Problemen bij Lion Air

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die problemen waren een week geleden (geloof ik, de pagina wil hier niet laden), rond Imlek. De problemen zijn opgelost, de schuld aan de beheerder van het vliegveld is terugbetaald en verder is alles weer bij het oude.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-02-2015 12:38 Yerun wrote:
...... en verder is alles weer bij het oude.
vertragingen dus... Emoticon: Confused

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 27-02-2015 12:38 Yerun wrote:
Die problemen waren een week geleden (geloof ik, de pagina wil hier niet laden), rond Imlek. De problemen zijn opgelost, de schuld aan de beheerder van het vliegveld is terugbetaald en verder is alles weer bij het oude.

Gelukkig kan ik altijd nog met de waterfiets naar Banda Aceh Emoticon: Wink

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 27-02-2015 12:54 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
vertragingen dus... Emoticon: Confused
Jeps. Wil je minder vertragingen en niet teduur vliegen dan pak je Batik Air als je per se de connectiviteit van de Lion Air Group wil hebben.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Vliegtuig vermist vertrokken om 6.20 van af Jakarta Soekarno Hata.
Dit bericht maar hier vermeld van af 2015 niets meer over Lion Air gehoord. Emoticon: Confused
Op weg naar Pangal Pinang.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jstar
Gebruiker
spacer line

Ja, gecrasht met 178 mensen aan boord. Om 7.10 had iemand op een schip het vliegtuig zien neerstorten. Erg.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zijn er 10 meer omgekomen waaronder 3 kinderen 7 bemanningsleden, nu nog welk nationaliteit of alleen Indonesiërs.
Het schijnt heel hart de zee in zijn gevallen.
Al met al erg en nu er achter komen wat er gebeurd is. Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley

Via de lucht nog geen 25 km van waar ik woon ze komen vaak hier over.
Gisteravond/vannacht was het flink onweer en regen en vanmorgen miezerig mistig. Emoticon:

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is natuurlijk verschrikkelijk, laten we dat voorop stellen, maar als Tribun news opent en er staan 100 berichten over dit Lion Air vliegtuig en slecht 2 andere berichten, dan krijg je een idee hoe ze dit oppompen. Emoticon: Blush
Ik ben trouwens bij 100 gestopt om te tellen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Malam ze hebben niets geleerd met de vorige vliegtuigongeluk die Batavia meende ik, die ook in zee was gestort.
Ze lopen allemaal voor de T.V te praten als Brugman maar goed martiaal bij de plaats van het ongeluk brengen is er niet bij. Emoticon: Cry
Wat een volk wat een blamage ze kunnen hier ook niets goed doen. Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

Och ja ik maak het dagelijks mee in mijn omgeving en denk ze weten niet beter opleidingen van lik me het vestje .
ik heb hier een nieuwe kraan laten plaatsen maar die zit onderste boven de kraan links en de slang onder terwijl ik hen had verteld dat de kraan recht en de slang boven moest zitten.
Luisteren doen ze ook niet eigenwijs volk. Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

https://www.bbc.com/news/world-asia-46014463

Man man wat je ziet op de T.V.,een klein bootje met te veel politiemannen er op,die naar de plek der onheils gaat.
Levensgevaarlijk lijkt mij in plaats van groot materiaal er naar toe, neen ze weten het gewoon niet wat ze moeten doen. Emoticon: Yawn

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat zijn beelden van vlak na de ramp Ziel, inmiddels is er een bergingsvaartuig van Basarnas ter plekke, die jongens weten wel van wanten.
Het ministerie van communicatie had al uren geleden die schijtbakken gewaarschuwd die geheid na zo'n ramp nepnieuws op de sociale media plempen dat ze vervolgd worden.
En wat gebeurd er Emoticon: Confused Inderdaad die schijthuizen hebben de eerste foto al geplaatst zogenaamd van de passagiers van dat vliegtuig, Lion Air spreekt dat tegen omdat het een ander type vliegtuig is, man man man wat mankeren die mongolen om de achterblijvers zo op stang te jagen. Emoticon: Angry

En dan ook nog nu al die tientallen foto's van verdrietige en huilende familie gatverdarrie, zitten ze net op te wachten, heb je net je man of vrouw verloren wordt je overvallen door zo'n stelletje sensatie beluste persmuskieten, ze zijn gvd het doodschoppen niet waard. Emoticon: Angry

Erik Manado
Gebruiker
spacer line

Ik kan me nog herinneren van de tijd dat ik in Indonesia woonde.

Er viel minimaal 1 vliegtuig per jaar naar beneden. Was het geen burgerluchtvaart dan was het wel een militair vliegtuig.

1 x meegemaakt dat ik eigenlijk in één van die vluchten had moeten zitten maar had gecancelled omdat de meeting waar ik heen moest was verplaatst naar een andere datum. Was ook een Lion Air vlucht overigens. Makassar - Jakarta

Je zou zeggen dat ze met zoveel ervaringen met vliegtuig ongelukken een en ander geleerd zouden hebben.

Het blijft verschrikkelijk voor de slachtoffers en nabestaanden.
Dat het nep nieuws hard wordt aangepakt is volkomen terecht.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ik ken iemand die in Indonesie is belast met het onderzoek naar die vliegrampen. Van diegene hoor ik niet alle details maar wel weet ik dat er soms heel onnozele fouten worden gemaakt. Menselijke fouten zijn het lastigst om te voorkomen denk ik

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Australië heeft zijn officials inmiddels verboden met Lion Air te vliegen tot dat de oorzaak duidelijk is, dat komt niet helemaal uit een koeienkop want Lion Air heeft in de afgelopen 15 jaar 18 incidenten/crashes gehad.
Alles zal wel voor de dag worden gehaald om duidelijkheid te krijgen, Boeing zal het zeker willen weten want dit vliegtuig was slechts enkele maanden oud.
Bovendien zat het vliegtuig vol met hoge ambtenaren van diverse ministeries, al zo wie zo 20 van het ministerie van financiën, plaatselijk bestuurders, maar ook personeel van de staatsaccountant (BPK) en PLN.
Er zaten ook 4 officieren van justitie van het hooggerechtshof in, onder andere Andri Wiranofa een hele agressieve aanklager die aan de basis heeft gestaan van de veroordeling van Jessica en Ahok, ik durf dat alleen maar te denken maar er was al één krant die karma suggereerde. Emoticon: Blush
Ik roets met Max Verstappen snelheid over de honderden meldingen in de media heen, die mafferts publiceren zelfs foto's van het ophalen van lichaamsdelen, ze zijn volledig van de pot gerukt. Emoticon: Angry

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik laat het maar allemaal gaan, want hen iets aan hun verstand te brengen, is vergeefse moeite.
Toch heb ik ergens geschreven dat het onderhoud van die vliegtuigen niet aan Indonesische personeel alleen moet laten uitvoeren.
Boeing zou er dagelijks er mee moeten bemoeien om zoiets als deze te voorkomen.

Maar nieuwsgierig ben ik wel en ik kijk vaak naar een zender ik meen Nationaal Geographic, die documentaties laat zien van al die ongelukken waar ze heel ver gaan tot diep in laboratoriums toe om het te onderzoeken hoe het kwam en hoe men leer uit kan trekken voor de toekomst.
Op het ogenblik dat ik dit typ is er weer zo'n documentaire bezig .

Gezien dit ongeluk die kapitein piloot uit India die terug wilde keren naar vliegveld, niet zo ver kwam, was het dat er niet getankt is geweest en de kerosine op was.
Het zal mij niet verbazen.
Want het vliegtuig zou gewoon recht naar beneden zijn gevallen met grote snelheid.... Emoticon: Sadley

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Indonesië zou Indonesië niet wezen als het niet gelijk weer over geld zou gaan, de doden van het gecrashte Lion toestel zijn nog niet eens geborgen en 2 van 10 berichten in de media gaan al weer over financiële compensatie. Emoticon: Yes!
Gisterenavond had de Lawyersclub een populair praatprogramma dat elke dinsdagavond wordt uitgezonden als thema de crash van het Lion Air toestel en ze hadden een voormalig stewardess als gast die twee crashes bij Lion Air had overleefd. Emoticon: Worship
Deze stewardess heeft een hele toepasselijke naam Laura Lazarus, ze is in 2004 uit de dood opgestaan, de eerste crash in Palembang viel mee, bij de tweede in Solo enkele maanden later raakte Laura zwaar gewond.
Het is bizar, je kan beter opnoemen wat ze niet had gebroken, dat is minder werk, ze lag 8 maanden in het ziekenhuis, armen, benen, rug, jukbeenderen alles lag in puin. Emoticon: Cry
De behandeling van 8 maanden in het ziekenhuis is betaald, haar basissalaris werd vanaf het ongeluk eind 2004 betaald tot 2006 betaald en toen was het over en sluiten, Laura had 16 operaties nodig en jarenlang therapie nodig om met krukken te kunnen hobbelen zoals nu doet.

Haar rechter poot ligt volledig in puin, niks compensatie, niks verzekeringsgeld, Lion Air reageert totaal niet op schrijven, neemt geen centje verantwoordelijkheid, Laura is een bijdehandje, ze heeft een bestaan opgebouwd als uitgeefster maar dan wel op eigen ellebogenstoom. Emoticon: Angry
Tja dat dit nu naar voren kwam bij de Lawyersclub sloeg in als een bom in de sociale media, Laura voegde in de uitzending er nog cynisch aan toe dat Lion Air het te druk had voor haar en nu helemaal. Emoticon: Wink
Dus voor een ieder die denkt dat er geschokt gaat worden, an me hoela, nix compensatie of verzekeringsgeld, ik zou er zelfs niet eens vreemd van opkijken als het verzekeringsgeld van Laura in de kas bij Lion Air is blijven hangen en dat ze denken laat Laura maar het Lazarus krijgen. Emoticon: Bye bye
Onderzoek wees uit dat de remmen van het toestel niet optimaal waren en dat er een stuwkrachtomkeerder (om te remmen) verrot was, waardoor het vliegtuig van de baan afschoot, 25 doden en 56 gewonden.

Het rechterpootje van Laura ziet er niet best uit, ze viel als 19 jarige jongedame met een prachtige toekomst in een diep gat en Lion Air zei "Krijg het lazarus maar Laura Lazarus". Emoticon: Bye bye

Dit is het toestel waar Laura half levend uit kwam.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De vlucht data recorder is gelukkig gevonden, de deskundigen van Boeing zijn er ook, dus ik heb er alle vertrouwen in dat de ware toedracht boven tafel komt. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja en de romp hebben ze ook uit het water gevist.
Maar er moet er nog een blackbocks worden gevonden toch er zijn er twee. Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik schreef al eerder dat de crash in de media helemaal tot in de kleinste details wordt uitgediept en dat ze de duvel en zijn ouwe moer er bij halen. Emoticon: Nice
Kwam eerder al het verhaal van Laura Lazarus naar voren, nu al twee dagen een hele discussie over de salarissen van piloten, de piloot van het Lion toestel stond namelijk bij de BPJS (ziektekostenverzekering) geregistreerd voor een salaris van 3,9 miljoen Rupiah. Emoticon: Confused
Wederom een fantastische aanleiding voor beschuldigingen, speculaties, suggesties en loelverhalen, waarbij dan vergelijkingen worden gemaakt wat buitenlandse piloten en Indonesische piloten verdienen in dienst van buitenlandse maar ook in dienst van Indonesische maatschappijen. Emoticon: Cooool
Bij ieder artikel hoort een foto, zijn het actuele foto's dan staat er onder de naam van de persoon en bij welke gelegenheid die foto is gemaakt, is het een voorbeeld foto dan staat er onder illustratie van .......... Emoticon: Blush
Om aan te geven dat die persjongens verdomd niet weten waar ze soms mee bezig zijn of wat ze in de krant plempen, boven een artikel over buitenlandse piloten bij Indonesische maatschappijen een foto die ze ergens van internet af hebben geplukt als illustratie terwijl ze geen idee hebben wie dat zijn. Emoticon: Clown

Deze foto dus, van vorig jaar toen er een artikel verscheen dat Alexander soms nog achter het stuur van zo'n vliegende autoped kruipt om zijn vlieguren op peil te houden, die in de Indonesische media wordt gebruikt voor WNA piloten. Emoticon: Laugh out loud
Of Alex is bij Lion Air Indonesia een beetje aan het bij beunhazen, dat kan ook nog. Emoticon: Shut up!

Erik Manado
Gebruiker
spacer line

ha ha ha .geweldig dat ze net die foto publiceren.
Hebben niet in de gaten dat ze de Nederlandse koning in de krant hebben gezet als buitenlandse piloot.
Dat zegt wel iets over de algemene kennis van zaken van die persmuskieten

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja Erik en niet zo maar de eerste de beste krant, maar Tribun news. Emoticon: Yes!
De kop van het artikel, Wat zijn standaard salarissen voor commerciële piloten? Dit zijn de beslissende factoren voor hoge betalingen.
Onder de foto "illustratie piloot en co-piloot".

http://www.tribunnews.com/nasi(...)a-agar-dibayar-besar

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 29-10-2018 10:47 Malam wrote:
Dat zijn beelden van vlak na de ramp Ziel, inmiddels is er een bergingsvaartuig van Basarnas ter plekke, die jongens weten wel van wanten.
Het ministerie van communicatie had al uren geleden die schijtbakken gewaarschuwd die geheid na zo'n ramp nepnieuws op de sociale media plempen dat ze vervolgd worden.
En wat gebeurd er Emoticon: Confused Inderdaad die schijthuizen hebben de eerste foto al geplaatst zogenaamd van de passagiers van dat vliegtuig, Lion Air spreekt dat tegen omdat het een ander type vliegtuig is, man man man wat mankeren die mongolen om de achterblijvers zo op stang te jagen. Emoticon: Angry

Click to see original image

De politie zit als een bok op een haverkist t.a.v. het nepnieuws over de het gecrashte toestel van Lion Air, ze hadden al enkele arrestaties verricht, maar gisterenavond hadden ze de aanstichtster te pakken.
Het blijkt een 30 jarige sensatiebeluste huppelkut uit Tasikmalaya te zijn, ik vraag me wel eens af wat er mis is met dit soort figuren, er stort een vliegtuig neer en enkele uren erna bewerkt dat wijf een filmpje van het internet van angstige passagiers met zuurstofmaskers op en doet voorkomen dat het om de passagiers van het Lion toestel gaat . Emoticon: Angry
Dan heb je geen gaatje maar een krater in je kop.

Erik Manado
Gebruiker
spacer line

Ik hoorde hier net op het nieuws dat de snelheidsmeter van het toestel al de laatste 4 vluchten kapot bleek te zijn. Emoticon:

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja volgens de woordvoerder van de NTCS was de snelheidsmeter 4 vluchten (incl. de laatste vlucht) kapot.
Ik snap dat men uitsluitsel wil hebben van wat er is gebeurd, maar het lijkt me allemaal behoorlijk voorbarig, de technici die aan dat euvel hebben gewerkt zijn nog niet gehoord, de cockpit voicerecorder is nog niet gevonden en zo'n geavanceerd vliegtuig van de laatste generatie is niet afhankelijk van één snelheidsmeter. Emoticon: Nooo
Ik volg alle uitzendingen van Air crash investigation op National Geographic en het blijkt dat alle incidenten met vliegtuigen die een fatale afloop hebben een aaneenschakeling van gebeurtenissen/fouten zijn.

https://www.cnnindonesia.com/n(...)penerbangan-terakhir

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Malam dat kan allemaal wel zo zijn.
Het snelheid meter was niet goed.
Maar als het een technische fout is door Boeiing dan kunnen de mensen als ze slim zijn en dat is jammer genoeg niet zo, Boeiing voor aansprakelijk gaan stellen dan kan er meer schade vergoeding er uit gesleept worden.

Als ik al die beelden tot mij kan brengen, heeft de piloten ook niet geweten welke hoogte het vloog.
Want ze zijn met volle vaart het zee in geplonsd waardoor er zo veel schade heeft plaats gevonden.

Gelukkig kunnen de nabestaanden er in geloven dat ze binnen een minuut zijn gedood en geen pijn hebben ondervonden.
Het is nog maar de vraag of ze het van te voren geweten hebben dat ze de dood zijn in gejaagd.
Allemaal speculaties van mijn zijde maar ik denk dat ik heel dicht bij de waarheid zit...... Emoticon:

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,432,469 pageviews Een website van indahnesia.com