speculeren, de ware toedracht komt vanzelf boven water (letterlijk en figuurlijk), Boeing heeft namelijk naast de 219 toestellen die al verkocht zijn er nog meer dan 500 in bestelling staan, die nemen geen spetter risico.
Ik neem de Telegraaf en al die Indonesische sensatie bladen met een korreltje zout.
|
|
|
|
Hou er wel rekening mee dat dit Indonesie is.Alles is te koop,zo ook inspectie raporten.Mijn vermoeden is dat het inspectie raport of door LionAir of door de betreffende piloot is afgekocht.Al ie maar de lucht in gaat , maar ze gokken wel met de levens van pasagiers als inzet.
Het kost nl geld als ze niet vliegen of te laat vertrekken en als ik het nog herinner staat LionAir met stip op nummer 1 voor vertraging ed.
|
|
|
|
Ja Havana, Lion Air staat met een stip zo groot als een voetbalveld op één als het over vertragingen gaat en de kans dat dit soort goedkope maatschappijen de hand lichten met onderhoud, regels en arbeidsvoorwaarden is groot, niet alleen in Indonesië maar ook hier in Nederland, kijk maar wat er hier aan de hand is met Ryan Air.
Maar ik denk dat Boeing zich niet laat piepelen, voorlopig 219 van deze machines verkocht en een orderportefeuille van nog eens meer dan 500, die laten hun naam niet te grabbel gooien door de één of andere price fighter in Indonesië met 12 van dat toestellen als die hun zaakjes niet op orde hebben.
|
|
|
|
Lion Air is lang niet altijd zo goedkoop.
Het is een van de maatschappijen die op Flores vliegt, waarvan het meeste met Wings Air, maar Wings is juist vaak duurder dan bijvoorbeeld NAM Air of wordt duurder omdat het bagagevrijdom maar 10 kg is en er bijbetaald moet worden.
Voor de geïnteresseerden hierbij een artikel plus overzicht mbt OTP.
http://translogtoday.com/2018/(...)ktu-dan-sering-delay
|
|
|
|
|
|
Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen
|
|
|
|
Oeps een piloot van een toestel van Lion Air zag op het vliegveld van Bengkulu een ijzeren paal over het hoofd, foutje bedankt effe Apeldoorn bellen.
Het vliegdingsie is voorlopig vleugellam, letterlijk en figuurlijk.
Ik ben benieuwd naar de verklaring van de piloot, die paal sprong ineens voor zijn vleugel of zoiets.
|
|
|
|
Brokken piloot
Is erg goed voor het image van de Lion Air piloten
|
|
|
|
Ik zou denken dat een piloot gewoon netjes het lijntje moet volgen.
Over dat lijntje blijven rijden.
Net als elke automobilist hier  .
|
Heldere ziende
|
|
|
|
Ha ha net als automobilisten!
Je zou zeggen dan ze net niet de palen zou raken .
Aangezien het misschien een brokkenpiloot was uit andere land ?
Was het ook raak in het verongelukte vlucht 610 van Lion Air een piloot uit India
Al 164 plastieken zakken geteld > zo melden ze het , hoop met lichaamsdelen
|
Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen
|
|
|
|
De nabestaande kunnen Boeing ter verantwoordelijk roepen het blijk op al hun types de problemen hebben.
Dat geven ze nu toe, dus allemaal naar de advocaat die veel geld zal kunnen verdienen.
Zag in de AD iemand nog trouwde met een van de slachtoffers.
|
Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen
|
|
|
|
Nabestaanden rampvlucht Lion Air klagen Boeing aan
De familie van een passagier van het vorige maand gecrashte toestel van het Indonesische Lion Air heeft Boeing aangeklaagd. Volgens de nabestaanden zit er een fout in het automatische besturingssysteem van de Boeing 737 Max, meldt de BBC. Ook heeft de vliegtuigbouwer volgens hen het nagelaten om piloten over nieuwe aanpassingen van het systeem te informeren.
|
Grote kans om dit te winnen
|
Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen
|
|
|
|
Het gaat er toch steeds meer op lijken dat niet Boeing maar Lion Air verantwoordelijk is voor de vliegtuigcrash.
Volgens de Indonesische raad voor transport waren al op de voorgaande vlucht problemen met sensoren die verkeerde signalen gaven, en was het vliegtuig niet luchtwaardig, schijnbaar wisten de piloten niet hoe ze het computersysteem die de sensoren aanstuurden uit moesten zetten.
Dit zijn voorlopige conclusies en Lion Air heeft de aanbeveling gehad zijn piloten beter te instrueren/op te leiden.
Dus voorlopig ligt het balletje bij Lion Air en dat is voor de afwikkeling van schadevergoeding een zeer slechte zaak, het is namelijk in het verleden al gebleken dat Lion Air slachtoffers van incidenten waarbij de schuld bij de maatschappij ligt heel vrolijk laat afdarren.
|
|
|
|
Ja ja, je kan er je klok op gelijk zetten, het geharrewar om schadevergoeding voor de slachtoffers van Lion Air JT 610 is in volle gang en het grote afscheep werk is begonnen.
In de wet is bepaald dat de nabestaanden recht hebben op 1,25 miljard, daarbij heeft Lion Air 50 miljoen bagageverlies, 5 miljoen wachtgeld en 25 miljoen smartengeld aangeboden.
Een smak geld voor Indonesiërs die dan ook in grote getale over elkaar heen zijn gevallen om een handtekening te zetten onder een contract dat ze afzien van vervolging van Lion Air en Boeing.
90 % heeft dit aanvaard en getekend, 10 % zegt krijg de pleuris maar met je 80.000 Euro, die zijn aan het demonstreren en spannen een zaak aan tegen Lion Air.
Lion Air wenst geen commentaar te geven, als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan laten we u dat weten is het antwoord.
Drie families hebben een andere weg gekozen die hebben Ribbeck Law Chartered in Chicago ingeschakeld die hebben een claim van honderden miljoenen Dollars neergelegd bij Boeing.
De handboeken van de nieuwe Boeing max 8 zouden niet volledig zijn, zodat piloten in bepaalde situaties zoals dat bij de JT 10 voordeed niet adequaat konden handelen, de Amerikaanse FAA heeft Boeing de opdracht gegeven dit te herstellen.
Het inschakelen van Ribbeck zal ongetwijfeld op basis van "No cure no pay" zijn en dat gaat jaren duren, maar als die families winnen dan hebben ze echt de jackpot, het is begrijpelijk dat Dewi uit de kampung daar niet op kan wachten en daar maakt Lion Air handig gebruik van.
|
|
|
|
Mensuh,
Gisteren vernomen dat met ingang van 8 januari 2019 de free check in bagage van Lion air NUL kilogram is.
U gaat dus vanaf die datum gewoon betalen voor uw check in bagage bij Lion Air
Einde bericht.
|
Heldere ziende
|
|
|
|
De voice recorder van het Lion Air toestel wat afgelopen september in zee stortte is gevonden, dit zal ongetwijfeld meer duidelijkheid geven over de oorzaak van de crash.
De familie van de piloot heeft met behulp van Amerikaanse advocaten Boeing aangeklaagd las ik pakweg 6 weken geleden.
|
|
|
|
Is dat niet wat voorbarig, Boeing al aanklagen voordat er enige duidelijkheid is omtrent de oorzaak?
Is het niet verstandiger om eerst die resultaten af te wachten en pas dan je strategie te bepalen en evt aanklacht?
|
Heldere ziende
|
|
|
|
Op 15-01-2019 03:54 schreef jakarta-snacks: Is dat niet wat voorbarig, Boeing al aanklagen voordat er enige duidelijkheid is omtrent de oorzaak?
Is het niet verstandiger om eerst die resultaten af te wachten en pas dan je strategie te bepalen en evt aanklacht?
|
Lijkt mij ook.
Lion ziet waarschijnlijk de claim-bui al hangen, vandaar die belachelijke prijsverhoging van de in te checken bagage.
|
D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat Heë nuus gezaat.
|
|
|
|
|
Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt
|
|
|
|
Dat ze daar gaan zweten mag wel ook Erwin, het lijkt mij namelijk dat het bericht wat Boeing heeft gestuurd naar de maatschappijen die met de nieuwe 737 Max vliegen niet echt geruststellend is.
De bouwer van het toestel waarschuwt voor ‘foutieve waarden’ die kunnen optreden in het systeem dat het vluchtverloop controleert. De fout kan ertoe leiden dat er een te sterke correctie optreedt die de neus van het vliegtuig ‘agressief naar beneden duwt’. Boeing raadt piloten van de 737 MAX aan om een bestaand protocol te volgen als ze de melding krijgen.
Dat verhaal van Lion Air is ook nog niet klaar, Boeing heeft de schuld bij Lion Air gelegd, die overwegen nu als grootste afnemer van de 737 Max (22 miljard Dollar) de order te annuleren.
|
|
|
|
Ik lees net dat er 33 nationaliteiten aan boord waren waaronder 5 Nederlanders.
|
|
|
|
|
Ethiopië heeft direct na de crash van de Boeing 737 max de rest van die toestellen aan de grond gehouden, Cayman Air moet zijn toestellen ook aan de grond houden, in China geldt er vanaf vandaag een vliegverbod voor alle 737 max.
Net werd bekend dat ook Indonesië de toestellen aan de grond houdt en TUI in Nederland maakt bekend geen redenen te zien de toestellen aan de grond te houden.
|
|
|
|
Yep. Het is wél zo dat van alle maatschappijen alleen Garuda en Lion de MAX gebruiken.
Weet nog dat de oprichter van Lion met veel tamtam de toekomst van zijn maatschappij aan dit toestel verbond, toen ze er 200 van bestelden*. Niet zo slim lijkt me.
*2011
Dat bericht dat er 5 Nederlanders bij waren die achteraf Duitsers bleken te zijn, had zeker weer met het 'Deutsche' misverstand te maken?
|
|
|
|
Het verschil tussen Deutsch en Dutch is nog niet bij Eten Jopie doorgedrongen Jstar.
Overigens was er al een overweging van Lion Air om die order van 20 miljard Dollar te annuleren nadat Boeing Lion Air de schuld in de schoenen schoof.
Ik denk dat het crashen van dit toestel deze annulering dichterbij gaat brengen als Boeing de problemen met dit toestel niet op gaat lossen.
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|